Visa fullständig version : Stackars häst..

Ella1996
2010-05-03, 17:24
Såg just en film som en kompis länkade på FB..
Måste säga att jag tycker att hästen är väldigt snäll som hoppar.

http://www.youtube.com/watch?v=opMiCyoRzYM

Elektron
2010-05-03, 17:26
Diskuterat minst en gång tidigare.

Ella1996
2010-05-03, 17:29
Jaha, jag hittade inte det och jag hade inte sett filmen innan heller. Sorry.

line_n
2010-05-03, 19:45
Jag är lite imponerad över hur snabbt har får tag på stigbyglarna igen efter varenda flygtur.. Han verkar ha rutin på saken :p

Nån som kan språket och kan berätta vad det står i slutet av filmen? Och vad är rubriken?

Mandh
2010-05-04, 13:44
"garantimos que o animal ficou apenas com uma ligera dor de costas, e que no dia seguinte estava em perfeitas condicoes para voltar a saltar -

guarantee that the animal was left with only one ligera back pain, and that the next day was in perfect conditions to jump again -

garanterat att hästen var kvar med endast en lättare ryggsmärta, och att nästa dag var i perfekt skick att hoppa igen"

fy f*an, som de skulle ha de rätt att göra så med den stackars hästen. bara för att hästen bara har ont en dag så skadar man den ju inte :idea:!!!

:confused::cool:

Men alltså vadå är detta nått slags skämt, jag menar han rider ju mer en uselt, men han sitter ju ändå kvar så jag menar han måste ju ha ridit lite?? :crazy:

Korpilompolo
2010-05-04, 13:48
utan att ha tittat på filmen gissar jag att det är den på poloryttaren som hoppar.. därav tekniken att kunna sitta kvar.. men det ser ju bedrövligt ut :cry:

voltigehoppare
2010-05-04, 13:51
Jag har för mig, men kan vara helt ute och cykla, att det var polospelare som fick byta plats med hoppryttare eller något sånt. För en lek-tävling. Så de kan ju rida men inte vana vid hästar som lättar från marken ;) Vill, om det nu va så, se hur det gick för hoppryttarna på polon :D

BTW tycker jag också att hästen är otroligt snäll som ställde upp på detdär..

Mandh
2010-05-04, 14:19
Ja det förklarar ju varför han sitter kvar iallfall. Underbart duktig häst!!!

Ella1996
2010-05-04, 17:37
Jag fattar faktiskt inte hur han kan sitta kvar när han är två meter ovanför sadeln över hindren och ser ut att inte ha koll på någonting, så det kanske är lite imponerande :p
Han måste ha slått i sig rejält där nere ett par gånger iaf ;)

Miedo
2010-05-08, 14:40
Och jag har för mig att det står bland kommentarerna att han är handikappryttare och inte har känsel i benen öht.

Pancakes
2010-05-08, 15:37
Den har varit uppe ett par tre-fyra gånger nu den här filmen, och som någon skrev så är det visst nåt jippo där en poloryttare hoppar.

TeamLundVer
2010-05-28, 09:15
Den här hästen påminner extremt mycket om min gamling i kroppstypen (Nordsvensk Bruks men vääldigt lätt i typ 156cm 460kg). Hon hoppade (numer promenadhäst) i sina dar 140 med ryttare med en extrem vilja mod och fart (kanske inte så konstigt annars hade hon nog inte kommit över).

Själv hoppade jag henne max 1m (fegis), har ingen kunskap alls om hoppning utan det var bara till att styra, hålla i manen och blunda :angel: (jepp blunda) så fixade hon det. Det finns hästar som tycker det är så extremt kul att hoppa att de gör det med glädje oavsett vad de har fått på ryggen.

Dialhard
2010-05-31, 20:55
Jag skrattar så jag gråter. Stackars häst för skiten i sadeln och snackars ryttare som gjort bort sig för all framtid..