Visa fullständig version : Falsterbodressyr!

Fiorano
2010-05-15, 21:01
Nu är det klart att Exquis World Dressage Masters ska ridas i Falsterbo i sommar(länk till Ridsport (http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=428778))!! Det är en serie tävlingar där de absoluta toppnamnen är med och tävlar och senaste tävlingen vanns av Edward Gal/Totilas och Adelinde Cornelisen/Parzival var tvåa och Isabell Werth/Warum Nicht var trea. Vad jag längtar till Falsterbo i sommar!!! I synnerhet eftersom det är VM-år ska det bli så galet roligt att få se ekipage som dessa tävla.

Fler som längtar;)?

lektra
2010-05-15, 21:12
Helt sjukt att falsterbo får den... Mer oorganiserad tävlingsplats är ju svår att hitta :p

Fiorano
2010-05-15, 21:31
Oorganiserad?? På vilket vis då?

lektra
2010-05-15, 21:39
Långt från stallet till banan, mycket spring av civila, inga riktiga toaletter på tävlingsplatsen... Mamma sneglade förbi just och påpekade långa köer - även för hästskötare.

Fiorano
2010-05-15, 21:47
Fast jag har varit ute på lite interantionella tävlingar och där har varit väldigt likvärdigt med Falsterbo med sträcka mellan stall och banor osv. Jag gillar Falsterbo som tävlingsplats och ser verkligen fram mot sommarens dressyr! Är nog till at beställa dressyrblijetter till küren snarast möjligt!

lektra
2010-05-15, 21:52
Själva tävlingsmomentet är det ju inte fel på, det är allt det där "bakom"

sweep
2010-05-15, 22:06
i nån av alla de hästtidningar som finns (tror det var equipage) så pratade dom med hästskötare och alla sa att falsterbo var den sämsta och dom åker ju jorden runt med sina chefer och ser i princip bara det som sker bakom

Saigon
2010-05-15, 22:33
OMG :eek:

Hoppas, hoppas, hoppas Totilas kommer :love:

Shiiiit vad jag längtar!!! :banana:

lektra
2010-05-16, 00:02
Säkert den som mamma läste då...

Charlotte1975
2010-05-16, 07:57
Kan inte annat än att bli glad. :bow: Verkligen jättekul.....Ser så mkt fram emot sommarens tävlingar.

Horse_power
2010-05-16, 10:12
Det vill jag se :bump: Men blir det en egen klass då, eller ingår det i lördagens kür? nån som vet? :)

SweetBriar
2010-05-16, 12:24
LÄNGTAR!!! :love:

Fiorano
2010-05-16, 14:11
Det är stora rundan med GP specialen och küren som går att vara del av Masterstouren:).

Fiorano
2010-05-16, 14:13
i nån av alla de hästtidningar som finns (tror det var equipage) så pratade dom med hästskötare och alla sa att falsterbo var den sämsta och dom åker ju jorden runt med sina chefer och ser i princip bara det som sker bakom

Nu har jag också jobbat som hästskötare bla på Falsterbo. Men det är mer än tio år sen och då var inte Falsterbo sämre än andra internationella tävlingar. Men hela arrangemanget har vuxit massor och det är inte alls omöjligt att det blivit mycket sämre:).

Jordgubben från Skåne
2010-05-17, 00:21
Är detta på lördagen då eller ngn annan dag? Tänkte beställa biljetter så fort som möjligt;)

Fiorano
2010-05-17, 16:47
Skulle tro att specialen går på lördagen och küren på söndagen:).

vicky417
2010-05-18, 09:10
Jag är en av de som sliter bakom kulisserna på falsterbo horse show. En av de frivilliga som spendera en vecka av sommaren med att vara trevlig mot ryttare och besökare. Och jag trivs med det. Men jag skulle uppskatta de ännu mer om kritik kom fram till tävlingsledning så att de kan bli bättre för ryttare och hästskötare varje år. Inte bara för besökare. För utan de där folklockande ryttarna får man ingen publik :)

Saigon
2010-06-24, 19:32
OMG :eek:

Hoppas, hoppas, hoppas Totilas kommer :love:

Shiiiit vad jag längtar!!! :banana:

Fyyyy, vad besviken jag är över att inte Totilas kommer :cry:

Tycker faktiskt inte att startfältet blev alls så mkt mer spännande. I alla fall blev det inte alls vad jag hade hoppats på. :mad:

Fiorano
2010-06-25, 14:44
Har inte kollat på startlistan, men Edward Gal kommer väl med Sister de Jeu och Anky kommer väl också? Vet dock inte vilken häst hon rider eftersom Salinero varit borta ett tag. Men Painted Black är fin han också:). Patrick Kittel kommer med Scandic och det ekipaget har jag aldrig sett live så det ska bli kul att se.

Så jag ser nog allt fram mot dressyren ändå;).

Salinero
2010-06-26, 22:52
Anky har med sig Nelson och Painted Black till Falsterbo.

Jerseyite
2010-06-26, 23:01
OT, men var det inte Nelson som Anky trillade av så att det sjöng om det? I... Oslo, kanske det var?

Salinero
2010-06-26, 23:24
Sätt inte mitt minne på prov, det är inte snällt. :p
Kommer faktiskt inte ihåg, jag vet om att Anky åkte av Painted Black på prisudledning under Flyinge Inernational Dressage Show och att Salinero också har vart lite svår för henne, helst brukar Anky vilja gå in och hämta priset och sedan gå ut men jag tror att Nelson sköter sig bra och att det är den hästen hon kommer in på istället för Salinero och Painted Black.

flashlight
2010-06-26, 23:50
Är inte Nelson den där clinic- och prisutdelningshästen? Som hon har just till det för att den är lugn.

Salinero
2010-06-27, 01:28
Tyckte mig skriva någonting sådant i förra inlägget. ;)

Jerseyite
2010-06-27, 04:56
Min holländska är absolut helt obefintlig men här trillas det minsann av (http://www.regiosportplaza.nl/nieuws.php?nieuws_id=1828&regio=&nieuws=3). Är det Nelson? Jag tycker mig se det i artikeln, men vad vet jag - det kanske är ett holländskt recept på hummersoppa som jag har googlat fram. :D

Salinero
2010-06-27, 06:31
OT men måste svara Jerseyite, det är Nelson.
Först står det om IPS Krack C som hon skulle tävla GP med och sedan om Nelson, kan utläsa lite men är absolut inte så pass bra att jag kan översätta artikeln och förså allt som är skrivet.

flashlight
2010-06-27, 21:38
Min holländska är absolut helt obefintlig men här trillas det minsann av (http://www.regiosportplaza.nl/nieuws.php?nieuws_id=1828&regio=&nieuws=3). Är det Nelson? Jag tycker mig se det i artikeln, men vad vet jag - det kanske är ett holländskt recept på hummersoppa som jag har googlat fram. :D

Ja det är han. Här (http://www.veoh.com/browse/videos/category/sports/watch/v1681833aFMa73tp) är det som händer.
KOm just ihåg att hon sa på annan video från 2009 att de hade "kommunikationsproblem" i början men som de sen har kommit över så att han nu är lugn och inte hetsar upp sej.

Så båda svaren var rätt:angel: Det är två år mellan de filmerna. Så idag ska han alltså inte riskera att slänga av henne:o

Fiorano
2010-06-27, 21:52
*kl*

Här är en film när hon åkte i backen (kunde inte se om hela förloppet var med i Flashlights inlägg). Får säga att hon sitter kvar rätt länge!

http://www.youtube.com/watch?v=yEsjPgJrg1Q

flashlight
2010-06-27, 22:45
Ja det håller jag med om. I dressyrsadel. Men nog ser det ut som kommunikationsproblem alltid, han lyssnar inte öht på henne. :o
Bocka och slänga sej, är väl en sak, men han bara fortsätter tills hon är av...'

OCh trots att det är OT fortfarande så kommer här filmen där hon visar honom på clinic och berättar om honom (alldeles i början av filmen efter texterna)

http://www.youtube.com/watch?v=N5vkFc9piX0

Marvin
2010-06-27, 23:11
Herrejävlar vad han bockar! :eek:

Salinero
2010-06-27, 23:35
Shit vad ot det blev här då bara för att man svarade på en fråga. :eek:

Jerseyite
2010-06-28, 01:04
Då får vi genast återvända till ämnet i fråga! Vilka hästar ser folk mest fram emot att se? Jag hade så himla gärna sett Scandic men den här sommaren sitter jag fast i USA så det blir inget Falsterbo för mig (det får väl bli WEG istället). :mad:

Fiorano
2010-06-28, 01:14
Som om WEG skulle vara ett dålogt alternativ till Falsterbo:D!! Om du har möjlighet att åka till WEG så låter det helt fantastiskt!!!

Salinero
2010-06-28, 02:16
Painted Black, Scandic och hm har tappat vilken tredje hästen var.

Jerseyite
2010-06-28, 13:55
Stallägarens son håller på att kvalificera sig, så om det går vägen får jag och min kamera åka med till Kentucky i lastbilen. :D Jag lovar att ta en miljard bilder på köttbulle-Totilas i så fall!

Såg på ridsport att en del startlistor till Falsterbo redan är klara. Är det någon som brukar kolla på ponnyküren? Jag har faktiskt aldrig sett den (:o) och kan inte ens komma ihåg hur länge den har existerat. Fy skäms, mig!

Gabby_Ossi
2010-07-01, 23:51
Vi såg ponnyküren förra året, tror det var 1a eller andra året då...
Var väldigt trevligt då faktiskt, fina ponnyer och bra program med lite roligare musik hade de flesta. Vet dock inte om startfältet i år är lika bra...