Visa fullständig version : Favoritgaloppörer.
GoddessOfLove 2002-10-16, 21:15 Som löper nu och som har löpt.
Mina favoriter är Charming Sally, Won't Care Today, Colour of Magic, Zeneca, Nala, Fujitarra (stavning?), Cat on the top, Anchoridge och Gambensina. :)
The_Last 2002-10-16, 21:33 Måste faktiskt säga att Jackinthebox är jäkligt charmig!! :):
MYCKET svårt att komma på vilka mina favoriter är... hm...
Valley Chapel är iaf. en... :smirk:
Prince Valentine en annan.
o Joystar är också en favorit.. =) Samt Golden Note.. hehe kan nog fortsätta hur länge som helst.. :smirk:
Håller med om att Zeneca är läcker! :)
Nala har ju gått o blivit ridhäst nu, så henne väljer jag bort.
Har rätt många i förrådet som jag gillar.. :)
mina favoriter finns inte längre :(
Red Simba och Vichy
Tycker att Charming Sally är väldigt vacker
The_Last 2002-10-17, 08:48 Såg ju aldrig Simba mer än på kort, men han såg superfin ut.. :(
Vichy var så jäkla otroligt läcker!!! Sorgligt slut för en så fin och älskad häst.
Bruno Nilsson-tränade Lifar (hette Fokin förrut) är en helt otroligt vacker häst det med!
Sorgligt att du måste sälja Zinzano.. :(
Min favorit är Flashpoint för det är en häst som vi äger. Ni vet troligen inte vilken häst det är men han löpte under mitten av 90-talet. Han vann både på slätt och över hinder, bla Drottningens Pris. Han hade många skador men lyckades ändå komma tillbaka till banan. Dessutom är det en helt fruktansvärt stor häst hela 172 cm.
Här är en bild när han vinner sitt första hinderlöp, det är den bruna hästen.. http://www.orcafat.com/photo/images/Falttavlansbilder/large_Picture%20004.html
The_Last 2002-10-17, 13:39 Har hört talas om namnet, kan ha sett honom -97 lr nåt. :)
Fin var han iaf! :):
**BORTTAGEN** 2002-10-17, 14:57 Mina favorter som har löpt är Mohini, Itsabrahma och Homossassa(?)(rättstavat???) :confused:
Dom som löper nu: Itsadancer, Gol Star, Green Valley, Alberg, Val De Mar och Tragic Love! :rofl:
:cool: Molly :cool:
The_Last 2002-10-17, 16:13 Homosassa stavas han, nästan rätt!! :)
Instämmer om att Itsabrahma är en riktigt läckebit. *s*
Varför Mohini?
Arlberg verkar bli en kanonhäst!! :):
Varför inte? Mohini var helt otrolig..
The_Last 2002-10-17, 16:34 Asså.. jag menar, hur kände du till Mohini?
vet du vad som hände vichy? varför han dog?
El Wodkine gillar jag, han är en arabgaloppör som ni säkert vet. Hmm sen har vi väl Battle Ground, Berthram m.fl.
Är inte så jätteduktig på namnen. Har varit 2-3 ggr på Strömsholm o tittat bara.. Skulle gärna åka till Täby.. :)
Sen såklart min egen pålla fast jag har aldrig sett henne på löpet då.. Men hon var duktig! 34 starter o 3-4-1 samt sprang in över 78 000 kronor. Detta var från 89-94. Ala Wing heter hon.
mazefree 2002-10-17, 22:16 Jag måste säga Valley Chapel. Men visst finns det många andra snyggingar :), tex på blden: Split Banana. Står i USA, jag hade turen att lära känna "Split" under en studieresa och bla bla. :bump:
The_Last 2002-10-18, 07:35 Han skadades allvarligt på Derbydagen, (hans sista start)
Hehe, undra hur många namn man kan inom galoppen, tusen kanske?
Jag hoppas att Castle Ace kommer åtminstone på plats i morgon !!
(Klampenborg !!)
Hej från Hamb :bump: :)bo
sharmenzita 2002-10-20, 14:59 Mina favoriter e...
...Cooper's
...Valley Chapel
...Val de Mar
...Joint Regent
Ingen har sagt något om Aramus??? Han är ju skitfin!!! Det är min favoritgaloppör. Barros Luco och El Corazon är också jättefina!
**BORTTAGEN** 2003-09-16, 19:12 More Amour :love: för hon e så j*vla fin, Soap Hero för att han e söt och har världens häftigaste namn, Songline för att han e fin och bra, Lillpizza för att hon e söt och har gulligt namn... :) Har ingen riktig favoritgaloppör
GoddessOfLove 2003-09-16, 19:42 Hur går d me b-provet för han ?
Love_Lee 2003-09-16, 20:44 Niceandeasy e jättefin.. Har bara startat en gg än så länge men men.. *Hmm*
Kommer inte på fler just nu..
Real Dion, min sköthäst fast hon va riktigt usel.. *haha* :p Ville men hade inte kapaciteten.. :D
Åh vilken gammal tråd!! :bump:
Kolla på The_Lasts svar till mitt tidigare inlägg här :eek:
Vill bara säga att jag sålde aldrig min pålle och han är inte till salu :cool: :bow:
The_Last 2003-09-17, 14:32 Haha :rofl:
Det var ett tag sedan d där! ;)
Rider en som aldrig kommit på plats men sötare häst får man leta efter och hon heter Smile Away.
The_Last 2003-09-17, 20:51 Håller med om att Smile Away e söt :)
För min del är det Arabgaloppen som gäller ;)!
Löper nu: Parnassos, Sakee, Shadora, Will Sham.
Löpt förr: Shades of Dawn (arabgaloppens drottning), Eldorado m.otal söner bl.a El Tornado, Elcatero m.fl
Bia
GoddessOfLove 2003-09-19, 19:00 min polare träcka smile away när hon starta sist :banana:
Håller med dig om att Berthram är riktigt stilig att titta på, grymt stark att rida! Gjorde min praktik hos hans tränare, en mkt trevlig kvinna.
Här är några av mina favoriter, som jag började att spela på redan vid förta starten.. Hooter, Cinnamon och Maureen Star. Finns andra också, men när man varit borta från banan så länge som jag har varit så hänger man inte med på samma vis, hur gärna man än vill.
Kan ju bara säga att el wodkine, el waldo och will sham, som nu är såld till mellanöstern är så otroligt fina, mkt bra psyke. helt underbara :)
Här har ni alla en stolt ägare nu :) :).
Till alla er som har nämnt Zeneca som favorit här, ett stort tack!!
Men en liten fråga, kände ni henne eller gillade ni henne bara för att hon ser ut som hon gör? ;), hon är nämligen ganska hatad av dem som har haft hand om henne, hehe. Dock inte mig...hon står här än i stallet, likadan som hon alltid har vart.
erik_royal 2006-03-07, 17:07 Har fått en förkärlek för 3-årsårgången 1998. Valley Chapel, Pistachio och den störste Dano-Mast.
Tänk vad dessa hästar har gjort för skandinavisk galoppsport.
Vilka dueller mellan Valley Chapel och Dano-Mast:d :d . Valley Chapel,fightern mot hästen mer det perfekta steget(påminner lite om politik och höger vänster:p )
Sedan är även Nobel Prize fin. Och vår egen Tam O'Rito förstås.
Red en hingst som hette Super Ambition när jag jobbade i skövde. Han var då konvalecent och togs av banan. Såldes som ridhäst. :cry:
Fanns det inte en som Gun Packer eller något liknande? Hur var han? Vet att han stog i Mullsjö i några år. Då tyckte jag att han var jätte fin. Måste ha varit runt -85 eller nått sånt.
Gisburne 2006-03-18, 23:28 Min egen älskling, Love Me Do såklart! Men det kanske inte räknas med hästar man äger... :smirk:
Hästar jag inte äger, baserat på intryck de givit mig, inte snygghet i första hand:
Strong Waters (rest in peace, älskling!)
Itsagirl
Black Diamond
Melmac
Songline
Petipa (coolaste hingsten i världshistorien!)
Lill-Sham
Tuff Tuff
Salad Days (pappa till fölisen som kommer snart!)
No Worries
Iter Bis (första galoppören jag red!)
Dreidel
Fanns det inte en som Gun Packer eller något liknande? Hur var han? Vet att han stog i Mullsjö i några år. Då tyckte jag att han var jätte fin. Måste ha varit runt -85 eller nått sånt.
Jag har hört om honom men inte träffat honom. Men då stod han i Stockholmstrakten. Mycket länge sen. Han dog 1985 såg jag.
Men det här var tidigare. Han var imp USA och skadade sej i senorna tror jag vf och blev ridhäst och gick i avel. Jag hörde att han var trevlig och blev en bra hopphäst, bla. En söt häst enligt bilder, som jag minns det.
Det enda jag vet.
flashlight 2006-03-19, 12:37 För min del är det Arabgaloppen som gäller ;)!
Löpt förr: Shades of Dawn (arabgaloppens drottning), Eldorado m.otal söner bl.a El Tornado, Elcatero m.fl
Bia
Exclusive Friend.
Och lilla Twist`n shout
Moodig, SillyFilly, Carioca.
toughcookie 2006-03-20, 15:00 Som löper nu och som har löpt.
Mina favoriter är Charming Sally, Won't Care Today, Colour of Magic, Zeneca, Nala, Fujitarra (stavning?), Cat on the top, Anchoridge och Gambensina. :)
Vad kul att min goding Anchoridge får vara med på ett hörn!
Okefenokee-ponnynooos... eller.. ja :cool:
å Wavebreaker :love:
Finns det någon här som vet något om en hingst som hette Jimmt the singer? Såg en avkomma efter han för massor av år sedan. Tyckte att hon var så himla fin.
Kul att se att folk minns Berthram
Elleanthus, fast han löper inte än. Men när han kommer
på banan då jävlar ;D
Jezzy_flyer 2006-04-19, 11:37 Mina favoriter nu är Tam O'Rito, Icaros, Kawa Heart, Aramus, Funny Legende och Halfsong.
Mina arabfavoriter är Assischca, Gold Strike (min första arabkärlek), Black Jack och Catatcha.
Gisburne 2006-04-19, 12:42 Knappast länge sen man såg Berthram på banan ju! Så honom minns vi! :)
Länge sen, jag tycker två år är ganska länge, eller 1.5 kanske det är men ändå. Lätt att glömma när det kommer så mycket nytt :)
magic spell 2006-04-27, 15:17 mina är ju magic spell och teletubbie!! det är mina 2 egna stjärnor---:banana:
Linabebis 2006-04-27, 17:04 *LK*
Bad Bertrich Again:love:
För min del är det Arabgaloppen som gäller ;)!
Sakee är absolut min favorit, har faktiskt ridit ett snabbjobb på honom, vilken häst :love:
carolineplayer 2006-06-12, 17:08 Melmac
haha melmac e pappa till macpepper ! :D
mina favoriteer Sunny Creek, Caroline Player, Tiny Dancer , Tomahawk, swedish flyer ja och oliver turf :D
Kom på att jag ville tipsa om alla de träningsbilder som tas på Täby Galopp av Sofia Nordin på mornarna. Hon står vid banan o fotar så de flesta tränarna som använder DT-banan för träning är representerade.
Kanske ni har någon favorit Häst/Ryttare som ni är nyfikna på hur de ser ut i tränig! Om inte annat kan man ju fnissa åt ryttarminer mm.. :)
www.isolaracing.se
Bildsidan: http://www.isolaracing.se/fotografier.htm
Sakee det är väl maj löffs häst?
hAR SÄTT HAN STARATA NÅGRA GÅNGER I Gbg
Mastermind 2006-10-23, 22:13 10årig hingst som still going strong! Och så "jobbar" jag ju med honom dock.... Men fan vilken pondus! :love:
josefinee_ 2006-10-24, 22:37 Fuel Injection fastnade jag fort för när jag gjorde min praktik hos McLaren. Även Eagle Trick är en fin häst.
carolineplayer 2006-10-25, 09:00 Viss e tricken fin ? :D
Här (http://www.isolaracing.se/taby%20061009.htm)finns en bild på en urläcker häst, vem är det? 10e kortet, där det står Andersson under.
supercassie 2006-10-25, 17:21 jag TROR att det är Nikita, men jag kan ha fel ;)
jag TROR att det är Nikita, men jag kan ha fel ;)
måste vara ganska dålig galoppör som måste säljas nästa år som ridhäst? :angel: ;)
supercassie 2006-10-25, 17:34 Jaaadu, ibland är det så...
Antingen så är de helt "löpmässiga" i kropp osv... men springer helt enkelt för långsamt...
ELLER som vissa jag känt :devil: så är de bland banans snabbaste i träning, fast gillar inte löpen...
Vissa håller ju inte i senorna heller, men kan gott bli alldeles utmärkta rid/avelsdjur
eller andra fel (hjärta/luftvägar)... you name it.
Men hon är väldigt fin att titta på, Nikita ;) eller hur?
Otroligt snygg :love: Henne vill jag ha!:bump:
supercassie 2006-10-25, 17:40 köp den då.... kommer ju säkert säljas som ridhäst?
Mastermind 2006-10-26, 21:19 http://www.isolaracing.se/Bilder/kin...61009_2947.JPG
Någon som vet vilken häst detta är? Otroligt fin tycker jag! Och underbar teckning! (hjärt-stjärn..) :love:
Kan det vara så att den heter King?
Otroligt snygg :love: Henne vill jag ha!:bump:
Andersson har precis köpt henne (två månader sedan?)... Hon var utanonserad på isolaracing... Och så värst dyr var hon nog inte tror jag...
Måste få fråga
Den hästen som Russel skänker bort på Isola, vad är det för häst och varför skänks den och inte säljs?
Min egen älskling, Love Me Do såklart! Men det kanske inte räknas med hästar man äger... :smirk:
Hästar jag inte äger, baserat på intryck de givit mig, inte snygghet i första hand:
Itsagirl
Black Diamond
Melmac
Songline
Lill-Sham
Tuff Tuff
No Worries
Dreidel
Iter Bis är min medryttarhäst som jag numera tävlar hoppning på :) Han är finast! :D
HKTessan 2006-11-01, 03:36 Top Prize (min hopphäst nuförtiden), Född i USA, sprang i UK, Frankrike och Hong Kong
Super Bomb, Född i New Zeeland, sprang i Hong Kong...
Annika Källse 2006-11-01, 14:16 Min egen älskling, Love Me Do såklart! Men det kanske inte räknas med hästar man äger... :smirk:
Itsagirl
Black Diamond
Melmac
Songline
Lill-Sham
Tuff Tuff
No Worries
Dreidel
Itsagirls två första avkommor (Pie O'My & Itsawildone) har jag i träning nu!
|
|