Visa fullständig version : Anläggningsavgift...

**BORTTAGEN**
2002-10-29, 20:01
Är det rimligt att betala 4000:-/år i anläggningsavgift för ridhus och ridbana? :confused:

simpe
2002-10-29, 20:20
Är du galen?? Hos oss kostar den 800 kr/år för ett stort ridhus, en ridbana och en paddock

Madelene
2002-10-30, 11:00
Det låter väldigt mycket.
Är det i Stockholm??

Skulle kunna tänka mig att betala max 2000:- för ett årskort till ridhus och ridbana!

/Madelene

Fillifjonkan
2002-10-30, 21:16
oh shit, vad dyrt!! :eek: Vi betalar 1000:-/år...

JennyF
2002-10-31, 10:33
på min klubb kostar det 1000(tror ja) kr och då finns det ett stort ridhus (60X20m) och ett litet ridhus + paddock och på sommaren finns det en stooor gräsbana som man kan rida på ibland för den prioriteras för tävlingarna.

**BORTTAGEN**
2002-10-31, 17:38
vad dyrt! 600-700 är lämpligt pris, enligt mig.

Lobelia
2002-11-01, 09:39
Ja det är rimligt om ägaren till anläggningen begär det och du tycker det är värt pengarna. Om det är för dyrt för din smak så är det bara att söka sig någon annanstans. Vi lever i en marknadsekonomi.

Helena

**BORTTAGEN**
2002-11-01, 15:19
nej,jag betalar 600 per halvår för ett nybyggt ridhus och ute bana

**BORTTAGEN**
2002-11-03, 10:31
:eek:
skulle jag aldrig kunna tänka mig! om ni inte red å hade hästarna i ett slott då...

lilla_busan
2002-11-03, 22:21
Vi betalar 900 kr för säsongskort alltså sammanlagt 1800 kr/år för ridhus (50*20 m) och ridvolt (20*46 m) å detta är i Sthlms området.

suisyola
2002-11-11, 11:19
jag betalar 1200:-/år
20*60 ridhus
20*60 ridbana

dessutom e vi bara åtta stycken om det!!

NobleArt
2002-11-11, 12:58
Finns bara ett svar:
NEJ

/
Susanne

LIA
2002-11-11, 13:14
Det kan bara du avgöra!

LIA

**BORTTAGEN**
2002-11-19, 18:33
det är väl helt klart rimligt, alla ni andra har ni ens någon aning om vd det kostar er lokala ridskola eller privata anläggningsägare att driva runt anläggningen?????

4000kr om året = 333.33kr/månad och om ni funderar lite längre än vad er snålhet sträcker sig skulle ni se att det är j-igt billigt för att få använda ridhus och ridbana!!!

**BORTTAGEN**
2002-11-19, 18:36
det är väl helt klart rimligt, alla ni andra har ni ens någon aning om vd det kostar er lokala ridskola eller privata anläggningsägare att driva runt anläggningen????? vet ni vad ett hinderstöd, en bom kostar? vet ni ens vad sand och spån rill ridhus/bane bottnar kostar? el?????

4000kr om året = 333.33kr/månad och om ni funderar lite längre än vad er snålhet sträcker sig skulle ni se att det är j-igt billigt för att få använda ridhus och ridbana!!!

det är så typiskt ryttare och hästägare att vara så snåla, det var någon som skrev i ridsport tror jag om vad en tränare i andra sporter än hästsport egentligen tar per timma, tror exemplet gällde golf el. tennis och dessa priser är drömpriser även för de riktigt stora inom vår sport.

ja 4000kr är rimligt!

Gosa
2002-11-25, 22:22
Du får jämföra priserna med andra ridhus i närheten. Men framför allt beror det ju på tillgängligheten. Får du rida där vilka tider som helst, eller är de för dig mest attraktiva tiderna uppbokade av tex lektioner? Är det många som trängs på anläggningen?

Själv betalade jag 800 kr per år (var nästan 10 år sedan). Det var ju billigt, men jag hade hellre betalat flera gånger mer om ridhuset varit ledigt lite oftare. Nu var nästan hela ridhuset belagt med ridskolans lektioner hela em + kvällar, de hade skärmat ca 20*25 meter till oss med anläggningskort. Och det var många som trängdes då, fick nästan rida nos i svans. Tyvärr var detta det enda ridhuset på rimligt avstånd, så det gick inte att byta till ett mer tillgängligt.

Så kolla upp vad du får för pengarna tycker jag.

Splittan
2002-12-12, 10:52
Heee..

Vi betalar 500 kr, och då har man medlemsavgift, 3 ridhus, i stor grusbana, två gräsbanor och en körbana (där det har tvälats SM). Plus att där finns ingen ridskola som man måste trängas med :D

I och för sig så måste vi hjälp till 8 halvdagar (tävlingar etc), eller betala 200 kr per halvdag vi inte hjälper till.

Men de där 8 halvdagarna/ 4 heldagar har man fixat innan halva året ens har gått.

Iza
2002-12-16, 14:12
Som ryttare har man ju andra utgifter att betala. Foder, skoning, försärking till hästen mm. Snålhet är det definitivt inte att ifrågasätta om ett pris är rimligt, när man har utgifter för över 2500,-/månad och häst. Undrar vad en tennisspelare har för mer utgifter?

För att återgå till anläggningsavgift, jag betalar 700,-/år. + att varje timme jag rider för instruktör tas en avgift på 25,-/timmen ut.

Amia
2002-12-16, 15:08
tycker jag låter väldigt dyrt...

PeGe
2002-12-18, 08:44
Det beror väl på hur pass stor tillgång du har till anläggningen.
Jag betalar 400/termin, alltså 800 per år, men då är tiderna lite begränsade pga lektioner. Det tycker jag är ganska rimligt........

sova
2002-12-22, 01:50
Rimligt eller inte, dyrt är det iallafall. Bara för att man har häst så betalar jag inte precis vad som helst för en vara eller tjänst. Ibland har man dock inget alternativ och får vackert bita i det sura äpplet.
Har stått på privatstall (ca 30 hästar) där vi betalade 275:-/mån för 1 ridhus och 1 paddock. Året runt. Även om man var iväg på bete. Det tyckte jag var ockerhyra eftersom underhållet var i princip obefintligt och banorna usla. Men det var det ända alternativ just då.
Nu står jag på ridskola, jättefin utomhusanläggning, 2 små ridhus. Avgiften för detta är inbakat i min kalhyra som är 875:-/mån (mot 1000:- på 1a stället.)
Det som är positivt är att man kan få rida med på lektionerna om man inte är i vägen för eleverna (om ridhuset är upptaget). Kalas om man har bråttom och inte hinner vänta på att det ska bli ledigt. Ibland får man även vara instruktions objekt. Visa framdelsvändningar och så. Kul! och bra kompromiss.
/sova

miro
2003-01-06, 11:38
Jag betalar 1000kr/år för ridhus. Om man bara vill använda ute banorna så räcker det med att vara medlem och det kostar för vuxen 180kr/år

**BORTTAGEN**
2003-01-07, 07:16
På vissa ställen kanske, men det ska vara i Sthlm då :crazy:Jag personligen skulle leta ett annat ridhus...

guldmane
2003-01-15, 10:49
Det beror ju helt på hur stor tillgång man får till ridhuset! Om du kan rida där dynget runt, året runt är det extremt billigt.

Rodde
2003-01-15, 13:02
När vi bodde i Täby kostade det 400:-/mån per häst. Nu bor vi i Småland nu kostar det 800:-/familj!!!

trazel
2003-01-17, 17:53
hos oss kostar det 1000kr/år,
stoooort ridhus (25*84m) och belystpaddock (25*60m). Lektioner pågår bara på ena halvan, utom en timme/dag, då det är dubbel lektion, ena halvan står så gott som alltid ledig för privata...

Emmmmma
2003-01-30, 15:40
På min ridklubb kostar det 1000 kr året för ridhus(60x20) tält(40x20)utebana(gigantisk) samt terrängbana.
4000 kr= väldigt dyrt!!

Sunshine_Vilford
2003-02-06, 12:01
personligen skulle jag ALDRIG betala så mycket!!
ca 1500-2000:-/år är nog gränsen för hur mycket jag kan tänka mig att betala.
där jag rider nu kostar det 600:-/år...

caradan
2003-02-07, 22:11
Vi betalar 900kr/år för stort ridhus samt paddock och terrängbana. Lagom mycket. Skulle ALDRIG betala 4000kr!

**BORTTAGEN**
2003-02-08, 21:44
Låter dyrt. I vår klubb tar vi 300:- per år (20x40 plus utebanor och ingen ridskola = god tillgänglighet). Vi måste tyvärr höja priset - 300:- per termin i stället. Elkostnaderna är så höga nu och vi hade en sammanlagd el- och vattenkostnad på 45 000:- förra året. Kolla vad driftskostnaden är och hur många ni är som ska dela på detta plus att ni kanske får räkna med dela på ev lån etc. Men det låter ändå väldigt mkt m 4000:- om tillgängligheten är dålig...

ecssory
2003-02-09, 17:25
Det beror ju på vad man får för pengarna.

Betalar 1800kr /år och då ingår två enorma sandpaddockar (dränerade) samt en vanlig sandpaddock på 20*60m. En gräsbana samt två stora ridhus.

Lolydodia
2003-02-09, 22:27
nää... verkligen inte. här kostar det runt 2000 kr och jag tycker att det är SVINdyrt! och då finns det 2 stora ridhus att rida på. paddocken är gratis! (det är bra) :D
jag hoppas att du hittar ett billigare ridhus! ;)

ELLE
2003-02-13, 10:42
Visst är det dyrt, men kanske ändå rimligt!!

På min klubb håller vi på att bygga ett ridhus med måtten 24*80 meter. Tidigare har vi bara haft en liten manege med måtten 13*33 meter!!

Det nya ridhuset kommer vara avdelat på mitten i två maneger hela tiden, en del kommer ridskolan ha och den andra kommer de ca 30 privathästarna använda.. Stallet ligger i södra Göteborg.

Ridhuskortet för de privathästar som står i stallet kommer bli 500 kr i månaden (200 kr om man gått i borgen för klubben). Det blir alltså 6000 kr / år

Det finns många småstall i närheten och för dem blir det ännu dyrare... 600 kr i månaden (300 kr om man gått i borgen för klubben). Det blir 7200 kr / år. Men det kommer bara släppas ca 12 sådana här manegekort till en början...

Helt plötsligt låter 4000 kr per år inte så farligt! :o

Jane_Done
2003-02-18, 12:36
Ja det är faktiskt rimligt. Och om man inte tycker det så kan man ju alltid leta andra ställen.

/Jane

Elliot_lover
2003-09-04, 12:14
På berga naturbruk där jag går kostar det 900 kr för ett år, och det är ett STORT ridhus (har fått utmärkelsen Stockholms bästa underlag) och två stora paddokar

shampiz
2003-09-15, 15:46
Jag håller inte med dig att det är rimligt inte ens i Stockholm. Jag vet MÅNGA ridhus här i Stockholm som ligger på 1500 kr - 2 500 kr per månad. Inom en radie av 2 mil från där jag bor finns det i alla fall minst 7 stycken som inte kostar mer än det.

skrattkulan
2003-09-16, 09:34
det beor väl på hur priserna ser ut i omgivningen
själv betalar jag 1400 kr/år

veronican
2003-09-16, 23:24
Oj det var dyrt! :eek:

På min klubb betalar man 500:- per termin om man inte väljer att JOBBA AV avgiften. Då hjälper man till 2 heldagar på ngn tävling per termin. Kalasbra.

Men jag har hästen uppstallad på klubben och då ingår allt sånt, dvs tillgång till 2 ridhus, 3 padockar och en fälttävlansbana är inbakat i kallhyran på 1000:- (då får man alla in, utsläpp, fodringar, välskött stall m spolspilta m.m. och har kanske 4 jourer per termin).

Jag kanske skulle tycka det var värt pengarna om alternativet var att rida enbart i naturen och jag vill träna ordentligt, men rimligt pris? Nej.

mirjada
2004-01-24, 21:51
NEJ!
4000kr/år är absolut inte rimligt...

Isola Bella
2007-06-03, 00:04
Betalar ni per häst eller per ryttare? Om mor och dotter har en häst tillsammans; betalar man en eller två avgifter? Om en ryttare har två hästar; batalar han en eller två avgifter? Om ni löst ett anläggningskort för er/er häst, och er hästskötare skall rida någon gång ibland eller någon gång per vecka; måste hästskötaren ha eget anläggningskort? Vilket system upplever ni som mest rättvist: avgiften bunden till människan eller hästen?

SaraMara
2007-06-03, 00:22
Det beror nog på var man har häst tror jag?

Här där jag står är det "standardkostnad" mer eller mindre. Har betalat 2000kr/kalenderhalvår i några år nu för ridhuskort (finns visserligen en paddock men oupplyst och inte efterhållen - dock är ridhuset välskött och fint) och det verkar vara gängsepris give or take ett par hundralappar/halvår.

Så tja, huruvida det är rimligt eller ej beror väl på prisbilden där man har hästen antar jag, jag skulle inte höja på ögonbrynen iaf.

Mestur
2007-06-03, 00:26
Ehh, kolla datumen på tråden.... den är från 2002... :D

Bison
2007-06-03, 13:31
men varför gräver du upp en så gammal tråd?

Tacitus
2007-06-03, 20:33
Detta är visserligen en uråldrig tråd, fast på sätt och vis lika aktuell nu som då.

Jag vill bara ge ett exempel, ett företag har ett ridhus 20x40.

Ridhus 20x40, nytt underlag kostar mellan 20-50 000 om man väljer sand och stenmjöl.

Maskinkostnader. lastmaskin 15h inkörning och utkörning av gamla materialet a 600:- per timme blir 9000.

Då är kostnaden för nytt underlag uppe i låt säga 50000 kronor och eftersom företaget sm driver ridhuset vill skriva av underlaget på 5 år så kostar detta 10 000 per år.

Elen till belysning kostar 4 kr per timme :eek:

Drivmedel och avskrivningar på maskiner för underhåll av ridbanan kostar också pengar....

Företaget är nu uppe i en kostnad av 20000 kronor per år för driften av ridbanan.

Och ett företag behöver gå med vinst, annars blir det väldigt illa...
sen tillkommer skatt på vinsten och moms.

Och javisst ja.... kostnaden för att bygga ridhuset, en miljon blev det "bara" eftersom man byggde billigaste tänkbara alternativet.

Verkar som att det stackars företaget behöver dra in sådär en 50 000 - 100 000 per år på ridhuskort :cool: .

Så varför gnäller då folk om dom får betala några futtiga tusenlappar per år för att använda ett ridhus ?
Skulle dom bygga ridshus själva och stå för driften av detsamma så skulle helvetet frysa till is innan dom fick rida inomhus :D .

cactuspower
2007-06-04, 13:26
Jag betalar 750 kr i kallhyra då ingår nyttjande av ridhus 20 x 55 m, ridtält 18 x 30 m, ridbana 20 x 40 m och en större bana ca 30 x 80 m. Båda utebanorna är belysta. Vi har tillgång till visst hindermaterial också.

Kallhyran är alltså 750 kr i månaden och då ingår ju även boxplatsen, el, vatten. Vi har även spolspilta, täckestork, kross etc. och i kallhyran ingår även fodringar vardagar morgon, lunch och eftermiddag samt utsläpp .

Underlaget hos oss sköts regelbundet, sladdas, krattas, harvas, vattnas, mockas etc. efter behov. Tycker vi har väldigt bra underlag över lag.

Så vi kommer billigt undan. I förra stallet kostade anläggningsavgiften 120 kr i månaden men då fick vi hjälpas åt att sköta och underhålla ridhuset och banan tillsammans men underlaget var inte alls lika bra, kunde vara halt om det hade regnat etc..

aysha
2007-06-04, 13:38
*kl*

Jag betalar 2500 kr om året för banhyra på ridklubben. Då ingår två utebanor, en paddock, en liten och en stor manege, galoppbana, terränghinder och stor gräsbana.

Tycker det är dyrt eftersom det inte sköts ordentligt, utebanorna vattnas inte tillräckligt på sommaren, mockas ytterst sällan, harvas dock två eller tre gånger i veckan. Men båda manegerna är alltid upptagna vintertid, av lektioner, så om man ska kunna rida får man göra det på förmiddagen (vilket är svårt om man jobbar eller går i skolan), annars är det sent på kvällen som gäller.

Tacitus
2007-06-04, 16:42
Om du tycker att det är dyrt och bristande underhåll så ta reda på vad det skulle kosta att bygga och underhålla en liknande anläggning.... du skulle själv förmodligen inte kunna stå för dom kostnaderna, så betala och var glad över att någon faktiskt har lagt ut högvis med pengar så att du kan ägna dig åt din hobby till förhållandevis låg kostnad.

aysha
2007-06-05, 19:39
Självklart skulle jag aldrig ha råd att driva en sån anläggning själv!
Men jag tycker ändå att den borde skötas bättre. Det är en jättefin anläggning och skulle kunna bli ännu finare och bättre.

Tacitus
2007-06-05, 21:00
Klart att den kan skötas bättre, allting kan altid bli bättre.
MEN, skötsel kräver tid och tid kostar ofta pengar.

Anläggningsavgiften går förmodligen inte att sänka utan att behöva få in pengar någon annanstans ifrån och med mer tid som behöver ägnas åt skötsel av anläggningen så kan anläggningsavgiften behöva att höjas markant....

I de flesta fall så är både anläggningsavgifter och stallhyror aldeles för låga inom hästnäringen vilket ofta leder till slavlöner och fruktansvärt dåliga anställningsförhållande och miserabel arbetsmiljö.

Idag satsar privatpersoner mest bara pengar på diverse hästanläggningar för deras eget nöjes skull eftersom det är svårt att få tillräcklig lönsamhet (folk gnäller ju bara över att det kostar pengar), vilket på sikt inte är bra för näringen som sådan.

Så, fram för HÖGRE anläggningsavgifter och HÖGRE stallhyror så att hästnäringen kan utvecklas.

acca76
2007-06-05, 21:03
:crazy: Beror helt på vart du bor, i vårt grannstall kostar det 1000:-/månad, nu har de iof slutat att sälja "löskort" men det var extremt

Malinigbg
2007-06-05, 21:39
Du kanske kan erbjuda dig att vattna utebanorna på sommaren???

aysha
2007-06-06, 16:38
Det finns personal på ridskolan att göra det, men de verkar ju ha fullt upp med annat... (läs: dricka kaffe o röka)
Och hur svårt ska det vara att ställa ut vattenspridare över natten egentligen?

AnnA_
2007-06-06, 17:54
utebanorna vattnas inte tillräckligt på sommaren, mockas ytterst sällan,

Behöver ni inte ens mocka efter er?!

2500 per år = ca 200 kr per månad, det tycker jag låter jättebilligt för en sån stor anläggning! Jag vet hur mycket tid och pengar det kostar att bara ta hand om ett litet 20*40-ridhus...

T.ex. vattning och sladdning tar minst en timme om man ska göra det ordentligt. Och när det är torrt och varmt skulle det helst behöva göras varje dag... Att bara ställa ut vattenspridare är inte så enkelt som det låter, vi håller på att testar här hemma. Bara på min lilla bana skulle det gå åt minst 6 vattenspridare så antingen får man ha ett system med många spridare ihopkopplade eller så får man springa ut och flytta ganska ofta. Dessutom blir det ojämnt vattnat - det blir mindre vatten ute i kanterna, där det brukar behövas som mest.

Och står det på under hela natten finns det risk att det blir för mycket vatten istället...

Tacitus
2007-06-07, 16:39
Hur många ridbanor har du skött om på heltid ?

Jag sköter om 2 ridhus och f.n 3 utebanor.... och det är inte så lätt som att bara ställa ut en vattenspridare över natten :mad:.

Allting tar tid, arbetstid, och arbetstid kostar pengar (om man inte är superkänd tävlingsryttare och har ett anhang med slavar e.g. "praktikanter" då förstås)

Sen blir det inte bättre av att man ska behöva mocka efter ryttare som är varken spädbarn eller handikappade, för det är i princip dessa ursäkter som man kanske kan se som acceptabla för att inte mocka efter sig "själv" :devil:

Var du glad över att du betaler så väldigt lite i anläggningsavgift, den skulle förmodligen behöva vara dubbelt så hög för att få in rimligt med pengar....

Bison
2007-06-07, 16:48
jag betalar 1800 i nybyggt stall med utsläpp, halm, fri till gång på hö, nybyggt ridhus 20*60 med apdyrt jan brin underlag o en enorm paddexbana. Inga problem med tider, är nmästan jämt själv i ridhuset. Har även en jättefin välskött slinga´i skogen med toppen underlag.
Tycker det är ett bra pris.
Ridhuskort kostar annars 2000 om året.

Streiff
2007-06-07, 19:15
Verkar som att det stackars företaget behöver dra in sådär en 50 000 - 100 000 per år på ridhuskort :cool: .

Men det där är ju inte något stort problem om man inte gör det till det.
Vi hade tränigar i ett ridhus för en tränare en kväll i veckan. Varje ekipage fick betala en ridhusavgift för varje träningstillfälle. Vi räknade ut att på ett år fick ridhusägaren in 45 000. Och det var bara på en kväll i veckan. Säg då att man har träningar tre kvällar i veckan istället för endast en + säljer lite ridhuskort. Då har man skarapat ihop de summorna du pratar om, utan att ta överpriser.

Tacitus
2007-06-08, 20:10
Japp, visst har man fått in en del pengar då...

Nackdelen blir att ju mer ridhuset används ju mer stiger priset för el och kostnaden för ridbanan.

Ju oftare man rider på ridbanan ju kortare livslängd får du på densamma, varje gång en hästhov sätts ner på ridbanan så förkortas livslängden på banan.

Så i slutändan får man göra en avvägning mellan hur mycket man kan dra in i intäkter på ökad användning i relation till hur mycket detta påverkar slitaget på ridbanan och slitage på anläggningen i övrigt.

Leder dessutom den ökade användningen till ökat underhåll så kan man behöva anställa/utöka anställningstiden på folk (eller sig själv för den delen, vem har sagt att man måste jobba gratis bara för att man är hästintresserad ?) vilket då äter upp en stor del av de ökade intäkterna.

Så det är inte bara....

Streiff
2007-06-08, 20:16
Jo, det är klart att underlag slits och att elkostanden blir högre ju mer där är tändt. Men om man bygger ett ridhus ska man väl ändå använda det. Finns väl ingen vits med att bygga ett dyrt ridhus som man bara får titta på och inte rida i.

AnnA_
2007-06-08, 20:33
Såklart att de ska användas, det han reagerar mot är nog alla som tycker att det är väl "bara att..." och det är så dyrt med anläggningskort.

Tacitus
2007-06-08, 23:05
Jomenvisst är det så att ridhus är till för att användas....

Det som är dystert är att så många inte inser vilka kostnader och vilket omfattande arbete som åtgår för att kunna hålla ett ridhus öppet för folk att använda.

"Det är ju så dyrt"
"Aldrig nån som vattnar och harvar här minsann"

- Det är ju inte så roligt för folk som har satsat miljonbelopp och massor av slit för att hålla igång ett ridhus att få höra såna saker...

Varför är det ingen som gnäller över hur sanslöst bra timlöner hopptränare har ?

Fasen, dom kan ju ligga på flera tusen i timmen i om man räknar ihop hur mycket varje person i en "hoppgrupp" betalar och delar med hur lång tid dom jobbar aktivt... och inte har dom några utgifter att tala om heller förutom möjligtvis en bilresa, många av dom skriver ju inte kvitto så då kan man ju utgå från att många av dom skattefuskar ;).

aysha
2007-06-11, 21:55
Nä, det ska skötas av personal, eller så harvas det väl bara ner...

Ja, du har säkert rätt, jag har aldrig skött en anläggning själv. Tycker bara, som sagt, att det är lite för mycket pengar för banor som är upptagna så mycket på vintertid som de är. De kunde dela upp sommar- och vinterhalvår och dra av lite under vintern när man inte kan rida ute. Och även att en så fin anläggning förfaller...

aysha
2007-06-11, 21:59
Jag har aldrig sagt att jag har gjort det.
Och jag har inte riktat något personligt mot dig heller, vilket du verkar tycka.

Jag har även sagt att det är en ridklubb det handlar om. Visst de är inte rika, men de har även andra inkomstkällor att driva klubben med.

Tacitus
2007-06-12, 15:55
Det var inte meningen att bli så våldsamt personlig... :o

Jo, en ridklubb har ofta andra inkommstkällor... vilket oftast är anledningen till att dom inte tar ut en ännu högre anläggningsavgift än vad dom gör.

En ridklubb som bedriver ridskoleverksamhet skulle många gånger förmodligen vara hjälpt av att ta ut en mycket hög anläggningsavgift eftersom de som köper anläggningskort mest bara är i vägen för ridskoleverksamheten, vilken är en av de saker som dom kan få in lite pengar på till skillnad från ridhuskorten som många gånger går ganska + - 0 s.a.s.

Att för en ridklubb sälja billiga anläggningskort är inget självändamål utan kan möjligen låta sig göras i PR-syfte. Även om en ideell förening bara ska gå jämt upp så behöver man ett visst överskott för att kunna återinvestera i verksamheten.

TomasN
2007-06-12, 20:02
Jag har även sagt att det är en ridklubb det handlar om. Visst de är inte rika, men de har även andra inkomstkällor att driva klubben med.

Ridklubbens övriga verksamhet skall väl inte sponsra er som vill ha en billigare anläggningsavgift?

trygga_rut
2007-06-12, 20:17
Hej

Vi betalar 300/mån för ridhus 20*60 padock 20*60

Så, jag tycker inte att det är särskilt dyrt!

aysha
2007-06-13, 01:06
Okej, jag ger mig. Det verkar som vi har en bra banhyra trots allt. Jag lägger mig. ;)
Jag antar att jag bara är bortskämd :p Jag borde tänka på de som inte har någonstans att rida alls och vara glad för det jag har!
*Bitchslappar mig själv i ansiktet :D*

aysha
2007-06-13, 01:08
Nä, det var inte riktigt så jag menade heller.
Men, som sagt, jag står i ett hörn och skäms för att jag är så bortskämd. ;)

Tacitus
2007-06-13, 16:26
Bra att du gör bot och bättring så snabbt !

:bow: