Någon som vet var i Svergie man kan få tag på Pat Parellis grimma o grimskaft?
Har försökt att beställa via den svenska representanten, men får inte tag på henne. Finns det någon annan som har grejorna??
Hej!
den ända jag vet är representanten för PNH som finns i Sverige (hon bor i Jämtland).Men funkar det inte att beställa via Parellis hemsida? http://www.parelli.com/home.asp
Jag har inte testat det men..
Lycka till!
/Ida
Det är nog henne jag har sökt i 3 veckor nu. Problemet är att jag vill inte bara köpa, jag vill även returnera ett grimskaft där haken pajet. Det är ju garanti på grejorna..
Finns det ingen annan återförsäljare i sverige, då det blir så dyrt med frakt till o från USA.
Tassetass
2002-11-01, 13:33
Då Parelli inte vill att hans grejer ska säljas hur som helst till vem som helst av vem som helst, så är det bara Anneli som säljer dom. Jag har dock aldrig haft probelm med att få tag på henne.
Jag har inte heller fått tag på henne nu men jag tror att det kommer att gå snart! För i somras fick jag tag på henne..
OK, jag har fortfarande inte fått tag på henne, trots att jag både mailat och lämnat meddelande på svararen ett antal gånger.
Det är väl antagligen fler än jag som har problem med att få tag på henne, och jag funderar nu på att kontakta Parelli direkt och förklara hur det ligger till.
Det är tråkigt att det inte fungerar, tycker jag.
**BORTTAGEN**
2003-11-04, 16:00
Jag har också försökt få tag på henne länge. Förut brukade det komma nyhetsbrev på posten och så. Får ni det fortfarande? Är det någon som vet om det är några PNH clinics på gång i Sverige?
bebbe529
2003-11-04, 20:59
Jag har aldrig varit på en Parelli clinic och vet inte alls mycket om honom. har hans bok, men har inte orkat läsa den.
Det jag undrar är vad som är speciellt med hans grimma och grimskaft? är det itne bara som en vanlig repgrimma med långt grimskaft?
//Bebbe
Det är ett kanonbra matieral i grimskaftet som även har en väl avvägd tyngd i haken. Till saken hör att det är livstidsgaranti på grejorna och min hake har blivit så glapp så jag vill gärna byta ut den....
Ingen som vet nåt om nån annan som tagit över här i Sverige?
Hej!
Anneli T har inte hand om Parelli i sverige numer.
Ta kontakt med Karin Pettersson, som annonserar i bl a Hästfynd (och har skrivit artiklar där)
Hon bör kunna hjälpa er.
Hug your horses!
/Mike :devil:
bebbe529
2003-11-05, 21:33
Ok. jag var inne på hans hemsida och kollade lite på de där grejjerna, jag tycker det ser ut att vara exakt samma som vanliga. HAr du kollat in repgrimmor av märket "Silver-tip"? de tycker jag är bra. verkar dessutom vara av bra kvalitet.
Vad gälelr tyngden så finns det ju olika uppfattning om man ens ska ha en sådan, men ska man ha det så kan man väl bara ha en vanlig enter-hake? :idea:
/Bebbe
Tack! :)
Kanske jag efter drygt 1 års letande nu lyckas....