Visa fullständig version : Strong Statement xx

**BORTTAGEN**
2003-04-25, 13:48
Ngn som har en avkomma efter honom? Hurdan är den, temprament, personlighet? Har hört mycket bra samt sämre.

**BORTTAGEN**
2003-05-04, 16:13
Jag har ett Strong Statement sto f.97. Mkt trevlig att ha och göra med, lydig och väluppfostrad. Man kan nog säga att hon väl inte är den allra lättaste att rida. Hon har en fantastisk arbetsvilja och väldigt lätt att lära sig nya moment, (vilket jag hört om fler SS-avkommor som har)
Hennes problem ligger i att hon har svårt att ta det lugnt, hon ligger på och stressar i väg. När man väl får henne lugn och hon arbetar balanserat har hon ett fint steg. Vad gäller hoppningen så är hon totalt orädd, hoppar allt, men verkar inte förstå det roliga i det hela..
Som sagt, inte den allra lättaste att rida, men ett underbart psyke. / Loppan

**BORTTAGEN**
2003-08-29, 15:45
MIn tidigare häst Argenta är efter honom. Hon är mycket tempraments full och kunde i sina yngre år riktigt flippa ut ibland, annars är hon en jätte fin häst som jag kom ganska långt med. Hon hade ingen bra trav men den utväcklades till det bättre till slut. Betäkte henne me hingsten Waliant och fick en underbar liten hingst.
Har fler i stallet efter strong statment. Alla tempraments fulla med stor hopp glänje.

Melle
2003-08-29, 21:25
Jag har precis köpt ett sto efter honom. f. 93

Och Det är en väldigt trevlig häst psykiskt sätt däremot kan hon (som nån över oxå sa) Stressa på lite ibland o vara allmänt svåriden lite upp med huvudet o så. Men det blir bättre o bättre för varje dag som går :)

Men i af Hon är jätteduktig på att hoppa o tittar inte ett dugg på hinder men däremot lite på det som är runt omkring :smirk:

Hon är däremot vääldigt stoig o när hon brunstar,Brunstar hon nästan på mänskor o trycker in en i väggen :crazy: ;) :angel:

Men som sagt en väldigt trevlig häst Inga dumheter eller nåt sådant :love:

shady
2003-08-30, 19:08
Du lär inte få något svar av henne. Hon försvann härifrån för ett bra tag sedan.

Melle
2003-08-30, 19:50
Jag förväntade mej inge svar :smirk: hehe

Menmen andra som är intresserade kan ju oxå kolla i såntfall :idea:

fio
2003-08-30, 21:07
Nej jag har starka misstankar om att människan är tillbaka, eller såklart hon är tillbaka, frågan är bara som vem???

Melle
2003-08-30, 21:33
:rofl:

shady
2003-08-31, 08:57
Förmodlingen är hon det, och för eller senare avslöjar hon sig igen.

shady
2003-08-31, 08:58
Visst det är bra tänkande, men ville bara att du skulle veta. Ifall du undrar varför hon inte svarar på dina inlägg.

Melle
2003-08-31, 18:21
Haha. Ja,jag kom faktiskt på diskutionen om henne förut när du sa det!

Jag tittade nog inte ens vem som hade skrivit tråden. jaja :smirk:

tack för..tanken i af :idea:

shady
2003-08-31, 20:46
:)

Flicka
2003-09-01, 17:21
Hej tänkte bara fråga vad din häst heter eller kallas för hon är mycket lik en häst som ja var och provred för ett par år sedan.Hon var oxå född 93 och efter S.S. Den hästen som jag provred kallades för Semlan och stod i Eskilstuna. MVH Tina :)

Flicka
2003-09-01, 17:24
Kallas ditt sto för Semlan eller liknande? om det är hästen som är på kortet är hon völdigt lik en häst som jag var och provred för ett par år sedan. MVH Tina :)

Melle
2003-09-01, 18:27
Hon kallas Sassa,men heter Caldea. Men hon är 10 nu o henne jag köpte henne av köpte henne när hon var 6 o red in henne. så om du provade för några år sedan? :confused:

Melle
2003-09-01, 18:27
Finns fler kort på gnägg (överskrift "Min nya häst!")