Visa fullständig version : Rodrigo Pessoa

romea81
2003-04-25, 18:24
Någon mer än jag som avgudar Rodrigo Pessoas ridning?
Han rider helt underbart snyggt, dessutom så ser han inte så dum ut heller...

Peluso
2003-04-25, 18:45
Ja ridningen är underbar.
Men han ser inte så bra ut dock=)

mollan
2003-04-25, 18:52
jag tycker han rider bra å snyggt men jag tycker inte att han är snygg

Hrydjan
2003-04-25, 18:59
Han rider jättebra och har ett bra samspel med hästen! han har ju en ganska busig hingst=Balubet och han måste ju känna hästen så bra.... Har även sett han rida andra hästar och den mjuka handen är sååååå bra!!!! :rofl:

lizan
2003-04-25, 19:59
även jag tycker mycket om hans ridning!

gillar att när något går fel och hästen tex stannar, så går han aldrig på dom som att dom var dumma, utan gör lugnt en volt och hoppar vidare.

tycker alltid att hans hästar ser så harmoniska ut!

Nina83
2003-04-25, 21:50
Rodrigo rider ju verkligen jättebra! :) Så fin i handen och hjälperna, lugn och i harmoni med hästen. Skyller aldrig på hästen om något går fel. Så som hoppning ska se ut!
Men snygg? :crazy: Nehej det tycker jag inte. Men han är ju absolut inte ful! :)

En sak som jag inte gillar med Rodrigo, och många herrans andra hoppryttare, är att de rider hästarna bakom lodplanet. Men han är iaf inte bland dom värsta "bakom lodplanet ridarna". ;)

music
2003-04-26, 10:55
En sak som jag inte gillar med Rodrigo, och många herrans andra hoppryttare, är att de rider hästarna bakom lodplanet. Men han är iaf inte bland dom värsta "bakom lodplanet ridarna". ;)

Hur menar du? :confused:

little_blondie
2003-04-26, 14:25
ja han rider jätte bra!
titta bara på sitsen den är hur bra som helst.dessutom verkar han väldigt trevlig ;)

Peluso
2003-04-26, 14:40
Jag tror inte att deras hästar dör utav att ha snoken där=)

sockerdricka
2003-04-26, 14:43
jo han är riktigt duktig :)

Men utseendet är väl inte mycket att hurra för :crazy:

Nina83
2003-04-26, 15:00
Nej det tror inte jag heller. Men de blir felmusklade, bär sig inte korrekt, sliter på frambenen/bogarna att gå så jämt + att de hoppar väldigt mkt och det sliter ju också. Så på sikt så rider de faktiskt sönder sina hästar.

Och de sänder ut en felaktig signal till alla som tittar på. "Ner med nacken" det är rätt.. Och såklart tar alla efter, det är ju bara att besöka vilket stall/ridskola som helst i landet så får man se..

Nu tänker inte jag skriva något mer för då får jag bara en massa påhopp för mina åsikter.

sockerdricka
2003-04-26, 17:57
Nina> Nej håller med. Men "alla" (nej så får man inte säga men MÅNGA) som rider på ridskola tror att så fort hästen böjer hela halsen som en prins korv så går den på tygeln oxå.. :crazy:

Peluso
2003-04-27, 13:40
joo men d TROR jag inte att Rodrigo tror=) Han försöker nopg bara få sin hingst å vara mer lr mindre koncentrerad och inte allt för vild. Så bara för han rider ngt bakom lod på banan betyder inte det att han gör det hela tiden.. tror jag=)

aniara_lenson
2003-05-01, 11:38
Ja jag hade teori för nåt år sen för en som rider FT strax under landslagsnivå, och hon tog upp den grejen. Att hoppryttare inte var lika noga med huvudets placering, utan mer kollade på lydnaden. Minns inte vad hon ville få fram egentligen, men hon tyckte då inte det var nåt fel med det. Men hon rider ju dressyr också eftersom hon tävlar fälttävlan, och det var väl när de tränade markarbete/hoppning de inte var så nog med lodlinjen. Jag tror nog Rodrigo rider riktig dressyr ibland också faktiskt...

Nina83
2003-05-01, 11:50
Men hästen kan ju vara lydig fast den går rätt.. Och om man rider rätt så går inte hästen sådär lätt bakom lod..
Dessutom så varför sitter de och stirrar på hästarnas nackar och sågar ner dem bakom lod, om de ändå inte bryr sig om hur de går..

Men jag kan till viss del förstå tanken, men jag håller inte med. :cool:

LadySara
2003-05-01, 23:28
har du sett rodrigo rida dressyr nån gång .. de har inte ja så ja ska inte säga nått om de.. men att rida häösten i en korrekt form på hoppbanan.. de verkar juh väldans onödigt tycker ja.. vistt hästen ska bära sej på sina bakben.. men att sitta å rida hästen som när man rider dressyr .. de gör då verkligen inte ja när ja hoppar..

**BORTTAGEN**
2003-05-03, 22:24
wiieee ja rodrigo e så bäst =D fast kanske inte så snygg =) men rider helt fantastiskt!

talåj
2004-03-14, 22:28
Men det beror :idea:. Kolla till exempel på min användarbild. Den är snygg. Men denna bilden kanske inte är till hans fördel;http://www.artequino.com/images/imagenes/p5.jpg :bow:. Men det är ju precis som alla människor, man är inte alltid snygg ;).

Cockney
2004-03-14, 22:37
ja han är en stilryttare helt enkelt som man bara måste beundra... utseendet är väl sådär... det finns dom inom ridsporten som är betydligt snygare :) men smaken är som baken.

sassymaddan
2004-03-15, 10:26
mm rider skitfint ju hästen e vacker o rodrigo e bäst helt enkelt =)=)=)o han e söt me ju =)

Natascha
2004-03-16, 08:25
han rider bra,men snygg vet jag inte...* rynkar på näsan*