Visa fullständig version : Vad betalar ni?

_malle__
2003-08-04, 18:11
Vad betalar du för:

*Stallplats?(vad ingår?)

*Hö?

*Spån/halm/torv?

*Foder?

*Hovslagare?

Var bor du?

sweep
2003-08-04, 18:15
betalade 1400:- för stallplatsen och då ingick torv och hö
köpte betfor och kraft grund själv
hovslagaren kostar mellan 500-700:-

bor i värmland

CosmicQueen
2003-08-04, 18:21
Sk aflytta till ett nytt stall till helgen så jag skriver hur det kommer o bli där då...

600.- kallhyra o 150.- till om man vill ha fodring o utsläpp morgon o fodring kväll veckodagar. Helgerna delas mellan ägarna enligt ett schema.

1.70.-/kg...kommer o bli ca 450.-/månad.

Spån i balar...47.-/st.

Fibergi Elit ca 150.-/månad.Betamix Ört ca 200.-/månad. Betfor ca 50.-/månad o vitaminer ca 150.-/månad.

300.-/skoning ca var 6:e vecka. Nya skor 70.- för 4 st om jag ska ha "vanliga" o ca 250.- för 4 st om jag ska ha guldskor vilket jag oftast har. Lönar sig i längden.

Jag bor uppe i Jämtland... :)

Vicious
2003-08-04, 18:48
*500 kr i månaden,sommarmånaderna är det gratis.
Det ingår inte så mycket,typ vatten :smirk:,och sommarbetet sen då förståss. Vi "bor" i ett kollektivstall så vi delar på det mesta.

*ca 1,50 kr kg

*Halm betalar vi ca 500 kr/år för en häst

*Förut köpte vi Kvarnbyfoder,mycket bra och billigt.
Nu köper vi på lantmännen,men ska försöka hitta något annat för det är så dyrt. Jag vet faktiskt inte hur mycket det kostar,päronen betalar :angel:

*300 kr för skoning runt om

*Jag bor i södra halland

maiden
2003-08-04, 18:52
Ska flytta hästen till hösten så jag svarar för båda stallen, stall 1 är nuvarande och stall 2 blivande.
Stallplats:
1. 1 hästkompis. Hö, halm, havre ingår. Delar på alla fodringar/in-utsläpp med en person till. Ganska bra hagar, ingen paddock. okej ridvägar. kompispris 250:-
2. ca 4-5 hästkompisar men bara en hagkompis. Hö och halm ingår. Morgonutsläpp/fodring ingår och insläpp delar man på. Mockning ingår för det mesta! Bra hagar, ingen paddock. Ganska dåliga ridvägar tror jag :( . 700:-

Hö: Ingår på båda

Halm: Ingår på båda

Foder: beror på vad jag köper för någe ju! Granngården :)

Hovslagare: Han tar lite olika men typ 3-400:- med 4 nya skor. Världens bästa hovis som dock inte är utbildad :crazy:

maiden
2003-08-04, 18:52
jag bor i norra bohuslän!!!

**BORTTAGEN**
2003-08-04, 18:53
600 kronor i kallhyra
1,5 kr/kg för hö
60 kronor för 50 kg havre
100 kronor för 50 kilo kornkross
70 kronor balen för halm( ca 300kg halm)
och sedan kraft betfor vad det nu kostar runt 110 krobor för pellets

Zewz
2003-08-04, 19:18
*Stallplats?(vad ingår?) 600 (550 sommarhyra, sommarbete 150 kr/vecka)
Fodring, utsläpp o middagsfodring vardagar.

*Hö?
hm.. varierar lite. ibland 10 kr/bal (7-9 kg/bal)

*Spån/halm/torv?
spånbalar 45-50 kr/st. Använder två i månaden.

*Foder?
hm. olika. köper havre o korn billigt av en bekant.

*Hovslagare?
550

Var bor du?
Strax norr om JÖnköping.

breccia
2003-08-04, 19:35
Jag blir så avundsjuk när jag läser hur billigt alla har :(

Vi betalar 3´200:- kr/månad till vårt stall. Då ingår själva boxen ;), ut&insläpp, fodringar, 4 balar torv/månad, 9 kg silage, 3 kg krafft grund, tillgång till ridbana & ridhus samt trevliga hagar.
Vad ska man säga, det är stockholm i ett nötskal :crazy:
På höst/vinter/vår tillkommer 300.-/månad för täckesservice. Hovslagare kostar ca: 600:-. Ponnyn verkade han dock gratis :) Tappskor etc är också gratis, vilket är skönt när man betalar sånt här för 2 eller flera hästar.

Aningsfull
2003-08-04, 19:40
*Stallplats?(vad ingår?) Ca 1600 kr.
Hö, spån, in och utsläpp (täcke på/av om vill), havre, korn, betfor, mineraler, kalk, soja, ridhus, 3 ridbanor och preparerade ridvägar med terrängbana.

*Hö? Ingår

*Spån/halm/torv? ingår

*Foder? Ingår

*Hovslagare? Ca 600 kr

Var bor du? Piteå

Jet
2003-08-04, 19:56
*Stallplats?(vad ingår?)
Gratis. Har eget stall, så jag fixar allt själv.

*Hö?
Gratis! Har jättesnälla grannar som ville bli av med hö, så jag fick 10 ton!! :D

*Spån/halm/torv?
170 kr för en "knökfull" hästtransport med spån.

*Foder?
Ca 800-1000kr/ månad för kraftfoder till tre hästar. Beror ju på höets värden...

*Hovslagare?
Ca 300 kr för en helskoning. Då köper jag skor (& ev brodd) själv.

*Var bor du?
Värmland.

NegativeCreep
2003-08-04, 19:58
Vad betalar du för:

*Stallplats?(vad ingår?) Betalar 700:- på sommarmånaderna, då ingår box och bete. Betalar 800:- (ska kanske höjas...) annars, då ingår box och hage. Vi betalar extra för värme på vintrarna.
Det är väldigt ont om stallplatser här omkring så då går det ju bra att ta vilka priser som helst :p

*Hö? Tror det är 200:- för 12 balar, ca 12 kg/bal.

*Spån/halm/torv? 55:- per spånbal.

*Foder? Har inte riktigt koll på vad allt foder kostar, köper Krafft Grund, havre, betfor, mineraler och foderjäst. Kostar väl runt 100:- styck eller något sånt.

*Hovslagare? 750:-

Var bor du? Utanför Norrköping.

jojjo_blondin
2003-08-04, 20:00
*Stallplats - har betalat 700 i vår antagligen 900 till hösten (kommer flytta in i nybyggda stalldelen men större boxar) - då ingår fodring på morgonen (vardagar) och utsläpp. Alla andra fodringar turas vi om.

*Hö - ca 200 i månaden tror ja.

*Spån - 37 kronor per bal

*Foder - Hippo Basic 100 kr per säck, betfor ca 81 kr per säck

*Hovslagara - Mellan 700 och 850 kronor

Jag bor i Göteborg, har hästen i Torslanda

chrisse
2003-08-04, 20:33
*Stallplats?(vad ingår?) per månad:
2000:-, utsläpp, insläpp, täckespå/avtagning/byte, 2 spånbalar, hö i hagen (storbal=fri tillgång).
(en helg i månaden har jag ansvar för ut/insläpp osv.. + en vecka om året)
1000:- vid betesperioden ca 3 månader / år

*Hö? - Köper av stallägaren vet inte vad det kommer kosta.

*Spån/halm/torv? ingår som sagt men kommer nog inte räcka med två balar/månad då vi i vintras gjorde av 5 balar/månad ungefär.

*Foder? Kommer fodra med fibergi i vinter. 160:-/25kg-säck eller nåt.

*Hovslagare? 370:- /verkning + skor fram

Var bor du? Norrtälje, 7 mil norr om Stockholm

Trocadero_lover
2003-08-04, 20:42
1000kr per månad, då ingår: spån,ridbana,boxplats,hö,in & utsläpp (när ägaren kan),sadelkammare med element,kallt o varmt vatten, hinder, stora hagar vet inte mer...= detta är ett skit fint stall...det kan jag lova...jätte bra på alla viss...

stallet liger i småland 6mil söder om jönköping.
Foder och hovslagare ingår inte. Men om det är fler som har samma foder så beställs de gemensamt hem och hovslagaren bokas ju gemensamt så att alla tar det samtidigt.

Bucus
2003-08-04, 20:50
Bor mitt i Skåne och betalar 1.300 för:
hö, hösilage, halm, kornkross, havrekross, betfor, saltsten. Tillgång till stort kuperat bete på somrarna.
Morgon+lunchfodring och utsläpp ingår och även täckesbyte på vintrarna. Kvällsfodring delar vi upp.
Belyst paddock, 15 min ridväg till ridhus, hyfsade ridvägar, spolplatta med kallvatten, uppvärmd sadelkammare.
Betalar 600 kr till min hovslagare.

Trocadero_lover
2003-08-04, 20:53
+ att vi har KANON BRA ridvägar, typ 10min bilväg till ridklubben. 3hästkompisar (just nu) täckes-service ingår nog. ( hon gör ju det man ber om ) komme rinte ihåg...men bra stall e det och det finns lediga boxplatser!

Favina
2003-08-04, 20:56
Stallplats?(vad ingår?)
1800:-/mån, betalar endast 950:-, jobbar i stallet 1 gång i månaden, en hel helg. Ingår: Hö, havre, mineraler, kalk, torv(hur mycket som helst), in/utsläpp, alla fodringar på veckodagar.

Hö? Ingår i stallhyran :banana:

Spån/halm/torv? Ingår i stallhyran :banana:

Foder? Betfor, vetekli, foderjäst, vitlök varannan månad för ca 500:-

Hovslagare?
450:- för hel skoning, gratis vid tappskor. :bow:

Var bor du?
Strömstad som ligger i Bohuslän.

Kram Favina :bump:

tintilar
2003-08-04, 20:56
Under vintern står pollen i ett stall där dom tar 2400:-. Då ingår viss mängd: havre, betfor, korn, hö, halm och spån. Man får även saltsten. Stallägaren tar hand om alla fordringar och in- och utsläpp på vardagarna och på helgerna får man välja fodring själv. Man ska ta en fodring/helg men vill man kan man ta flera fodringar en helg och sen vara ledig nästa.
Såklart får man daglig utevistelse. Dom har även ridvolt, ridvägar och "hopphage".

Hovslagaren betalar vi 450kr för om han tar det vitt. Tar han det svart får vi det billigare. Ibland orkar han inte växla till jämna pengar så då får vi tillbaka lite mer. :smirk:

Glimten
2003-08-04, 21:17
Vad betalar du för:

*Stallplats?(vad ingår?) 1100 kallhyra (spån ingår samt tillgång till ridbanan.)

*Hö? 2 kr/kg. Hon äter ca 12 kg om dan.

*Spån/halm/torv? ingår

*Foder? kraftfoder antar jag att du menar då? isf ca 350 kr/månad

*Hovslagare? 600-700 var 6:e vecka ungefär.

Var bor du? Dalarna, Falun

chicasweep
2003-08-04, 21:45
1500:- hö, havre, betfor, groov, korn, spån, in/ut släpp, på/av täcken. morron, middag och kvällsfodring. mockning på helger och de dagar jag jobbar länge ;)

hovis är en kompis, så jag betalar vad skorna kostar. i gengäld (?) hjälper jag honom med hans hästar när det behövs

jag är gävlebo....

FjordFia
2003-08-04, 21:54
Skor upp fjordstoet jag rider, för stallplatsen. Det blir ca 350 kr/månad.

* 350 kr (Privat stall, hö, spån, in och utsläpp) Jag är dock där och hjälper till med div saker ganska mkt. Mockar åt ägaren och tar även hand om stallet när de är borta.

* Hovlagaren kostar runt 600 kr. (Rundskoning)

Bor i skogarna Småland :D

//Sofia- som tycker hon kommer riktigt billigt undan :)

Lazio
2003-08-04, 21:59
Stallplatsen kostar 1000 kr i månaden och då ingår allt foder utom mineraler och betfor och annat extra foder. Ströet betalar jag separat, kostar väl en 50 kr för en bal med torv, använder ca 4-8 såna i månaden. 3 fodringar per dag ingår samt utsläpp på mornarna. Fjärde fodringen och insläpp delar vi på i stallet samt helgerna.
Hovslagaren kostar 750 kr per helskoning, var sjunde-åttonde vecka.
Jag bor utanför Uppsala.

Lazio
2003-08-04, 21:59
Stallplatsen kostar 1000 kr i månaden och då ingår allt foder utom mineraler och betfor och annat extra foder. Ströet betalar jag separat, kostar väl en 50 kr för en bal med torv, använder ca 4-8 såna i månaden. 3 fodringar per dag ingår samt utsläpp på mornarna. Fjärde fodringen och insläpp delar vi på i stallet samt helgerna.
Hovslagaren kostar 750 kr per helskoning, var sjunde-åttonde vecka.
Jag bor utanför Uppsala.

break_a_leg
2003-08-04, 22:18
*Stallplats?(vad ingår?) 1700 kr/månad. Då ingår allt, dvs ut/insläpp, fodringar, hösilage, torv, havre, betfor. Vitaminer köper vi själva. Ett täcke av/på vintertid. Vi mockar själva. Tillgång till ridbana.

*Hovslagare? Ung 800 för helskoning med nya skor.

Var bor du? Stor Stockholm

Alexandra_W
2003-08-04, 22:23
Vad betalar du för:

*Stallplats?(vad ingår?)

>>Eget stall.

*Hö?

>>1 kr/kg hemkört och avlastat.

*Spån/halm/torv?

Spån 52 kr/bal hemkört och avlastat. Halm 0.80 kr/kg hemkört och avlastat.

*Foder?

Beror på vad för foder du menar?

*Hovslagare?

770 kr för helskoning inkl skor, men det är stamkundspris. 250 kr för verkning. Vitt, med kvitto.

Var bor du?

Norra Uppland

Emmmmma
2003-08-04, 23:44
Betalar 2350 kr/månad. Då ingår spån, hösilage, havre, in-utsläpp året runt, varje dag, fodringar 4 ggr/dag, tillgång till ridhus, ridtält, utebana, terrängbana samt jätefina ridvägar. 5 minuter cykelväg från mig. Bor i karlstad
Hovslagare kostar mellan 500-750kr

Darbhanga
2003-08-05, 08:51
Vad betalar du för:

*Stallplats?(vad ingår?) 1300 kr om man ej fodrar extrafodringar vilket jag gör (rör sig då om att man har ca 8 fodringar/månad) då kostar det 1050 kr. Spån, betfor ingår och täckesservice, alla fodringar man inte har själv. Sen är det ett väldigt bra läge, bra ridvägar, lugnt, bra hagar, ca 300 m till anläggning med två ridhus+4 utebanor. Vi har även en egen ridbana vid stallet.

*Hö? Man kan köpa av stallägaren för 1.80 kr+moms men jag har eget så jag får det billigare.

*Spån/halm/torv? Spån har vi i stallet.

*Foder? Våra hästar äter
1) hö, havre, betfor, mineraler
2) hö, krafft groov, lusern
3) hö, havre, fibergi elit, betfor, mineraler
Det var de som vi har inackorderade. De som står hos mamma äter
4) hö, fibergi bas
5) hö, havre, mineraler

*Hovslagare? Haft en jättebra som tar 250 kr/ghelskoning (500 kr för hela vinterkittet med skor, brodd, sulor) men han ska flytta utomlands o jobba så nu letar jag en ny. Han vi haft under sommaren på betet tar 350 kr/helskoning.

Var bor du? Västernorrland.

Crying
2003-08-05, 09:34
*Stallplats?(vad ingår?)
Betalar 2500 kr, rätt å slätt.. ALLT ingår, fodringar 4ggr/dag, In/Ut släpp, allt foder (fast mineraler å vitaminer får man köpa själv) Spån.. Tillgång till ridhus, paddock å jätte fina ridvägar. Mkt kunnigt folk m.m :D

*Hö? Ingår

*Spån/halm/torv? Ingår

*Foder? Mineraler å vitaminer ??

*Hovslagare? 650 kr/ var 7e vecka..

Var bor du? Gbg

tabasco
2003-08-05, 10:46
Vad betalar du för: har två hästar en liten shettis och en halvblods korsning och det är bara vi i stallet så jag får sköta allt själv.

*Stallplats?(vad ingår?) 150 kr per häst alltså 300 kr/mån och då ingår inget alltså för sköta allt själv. men vi får lite hö av gubben som äger gården eftersom att han inte har några djur så får vi det lilla höet som det blir på hans lilla åker plätt.

*Hö? köper hos två bönder den ena betalar vi 1 kr/kg och hoss den andra ca 1.50 kr/kg

*Spån/halm/torv? mammma fixar spån gratis på sitt jobb.

*Foder? ca 50kr per månad på betfor och det samma på kornen. ca 200 kr för alger som varar hela vintern vet dock inte hur mycket det är.

*Hovslagare? 250 kr halv skoning på hbl. korsningen och 150 tror jag för verkning på shettisen.

Var bor du? i nord östra skåne

mollan
2003-08-05, 10:58
betalar 3700 i månaden å då ingår spån foder (betfor hö hvre /krafft mineraler) in å utsläpp å så mockar de å fodrar
skoning runt 800 kr
bor utanför sigtuna

TheWickedWitch
2003-08-05, 11:03
*Stallplats?(vad ingår?)
500:-/månad och då ingår inget

*Hö?
Ca 200:- till 300:- per månad

*Spån/halm/torv?
300:- en gång i halvåret ungefär

*Foder?
300:- per månad

*Hovslagare?
Ca 600:- inkl "vanliga" skor

Jen80
2003-08-05, 14:28
*Stallplats?(vad ingår?) 500:-/kallhyra, kollektiv skötsel. Men, jag behöver inte göra något...inte ens mocka :o. Har det rätt så bra jag...:angel:

*Hö? 1.45:-/kg (tror jag, eller var det 1.40:-)

*Spån/halm/torv? Vina ska stå på halm nu...betalar inte ett dugg just nu. Ska tömma loftet och ta in nytt, där är sisådär ett par hundra balar just nu...och stallägaren totalvägrar och låta mig betala :crazy:

*Foder? Har ingen koll på vad det kostar precis, har konto på granngården, så det är bara att hämta och får räkningen (den alldeles för höga sån!!! :eek:) en månad senare. Fodret går på ca 300:-/månad

*Hovslagare? 700:- skor runt om

Var bor du? Nordvästra skåne

Yster
2003-08-05, 14:34
Stallhyran kostar 1400:- och då ingår hö och spån samt in och utsläpp. Jag köer Krafft Grund och betfor till det. Min hovslagare tar 400:- för framskoning. Bor i Torsås/Kalmar.

GoddessOfLove
2003-08-05, 14:47
*Stallplats?(vad ingår?)
1000 spänn
rullande passchema o tillgång rill volt i gräsbana me hinder

*Hö?
1.65 spänn oer kilo

*Spån/halm/torv?
55 spänn per spånbal

*Foder?
2 spänn per kilo för havre o korn
odals pris för resten

*Hovslagare?
400 spänn per gång

bor i sthlm

nipa
2003-08-05, 17:47
Stallhyra- 1000:- (ridhus, ridbana, duschspilta, varm sadelkammare, tvättmaskin)

Hö- 1,50:-/kg

Spån- 55:-/ bal

Foder- Musli ca 300:-
Lusern ca 50:-/ månaden

Hovslagare- Gratis(sambo) :)

Nalle_Björnen
2003-08-05, 18:44
Har lyxen att mina föräldrar äger stallet som jag har min ponny i...Men om jag skulle betala kostar det:

stallhyra: 1750 kr kallhyra:675 kr bete:800 kr
Vill man även ha "täckesavgift",(du får täckena på och avtagna vardagar) kostar det 200 kr (detta gäller per månad).
Vardagar släpps hästarna ut och det lunchas.Em maten och insläpp,kvällsfodring + alla helger sköts av oss i stallet enligt schema,
Foder (hel och halv havre,betfor,korn,kli,mineraler,soja,kalk) hö och hösilage,strö (spån,halm och torv),tillgång till ridhus ingår i stallhyran.

Hovslagaren kostar 700 kr/sommarn,750 kr/vintern

Jag bor i Uppsala

Stora hagar med skog och slät mark.Ute mellan 8 och c:a 18.Vatten och salt finns i hagarna.Minst 2 och högts 4 i hagarna.Ridhus,paddock och ridvägar finns

lilla_busan
2003-08-05, 23:34
*Stallplats?(vad ingår?)
-inget, har eget stall

*Hö?
- Köper för 2,25kr/kg nu men ska ev. byta bonde och betalar då 1,70kr/kg

*Spån/halm/torv?
-torv 75:-

*Foder?
Vad för foder??
-Betalar 1,50kr/kr för havre och 125:- för grund tex

*Hovslagare?
-1000kr

Var bor du?
-Stockholm

piggis_83
2003-08-06, 21:21
Stallplats: 1200 kr mån (sommar 500 kr/mån).
Ingår havre, hö o torv. Utsläpp morgon, 4 fodringar/dag, insläpp. Fast vi hjälps åt en del, är man där vid fodringsdags ex fixar man fodringen själv åt alla 4 hästarna. Stallet ligger på landet, gammalt men mysigt o helt funktionsdugligt stall m 9 boxar, vattenspilta, belyst liten paddock, sadelkammare, foderutrymmen, lite hinder, jättebra ridvägar, 1 mil till ridhus, tillgång till transport (ibland bil oxå).
På sommaren ingår ett mål havre, bete dygnet runt, dom kollar så hon har vatten.

2. Hö ingår ju i hyran. Nu har vi haft ensilage från grannen. Dom betalar 200 kr för en stor rund bale. Min häst äter nog drygt en sån i månaden (hbl).

3. Torv - ingen aning.... Tror inte den är så jättedyr iaf, köps i jättestora balar (typ 1x1,5x5 m), från lokal torvmosse oxå

4. Havre o hö ingår så det är jag ju inte säker på. Sen köper jag:
*mineraler (kvarnbyfoder Vital pellets) 133 kr för 8 kg, räcker ca 3 mån tror jag
*biotin (kvarnbyfoder biohov) 309 kr för 800 g, räcker nästan 3 mån
*vitlök (biofarmab garlican forte) ca 140 kr för ett halvkilo kanske? räcker nog minst en månad
*e-vitamin (hippofoder) 159 kr för 500 ml, räcker nog 2 mån ca
*b-vitamin på våren (hippofoder), 133 kr för 500 ml, räcker drygt en månad

5. Hovis: verkning, skoning runtom, sidokappsskor bak kostar 540 kr. När han sätter på snösulor runtom tror jag det kostar ca 750 kr (plattorna kan hon ha en hel vinter sen)

6. Jag bor i Tingsryd, södra Småland (landet.....)
äpplen gratis :D

kopparberg
2003-08-07, 09:04
Vad betalar du för:

*Stallplats?(vad ingår?)
375:-/häst och månad = kanonpris!
I det ingår, rejäl box, fin, stor hage med bra staket, uppvärmd sadelkammare och spolplats under tak.
Vi delar på arbetet i stallet ägaren och jag, men då ger vi "fullservice" åt varandra. Har hittills funkat kanon!

*Hö?
Betalade 1:80/kg i fjol, gissar att det blir ngt liknade i år.

*Spån/halm/torv?
Just nu har jag spån gratis, men annars kostar det 50:-/bal.
Halmen kostar ca 1:-/kg i ca 15 kgbalar.

*Foder?
Havre 1:20/kg
Lucern runt 3:-/kg
Kli runt 1:-/kg
Diverse vitaminer runt 2:50/dag

*Hovslagare?
500:-/gång i arbete, 25:-/st för skorna.
Sedan tillkommer för sulor, snökastare osv.
Jäkligt bra hovis har jag! Punktlig, noggrann och duktig!
Känns som kanonpris det jag betalar honom.

Var bor du?
I en liten ort med runt 5000 invånare i Västmanland.

berges
2003-08-07, 09:31
Stallplats ( vad ingår):700:-/månad för en box, plats i hage och in och utsläpp alla dagar utom utsläppen på helgerna varannan helg.

Hö: Eget men andra som köper betalar 1,50:-/kg

Spån: Delägare i såg så det får jag gratis.

Foder: 112:- havre,290:- Dynavena och mineraler(ca 700:- har jag för mig!)

Hovslagare: ca 400:- utan resan för hovslagaren och skor.

Jag bor i Åre, Jämtland

_malle__
2003-08-21, 11:49
puttar upp..

Pontevecchio
2003-08-21, 11:56
* 2460:-. ut-insläpp. fodringar 4ggr dag, täcke på/av. torv, korn, havre, betfor och hö.

* köper hippo basic för ca 200-300kr /månad.

* 750:- för helskoning med skor. Vinter skoning brukar kosta runt 850:-

skreien
2003-08-21, 14:28
Stallplats: 1500 kr/månad (1700 för stor box), in/utsläpp, 4 utfodringar/dag, täcke På/av.
Hö(silage): ingår (9 kg/dag stor box, 7 kg liten, annars betalar man per extra kg), men jag köper eget torrhö åt min häst
Spån: ingår
Foder: havre, betfor, mineraler o saltsten ingår, fast havren ska kanske bytas mot krafft av något slag...måste i såna fall köpa egen havre... hurra, ännu mera utgifter... :smirk:
Hovslagare: 400-600 kr var åttonde vecka

Bor i Norrbotten. :banana:

Pegija1
2003-08-21, 14:38
*Stallplats?(vad ingår?) 2000 kr, för box,4 spånbalar, 8 kg ensilage, 3 kg havre, 3 kgg korn, 1 kg betfor och mineraler, om dan. volt

*Hö? ingår

*Spån/halm/torv? spån ingår

*Foder? have, korn, betfor och mineraler..hon äter dock musli och lucern och hippo

*Hovslagare? 650 kr
bor i sthlm

Dreamer
2003-08-21, 15:05
*Stallplats?(vad ingår?)
1100:- box, hagar, ridhus, paddock, utsläpp och frukostfodring vardagar, halm.

*Hö?
olika år till år, i år verkar det bli dyrt..... hoppas komma under 2,50:-/kg annars blir det 25:-/dag

*Spån/halm/torv?
Ingår i hyran

*Foder?
Havre, 80:-/ 60 kg. Müslifoder 150:-/20 kg (lite osäker, var länge sen jag handlade)

*Hovslagare?
500:- / 6:e vecka

Var bor du?
Skåne

Katta83
2003-08-21, 15:21
Jag bor i södra skåne och har 2 hästar i 2 olika stall.
I det ena betalar jag 1300:- i månaden för 7kg hö (jag får mer då jag hjälper till med diverse skötsel etc.), 4kg havre, in och utsläpp samt 3 fodringar. Strö betalar man efter vad man använder.
På det andra ställer betalar jag 300:- i månaden och då ingår 2 fodringar samt in och utsläpp, festen sköter vi själv. Halm och hö finns att köpa på plats och eventuellt kraftfoder köper vi av grannen.
För hö betalar vi ca. 1,50 /kg och halmen 4:- / bal. Spån får vi gratis då min styvfar jobbar på snickeri men annars gissar jag att spånet här nere ligger på ca 40-45:- balen. Torv stör jag med i det ena stallet och där ligger priset på ca. 65:- / bal.
Priset på havre och korn vet jag inte då jag inte använder precis.
Hovslagaren tar 200 för verkning, 400 för halvskoning och 800 för hel.

kiwiflicka
2003-08-21, 15:31
Vad betalar du för:

*Stallplats?(vad ingår?)
3500:- (kallhyra 1600:-) strö, foder, 4 fodringar, in- och utsläpp, täckeservice.

*Hö?
iom att det ingår i hyran så vet jag inte vad dom ger för det...

*Spån/halm/torv?
om man vill köpa till extra så kostar en bal spån 60:-

*Foder?
samma som hö. Köper däremot en säck Kra**t Groov då o då o den kostar 180:-

*Hovslagare?
Skor på klinik. 1000:- för helskoning.

Var bor du?
Sthlm, därav priserna... :smirk:

blondi3958
2003-08-21, 18:05
Jag betalar 1100kr/månad och då ingår in- och utsläpp, hö halm.
Kraft foder köper jag själv.
Havre, betfor och mineraler.

Hovslagaren kostar 460:- för skoning runt om, men då köper jag egna skor.

Jag bor i Uppland, Östhammar

Dean
2003-08-21, 18:08
* Stallplats 2400kr/mån. Då ingår: hösilage, havre, mineraler, in- och utsläpp, alla fodringar, mockning alla dagar. Det finns ridhus, ridbana, travbana, preparerad skogsslinga, stor hage.

*Hö ingår

*Torv ingår

*jag köper till Hippo Alfa och betfor ca 100kr/mån

*Hovslgare 300kr exkl. skor.

*Jag bor i Stockholm och har nog den billigaste stallhyran som går att komma över här. :)

Gunvor
2003-08-21, 19:17
Det vi tar betalt i vårat stall är.

Stallplats
1200 kronor. Har höjt med tvåhundra kronor nyligen.
Då ingår stor box, in och ut släpp och fodringar (mellan
4-5 per dag, varierar lite).
Tillgång till paddock 60 x 20 meter och ridhus 25 x 25 meter.
Tillgång till Horsewalker på lediga tider.
Bra ridvägar, i härligt område och stora hagar. Men tyvärr
otroligt dåliga kollektivförbindelser.

Spån/Halm/Torv

Spån 36 kronor per bal, halm har vi eget och inte till salu.
Torv 80 kronor per bal.

Foder
Lantmännens aktuella pris på foder.
Havre och Korn har vi eget.

Hovslagare

300 kronor per skoning.

_Peplis_
2003-08-21, 21:50
Där jag hade förut då..

*Stallplats?(vad ingår?)
1750:- inkl box, halm/spån (fri tillgång), hö, havre (hel eller krossad) samt tillgång till "ridhus" paddock, stor ridterräng etc.
*Hö? ingår

*Spån/halm/torv ? ingår

*Foder? köpte till betfor + mineraler etc.. ca 100:/månad

*Hovslagare? 200:-/gång + skor så 300:- tot.

Var bor du? Örebro

nilesav
2003-08-21, 22:08
*Stallplats?(vad ingår?)
3700kr/månaden, täckes byten, alla fodringar och mockning vardagar!12 kg foder(höslige och kraftfoder) man får betala extra om hästen äter mer!

*Hö? Hösilage ingår i stallhyran!

*Spån/halm/torv? Ingår i stallhyran(spån)

*Foder? Ingår också i stallhyran!

*Hovslagare? 750 för vanlig skoning runt om!

Jag och hästen bor i Stockholm! :)

semlis777
2003-08-22, 19:19
har garatis stallplats, men höet betalar jag 25kr för 19kgs bal,analyserat,halm ca 10kr balen räcker i ca 4-5dagar,kraftfoder ca 150kr i månaden,hovslagare ca 360kr för en skoning fram

jontemyra
2003-08-22, 22:47
Ja visst blir man avundsjuk.... Vi sthlmare har det inte lätt :smirk:

Har haft eget stall så sluppig höga hyror men hade en häst inackorderad ett tag förra vintern. Betalade då 3000 :-
då ingick:box, foder (havre,kli,betfor,hö), strö, in o utsläpp, täckesbyte, alla fodringar (ej lördagkväll), mockning vardagar. Det fanns ridhus, ridvolt, stora fina hagar.

**BORTTAGEN**
2003-08-23, 03:28
Stallplats:250 kr, juni,juli och augusti. Annars 500 kr,Vi brukar turas om med in och utsläppet sitter en almenacka som man skriver upp sig på...Fodring ingår och fjäskar man lite så sätter den som släpper ut pållarna på täckena oxå!

Hö: Ingår, men man får hjälpa till och ta in det!!!

strö: Ca 250 kr om året (spån), halm ingår!

Foder: Krossad havre ingår, vitaminer och annat får man köpa själv...

Hovslagare: 450 kr för helskoning, då ingår skorna!

Ett kanon stall alla kommer överens och det är aldrig problem om man tex åker bort en helg, då hjälp dom andra åt och ser efter hästen åt en!

**BORTTAGEN**
2003-08-23, 09:09
Jag betalar 700 kr/mån, då ingår in och utsläpp, havre, spån och bete (och vatten :)). Jag köper själv mineraler, vitlök och annat smått och gott som min häst vill ha. Jag mockar varje dag (under "inne" säsongen) samt fodrar och sköter in och utsläpp var 3:e helg :)
Hovslagare kostar mig 600 kr ca var 8:e vecka.

jontemyra
2003-08-23, 13:09
hovslagare ..... tjaa har haft det bra där aldrig betalt mer en 150 kr men alltid fått köpa skorna själva.
Fast oftast har vi bytt tjänster istället så har jag sluppit dom där 150 kr också! :banana:

cactuspower
2003-08-23, 20:06
Här kostar stallplats 850:-/månaden inkl. torv. På vardagar
får man hjälp med morgonfodring, utsläpp, lunchfodring samt
eftermiddagsfodring - ev. insläpp i samband med den fodringen. Kvällarna och helgerna delar man på.

Boxarna är helt okej, finns utrymme för hästens utrustning
samt foder. Hagar är okej, men de är ju begränsade.. mesta-
dels grushagar och typ uppdelat med 2-3 hästar per hage. Finns dock tillgång till gräshagar men det är lite begränsat.

Finns ett ridhus, ett ridtält, en mindre resp. en större
ridbana som sköts om regelbundet (harvas, krattas.) Vi har
lektionsverksamhet med både ridskola och ridlekis, dessa
har alltid företräde till ridhus och ridbana, så man får
anpassa sig lite men det brukar inte va några problem. Ngt krångligt på vintern kanske då får man försöka rida före eller efter lektionerna.

Bra ridvägar i skog och mark, dock måste man passera väg
när man ska över. Annars fungerar det helt okej. :)

Tror stallskötarna (åtminstone vardagar) i viss mån kan ta på/av täcke någon gång under dagen, men vet inte riktigt
hur det är sagt med det.

Förra året när skötte om syrrans d-ponny så köpte vi in
hö mellan perioden hösten (ca mitten av augusti) till och
med i våras (början av juni) för ca 3000-3500:- totalt under den perioden. Hon fick ca 7,5 - 8 kg hö om dagen,
fick väll över fyra balar kanske..

En säck Krafft grund som jag tror är 25 el. 30 kg i kostar
runt 170:- om man åker till Askersund, Hova, Örebro el. liknande..

Verkning runt om + halvskoning tror jag kostar ca 400-450:-.

Bor i Laxå, ca 5 mil utanför Örebro. :)

**BORTTAGEN**
2003-08-25, 08:39
Jag har en väldig tur. Betalar inte nått i stallhyra för mina två hästar. Men har delat ansvar för stallet och hjälper till att betala om nått behövs köpas, hagmaterial tex.
Vi betalar 1,50kr kilo för höet, det får vi hemkört eftersom hela vintern.
just nu får hästarna betfor, kli och kross korn. Det betalar jag själv. Kommer inte riktigt ihåg hur mycket dessa kostar, men ca 90kr säcken.
spånet delar vi på. Köper hem ett lastbilslass när det behövs.
Hovis tar 250-350.
Bor utanför Sundsvall.

Zoya
2003-08-25, 09:53
Stallplatsen kostar nu f.r.o.m 030901 - 1925 kr/mån och då ingår boxplats samt skåp för prylar - hö, in-utsläpp, täcke på på morgonen, fodringar. Det finns ridvolt samt ok ridvägar.

Spånet kostar 1000 kr för en pall med 18 st.
Halmen kostar 1 kr/kg.

Fodret vet jag inte. beror ju på vad man ger. Själv ger jag krafft men har inte direkt någon koll på priset.

Min häst är oskodd så jag betalar 200 kr för verkning.

Bor i en förort till Sthlm.

amkm
2003-08-26, 09:35
Vad betalar du för:

*Stallplats?(vad ingår?)
1700:- för ponny,då ingår ut & insläpp,morgon och lunchfodring,6 kg foder (hösilage & havre),2 kärror spån i veckan,ridhus,2 utebanor,belyst skritt- & klätterslinga.

*Hö?
Har köpt eget hö för 1.20 kr/kg,då mängden som ingår inte räcker.

*Spån/halm/torv?
Ingår i stallhyran,men har oftast ytterligare en kärra spån extra i veckan a' 50 kr/mån.

*Foder?
Fibergi:ca 180 kr/mån

*Hovslagare?
650 kr/6-7 vecka

Var bor du?
Södermanland

Pacific
2005-10-24, 21:40
Vad betalar du för:

*Stallplats?(vad ingår?) 2500:- Alla fodringar + insläpp och utsläpp och täckes av/påtagningar. Ridhus, hoppvolt, dressyrvolt och superfina anlagda ridvägar. hjälper till med helgfodringar 1 gång i månaden.
Hagarna dock ganska tråkiga.

*Hö?
Köper av stallägarn för 1.50 kg

*Spån/halm/torv?
köper av stallägaren för 75:-/torvbal

*Foder?
Köper allt själv.

*Hovslagare?
700:-

Var bor du?
stockholm

joysan
2005-10-24, 23:54
Jag betalar 850kr i månaden. Då ingår halm, fodring och utsläpp på mornarna. Vi har nybyggt stall och fina stora hagar (även sommarbete), bra ridvägar och nära till ridhus. Ett superbra pris!!

kopparberg
2005-10-25, 08:20
*Stallplats?(vad ingår?)
2400:- vit hyra.
Ingår: boxen, ut- insläpp 7 dagar vecka, 4 fodringar/dag, personal tar in för hovis/vet osv, täckesbyte/avtag lindor osv vid behov, tillgång till tvättmaskin, hö runt 10-11 kg, Krafft groov 2,5 kg, extra mineraler, fri tillgång till torvströ.
Det lilla krav de privata har är att göra viss stalltjänst på helger, vilken är mkt lätt. Samt att man har en kvällsfodring/vecka vardagar.

*Hö?
Ingår i stallhyran.

*Spån/halm/torv?
Ingår i stallhyran.

*Foder?
Köper till kli då stallägaren och de andra ger betfor som jag inte ger, kostar under 100:-/säck som räcker flera månader.
Köper E-vitamin, kostar 600:-/burk, räcker ca ett halvår.
Köper Tokosel, kostar runt 250:- och räcker nästan ett år.

*Hovslagare?
600:-/gång inkl skor.

Var bor du?
I Örebro län.

mizz
2005-10-25, 08:26
Vad betalar du för:

*Stallplats?(vad ingår?) Inget, men i gengäld lägger jag pengar på att rusta upp och ändra så det blir som jag vill ha det. Det blir väl en 3000:-/år för 4 platser.

*Hö? Vad det kostar i konstgödsel, diesel och balsnören.

*Spån/halm/torv? Halm, inget. Finns plenty.

*Foder? Köper en Krafft Protein och en havresäck var tredje månad. I år blir det väl bara havre.

*Hovslagare? 800:- varannan månad- tre verkningar.

Var bor du? Ack Värmland du sköna.

Fillifjonkan
2005-10-25, 12:42
Jag betalar 1800:-/månad. Då ingår box och hage såklart men även spån eller halm, fri tillgång på hösilage, fibergi eller havre samt betfor, kalk och mineraler, ut- och insläpp alla dgr, paddock samt ridhus kort.
Hovslagare kostar 800 kr/gång

Var bor du? Halmstad

kollobarn
2005-10-25, 12:47
Vad betalar du för:

*Stallplats?(vad ingår?)
2200:- Halm, hösilage, betfor,havre,in och utsläpp(till viss del, står kollektivt,så jag tar också in och ut hästarna)
*Hö? ingår
*Spån/halm/torv?ingår
*Foder? ca 600:- i månaden
*Hovslagare?875:-

Var bor du? Stockholm

Smulan75
2005-10-25, 12:52
*Stallplats?(vad ingår?) = 1800kr/mån ingår utsläpp, intag alla vardagar + 4fodringar, 1 helgtjänst/helg (då sköts allt utom morgon/kvällsfodring av inhyrningarna). ett täcke på och ett täcke av. Ridhus & skrittmaskin.

*Hö - ska köpa eget för 2,3kr/kg men har kvot på över 7. (ca 615kr/mån) Nu köper jag i stallet för 2kr/kg.

*Spån/halm/torv? 55kr/Spånbal använder ca 5-6st/mån

*Foder - Lucern, rehab, D&H build up + olja (915kr/mån) Kommer byta och halvera kostnaden när jag bytt hö.

*Hovslagare? 640kr/helskoning (ca 6-7veckor) 150kr tappsko.

Var bor du? Göteborg

Favina
2005-10-25, 14:16
*Stallplats?(vad ingår?) 1800:- inkl; strö, hösilage, havre, betfor, in- & utsläpp alla dagar, 4 fodringar per dag alla dagar, fri tillgång till ridhuset och paddocken, uppvärm sadelkammare.

*Hö?ingår i stallhyran

*Spån/halm/torv?ingår i stallhyran

*Foder?ingår i stallhyran

*Hovslagare?250:- för verkning alla fyra och 450:- för skoning alla fyra, inget för tappsko

*Var bor du?Jag bor i Strömstad, norra Bohuslän

Favina
*Stallplats?(vad ingår?) 1800:- inkl; strö, hösilage, havre, betfor, in- & utsläpp alla dagar, 4 fodringar per dag alla dagar, fri tillgång till ridhuset och paddocken, uppvärm sadelkammare.

*Hö?ingår i stallhyran

*Hovslagare?250:- för verkning alla fyra och 450:- för skoning alla fyra, inget för tappsko

Favina

*Hö?ingår i stallhyran

Favina
2005-10-25, 14:17

*Hö?ingår i stallhyran

Tosa
2005-10-25, 14:55
*Stallplats?(vad ingår?): 1000 kr i kallhyra. Ingenting ingår. Har schema på fodringar, in- och utsläpp alla dagar. (ca 20 hästar i stallet just nu) Får betala 1200 kr/år + medlamsavg. och städavg. för ridhus + ridbana på ridskolan.

*Hö?: 1:50 kr/kg

*Spån/halm/torv?: 250 kr/månad för torv.

*Foder? Inget ingår

*Hovslagare? 500 kr

Var bor du? Västmanland

Medrea
2007-03-21, 19:13
*Stallplats - har betalat 700 i vår antagligen 900 till hösten (kommer flytta in i nybyggda stalldelen men större boxar) - då ingår fodring på morgonen (vardagar) och utsläpp. Alla andra fodringar turas vi om.

*Hö - ca 200 i månaden tror ja.

*Spån - 37 kronor per bal

*Foder - Hippo Basic 100 kr per säck, betfor ca 81 kr per säck

*Hovslagara - Mellan 700 och 850 kronor

Jag bor i Göteborg, har hästen i Torslanda

Vart i torslanda hade du hästen ?
jag ska hyra en häst 1 år och behöver stallplats i närheten av hästevik.

blohme
2007-03-21, 22:05
*Stallplats?(vad ingår?) 550:- (halm & ridbana, utfodring morgon(07.00) och kväll (22.00)

*Hö? ca 400:- / månad

*Spån/halm/torv? ingår i hyran

*Foder? köper själv krafftgrund, betfor, b-vit & miner ca 300:- / månad

*Hovslagare? mellan var 10-12 vecka, 800:- (runt om)

Var bor du? I skåne, Österlen :)

sen kostar ju försäkringen massor , nästan 700:- /månad

cactuspower
2007-03-22, 00:03
Stallplats kostar 750 kr för innebox och 450 kr för en utebox. Morgonfodring, lunchfodring och eftermiddagsfodring och utsläpp ingår vardagar. På helgerna ingår morgon och lunchfodring. Under helgerna delar vi alltid på utsläpp och lunfodring, samt Alla kvällsfodringar oavsett veckodag även röda dagar, dessa pass fördelas jämt med hjälp utav ett schema för alla oss i stallet. Sommartid går hästarna alltid ute till kvällsfodringen, vintertid kommer de in i samband med eftermiddagsfodringen alltid. Vill man hästen längre ute även vintertid ansvarar man för detta själv, vice värsa om man nu skulle vilja att den skulle komma in tidigare när det är sommartid.

Vi har varm och kallvatten och spolplatta/spolspilta i det stora privatstallet, kallvatten finns dock i all stall. Litet uppvärmt utrymme i vårat (det större privatstallet ) finns där man kan hänga in tränsen (bra för betten är alltid varma då :D ) , även tvättmaskinen står där inne nu så vi har möjlighet att tvätta täcken mot extra kostnad. Vi har även täckestorksrum. Uppvärmd sadelkammare är på G till oss i större stallet , det lilla stallet + ridskolestallet har redan uppvärmt. Vi har varsitt eget förråd för sadlar, övrig utrustning och kraftfoder samt ett par hö/halm/spånbalar . Kross finns på anläggningen där man kan krossa havre och korn m.m. Leveras direkt till stallet utan extra kostnad, finns även något företag som leverar foder gratis från Hippofoder/Svenska foder och Krafft. Även fodermorötter m.m .

Vi har ridhus 20 x 55 m , ridtält 20 x 40 m , upplyst ridbana som jag tror är 30 x 80 m och mindre men också upplyst bana på 20 x 40 m. Välskötta banor som harvas, krattas och sladdas osv. flera gånger i veckan. Anläggningsavgiften ingår i hyran.

HÖ betalar jag 2 kr/kg för. Analyserat och av bra jämn kvalité. Blanadar dock nu med en annan sort, summan för hökostnaden per månad är nu 300 kr i månaden och då ger jag 9 kg om dagen, 5 kg av det analyserade och 4 kg utav det andra.

STRÖ Jag har haft min både på halm, spån och torv. Just nu står hon bara på spån dock. Men jag har fått fin havrehalm alldeles gratis ett tag till att ha betalt 1 kr per kilo. Torv kan man köpa på anläggningen direkt, det är jättefin sållad torvströ som kostar 250 kr per månad och häst då får man ta så mycket man behöver. Spån ger jag 63:- bal för , månadskostnaden ligger just nu för spånet på ca 200 kr i snitt skulle jag tro men jag räknar på att det förmodligen inte kommer gå åt så mycket framöver.

FODER Som sagt höet runt 300 kr per månad.
Övrigt kraftfoder brukar kosta runt 500 kr per månad kanske. Då är det lucern, havre, korn, speedi beet, morötter, vitaminer som jag ger just nu.

HOVSLAGARE i snitt kostar det ca 400 kr per månad. Beror på om hon kan lägga om skorna, i fall det behövs brodd och sulor eller ej osv osv.

Jag bor på en minder ort ca 5 mil söder om Örebro. Stallet ligger ett par km utanför.

blohme
2007-03-22, 12:24
Stallplats
HÖ betalar jag 2 kr/kg för. Analyserat och av bra jämn kvalité. Blanadar dock nu med en annan sort, summan för hökostnaden per månad är nu 300 kr i månaden och då ger jag 9 kg om dagen, 5 kg av det analyserade och 4 kg utav det andra.

hmm, räknar jag fel , om du ger 2:-/kg & 9 kg / dag borde de blir såhär:

2*9=18:- / dag
18*31=558:-/månad ?
eller är jag ute o cyklar ? :rofl: haha

Tirre
2007-03-22, 12:40
1200 exkl. moms för stallplats. Då ingår ut/insläpp, fodringar, ridbana och manege.

Hö 2 kr/kg

Spån 70 kr per bal

Havre, betfor osv köper jag själv.. vet inte riktigt vad det blir varje månad

Hovslagare 900 kr var sjätte vecka (skor ingår)

Bor i västra götaland

cactuspower
2007-03-22, 21:49
Nej du tänker rätt , men jag blandar som sagt. Ger 5 kg utav det höet som jag vet är bra och analyserat. Det andra höet ger jag 4 kg utav som jag skrev (vet att det är bra hygiensikt i alla fall men det är inte analyserat) .

Det höet som är analyserat har jag köpt för 2 kr/kg inkl. fri leverans och analys. Det andra höet är två rundbalar som jag har Fått , det var en släkting till mig som känner den som tagit det , så jag fick två rundbalar gratis. Men eftersom det inte var mer en kanske drygt 500 kg totalt, så känns det inte värt besväret (eller ffa pengarna ) att ta en analys när det är ett så litet parti.

Så när jag har räknat ut månadskostnaden blir det 5 kg x 2 kr/kg
= 10 kr/dag . Och sedan gångrar jag det med antalet dagar på en månad t.ex. 30 dagar = 300 kr.

MaaritK
2007-03-22, 22:03
*Stallplats?(vad ingår?) 650 :- , ingår analyserad halm, stor paddock, morgonutfodring.
Täckesbyten, övriga fodringar, underhåll, städning delas lika av hästägarna.

*Hö? 1,90 :-/kg (dyrt anser jag för att vara skåne), dvs ca 400 :-/mån

*Spån/halm/torv? analyserad halm ingår i hyran

*Foder? Köper själv Betfor, Müsli, Lucern, Chevinal, Biomineral, Linfröolja. Ca 500-600 :-/mån

*Hovslagare? Ca var 8-9 vecka, 800:- (runt om)

Var bor du? I skåne, Helsingborg, hästen stallad i en liten håla 15 km utanför staden, så räkna in minst 600-700 kr i bensinkostnader per månad.

Övriga kostnader: Bensinpengar (moppe) till min skötare ca 200/mån,
försäkring ca 300 kr/mån, mellan 200 och 1500 kr/mån utrustning och hyra av ridhustimmar.

Genomslag: Ca 3500 kr/månad. Hjälp! (väldigt mycket för mig...)

ansk
2007-03-22, 22:22
För en c-ponny betalar jag 1700 kr i mån. för box, hö, havre, korn samt utsläpp och morgonfodring inkl täckespåläggning. Priset är med moms. Spån får jag betala själv, kostar kanske 250 kr/mån. Det finns utomhusridbana.

Jag tycker att det är dyrt för en c-ponny och på sommaren är det samma pris trots att hästarna går ute på bete och inte äter något hö och inte fodras/släpps ut på morgonen. Stallägaren har avsagt sig den servicen i 2 månader på sommaren! Vad säger ni om det? Och vad anser ni om priset i övrigt?

Ska flytta till ridskolan i början av sommaren. Där ingår allt, t o m avmaskning 4 ggr/år för 2300 kr/mån. Det här är i Gävle.

Tilläggsfoder som lusernstrå, mineraler o saltsten köper jag själv och det blir väl högst 100 kr/mån. Hovslagaren tar ca 800 kr per gång.

Rolle
2007-03-23, 07:44
Det var en gammal tråd ;) Men när den ändå kommit till liv så... här hemma betalar inackorderingarna:

*Stallplats?(vad ingår?) vinter 450:-/sommar 350:- . Fri tillgång på analyserat egenproducerat ekologiskt hösilage, lösdrift 11ha, med lästall, ridbana, möjlighet till att rida ut, akutstallplatser, sadelkammare m.m.

*Hö? ingår men säljs för 1:60 kg/ts

*Spån/halm/torv? Ingår vid akutfall.

*Foder? 200:-/mån fri tillgång på tillgängligt krafftfoder och fodertilskott.

*Hovslagare? Var och en betalar sin hovslagare, verkning erbjuds på stallet.

Var bor du? Österlen

Rolle
Islandshästar på Lösdrift
Stall Solbacken-Gladan

heineken
2007-03-23, 08:28
*Stallplats?(vad ingår?) Ingenting. Vi hjälps åt med hästarna.

*Hö? Hösilaget betalar jag 250 för 300 kg inkl frakt.

*Spån/halm/torv? 66(?)kr/25 kg.

*Foder? ca 220/ månad

*Hovslagare? Vad skorna kostar i princip, boxgranne med hovslagaren.

Var bor du? Västernorrland

Ledin
2007-03-23, 10:27
Jag betalar 700:- då ingår foder som havre,betfor,halm,hö. Bor i östergötland stad värderstad. Men då hjälper jag till med hennes 9 hästar. Så som ta in och ut fodra,mocka strö osv. Tycker att man kan göra sånt så blir det billigare. :bump:

Lyrik
2007-03-23, 12:13
*Stallplats?(vad ingår?) 2000 kr/mån. Ingår: fullskötsel (ska det föreställa iaf:angel: ), 3 fodringar, täckesbyten, hö/hösilage, halm, havre. Tyvärr är höet dåligt.:(
Skrittavstånd till ridhus och utebana (1500 kr terminen)

*Hö? Hö/hösilage ingår

*Spån/halm/torv? Halm ingår

*Foder? Havre ingår
Min pålle äter förutom havre - groov 125, lusern strå, betfor, vetekli, Miner Blå, foderjäst, linfrö, biotin, kiselgur, bioglucomin, bakteriebalans, Emin B, tokosel, morötter. ca 400-500 kr/mån.

*Hovslagare? 800-900 kr var 8:e vecka. Mer om nya ringskor och sulor behövs.

[b]Var bor du? Jag bor i Uppsala, pållen utanför Uppsala. Letar nu stall igen.:(