Visa fullständig version : Kan nån hjälpa mig
Jag gör en tidning med månadens djur/ras så jag skulle behöva lite hjälp med vad så kan ni säga ett djur och en häst ras inte katt,hund,mus,marsvin,hamster,häst,papegoja,ko. inte shettis,fallabella,shire,welsh,gotlandruss,arab,sv enskt halvblod.
tack på förhand
Trazzelsudd 2003-08-13, 13:02 Gerbil! Finns massor att läsaom dem på www.gerbilclub.com (http://www.gerbilclub.com) :).
Vargdotter 2003-08-13, 16:32 Råtta, degu, leopardgecko (väldigt populär ödla), frieser, nordsvensk brukshäst. :)
squirlett 2003-08-13, 22:40 chinchilla kanske?? :confused:
och min favvo ras fjordingen eller kanske tinker eller haflingern...otroligt vackra... :love:
gul_zebra 2003-08-13, 23:25 Slamkryparen! :D Sköldpadda, råtta, gerbil...
Hmm... Varmblodig travare, nordsvensk, knabstruper, ardenner?
Papegoja är ingen ras. Det finns olika arter inom papegoja.
Marsvinsraser som jag har här hemma å kan berätta mer om är: Teddy (korthårig krusig), Rex (korthårig krusig), Sheltie (långhårig), Abessinier (virvel) och Nonself (flerfärgad släthårig)....bara att fråga :confused:
Vargdotter 2003-08-14, 12:44 Nej, men det är ju ett sorts djur! :) Man kan ju skriva generellt om en djursort, t ex häst och hund. ;)
Jag måste vara blind, läste fel :angel:
**BORTTAGEN** 2003-12-13, 17:08 islandshäst, ardenner
råtta, ödla
**BORTTAGEN** 2003-12-13, 18:21 Kanin o new forest
Fraggel_Tess 2003-12-14, 08:34 Minigris!
Afrikansk dvärgigelkott.
Cuy, en marsvins art som är större än vanliga "tammarsvin"
Rysk Roborovski (har foton)
Rysk vinter vit
Rysk Campbell
Kinesisk dvärghamster
Syrisk hamster (guldhamster)
Jag kan maila dig ett infoblad som jag har om boa-ormar om du vill.
icke att förglömma bland hästraserna: KORSNINGSPONNYN! :cool:
TIGERHEART 2003-12-16, 18:42 Reptiler, dvs ödlor, ormar, groddjur, mfl, spindlar,get,akvariefiskar,kanin,chinchilla,degus, gerbil, kanariefågel,vandrande pinnar
Hästar: quarter, Connemara, frieser, bashkir,travare,nordsvensk, ardenner, new forest, tinker, Haflinger, Achal-teké, Mustang, Andalusier, Lusitano,
/TIGERHEART
**BORTTAGEN** 2003-12-29, 12:43 Den härligaste hästras jag vet är Appaloosan. Färgglad och mycket personlig
Mitt favoritdjur är Minigrisen. Otroligt kelsjuk och intelligent
|
|