Visa fullständig version : F*N F*N F*N F*N F*N...............
Rallebralle 2003-08-24, 01:24 tror ni inte att jag har gått o kärat ner mig i en ny ras???????????????????? :crazy:
Sokoke :love:
jag vill ha en sån marble.... :p *habegär*
*skriver upp på listan över raser jag ska ha haft innan jag dör*...o ,japp! jag planerar att bli en 150 år eller nå´t sånt..... :smirk:
Rallebralle 2003-08-24, 01:25 http://www.sokoke.dk/images/kwaza.jpg
här får ni en bild oxå.....*dreggel* :love: :love:
Rallebralle 2003-08-24, 01:29 http://www.sokoke.dk/images/sokoke3.jpg
o en till...........vilken söööööööööööt :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love:
*säljes:fyra aby....två skogisar o en siames...till högstbjudande...... :angel: :angel: :angel: :angel:*
hahahhahhahhhhahhahahhahahhhahahahahahhha :devil:
AssoSarastro 2003-08-24, 01:35 :love:
Rallebralle 2003-08-24, 01:37 funderar allvarligt på att importera 28 sokoke...vad heter det i plural...en sokoke...tre sokokeer???????? :confused:
visst var de fiiiina. :D
AssoSarastro 2003-08-24, 01:39 Jo vars.. :love:
Rallebralle 2003-08-24, 01:42 vadå : jovars..... :(
jättesöta ju.dessutom har jag sett några live....*stolt*
när jag var på Ekerö o spanade. :p
nu när jag var i Västerås fick jag se en burmilla....coooolt,det finns vísst bara en i sverige....såg ut som en aby fast med ränder på benen... :D
Rallebralle 2003-08-24, 02:08 nej..nu ljuger jag igen,det var inte en burmilla...det var nåt annat gulligt ....kommer inte på vad det var för ras..... :(
MissFideli 2003-08-24, 02:35 Åhnä, en burmilla är en chinchilla/shaded burma !!
Appropå plural, vad säger man om Britter utan att förkorta, en Brittisk Korthår fler Brittiska Korthårar? Dom hårar ju iofs en himla massa... :crazy:
Jag vill ju ha hem en BRI o eller BRI p, vi får väl lifta till UK tillsammans. Kommer du hit?
Rallebralle 2003-08-24, 02:40 snacka inte massa skit nu....säg istället vad det var för katt som var i västerås.....*tänkatänka*
hon som äger den har bara massa ovanliga katter,bla egyptisk mau...o så bor hon i uppsala......
vad e det för ras hon har??????
Rallebralle 2003-08-24, 02:47 SINGAPURA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :idea:
irrelevante 2003-08-24, 02:50 aa vad söt !! :love:
MissFideli 2003-08-24, 02:53 Ja henne har jag nog läst en artikel om, hon hade Bombay också... Inger Söderberg heter hon... men jag vet inte vad det är för ras du pratar om.
MissFideli 2003-08-24, 02:54 Aha, oki. Hon är ju värre än dig på att spara på raser :devil:
Rallebralle 2003-08-24, 02:54 men jag vet ju vad det var...en singapura..... :)
Rallebralle 2003-08-24, 02:55 http://www.cfainc.org/breeds/profiles/singapura.html
Rallebralle 2003-08-24, 02:55 ja....... :o
Rallebralle 2003-08-24, 02:55 ja,det e den verkligen......undrar hur de är i psyket???? :confused:
MissFideli 2003-08-24, 02:56 :rofl: Det finns en ras som heter RagaMuffin :rofl:
Rallebralle 2003-08-24, 02:56 jaaaaaaaaaaa.....måste genast kolla hur de ser ut.... :p
MissFideli 2003-08-24, 02:58 Den här (http://www.cfainc.org/breeds/profiles/jpgs-bob/selkirksh2.jpg) är förbaskat söt !! Ungefär så ser Yoga ut när hon ser en spindel :banana: Fast svartvit då :smirk:
Rallebralle 2003-08-24, 03:01 jag tänkte på britten när jag såg den....
en sån där raggamuffin såg ju ut som en skogis...
men vad e skillanden på en Colorpoint Shorthair o en siames då??????????????????????????? :confused:
MissFideli 2003-08-24, 03:04 Ja, jag läste just om den. Ingen aning faktiskt.
Britten används tydligen i Selkirk-aveln och är i princip en Britt med rex-gen, så det är inte så konstigt om dom är lika. Sen används ju Britten här i Sverige också för att kunna avla på Scottarna som jag bara inte kan låta bli att älska. Kolla !! (http://www.cfainc.org/awards/03nw/k05.jpg) Är den pötig eller vad !!??
Rallebralle 2003-08-24, 03:06 hahhahahah...klotögon.... :eek:
denna var söööööööt tyckte jag hihihihiih.....fast bara dn första med långhårssvans....
http://www.cfainc.org/breeds/profiles/american-curl.html
MissFideli 2003-08-24, 03:09 Har inte den blivit godkänd i SVERAK ganska nyss?
Kolla här, American Wirehair (http://www.cfainc.org/awards/03nw/k03.jpg) Sen gör ju ögonen sitt, odd-eye är för sött.
irrelevante 2003-08-24, 03:53 japp, det kan man undra. tills man hittar nån som vet ;)
sokoken e riktigt läcker... själv har jag kärat ner mig i en snöspotted bengal.. men man får väl vara nöjd med dom man har :)
Nänä, de ovanliga och dyra asiatiska raserna har jag första tjing på!! :banana:
Håll dig du till din afrikanska katter... (Fast sokoken är jätteläcker...)
American curl tycker inte jag är söt. Där är gränsen igen för att avla på en genetisk defekt nådd igen tycker jag. Folk ojar sig ju över manxxatter att man avlat på en genetisk defekt för att få fram en ny ras. De där öronen är ju helläskiga. Tänk hur lätt det måste vara att få infektioner i kattens öron... :(
Rallebralle 2003-08-24, 16:02 Innan jag började med aby så fanns den en snömarble till salu i göteborg nånstans.........¨
Jag var en halvmeter från att köpa dem ,tills hon(uppfödaren) förklarade att de inte var knäkatter.
jag vill inte ha en katt som jag kan titta på ...jag ska pussa o gosa med dem ,därför sket jag i den.
ångrar mig lite... :(
Rallebralle 2003-08-24, 16:03 :mad:...hrpfmm,jag har faktiskt en siames oxå.... :p
Jag vill inte ha fler katter ,jag suktar bara lite. :D
Rallebralle 2003-08-24, 16:04 ÖRONMUFFAR! :idea:
Rallebralle 2003-08-24, 16:15 Jag kommer förresten aldrig vara nöjd med de jag ahr.......
Jag skulle verkligen vilja ha en brun eller blåspotted ori,eller en blåtickad.
Just nu så är jag nog mest inne på sia o orikatter......så vackra. :love:
Eller en riktigt snygg engelsk aby,mkt lik ori/sia i nosen.
dock inte lika typad...hahahahhhahhahah,fast väldigt smal i nospartiet.
min ena aby är efter en engelsk hane,där har han fått sin något långa nos....gillas oftast inte av domare (förutom: eivor andersson)...o ej heller av andra abyuppfödare,ett tag .sedan inser de vilka kvaliteer han har gentemot de svenska som finns nu.
Han har mkt mer o intensiv färg,stora toffsar,mkt kraftig.stövlar.
dessa saker finns inte längre på de svenska abyssarna....
'
hans nackdelar är då,iom den intensiva färgen så har han även ett par ränder på frambenen,två halsband som är brutna,lång nos.
o väldigt stor. :smirk:
:love: :love: :love: :love: :love: :love:
Rallebralle 2003-08-24, 16:21 hahahhaha...sokoken kommer från KENYA!!!!!!! :p
*hands off!!!* :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil:
Rallebralle 2003-08-24, 16:22 :o...fan det var singapuran du ville ha...hiihihihihi,pinsamt.... :angel:
den kan du få för den e fuuuuuuuuuuul! :devil:
loveponies 2003-08-24, 17:39 RagaMuffin är en enfärgad ragdoll! Alltså icke-maskad ragdoll.
Fast det är lite knepigt det där. I usa finns det en del ragdollupfödare som föde upp ragdolls o både maskade och icke-maskade varianter, men då heter de fortfarande ragdoll. Men ibland läser man att från början när ragdollen skulle godkännas så bestämde man att den skulle vara maskad, men en del tyckte att ragdollens skulle få vara enfärgad också, så då kallades de enfärade raggisarna för ragamuffin. Men en del vekar ju sammanställa de bägge raserna... Förvirrande.. :confused:
Rallebralle 2003-08-24, 17:48 men vad e skillanden på en Colorpoint Shorthair o en siames då???????????????????????????
kan du svara på det för jag undrar verkligen...... :confused: :confused:
mvh en vetgirig rallebralle.... :p
Rallebralle 2003-08-24, 19:05 vadå UK......vad e det då?
jag ska anmäla mig till Örebro i januari...lovar!!!!
tar då med mig tre ,Marre,scilla o iris. :love:
MissFideli 2003-08-24, 19:08 UK, United Kingdom ;) (Storbritannien)
Ja, du måste komma till Örebro !! Var kommer den lilla blå att bo?
Rallebralle 2003-08-24, 19:09 Den lilla blå stannar hos mig..... :love:
jaha.....skulle vilja importera en aby ... :D
du ,i abyfärger så är o och p ,sorrel o fawn.
misstänker att det inte är samma hos britterna.... :confused:
MissFideli 2003-08-24, 19:13 Nä och ja :D
Cinnamon och Fawn heter det på Britter. Sen tror jag inte Britterna är tickade heller, men de är jag inte säker på.
Jaha ja, du knep den själv ditt skrälle !! Den ville ju jag ha ! :angel: :rofl:
Rallebralle 2003-08-24, 19:21 :devil:...först till kvarn.....
det e ju iof svårt att komma före mig i den här frågan...hahahhahha :D
sorrel heter nog cinnamon på engelska.... :p
Mammadutt 2003-08-24, 23:46 jätteläcker kattras :love:
oh gud vad många katter du har redan :eek: måste vara full rulle hos dej :bump:
Rallebralle 2003-08-24, 23:51 jag har bara så många som det behövs....... :crazy:
fast jag skulle lätt o ledigt få plats med två till.....företrädesvis en oriental o en sokoke.... :angel: :angel: :angel: :angel: :angel: :angel: :angel:
*maken lär väl flytta snart,han delar inte riktigt min passion för katter,,,,*
Har du bara katter för att ha nåt snyggt att titta på eller... :confused:
Rallebralle 2003-08-25, 21:17 nä,men ska man ha katter som lämpar sig för avel o utställning så e det oerhört korkat att skaffa sig "opassande" exemplar.
Jag har mina för att gosa med...o för att ha nå´t snyggt att titta på! :devil:
MissFideli 2003-08-25, 21:21 Jag har mina för att gosa med...o för att ha nå´t snyggt att titta på!
Jag med :o :angel:
Att man väljer djur enbart efter sätt är enligt mig lika mycket myt som att man gör det med pojkar.
Köper man en kattunge, så har man ju ingen aning om hur den blir eller är heller, eftersom den är så liten. Så självklart väljer man då den kattungen man tycker ser bäst ut enlig ens egen smak. Eller är jag ute och cyklar nu? Yoga köptes ju för den charmiga nosfläcken, jag hade ingen aning om hur hon skulle bli som vuxen (men det vet jag med besked nu :rofl: :devil:)
Rallebralle 2003-08-25, 21:27 speciellt när det gäller abyssaar då det inte föds så många av dem ,o de som föds behövs oftast i det egna avelsarbetet.
Annars så är det import som gäller!
Abyn är ju en ras som fortfarande inte är färdig,det finns väldigt få som är perfekta ännu.
Då då måste man bredda aveln o det gör man med just väl anpassade för vissa syften-katter! :),
just nu så jobbar jag upp fägen ,som fanns på de gamla abyssarna,men som under åren (pga,få katter=taskigt avelsutbud) har bleknat.
Toffsarna har oxå försvunnit o är mkt ovanliga i dagsläget.
O om jag nu ska lägga massa pengar(aby=ca:5500:-,ofta en tusing dyrare för blå o fawn.
så kan jag ju lika gärna köpa en katt som standardsmässigt ser bra ut alternativt passar i min avel.
Jag skulle aldrig köpa en raskatt med någon defekt,de får helt enkelt inte plats hos mig.
Jag köper såklart de bästa exemplaren som jag kommer åt för att få så bra katter i min egen avel som möjligt.
Det går inte att jämföra med tex:skogisar som det finns hur många som helst av och där hanar aldrig lär sina. :crazy:
Rallebralle 2003-08-25, 21:29 :bow:
Nog fasen köper man en katt som lämpar sig för avel.... :crazy:
det är ju inte så ofta som det går åt skogen.... :smirk:
Det lät bara som om du ville byta katter för att få katter med annat utseende.
Mina katter köptes inte pga utseende, när vi boka dem vid några veckors ålder kunde iallafall vi inte veta hur de skulle se ut i vuxen ålder i färg.
Vi litade mest på uppfödaren, och eftersom vi ville ha sällskapskatter ville vi bara ha friska och glada katter. Nu när vi fått uttällningsintresse känns det ju förstås bra att vi har vå snygga ex av n skogskatter.
Rallebralle 2003-08-25, 22:39 det är inte katterna jag inte är nöjd med ,det är antalet.... :angel:
Sen kan jag ju med facit i hand ångra vissa kattköp o önska att jag gjort ett annat val.
Men det betyder inte att jag gör mig av me dem för det.
Jag skulle tex. hållt mig till EN ras,eller max två.....
Jag har både sällskapskatter o avels/utställningskatter.
mina skogisar o min siames är till sällskap,
den ena skogisen pga böjd nos o den andra ställer jag inte för att det är så jobbigt att åka två dagar på utställningar,de har oftast kat:2 katterna en annan dag.
min siames har jag ställt en gång,men han tog stryk psykiskt av det ,så nu får han snällt stanna hemma o det trivs han bäst med.
mina abyssar stller jag allihop utom en ,han är svarsilver med massa rufism,det går inte så bra för honom på utställning.
jag köpte honom för att han skulle bli avelshane,tyvärr så krockade det med min andra hanes könsmognad o då fick jag välja att kastrera en av dem.
Då tog jag den som har minst avelsvärde.
Jag skulle aldrig byta mna katter mot någonting.
varken mot andra katter eller något annat däremot så finns det en önskan hos mig o det är att jag någongång i livet ska ha haft vissa färger på siameser o orientaler,som då tex:blåtickad ori.
just för att jag tycker de är såååå vackra. :love:
Rallebralle 2003-08-25, 22:41 från vilken uppfödare köpte du dina skogisar? :p
Har du inte sett Maritas sida om alla svenska Scottar? Du hittar den på Passagens hemsidor under C, CELINECATS.
Och jag skulle aldrig skaffa mej en perser som man måste torka i rumpan efter varje besök på låda eller runt munnen efter varje besök i matskålen som måste ha ett egen utformning då deras korta nosar och platta skaller gör det svårt för dom att äta. Och ögon och näsor som rinner jämt. För det är väl inga fördomar jag har glömt? Har du överhuvud taget träffat en Curl eller en Fold? OK, Curlen finns inte ännu i sverige, men det gör Folden. Jag hade större problem med min Turkiska Vanhanes öron än jag har med min Scottes. Han hade alltid joks i öronen medan Scotten aldrig har haft något. Det har oftast inte med rasen att göra utan med hygienen i övrigt. Jag har däremot träffat ett otal olika huskatter med långt gången skabb i öronen. Trots att dom har vanliga rätt uppstående öron.
Men Ingers katter är så jättemysiga, speciellt TARA, den egyptiska Maun.
MissFideli 2003-08-26, 01:58 Nej, man har ju konstaterat att varken Curl eller Scottarna har öronproblem relaterat till deras utseende. Sålänge de inte har sånna eller letala problem så ser jag inget fel i det, precis som rexgenerna och naken-katternas gen så är det ju en mutation.
Jag pratade med nån om Scottarna, men hon skulle ha mer än vad jag har råd med nu. Dock blir det nog en i framtiden, fold då eftersom straightarna liknar Britten för mycket för att det egentligen ska vara nån idé.
Sen får vi väl se hur deras framtid ser ut, jag vill inte gå över i IDP, men verkar inte SVERAK ha några planer på att ens tänka på saken, så blir det nog en för enbat sällskap.
MissFideli 2003-08-26, 02:01 Mmmm, varje gång jag ska ta min svarta kavaj och ser alla katthår på dom, ångrar jag mig djupt att jag inte tog en Devon istället. Men när jag får krama om Yoga, så ångrar jag mig inte en sekund, det är ju vad jag vet bara Britterna som kan vara så runda och mjuka utan att vara överviktiga.
Rallebralle 2003-08-26, 06:55 ok....men du ville tydligen ha en långhårskisse,annars hade du väl köpt dig ett par husisar.
O då de finns som långhåriga så hade du tydligen bestämt dig för att skaffa raskatt.
Jag har två husisar oxå!
Men dom bor inte hos mig i stan, de bor hemma hos föräldrarna som stallkatter.
Tog med mig dom först när jag flytta till stan i tron att de skulle kunna bli innekatter, rätt misslyckat...
När vi ändå ville ha katt bestämde vi oss för att köpa en raskatt som skulle passa som innekatt. Hade hört nåt på tv om att katter måste ha rätt gener för att kunna vara innekatter ... :)
Nu vet jag inte om det stämmer till 100% men vi antog att det skulle vara bättre attt köpa raskatter än huskatter, för att inte chansa.
Norska skogskatter blev det pga av dom ser vanliga men ändå tjusiga ut, har bra temprament och behöver inte så mycket pälsvård.
[quote]
Jag kommer förresten aldrig vara nöjd med de jag ahr.......
Jag skulle verkligen vilja ha en brun eller blåspotted ori,eller en blåtickad.
Det var det jag tänkte på, att du inte var nöjd med dina pga utsendeet och ville byta dem så du fick katter med annat utseende...
Men jag förstår nog hur du menar, försökte inte vara elak mot dig!
Mina är från Wildwoods.
Rallebralle 2003-08-26, 09:46 jag förlänger den meningen då...
jag skulle aldrig vara nöjd med de jag har,ju mer jag lär mig dessto roligare raser o färger hittar jag.
Jag vill int ebyta mina däremot så vill jag ha just en brun eller blåspotted oriental,
Bara för att jag vill ha en sån färg betyder det ju inte att någon annan skulle bort!
finns det hjärterum så finns det stjärterum.....just nu är det proppfullt hos mig o jag tänker inte skaffa fler,men det betyder dock inte att jag skulle vilja.
hade jag bott på landet i ett mkt stort hus,då hade jag inte tvekat en sekund.
Jo man får avla och SKA registrera Scottarna och vi får ställa ut dom men utom tävlan?!?!. Därför gör åtmindstånde jag så att jag avlar och registrerar Scottarna i Sverak. Men jag fortsätter att ställa ut i IDP. Min hona är föresten Int Champion inom IDP. Varför? jo för att den dagen vi har en massa Scottar registrerade måste något annat lands förbund reagera. Varför har vi en ras som avlas flitigt på men inte får godkännas för certifikat? Personligen kommer jag att föra över min avel från Turkisk Van till Scottarna. Men jag kommer nog alltid att ha minst en Van i huset. Vem skulle annars liva upp Scottarna? För det är ju en perfekt kombination, eller hur? Vanen "flyger" runt straxt under takhöjd, när dom inte befinner sej under fötterna förståss, och Scottarna håller sej straxt under bordshöjd. Den ultimata lyckan är katter i alla höjder...
MissFideli 2003-08-26, 22:02 Jo, självklart är det så ! Vi får väl se, min planerade Brittavel fungerar inte som den ska, så kanske blir det en helt ny ras snart. Men så länge jag är sjukskriven, finns ingen sparmån. Urk ! :(
MissFideli 2003-08-27, 01:11 Läste att CFA inte är med i FIFé. Inte undra på att dom hade så mycket konstiga raser :confused:
Rallebralle 2003-08-27, 01:15 vad är CFA
MissFideli 2003-08-27, 01:17 Hoppsan, är jag lite för snabb i vändningarna :devil:
Den sidan du länkade till i första inlägget var väl CFA, USA's motsvarighet till Sverak eller IDP.
Rallebralle 2003-08-27, 01:18 jaha...*fröken noll koll* :D
vad var frågan igen då? :angel:
MissFideli 2003-08-27, 01:20 Trodde du var vis av ålder? Är inte du några år äldre än mig? :devil: :devil: :devil:
Rallebralle 2003-08-27, 01:30 jo..tillräckligt många år för att bli senil....¨ :crazy:
du vet väl att inlärningsförmågan avtar med åldern... :o
o då jag även har en släng av alzhaimers så är minnet inte vad det borde.....typ:-vad gjorde du igår?-ehhhhhhhhhhhhh :confused:
Om du har gått och blivit kär i en ny katt så har jag gått och blivit kär i din häst. Den är kanonfin, jag älskar skäckar som är svart och vit.
MissFideli 2003-08-27, 01:39 Aha, då förstår jag :rofl:
Rallebralle 2003-08-27, 01:42 Han är såld så det är inte min häst längre,men nog f'n är han fin.
en kraftig Tinker av ardennermodell..160 över havet... :love:
tack förresten :D
Rallebralle 2003-08-27, 01:43 mmmmmmmmmm :crazy: :o
MissFideli 2003-08-27, 01:46 Kan du inte skylla på att du glömt bort att du har massa katter och köpa en till för att du ville ha en kisse? :idea:
Rallebralle 2003-08-27, 01:49 JAAAAAAAA,vilken bra idé.. :D
tyvärr lär jag ju bli påmind rätt så fort om att så inte är fallet.......... :crazy:
MissFideli 2003-08-27, 01:51 Men då är det väl för sent? :angel:
Rallebralle 2003-08-27, 01:53 jo,enligt mig,men inte enligt rasmus..... :(
han vill verkligen inte ha fler katter .
o ändå lyckades jag med konststycket att smöra till mig lilla blå... :angel: :love:
MissFideli 2003-08-27, 01:55 Attans... Karlar... Fast jag har ingen karl och ändå får jag inga fler katter... hmmm.... :confused:
Rallebralle 2003-08-27, 01:56 Solo finns fortfarande..... :angel: :angel:
MissFideli 2003-08-27, 01:58 Ja, frågan är om du vågar riskera honom? :eek: :angel:
Rallebralle 2003-08-27, 02:00 kanske jag skulle om jag visste att han fick det bra.....men det sitter djupt i mig kan jag lova,dessutom måste jag ha livstids besöksrätt.... :crazy:
MissFideli 2003-08-27, 02:02 Ja det kan jag ju fixa, om du ringer minst 2 h innan varje gång, så jag hinner städa först :angel:
Nej, det vore jätteskoj, men jag litar inte på Yoga, hon är så elak. Eller egentligen inte, men jag är rädd att han tappar självförtroendet och blir rädd. Hon skriker så, Yoga. Hon slåss inte så mycket, men skriker så ögonen trillar av.
MissFideli 2003-08-27, 02:03 Öronen ska det ju vara såklart :smirk:
Rallebralle 2003-08-27, 02:04 hahhahaha,du vet väl att en aby tar över ett helt jäkla katteri .....
Det går liksom inte att knäcka en aby...hur mkt man än försöker :crazy:
det är deras väg eller fel väg...o om det är fel väg så ser de fanimig till att allt görs som de vill,det e inte för inte de kallas för tickade terrorister... :D
MissFideli 2003-08-27, 02:06 Ja men då är han välkommen ! Yoga skulle behöva kuvas. Hon är ingen tickad terrorist, däremot en Brittisk Bomb !! :D
Rallebralle 2003-08-27, 02:08 hahhahahahah....har du sett den där filmen när en perser är ledare för ett gäng katter o de ska försöka ta över världen?...hundar har som uppgift att stoppa dem....
MissFideli 2003-08-27, 02:11 Nä, den har jag inte sett. Säker på att det var en perser och inte en långhårig Britt? :angel:
Rallebralle 2003-08-27, 02:12 ja,det var en vit ful perser...iaf när de skulle knäcka familjens hund så fick de ta i med hårdhandskrna:persern: vi får skicka in ryssen!!
o in kom en russian blue...jag garvade så jag kissade på mig...hahahhahahahhahahahah
'trist katthumor.jag vet*
MissFideli 2003-08-27, 02:13 Jahaja, det förklarar ju varför ni har skinnsoffor. Lättare att torka av :idea:
Rallebralle 2003-08-27, 02:14 hahhahhahahhah...ehh,mmm :o
MissFideli 2003-08-27, 02:16 :banana: :banana: :banana:
Rallebralle 2003-08-27, 02:17 :bump: :bump: :bump: :devil: :devil: :devil:
MissFideli 2003-08-27, 04:10 Hmmm, läste att dom kan få ledproblem om man parar 2 fold...
Tyvärr stöder jag helst ingen ras som inte går att renavla helt. Men det hindrar ju inte att man köper en egen fold för att titta på :idea:
1: Jag spelade in filmen och behåller den. T.o.m. min gubbe skrattade!!!!
2: Gubben tycker att 4 katter räcker, Tur han inte var med när jag hade 12 Vanar springande runt i lägenheten. Fast vi höll på att missta en Angora härom veckan då grannens Pittbull kom lös och sprang in i vår lägenhet.
3: Man parar inte två Fold med varandra av samma anledning som man inte para två Manx Rumpisar med varandra. Och en Straight är precis lika rasren som en Fold. Även om det är tillåtet att para med Britter. Vi vill använda Britter av den anledningen att vi då kan späda ut eventuella "skadliga" gener. Och för att få in fler roliga färger. Maskat är på gång.
4: Den "galna" engelsman som trodde han kunde stänga in ett antal foldar av båda könen för sk fri parning, har tyvärr åsamkat en enorm skada för rasen. Tänk er själva om det är bror-syster, mor-son, far-dotter parningen i flera generationer. Vad blir det då? Jo en h...tes massa defekter. Men det skulle det bli oavsett vilken ras man gjorde samma sak med. Ingen av dom svenska Scottarna har några fel på sina ben. Och inga svenskfödda heller. Och då har vi för tillfället bara 2(!) avelshanar att välja på. Dessbättre är dom obesläktade, 1 från england och 1 från holland. Engelsmannen har jag redan använt. Och nu väntar jag på att holländaren ska få ta emot besökande damer.
|
|