Visa fullständig version : Suck, så händer det igen...

Líf
2003-08-28, 22:49
Igår ringde de från SIFs kansli och meddelade att SM i Gaedingakeppni blir inställt pga för få deltagare. Likadant var det förra året. Vad tror ni detta beror på? Tycker det är jättemärkligt med tanke på att de vanliga sporttävlingarna dränks i deltagare. Borde inte gaedingakeppni vara ett jätteroligt komplement till sporttävlingarna? :confused:

Betsy
2003-08-29, 08:03
Lustigt, jag startade en tråd om det på SIF`s forum... :)
Jag tycker det är jätte synd att det inte blir av! Som publik tycker jag den är en jätte kul tävlingssort att titta på!

Lobelia
2003-08-29, 08:31
Kanske blir det så för att folk inte vågar lita på att tävlingen blir av och därför inte planerar in tävlingstillfället.

manily
2003-08-29, 08:41
Jag tror att SM:et behöver byggas upp mer underifrån. Vi svenskar är inte vana att tävla Gaedingakeppni, så få vågar anmäla sig. I sportgrenarna kan man börja i lätt klass, jobba sig upp till öppen och så vidare, hela vägen mot SM. Men jag tror inte folk vågar anmäla sig till SM i grenar de aldrig ridit tidigare, medvetna om att de får tävla mot ryttare som ligger i den absoluta toppen i sportgrenarna. Jag tror lösningen ligger i fler tillfällen att tävla gaedingakeppni på lite lägre nivå, och just för SM:s del, en uppdelning i t ex 'lätt', 'mellan' och 'elit' - för att få igång arrangemanget och få status på det. Vartefter det växer bör ju Gaedinga-SM bli lika prestigefyllt som 'vanliga' SM, men det krävs mer förarbete än vad som gjorts.

Dessutom tycker jag att marknadsföringen kunde ha gjorts bättre - jag tror att syftet samt vilka deltagare som var/är välkomna gärna kunde ha presenterats tydligare.

Freyr
2003-08-29, 12:15
jag tävlade en gaedingakeppni i våras och det var skitkul! Men anmälde mej inte till SM:et i gaedinga för det kändes som en för stor tävling... :o
Trodde att alla "kanonerna" skulle tävla det och då vill inte lilla jag springa ivägen för dom...
Och så låg tävlingen lite olägligt till. Plats, transport osv...
/Malin