Visa fullständig version : SM Gaedingakepni?
Blir det av igen nu alltså? Jag hoppas på det! :-)
Läste det på SIF`s forum! Men det ska tydligen bli på Járnhesturs bana i Sala...
Någon som vet mer?
Jamen nu får de ju börja bestämma sig! Vi ska ju hinna hitta tältplatser och ta ledigt från jobb å allt möjligt! :D
Brolinskan 2003-09-01, 22:58 :rofl:
nu får de verkligen bestämma sig!
precis som Båbbe säger, vi måste ju hinna fixa tälplats och ledigt från jobbet (kanske inte största problemet för mig)
(pssst, vem ringer allas vår älskade pizza-bagare och lurar dit honom? :D)
Ella
Hehe det kan jag allt göra om du ringer en viss annan person å kollar att han också ska dit! :rofl:
Men ska vi tälta i september så tror jag att jag ska inhandla Hööks-vinteroverall först så jag inte fryser ihjäl... :crazy: ;)
Var nu inte så negativ, jag ska tälta om två helger... ;)
Brolinskan 2003-09-01, 23:09 haha
lyckas du få dit honom så lovar jag att själv hämta person X och sätta honom i bilen så att han åker dit :D
tälta i september, äh
vi får ha ett sånt där millitär tält med kamin! :idea: :D
Jag höll på att frysa ihjäl när jag gick till jobbet för 1 timme sedan iförd fleece-tröja... :crazy: Jag är en frusen själ som dessutom knappt tältat alls sedan 7-års åldern. (förutom natten jag prov-sov på villatomten i somras då) :D
Hehe det låter bra det Brolinskan. Vi får vänta tills de bestämt var det ska hållas så får du PM:a mig kontakt-info sedan då... :D
men nu har ni allt snurrat till det!
vi hade ju gjort upp hur telefonkedjan skulle gå :D
Om ni ringer DE så blir det ju fel förstår ni väl!
Ahh just det ja! Det var ju DU som skulle ringa pizzabagarn... :D Å jag skulle ringa den andre ja. ;)
Brolinskan 2003-09-02, 19:02 :rofl:
hur kunde vi glömma ordninegn på vår väl-planerade telefonkedja? :confused: :D
men Betsy
du menar att du inte vill ringa "din" grabb själv? :confused: :D
precis!
nu får ni ju inte glömma mig heller :eek: :D
nej tack så mycket!
snällt att du tänker på mig! :p :D
jag ringer hellre din pizzabagare :cool:
Brolinskan 2003-09-03, 21:36 haha
min och min :crazy: :cool:
får jag som jag vill så :angel:
fats om jag vore du så skulle jag inte vara så överfötjust i att ringa honom
men visst
jag önskar dig lycka till :D :banana:
äsch, vi känner ju i stort sett varandra ;)
lammkött, eller vad var det han sa? :D
Brolinskan 2003-09-03, 22:25 hehe
*blir lite orolig för lilla oskylda Betsy* :crazy: :D
gissa om jag blir orolig när min lillasyster har bestämt sig för att praoa med honom?!?!
han ha lyckats charma in sig i hela min familj
min mamma tycker jäättemycket om honom
och syrran är ju totalt hänförd
dte är väl bara pappa som inte är bearbetad :cool:
(pappa hade å andra sidan lite orolig samtalat med min kusin Martin och sagt "ja du Martin, Ella har börjar umgås rätt mycket med dessa pizzakillar, tror du att man borde bli orolig?" :rofl: pappor är bra härliga! min stackars 17:åriga kusin visste inte vad han skulel säga men sa något tröstande till stackars pappsen iaf :p ;))
Betsy, Brolinskan, Båbbe - får Cheeserica och jag hänga på?! :cool:
Cheeserica 2003-09-03, 22:31 Nu ska jag nästla mig in i ert lilla privatsamtal... :angel: Om det nu blir av så pratade jag och Trassla om att åka dit vi med. Vågar man fråga om vi får hänga med i er bil och tält och bilda ett stort tjejgäng..? :D :bow:
/Erica
Cheeserica 2003-09-03, 22:32 Men dumma Trassla, vi kom ju överrens om att JAG skulle skriva!! :devil:
/Erica
Du formulerar dig så diplomatsikt, kära Erica :D
Förlåt, jag blev så fångad i andan av vårat samtal! :idea:
skönt att någon oroar sig för mig :D
För min del får ni hemskt gärna följa med. Kan bli lite halvtrångt i bilen, det blir 3 i baksätet då. Ni får fråga de andra som får trängas därbak med er. Jag sitter ju fram å kör jag! Om Manily också vill följa med så får det bli 2 bilar (men våra bilar tycker ju om varandra så det går bra). :D
Tältet är en annan historia. Det ryms nog max 3 st därinne om vi ska ha luftmadrasser å sånt också. Så någon måste nog fixa ett tält till då! ;)
Stackars alla andra på den där tävlingen när vi kommer vällande allihop. Å vilken fest vi ska ha på kvällen sen! :D
Bah, även trängsel kan bli kul med lite rödvin elelr ännu hellre Martini.. :angel:
Förresten, åks det fredag eller lördag?
Oh ja! Trängsel i bilen är nemas problemas :D
Vad som oroar mig ( ganska mycket faktiskt ) är vad vissa tjejer kan tänkas prata om på festen :crazy: :D Nej då, Båbbe och Brolinskan jag syftar inte alls på er :angel:
Japp men ett tält till är nog absolut nödvändigt att någon ordnar! Bilen fixar sig...
Hrmm vad menar du då Betsy? *förstår absolut ingenting* :rofl: Dricker alla rödvin? För då är det ju enklast att vi plockar med en dunk eller 2 helt enkelt! :D
Cheeserica 2003-09-04, 23:00 Det går inte att fixa ett tält man kan sova 5 i då, eller 6 om manily vill följa med..? Det blir nog lättare att hålla värmen om man slipper sova bara två i ett av tälten. :) *rädd för att frysa*
Jag dricker rödvin, men det gör inte Betsy - iaf inte som förstahandsval. (titta vad jag vet! :D) Men jag gillar nog vitt vin bättre!
/Erica
Hmm ja jag har inget iaf! Bara ett som max 3 rymms i! Vi måste ta med campingkök också. Å en grill till middagen! Sen får vi väl köra med varmvattenflaskor i sovsäckarna innan vi lägger oss! :idea:
Vitt vin finns ju också på dunk! Å det lär väl vara kallt nog så vi inte behöver lista ut hur vi ska kyla det! :D Engångstallrikar, bestick och muggar har jag förresten.
Cheeserica 2003-09-04, 23:23 Vore bra om alla kunde undersöka möjligheten att låna ett 5- eller 6-mannatält då (inklusive mig själv. :) )
Du har så många fyndiga idéer Emma! Det här kommer gå utmärkt. :bow:
/Erica
Hehe jag är ju som bekant lite bekväm av mig ibland. Å nu kom jag på den lysande idéen att det faktiskt finns ett hotell på gångavstånd från Solbacken! :idea:
650 kr/person för dubbelrum å frukost. Då får man sova inomhus med dusch! :D Det fanns vandrarhem tom 30/9 också för 200kr/person. Å så "Enklare alternativ" utan dusch på rummet (men i korridoren) för 400 kr inkl frukost. Om någon fler är lika bekväm som jag så kan ni andra slåss om tältet sedan! ;)
Ooooh, hotell låter bra! Om vi kan övertala hotellmänniskorna att knöka in en extrasäng i varje rum behövs ju dessutom bara två rum! :idea: Eller bara ett, om vi får dem till att knöka in TRE.. :D
Båbbe, kan inte du PM:a mig din mailadress? Jag har lite praktiska frågor :)
Ha, försök inte spela oskyldig nu :D
Jag tror förresten att yew98fq var intresserad av att hänga på... Så om det blir fler bilar...
Tack Erica :bow:
Hihi, skönt att någon känner mig ;)
För det är som Erica säger, jag föredrar faktiskt vitt vin eller cider :D
Nej bekvämligheterna med tält ( eller snarare saknaden av de ) är inga problem för mig! Jag bara oroar mig en gnutta för hur kallt det kommer vara *burr*
Ja! jag vill gärna med! Får dock ta de över sms med dig om ni betsämmer nåt... Har ju inte tillgång till datan from nu ;)
nej för du lämnar ju mig en hel helg :)
klart jag rapporterar över mobilen, och annars så ses vi ju på söndag ;)
Gedingakeppni blir på Sörgården. Se mer info på SIF´s Hemsida (http://www.icelandichorse.se)
Nej inte Járnhesturs bana, den ligger i Kärrgruvan och vi saknar rakbana...
Tävlingen är hos Sigfus Sigfusson i Sätra Brunn på Solbacken. Det är en "privat" tävling som arrangeras av Annika Sandsten, Járnhestur har inget med saken att göra, enda kopplingen Járnhestur har är att Sigfus tävlar för oss :D
Sigfus hemsida: www.tolt.nu (http://www.tolt.nu)
Där ser man :D
Då hade de nog missuppfattat det på SIF`s forum!
Cheeserica 2003-09-06, 16:44 Fast alltså, jag tycker 650 kr för en natt är lite mycket för en fattig student som jag... :crazy: Jag kan sträcka mig till vandrarhemmet, men jag tycker det blir roligare om alla bor på samma ställe (det är ju lite det som var poängen).
Ursäkta min logik, men 400 kr för det "enklare alternativet", var det för flera personer..? :p
/Erica
Båbbe och jag har diskuterat lite idag och vi har kommit fram till att med en bil så är vi lite för många! Platserna räcker inte till...
Chauffören Båbbe, Brolinskan, jag och yew98fq har bokade platser i bilen om jag förstått Båbbe rätt! Så det är ju det här med platser...
Jepp så det finns max plats för 1 till när vi nu har räknat efter ordentligt! Så om både Cheeserica och Trassla vill med också så har vi problem. För det är väl bara jag som har körkort? :confused:
ja nu när våran matte börjat fungera...
jamen jag övningskör ju :angel:
Du är ursäktad för du har ju faktiskt inte fyllt än... :D
OBS!OBS!OBS!!!
SM i Gaedingakeppni är flyytat till sörgården då Sigfus har ringorm i sitt stall!!!
Samma datum gäller!
/Malin
Tack!
Flyttat igen! :crazy:
Vi hade precis kommit hem från Häringe, då YH kom in i stallet och hojtade om ändrad plats... men lite rörigt blir det!
/Malin
Cheeserica 2003-09-06, 20:37 Men Sörgården borde ju vara hemmaboendeavstånd ifrån Stockholm alltså! :confused: Då kan jag tänka mig att komma och titta iaf en dag om jag hittar någon att åka med. (för nej, jag hinner inte ta mitt körkort innan dess)
Sen undrar jag om det inte finns ADRESSER till alla dessa gårdar någonstans? Om inte tycker det är hemskt dåligt av SIF att man förutsätts veta vart alla dessa SIF-kändisar bor och verkar någonstans... Jag som oinsatt har ju ingen aning.
/Erica
Tur att hon har koll iaf!! :-)
Stannade ni länge efter det att vi åkt?
Jamen Sigfus hittar man lätt via internet-sökning. Han har egen hemsida. Vägbeskrivning till Sörgården har skrivit tidigare här på forumet så det är bara att söka på "Sörgården" på Islandshäst-forumet! :D
Jag är inte heller insatt, men det mesta går jättebra att hitta på internet och hittar man inte nån vägbeskrivning så är det ju bara att fråga här på forumet! ;)
Fast det börjar bli lite väl rörigt med alla dessa flyttningar av evenemanget ifråga. Men än så länge tycker jag det kommer närmare och närmare mig så då gör det ju inte så mycket! :angel: ;)
kollade på V3, V1 och T3 final och åkte sen. Var sååå trötta av all sol och gående den förb***ade vägen mellan stallet och banan...
/Malin
Jo förresten. Uppsala ligger ju på tågavstånd från Sthlm och sååå långt verkar det inte vara mellan Uppsala och Sörgården så i värsta fall kan jag nog köra 2 ggr fram å tillbaka till Uppsala om ni tar er så långt själva!
jag vet!
Solen har tagit ordentligt! Jag är rödnäsad nu :p Och mina ben värker! Sprang ju lite med de där matkorgarna till speakerbåset och domarna...
Ja för mej gjorde det inte nått om det var opå Häringe... ;)
/Malin
precis! Häringe skulle ju kunna funka ;)
Helt ok med mig oxå! Visserligen "fel" sida av stan, men trafiken är oftast inget problem på lördag morgon! :D
Men det är ju bra att det kommer närmare oss och inte längre bort...
Men det får inte vara för nära! Jag vill ju ha kul på kvällen med er :-)
Cheeserica 2003-09-06, 20:57 Nej, jag tycker inte alls att det är lätt att söka! Du kanske tycker det är lätt eftersom du vet vad du letar efter, inte jag och säkerligen fler med mig. Det funkar inte att söka på "Sigfus" på Google, gissa hur många träffar du får... :devil: Sen funkar inte deras hemsida ändå så det hjälpte ju inte mycket. Och det finns MÅNGA andra islandshästmänniskor som inte har någon hemsida, varför förväntas man veta var de håller till? Funkar förresten inte att söka på "Sörgården" heller - hur många förstår att man ska lyckas hitta en vägbeskrivning dit genom att gå in på Bukefalos? :confused:
Jag är TRÖTT på att förväntas veta allt om SIF-kändisarna och deras gårdar. :mad: Hur svårt är det att lägga ut en adress till de ställen där evenemangen ska hållas istället?
/Erica
Är det Sigfus hemsida som inte funkar? Det gör den för mig: http://www.tolt.nu/
Sen brukar faktiskt de anordnande lokalklubbarna lägga ut vägbeskrivningar!!
Det är en jättebra idé att lägga ut vägbeskrivning till tävlingsplatserna på SIFs webbplats, det skall jag framföra till PR-utskottet och till Nickis (ser du det här, Nickis? :)) Ett annat tips är att söka på motsvarande klubbs webbsida efter ryttarbrev eller liknade med vägbeskrivning. I Sörgårdens fall skulle det alltså vara Nattfari. Men Cheeserica, sök på Bukes islandshästforum istället för på google, jag är säker på att det finns vägbeskrivningar här sen tidigare.
Jag har inte en karta framför mig, men ta fram en bra karta och se om du inte blir hjälpt av det här:
Från Uppsala kör du väg 272 mot Gysinge. Precis före länsgränsen till Västmanlands län och ung en knapp mil före Harbo står det en liten gul skylt By, pekar åt höger. Sväng där och kör rakt fram i tre km ungefär. Sen är det höger i nästa korsning och sen tror jag det finns skyltar eller så ser man banan därifrån. Det är mitt ute i skogen så att ta sig dit utan bil rekommenderas inte. :crazy:
Cheeserica 2003-09-07, 17:27 Måste börja med att be om ursäkt, när jag läser mitt inlägg från igår så låter jag ju som en riktig ragata. :o :D
Tack iller, jättesnällt att du ger en vägbeskrivning. :bow: Nu var jag kanske mest ute efter det generella i att man sällan ger någon som helst möjlighet för folk att ens leta upp en vägbeskrivning själva - kanske t.ex. genom att skriva orten åtminstone. Det gäller både gårdar och personer. Min poäng vad gällde att "slippa" behöva leta på Bukefalos var att det finns ju trots allt människor som ännu inte hittat till vårt underbara forum ;) och alltså kunde det vara bra med vägbeskrivningar där det verkligen behövdes och alla kunde hitta dem.
Och för att återgå till ämnet får vi väl se hur det blir med besök på Gaedingakepnin, jag har ju som sagt varken bil eller körkort.
/Erica
Jag, Båbbe, Brolinskan, yew98fq...
Vilka mer?
Hrmm vi får väl se hur kallt det är ifall vi verkligen ska tälta... :angel: Det är ju nu såpass nära att man KAN åka över dan om vädret är hemskt! ;)
japp, det är så sant så!
men vad är sporten med det? :D
en natt klarar man ju utan att sova så mycket :angel:
Ingen sport alls - Båbbe är en bekväm figur! :D
Att "inte sova" och att frysa ihjäl är 2 helt olika saker. Dessutom får du tänka på att sömnlösa nätter sliter mer på oss "gamlingar" än på er ungdomar... :cool:
Ja för din skull då Båbbe :smirk:
Då tycker jag att Båbbe ska skaffa sig en rejäl skoteroverall, då fryser man inte! :cool: ;)
Planer finns på att införskaffa Hööks-ridoverall! :D Men jag kommer ju frysa ihjäl när jag ska duscha med hjälp av campingduschen utomhus ju... :o ;)
Cheeserica 2003-09-08, 21:01 Men MÅSTE man duscha just den dagen då? :confused: Jag menar, hästarna lär väl ändå inte bry sig. :D
/Erica
Gör så! Det e BRA, Jag tror nog du överlever i utan dusch en dag ;) Men annars så har jag hört att det e väldigt nyttigt med kallduschar! :D
Overall kanske vore något!
För du kanske inte vill behöva tina upp mig senare i vinter? :-)
Erica och jag ska bo där det både är varmt och torrt och billigt (dock inte på samma nivå som i tält!) - är någon intresserad kan ni få telefonnummer. :)
Precis intill, där ett par hyr ut :)
Vad kostar det då? För vi e som sagt (för tillfället iaf.) VÄLDIGT fattiga studenter... Eller iaf. jag... :smirk:
150 kr per person och natt, dock utan frukost.
Amen det låter ju bra ändå :) Fruksot kan man ju ta me sig eller nåt :D
Cheeserica 2003-09-08, 23:14 Jag tycker ni kan komma några stycken så vi blir fler som har det mysigt! :D
/Erica
Jag kommer nog, men över dagen med kompis med bil...
/Malin
Mm, vi får väl prata ihop oss då...
|