Visa fullständig version : rai-ridning?

missPetra
2003-09-06, 19:33
någon som hört talas om rai-ridning? jag läste en artikel om det, verkar jättespännande tycker jag! nån annan som har hört om det? :confused:

skogstomten
2003-09-06, 20:32
Jo, vi var och tittade när hon som du antagligen läste om (om det var i Land som du såg det?). Visst såg det trevligt ut, fast, hm, tror man vill se mer för att kunna uttala sig :).

missPetra
2003-09-07, 18:25
jo det var i land jag såg det, mor visade mej :smirk:
så ni har vart där o kollat? skulle vilja veta mer om det, ska ta o söka lite på internet. vad går det ut på egentligen?

svea
2003-09-08, 17:35
Jag har hört talas om det. Verkar mest gå ut på att styra runt, väldigt avslappnat för hästen. Kan säkert vara trevligt för promenadryttare som vill mysa runt och stärka samspelet med hästen.

Immaculate
2003-09-09, 22:41
Jag hajade aldrig riktigt varför hon ville att hästarna skulle springa ifrån henne av rädsla... är det respekt?! Det är väl en sak att be hästen flytta på sig och hålla ett respektfullt avstånd (d.v.s. inte stå PÅ folk) men att "hissa upp axlarna" och få dem att springa därifrån verkar ju korkat i sammanhanget... tycker jag!

Jo, jag det är en sak att promenadrida så, men seriös träning inför tävling kräver lite mer... go! :p

skogstomten
2003-09-10, 00:03
Vettig sammanfattning :D
Kan bara hålla med i Sveas inlägg...

TeamTanja
2003-09-12, 23:41
Jag var med skogstomten och tittade på rai-ridning.. jag tycker inte att det är mer annorlunda än nåt annat sätt att rida på, bara ett annat namn. Kände inte att det var nåt jag ville ägna mig åt.

Förövrigt har jag haft Elke i tyska och hon är jättetrevlig :D

**BORTTAGEN**
2003-09-25, 13:38
har aldrig hört talas om rairidning, vad är det?? *nyfiken*