Visa fullständig version : Bruksridning!

Cämz
2003-09-16, 23:21
Hejsan!
Läste i en Ridsport för ett tag sen om att det hade varit SM i bruksridning!
Bruksridning...*hmm* va e de, tänkte jag??! :confused: Men när jag hade läst artikeln så blev det mer och mer intressant! :rofl:
Så mina frågor till er nu är:
Vad exakt går bruksridningen ut på?!
Finns det några bra hemsidor man kan gå in och läsa mer på?
Tränare?
Ja å all annan fakta ni kan tänka sitta på skulle varta trevlig att få veta! :D
Tror nämligen att detta är en gren osm skulle kunna passa mig och min lilla pålle ganska bra! :banana:

Är väldigt tacksam för alla svar... :bump:

Ha det så bra allihopa!!!

LäderBjörn
2003-09-17, 09:15
Det är Jordbrukar Ungdomens Förbund som fördet mesta håller i Bruksridning och Brukskörning, kolla på http://www.juf.se så du kan finna din lokala förening och vad dom sysslar med.

Gnutten
2003-09-18, 08:41
Det passar ALLA. Spelar ingen roll om du har shettis eller shire, om du är ung eller gammal. Hoppas du får tag på någon träning där du bor.
Lycka till!!! :banana:

Cämz
2003-09-18, 21:04
Tack för era svar!
Ni vet ingen sida där det står mer info om grenen än på juf... Tyckte där var lite lite "ren" info!

Tackar! :D
Camilla

skogstomten
2003-09-19, 11:40
Gå in på rubriken bruksridning på denna (http://home.hkust.se/vks/) sida, där finns det iaf. lite mer info.

Gul22
2003-09-26, 11:08
Det har funnits många trådar om bruksridning här. Prova med sök-funktionen.

squirlett
2003-09-26, 15:49
vill oxå testa på bruks...
har läst om d och såg lite på fjordriks när d va här i somras...
ser jättekul ut..perfekt för mig...
fast vi har försökt få klubbarna ordna lite tävlingar och träningar....men här e alla bara intresserade av att hopp 2 meter och knaggla dressyr...menar inget illa ;)
så vi får väl starta en egen klubb... :D

:banana:Charlie :banana:

Mitrolle
2003-10-03, 22:54
Ska planera bruksridning i morgon!

Jag tog den tanken till våran klubb och anordnade helt enkelt sådana tävlingar! Det behöver ju inte vara så stort i början liksom...