Eem
2003-10-13, 14:08
Får man ha sånt här D-bett med kopparrullar och starta med?
Jag tror pållen gillar det bättre än vanliga travbettet.
MVH Eem
Jag tror pållen gillar det bättre än vanliga travbettet.
MVH Eem
|
Visa fullständig version : Kopparbett i lopp? Eem 2003-10-13, 14:08 Får man ha sånt här D-bett med kopparrullar och starta med? Jag tror pållen gillar det bättre än vanliga travbettet. MVH Eem nilema 2003-10-13, 18:24 så här står det om bett på travsport.se Travhäst skall alltid köras betslad i tävling, vid träning på tävlingsbana och tävlingsbanas innerplan. Bettet skall vara väl anpassat till munnens storlek och dess diameter skall vara minst 9 mm vid anläggningsytan mot lanerna. Bettets mundelar skall vara släta och formen rund eller oval. Skarpkantade bett är inte tillåtna. Vid delat bett skall delarna vara symmetriska. Påverkan/förändring av originalbett är ej tillåtet Bettets mundelar får bestå av maximalt tre delar. Effektförstärkning/hävstång är tillåten i bettets längdriktning med maximalt 80 mm. Hävstångseffekt är ENDAST tillåten i bettets längdriktning. Bett med rörlig hävstång är tillåtet. vet inte om det var till ngn hjälp... Lindi 2003-10-16, 12:27 ett sånt där som man kan köpa i travshoper där kopparrullarna typ "är en del" av det vanliga bettet (alltså inte sticker ut) är jag ganska säker på att man får tävla med. Har för mig att vi hade en häst som startade med det... Eem 2003-10-16, 23:25 Jo, jag tycker det ska vara ett ganska så milt bett. MVH Eem |