Visa fullständig version : Vad har ni för hästar?
**BORTTAGEN** 2003-11-23, 16:40 Jag är lite intresserad av vad FT folket i lilla sverige har för hästar? Hur gamla är dom? Hur höga? Vad heter dom? kan ni inte berätta lite om era hästar?!
Själv har jag två hästar. En utav dom Är en Svart hingst som heter Numenor. Den andra är en Skimmel som heter Legend (vallack) :love: mina hästar är ganska stora, 175 och 169 centimeter... ni som har lite mindre hästar, hoppar dom lika bra på högre hinder?
Tack om ni svarar :D /// :banana:
FT? Har en nordsvensk valack som heter Storm Tor ca: 170 cm hög. Löshoppad 120 utbildad LB dressyr
och Clydesdale valack som heter The Moose och är ca: 180 cm hög. Mest körd men är inriden
jaja fälttävlan
haha smart jag e
miss_vanessa 2003-11-23, 21:32 jag har en galen ponny :smirk:!
Misty som hon kallas är 10 år och fux, New forest, 138 hög.
Tävlar i Hoppning på ca Lb nivå...Nått mer hehe?
-------------------
Miss vanessa är min princessa
olgaklara 2003-11-24, 11:43 jag har:
Ruby (http://home.swipnet.se/rubytoo/rubytooflyingeterregen.jpg) sto irländsk import ca 167cm 11år :love:
Chippen (http://user.tninet.se/~zsa437f/chippen.jpg) val eng fullbl ca 168cm 6år :d
Mini me val halvblod 169cm 2år
Ettan val eng fullblod 169cm 4år
Snuffan sto eng fullblod 158cm 3år :love:
Hille (http://f2.pg.photos.yahoo.com/ph/borgasen9/vwp?.dir=/t%e4vlingsbilder+OBS!+fotat+fr%e5n+fotografi/My+Photos&.dnm=upphoppet+ur+vattnet.jpg&.view=t)
Hille (http://f2.pg.photos.yahoo.com/ph/borgasen9/vwp?.dir=/t%e4vlingsbilder+OBS!+fotat+fr%e5n+fotografi/My+Photos&.dnm=Hille.jpg&.view=t)
11 år 168 hög
Barcelona (http://f2.pg.photos.yahoo.com/ph/borgasen9/vwp?.dir=/t%e4vlingsbilder+OBS!+fotat+fr%e5n+fotografi/My+Photos&.dnm=Barcelona.jpg&.view=t)
9 år 175 hög.
Rough n´ Tough xx (http://f2.pg.photos.yahoo.com/ph/borgasen9/vwp?.dir=/ridbilder&.dnm=Rough+n%b4Tough+xx.jpg&.view=t)
8 år 172 hög
Fiorino (bildlös) 9 år 168 hög
Anton, tyskt halvblod, ca 167 cm
Des De Mona W, svenskt halvblod ca 163cm
Du undrade om mindre hästar hoppade lika bra på större hinder som större hästar och det gör dom. Jag tror det beror mer på teknik, elasticitet och på hur stora och luftiga galoppsprång dom tar. Det finns många duktiga ponnyer som kan hoppa betydligt mkt större än många stora häst.
Korsning Halvblod/fullblod. Vallack som är 6 år. Eftersom jag inte haft honom speciellt länge och pga av hans ålder harvi inte provat höga höjder ännu men när vi testade att hoppa 120 så flög han över som om det vore 50cm. Kan tilläggas att han hoppar allt :love:
Så det är du som har köpt Maries häst, Hur går det för er då?
Den såg rätt het och svårriden ut när Marie red.
Iaraphel 2003-11-25, 19:58 Calippo http://www.lunarstorm.se/IngentingEllerVad/kollage/1
http://www.lunarstorm.se/IngentingEllerVad/kollage/9
Sv. Hbl. E:Cortez- Labrador- stoves Friend xx. 170 hög.
hittlis bara tävlat debutant fälttävlan (och 110 hopp), mer blir det :D
Goliath
http://www.lunarstorm.se/IngentingEllerVad/kollage/2
http://www.lunarstorm.se/IngentingEllerVad/kollage/16
New-forestHÄST :bow: 150 (e: gandhi- howen marshall)
angående små hästar på stora hinder så har denna häst hoppat över sin mankhöjd, seglar lätt över 120banor i hög fart och hoppad banor på 145 med kombination.
pga. att han upplevt en del på tävlingar så har han "fobi" för att gå in på tävlingsbanor och därmed tävlas inte, kom då "bara" upp till och med 110 med seger.
han har inte gått fälttävlan, men i hoppning så är det ingen (sedan jag köpte ut honom för två-tre år sedan) som slått oss i en omhoppning om vi kommit över första hindret. vågade han gå in så var han bäst, annars var det bar att åka hem :cry:
Tasty_mushroom 2003-11-25, 23:30 Jason: 8 år val e:Happy Day-Pascal 1.64
Celtic Cross 16 val Imp Irland D ponny
Nittionio 2003-11-27, 13:29 Personligen gillar jag fullblodshästar bäst. Har en 4 årig xx som kom från galoppbanan för ett år sedan. Han har växt en hel del under året som gått och är nu ca 170 cm. Han har ökat i vikt från 517 kg till 538...vill att han går upp lite till i muskelvikt!! Han har skött sig med den äran...vann sista fälttävlansstarten vilket man inte kan vara annat än nöjd med!! Han är väldigt stabil och trevlig i dressyren, hoppar okej (är felfri i 90 cm) och är säker i terrängen så vad månde bliva!!?
Sen har vi även en gamling i stallet som är still going strong....Han blir 21 år till nyår...Tävlar fortfarande fälttävlan, i lättare klasser numera, men har för något år sedan startat senior SM (Segersjö), där han var felfri i terrängen!! Han är liten men naggande god, mankhöjden endast 160 cm och manken är stor!!! Han har gått alla stora klasser och tävlingar, så jag kan säga utan att överdriva att "storleken har inte så stor betydelse" bara de har hjärta och mod!! Även den gamle är ett fullblod!
_LeLLe89_ 2003-11-27, 22:17 Triple Choise: c-ponny sto född -90
tävlar msvb ft, kvalad msva som vi ska försöka rida till sommaren å eventuellt sm.
la hoppning & lb dressyr!
Min häst heter Günther, svenskt halvblod (med trakhener och fullblod), 6 år, 174 i mankhöjd.
Bild (http://w1.879.telia.com/~u87911642/Ryttis/vagnshinder.jpg)
Har tränat fälttävlan ca 1 år och hittills bara gjort en start i debutantklass, som var felfri på hinder.
Hans största tillgång är att han har mycket vägvinnande galopp och är helt orädd i terrängen.
Mer bilder (http://w1.879.telia.com/~u87911642/Ryttis/)
Har ett fulblod som är 156 cm och tre år, han hoppar som en GUD :love:
De av mina som går eller har gått fälttävlan är:
Winnie the Pooh(165 cm e.Trombon-Tammerfors xx), har gått CCI***, hon var Johan Lundins första landslaghäst, min uppfödning som jag nu köpt tillbaka.
Hennes syster Black Pooh xx(158 cm e. Baffin xx-Tammerfors xx) som gått msv ft innan jag satte henne i avel.
Lady of Leonesse (162 cm e. Leuthen I - Bayron), vann 4-årschampionatet på Ribban i somras, också egen uppfödning, halva pållan är nu såld till Niklas Lindbäck.
Till våren är det meningen att Mister Pooh (165 cm e. Majim G-Tammerfors xx) ska kvala till 4 årschampionatet, ryttare blir även här Niklas Lindbäck, även Mister är egen uppfödning. Kommer även att tävla hoppning i vår av ia här på buke. :)
För tillfället har jag en märr f.90 (e. Pajazzo-Iran) 158cm som jag tävlat msv fram till -98, sen har hon haft mammaledigt tills nu i höst då jag börjat sätta igång henne lite lätt igen.
en märr f.01 (e. Eighty Eight Keys xx - Pajazzo) som blir spännande att rida in i sommar - lär bli en hjärnornas kamp... :D verkar lovande, men hon är fortfarande lite väl liten.
en märr f.91 (e. Stanford) 165cm som inte har några anlag för fälttävlan (tung och relativt lågställd och dessutom ganska oberäkneligt huvud och småharig) hopptävlad 110, men har gått och idlat i hagarna som plastmamma största delen av livet.
vallack (e. Cawdor Hywel - Marzalek ox) f.83 140cm, tävlad msv fält på 'sin tid'. nu är han pensionär och nöjer sig med lite små klubbtävlingar och terrängträningar med ryttaren som lånar honom. :)
eftersom jag är relativt kort och har jag föredragit små lätta hästar. upplever inte något problem med hinderhöjder, men så har jag ju haft synnerligen välhoppande och viga hästar. :)
Splittan 2003-11-29, 19:21 Tävlade Ft när jag hade ponny, kval bla till SM.
Ska starta någon ft med min nuvarande häst (-94, 163 cm, E: Hills double - Little Boy), men än så länge så har vi bara tränat på FT banor, och tävlar i hoppning!
Min syster "Leyla"
Har ridit blivit plac i FT Bredders -95, Tävlat SM i FT och varit med i uppföljningsruppen (för de lovande eyttarna och de som är landslagsryttare)
Hästen är efter Bernstein - Rote Bold, -89, 170 cm.
Hästen har nu fått sitt första föl!
Den andre hästen hon har, har hon startat i FT, han är -97 E Beach Boy - Brabant, ligger väll runt 168 cm.
En hästs storlek avgör inte dens hoppkapacitet, oftast är mindre hästar smidigare och kvickare, medans större hästar är mer vägvinnande.
Just nu har jag en hbl val på 4år e Cortez-Anart. Han har gått 5st 1m (alla felfritt) och 2 deb godkänt. Han är ca 170cm och tyvärr lite grov. Just nu är han inne på sin 8e vilovecka på lösdrift och mår supergott!
Jag har även haft hans syster 10år e Beach Boy-Anart som gick 125cm hoppning och cnc* ca 160cm lätt i typen och otroligt smidig! såldes i somras.
Mitt andra sto e Swift-TammerFors** ca 160cm och väldigt lätt i typen och ganska het, sålde jag i somras till en junior, hon gick 120 hopp och 110 flt.
Har även 2st 2åringar e Bould Irish-Beach boy-Anart och Cortus-Anart. skrittade på 2 gånger.
Iddefixen 2003-12-02, 17:22 Har ett danskt sto, 6 år e. Michellino - IbiBell. Hon är lite över 165cm hög. Har LÅNGA ben och ett kanonsteg, är mycket smäcker. Hoppar bra och har rejält klipp över aterränghinderena. Är modig och har mycket GO i sig.
Jag tycker nog att det viktigaste är att de litar på ryttaren, har stor galopp och är lyhörda.
En 16-årig val Kaliber-Nepal som gått några debutant + några lätt i år. ca 164 hög och ganska ädel.
Ett 4-årigt sto e. Chess-Electro som är lite åt det grövre hållet och ganska liten, runt 160cm.
Ska förhoppningsvis gå Ft längre fram.
(Skönt att höra att så många FT-ryttare hade 'små' hästar...
Var lite rädd att 4-åringen är för liten & grov... :crazy: )
Har en haflinger, vallck är han. Född 94. En lite c-poony på 138 cm. Underbar är han. Lilla Knappekullas Waquero! :love:
Vi har startat SM, och kommit 8 i haflinger-EM i FT.
Bild på oss från Haflinger-EM (http://www.haflinger-online.at/bilder/static/1600_8368_1.jpg)
popplisa 2003-12-06, 12:00 Jag har ett newforest sto som blir 17 i vår, hon är 145.5cm. Jag har tävlat lätt klassfälttävlan med henne( vi kom tvåa på dm) och La dressyr och startat la hoppning. Tidigare har hon även gått msv fälttävlan och nat. La hopp(med placeringar).
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~
http://f2.pg.photos.yahoo.com/ph/lisiruskki/album?.dir=/benita&urlhint=actn,ren%3as,1%3af,0
Jag har en valak som är 11 år. han är 75% fullblod. Jag har ett 6.årigt sto som är 50%
Valaken är super i FT, men stoet är mer som en dressyrhäst. Det spelar ingen större roll vilken sorts häst det är och om det är något fullblod i det, det viktigaste är att hästen är positiv till hinderna och glad för att springa i terrängen. Det kan dock vara en fördel med en häst med minst 50% fullblod om du ska satsa på de högre klasserna (CNC** och uppåt)
**BORTTAGEN** 2003-12-11, 14:03 Hej!
Jag har tävlar fälttävlan med två av mina hästar, båda är fullblod. Den ena var 158 cm hög (eller låg..) och min nuvarande häst är 161 cm.
I fälttävlan är det ju extra viktigt att kunna kontrollera sin häst , så det känns bra att ha en häst som inte är för stor och tung för mig som ryttare.
Min förra lillhäst var som sagt 158 cm hög, älskade att hoppa, speciellt i terrängen. Hoppade allt jag styrde på med bra teknik och en riktigt bra spänst. Han hatade dock tyvärr dressyr, så vi hamnade som högst 7:a i en debutant med 132 startande. Vanligt med honom var att han helt plötsligt bjöd mot dressyrstaketet och tog ett skutt ut från banan... :o. Väldigt pinsamt för mig..
Min häst som jag har idag är trots sin ålder (10 år) väldigt "grön" då det gäller hoppning. Jag hoppade in honom när jag fick honom förra året. Han har dock en väldigt bra galopp och framåtanda så jag tror nog att tekniken kommer om ett tag.. Han visar mest talang för dressyren som det ser ut nu, så jag får väl skola om mig! :bump:
132 starter :confused: Konstigt, då max antalet starter i en klass är 50st.
workaholic 2003-12-13, 00:05 Höjden på hästen har nog ingen betydelse alls även om hindren blir högre. Du vet väl att dubbel guldmedaljör i OS Carisma var 156 cm. William Fox-Pitts häst, Tamarillo 2:a Badminton-02 158 cm. Båda ryttarna långt över 190 cm... Själv gillar jag stora hästar, men tror att begränsningen är mental. Titta på Niklas Lindbäck, alla hans hästar är nog under 165, förutom den nya han har, Keep Clapping som är 170. Sen har du Linda A som bara har stora hästar fast hon är liten, men så går alla på jätteskarpa bett. Inget fel, för det går ju rätt bra... men lösningen sitter nog inte i storleken på hästen, utan mellan öronem på ryttaren
Trossnästösa 2004-12-01, 13:28 Har tidigare tävlat deb och lätt med min ny pensionerade travare 154cm. Hennes son som är en bastard (tjuvbetäckning min travare och haflinger) gick sin första debutant nu i höstas , ettoturspet (jag slarvade) i hoppningen och 0 fel terrängen. Dressyren är som den är, men det beror på mig och inte på hästen. Man kan nog tävla fälttävlan med vad som helst som har nog stort hjärta och vettig hjärna. Håller även med workaholic att det sitter mellan öronen på ryttaren
evasarius 2004-12-01, 14:08 Vi har 2 ston.
1. e Zansibar, 153 cm, 14 år. Plac i Lätt Fält, 120 hoppning och LB dressyr. Skall starta LA/D och *-ig nästa år.
2. e Flemmingh-Wellington, 175, 4 år ( ej tävlad)
Ha ha! Vilken gammal tråd :rofl:
Jag ska nog göra en uppdatering på mina hästar kanske!
jag har fortfarande kvar Cortezaren men han är nu (såklart) 5 och har gått en godkänd lätt och flertalet felfria 1.10 hoppningar.
Har just nu ett superhäftigt fullblod som är bara är riden engelskt i år. Han har gått 5 starter (2 lätt) och varit placerad i 4 :banana: Som en smidig tiger i terrängen men halvmesig i banhoppningen. Går just nu i skogen och vilar inför uppbyggnadsarbetet som drar igång om en månad!
De andra är sålda!
prins_rollo 2004-12-02, 11:43 Mina hästar:
en D-ponny skäck imp danmark som tävlar MSV Fälttävlan och Hoppning han heter Prins Rollo. Blir tyvärr för gammal för att rida ponny nu!
Har ett rutinerat Fälttävlans sto som gått *** internationellt med förra ägaren, har inte hunnit tävla henne ännu. Hon är född -92 och heter Jatza.
En 6 åring efter levantos som gått debutant. Chryss Level
En 15 årig newforest e: Silverleabuckskin har tidigare lätt klass. Är pensionerad nu.
Magic Stallion
_underbarn_ 2004-12-02, 12:17 Själv har jag då en fånig fux :love:
Michelob heter han och vi har bara tränat ft hittils, ska debutera nästa år :D
Han är 10 år, 163 cm i mkh och hoppar ALLT (bara matte vågar så...) :banana:
Nu tävlar vi hoppning och dressyr (med sikte på LA/LA)
Har en valack född-92, Import från holland e.El Rosso xx-Le val Blanc , 75% fullblod
jag tcyker han är rätt stor, men relativt är han nog rätt liten , 164. Har gått 1.10 hopp, LA Dressyr och *-stjärnig fälttävlan.
Angående huruvida mindre hästar hoppar sämnre så tror jag att det sitter till stor del i huvudet på hästen. Har man en hinderklok och försiktig häst får man bra språng, även om tekniken eller storleken kanske inte finns.
3Gringos 2004-12-02, 18:46 Varför svarar du på din egen tråd och ger dessutom två HELT olika beskrivningar om dina hästar???
jag har ett sto e:Electro ue:Billion xx
hon är 8 år och hela 158 cm i mankhöjd liten och bussig sak. haft henne i ett halvår och börjar väcka min gamla drömmar om att tävla FT när jag rider henne. tror att huvud betyder mer än storlek i den här grenen. har jag fel??? hoppas inte det för då är det ute för oss :confused:
Är det du som har Jatza?
Hoppas det går bra för er, jag håller en tumme under säsongen!
Jag önskar jag kunde uppdatera med nya och helst sålda hästar men det är dom gamla vanliga fortfarande :D
olgaklara 2004-12-17, 10:31 Jag önskar jag kunde uppdatera med nya och helst sålda hästar men det är dom gamla vanliga fortfarande :D
Jag kan ju uppdatera :)
Lilla Lukas som ni kan se här (http://www.lillagryderup.se/lukasb.htm)
Och här kan ni se lite filmer på honom (http://www.lillagryderup.se/lb.htm)
roslagen 2004-12-18, 01:04 Din Lukas är ju så himla läcker. :)
Själv har jag idagsläget och sedan lång tillbaka noll fälttävlanshästar :( men man får väl följa de fd pållarna på banan istället. :)
prins_rollo 2004-12-18, 20:58 Japp, har haft henne i ett par månader nu. Kämpar på med dressyren just nu inte helt lätt på henne..... :smirk:
ha ha, nej jag vet, jag är inte avundsjuk! "been there, done that..." Fast åt andra sidan är hon ju super i terrängen. Har förresten själv en häst från bäcksorkars!
Ja, har då just nu tre FT hästar:
Star-Li conemmara f:87 e: Brantshammarsbell Dara u: May-Li SM silver 02 å NM guld i lag 02+ SM gul i lag 03....nu e han tyvärr pansionerd....pga starr och dålig syn i övrigt.... :cry: :cry: :cry:
Skott e: Sun of a gun ue: Cyrril f:88 med förra ägaren Karin Magnusson har han bla EM 4:a i YREM 02 m.m. ja ha tyvärr bara hunnit rida två deb en sålänge men hoppas på jsm 05 :rofl: :idea:
Blue Coice e: Turban Rose u: Blue on the Turf ue: National Zenit f:96 ha bara startat deb en gång...har haft han ca 4 månader....hoppas på jsm med honom oxå :idea: :rofl:
olgaklara 2004-12-20, 10:01 Din Lukas är ju så himla läcker. :)
Visst är han :love:
Star-Li conemmara f:87 e: Brantshammarsbell Dara u: May-Li SM silver 02 å NM guld i lag 02+ SM gul i lag 03....nu e han tyvärr pansionerd....pga starr och dålig syn i övrigt.... :cry: :cry: :cry:
Nej, vad synd. Känner hans tidigare ägare och har tränat en del ihop med dom innan han såldes.
Här är en bild på mig och min fullblodsvalack. Han är en otroligt cool herre inte alls så "fullblodshispig" om man nu kan kalla det så.
Han har startat upp till lätt fälttävlan, inte med mig, men tanken är att vi ska.
Men nu åker vi till tyskland efter nyår och jobbar och tränar.
han är 10 år, e Ragtime Band - Auction Ring
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload9/stubbaker.jpg
roslagen 2004-12-21, 11:42 Han är en otroligt cool herre inte alls så "fullblodshispig" om man nu kan kalla det så.
Det är bara halvblods människor som änvänder den termen :eek: fullblod är inte hispiga annat än på bana och i full tävlingskondition :D , halvblod däremot.... är hispiga hur och vart som helst :angel:
Snygg häst förresten! :d
roslagen 2004-12-21, 11:44 Visst är han :love:
Japp :rofl:
Hmm, hmm, det där håller jag inte med om. Jag har aldrig sagt fullblodshispig eller har jag det? ;)
Det är bara halvblods människor som änvänder den termen :eek: fullblod är inte hispiga annat än på bana och i full tävlingskondition :D , halvblod däremot.... är hispiga hur och vart som helst :angel:
Ha, ha :rofl:
Det där diskuterade vi igår när vi var ute och red. Jag på mitt fullblod och den andra på ett halvblod.
Vi skulle ta hem en julgran vi sågat ner och han som jag red med är lite starkare så han skulle ta den på ryggen hem men det gick inte! Jag och mitt hispiga fullblod fick ta den istället och det gick alldeles lugnt och tryggt hem :D
Håller nog med om att det är folk som aldrig varit i kontakt med fullblod som använder sig av "hispiga fullblod" :angel:
Doneloge 2004-12-21, 14:59 Har en foderhäst som gått fälttävlan när han var lite yngre. Han är ett svenskt halvblod på 178 cm, tränad msv dressyr (tävlad LA:5) och tävlad msv hoppning och debutant fälttävlan. Nu är han 18 år gammal och går som läromästare!
Nej, vad synd. Känner hans tidigare ägare och har tränat en del ihop med dom innan han såldes.
Jag får hålla med om att det var tråkigt att höra :(
Jag kände de förra ägarna lite med, de stod uppstallade hos oss när de var och tävlade i Sundre, Hoburgs MsvA för några år sedan. Kommer inte ihåg vad tjejen hette, tror det var Lundin i efternamn? Däremot kommer jag ihåg att de bodde på kärleksstigen i oskarshamn för vi kunde bo där om vi blåste inne från båten :D
De "Passade på" att köpa en häst av Bella när de ändå var här och tävlade!
Vilket minne jag har, jag är nästan förvånad själv :D
Ja, vilket minne. Visst heter hon Lundin, kallas för Kricke. Har träffat hästen dom köpte på Gotland också. Träffade dom förra året (blir inte så ofta nu för tiden) då var dom ute efter en påläggs kalv och undrade om jag hade något till salu. Vilket jag tyvärr inte hade då.
roslagen 2004-12-21, 17:34 Hmm, hmm, det där håller jag inte med om. Jag har aldrig sagt fullblodshispig eller har jag det? ;)
Nej, det tror jag inte :D men just den kommentaren var ju riktad till en annan person :angel:
Förstod det, men jag ville bara skoja med dig. :angel:
roslagen 2004-12-21, 17:59 Nähä, :p :rofl:
Jag har 2 halvblod
Sto ZOEGA född 88 Maraton Utrillo Vagabond lansiär.
Vi har bara tävlat något i hopp. De som hade henne förut red dresyr.
Hon har haft 2 föl tidigare familj.
jag har tafit ett föl
Hingst ZEROLCO Född 03
Lavirvo pappa.
Har börjat tömmköra i förrgår. Fungerar bra.
Hon skall ha föl i mitten på maj igen. Rids sparsamt nu.
http://pg.photos.yahoo.com/ph/lavirco2002/detail?.dir=a6f2&.dnm=eddb.jpg&.src=ph
http://pg.photos.yahoo.com/ph/lavirco2002/detail?.dir=8c18&.dnm=e728.jpg&.src=ph
http://pg.photos.yahoo.com/ph/lavirco2002/detail?.dir=4b81&.dnm=c568.jpg&.src=ph
http://pg.photos.yahoo.com/ph/lavirco2002/detail?.dir=7152&.dnm=89a6.jpg&.src=ph
http://pg.photos.yahoo.com/ph/lavirco2002/detail?.dir=7152&.dnm=3cc7.jpg&.src=ph
http://pg.photos.yahoo.com/ph/lavirco2002/detail?.dir=7152&.dnm=58e7.jpg&.src=ph
http://pg.photos.yahoo.com/ph/lavirco2002/detail?.dir=4b81&.dnm=c568.jpg&.src=ph
Håller nog med om att det är folk som aldrig varit i kontakt med fullblod som använder sig av "hispiga fullblod" :angel:
tack... :smirk:
ja vet...ja blev halvt knäckt när vi fick reda på de....han har alltid varit så himla schysst att hoppa med å allting.... :cry:
Han är en riktig läckerbit, lite synd att man inte får se honom tävla mer nu. Klappa om honom från mig.
har engelska fullblod, en D-ponny på 147cm engelskt fullblod förstås, 9 år och en stor liten häst på 154cm 6 år
Alice_gumman 2004-12-24, 21:54 Min häst( Eller den är inte min på riktigt men jag rider och tar hand om den som om den vore min egen) är ett sto på 160 cm e: Acagion ue: Cortez.
Nu är hon bara 3 ½( 4 till våren) och heter Alice. Blev 15 av 72 på treårstestet i hoppning och 25 av X antal hästar. Med henne kommer jag satsa på framför allt hoppning ( Målet för nästa år är 4-årschampionatet i hoppnin) Men även endel dressyr och fälttävlan.
Hon är en underbart vacker ( Mörkbrun med stjärn) med utstrålning och power. Hon är inte helt lättriden p g a hennes enorma vilja och framåtbjudning! Hon har löshoppats upp till 125 med underbar teknik och balans. Hon har dock aldrig( Me betoning på ALDRIG) rivit eller varit nära en bom!! Hon kommer att bli en suverän omhoppningshäst då hon redan nu har en otrolig balans och vänder på en femöring i full galopp!!
// erica
_Peplis_ 2004-12-30, 13:29 Jag har ett Hbl sto ½tysk stam e: Willibald-Garbo-Gassendi
Hon är 5år och har gått debutant än så länge...Tävlad i hoppning tom 110 (endast tävlad detta år) Hon är 164 cm.
så här ser vi ut (http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/wixi111.jpg)
Gabby_Ossi 2005-01-02, 16:33 Jag är lite intresserad av vad FT folket i lilla sverige har för hästar? Hur gamla är dom? Hur höga? Vad heter dom? kan ni inte berätta lite om era hästar?!
Själv har jag två hästar. En utav dom Är en Svart hingst som heter Numenor. Den andra är en Skimmel som heter Legend (vallack) :love: mina hästar är ganska stora, 175 och 169 centimeter... ni som har lite mindre hästar, hoppar dom lika bra på högre hinder?
Tack om ni svarar :D /// :banana:
Vi har ett Isabellsto e. Bernstein-Zinsky**-Jaguar-Kaliber
som är ca 165. Hon är 6 år (i år) och har startat 1.20 hoppning och Lätt Fälttävlan, men på träning har hon väl hoppat 1.30 ca
(vet ej riktigt, har henne utlånad)
Salonikel 2005-01-06, 23:16 Jag har 2 hästar
valack-97 75%fbl 25%hbl, ca 162cm, går lätt ft, 1.20 hoppn
valack-98 fbl e diaghlyphard, 168cm går deb ft , 1.10 hoppn
Gabby_Ossi 2005-02-09, 20:53 Förresten är här några bilder på Molinna
http://img.photobucket.com/albums/v693/Gabby_Ossi/PICT2102.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v693/Gabby_Ossi/PICT2412.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v693/Gabby_Ossi/PICT2006.jpg
Nyrelski 2005-03-02, 11:38 Ett sto e:Magritte - Ibsen
Hon har varit hopphäst innan men ska skolas om till ft, vilket jag tror kommer gå super. Hon är totalt orädd och hoppar allt! :D
Hon är ca 1.60 men har gått 1.30 så höjden är inga problem trots hennes storlek.
Nyrelski 2005-03-02, 12:06 Jag tänkte lägga in en bild från Mina bilder, men det funkar inte, tips??
tant agda 2005-03-02, 16:21 kolla under Övriga forum - Datorer. där står de hur man gör
Narcissa__Malfoy 2005-03-03, 17:35 Jag har två hästar. Den ena hoppar hur bra som helst på banhoppningshinder men hatar terränghinder så han får förbli en hopphäst. Den andre jag har är en tung häst men som älskar att gå ft och hoppning så jag tänkte han skulle få komma ut lite mer i år. Han har bara gått deb men hoppar lätt större hinder. I banhoppning har han gått 130.
"Fälttävlanshästen" ;)
http://img.photobucket.com/albums/v713/stall_loja/63590be4.jpg
Nyrelski 2005-03-08, 12:32 Lyckades inte iaf. den finns ju inte på internet, jag är inte bra på datorer, jag vet :angel:
Men nu finns iaf. en liiiten bild på henne som min profilbild :D
emma_ol_90 2005-03-17, 10:32 Har en Newforest/Arab valack han har gått La dress, Lb hopp och deb. Fälttävlan. Men han har blivit 18år nu så de blir inte så mycket tävlande.
Har också ett arabiskt fullblod på 10år han kan i stort sett hoppa hur högt som hellst! Har sån spänst så att de e läskigt! Men alla hinder försöker att bita han i bena, så han stannar ju här och där. Högt utbildad i dress.
Båda ska till Uffe i leksand på fälttävlansläger i sommar, båda e d-ponnyer.
:love:
skumpan2000 2005-03-26, 14:13 Har en liten kille född -01 (e. Lancier - Columbus xx), är just nu bara ca 156cm men det räcker perfekt för lilla mig, kan hända att han växer några cm till.
Har tänkt kvala honom till 4-årschampionatet! Ville att skulle bli dressyrhäst av honom men han är så pass fin i hoppningen också, stora luftiga språng och rädd om fötterna så fälttävlan är nog den ultimala grenen för honom med alla tävlingsmoment i ett. Ser fram emot en spännade och roligtävlingskarriär med honom... :)
|
|