Visa fullständig version : Tornspelet knivsta 14 dec.

Icebabe_1
2003-11-26, 09:16
...Är det nån från buke som skall dit?
skall själv dit å titta,då jag kommer börja åka dit efter nyår med min häst för träningar.

hadde varit skoj om flera skall dit,
dom skall ju ha en mini uppvisning også.

Scorpan
2003-11-26, 19:00
*nyfiken* Vilket tornerspel och vart? :)

Icebabe_1
2003-11-27, 11:18
i knivsta den 14 dec.vet ej exakt vart det är,har adressen på min mail.
det är en öppen träning och en mini uppvisning.
jag skall börja träna der efter nyår,men skall kolla på träningen 14 dec.
( stackars min mann som får stå ut att åka den vägen med mig dock,han gillar inte hästar så der mycke liksom) :p

Ajano
2003-11-27, 13:54
Vilken förening/riddarsällskap är det som anordnar? Är också nyfiken :angel:.

Icebabe_1
2003-11-27, 21:50
Nordig knight tror jag dom heter,osäker på stavningen

Gisburne
2003-12-04, 01:38
Yup, Nordic Knights. Kommer inte du och rider, Scorpan?

Jag ska rida, jag ska rida, jag ska rida! OOOOOOMMMMM jag lyckas sy ihop mitt schabrak innan dess, förstås... Upptäckte idag att tyget jag köpt inte räcker!!! Förstår inte hur det är möjligt, men det är det tydligen... :devil:

Ses där!

sandraeriksson
2003-12-04, 08:31
hejsan!! nej ska inte dit men jag håller oxå på med tornerspel. är med i claigmoores riddarsällskap! =) :banana: :banana: :banana:

Icebabe_1
2003-12-04, 09:28
vad roligt....håller inte på själv,
men kommer att börja med det,skall först se shown och träningen och bombadera en av tjejerna der med frågor,henne som jag har pratat mycke med hittils.
så får vi se,min häst kommer tycka det är kul....tror jag

Scorpan
2003-12-04, 21:38
klart jag kommer...
Vi jobbar ju på hålet :cool:

Gisburne
2003-12-05, 21:00
Just det, hålet ja. Vill ni ha hjälp? Min pålle verkade vilja ha en utgång där också sist, allt för att komma ifrån det där med man mot man...

Tänkte sy ihop mitt schabrak häromdagen och lyckades sy alla bitar utom en åt fel håll! Hade inte tabarden varit klar med blått på vänster sida och rött på höger så hade jag panikmailat rådet och bytt sida på färgerna. Men den gubben går alltså inte... bara att sprätta... * s u c k *

Scorpan
2003-12-05, 22:53
Just det, hålet ja. Vill ni ha hjälp?

Ja tack! The more the merrier ;)

Schabrak ja.. hmm... jag ska... sen =)
Tror rådet godkände skölden så jag borde kunna påbörja sömnaden men just nu tillåter inte min ekonomi det :mad:

Ses vi i helgen?

Gisburne
2003-12-10, 23:02
Men självklart ju! Schabraket börjar faktiskt likna ett schabrak nu också... :cool:

Scorpan
2003-12-11, 22:03
hur kommer det se ut?

Gisburne
2003-12-11, 23:08
Förhoppningsvis som ett schabrak ska göra! :D Provade ena delen nyss, den var ungefär 20 cm för lång... :cry: Det är rött/blått/silver.

Scorpan
2003-12-12, 06:36
*skrattar* Låter lovande =) Om det fortsätter vara skitväder kommer vi ev utan häst men vi kommer iaf...

Gisburne
2003-12-12, 13:07
Jag börjar bli lite orolig jag med, om det är såhär halt vill inte jag köra trailer! Men jag har ju lovat att komma, så... :smirk:

SweetSelene
2003-12-12, 15:09
Va, har ni skitväder på fastlandet? :confused: Hoppas det blir bättre. Jag hade också velat vara med på träningen :cry:

Scorpan
2003-12-12, 21:05
mmm fast så länge det inte är snöstorm går det ju an att köra. Jag har en känsla av att Lina kommer jobba hårt på sitt hål eftersom det enda vi kan göra nu är att skritta...

Gisburne
2003-12-13, 23:21
Min stackare har fått vila i ett par dar nu eftersom att det har varit is, is och åter is här. Så han lär explodera på uppvisningen... Siktar på att åka dit tidigt så vi hinner tömköra eller nåt i ridhuset innan hoppningen börjar... Annars lär inte den här riddaren träffa någon quintan!!! (Se gubben här bredvid för illustration av min pålles troliga beteende ->) :bump:

Scorpan
2003-12-14, 09:57
då är vi två... vi tror dock inte att det hjälper så vi kommer i 2 tiden nånting. Ska rida rätt ut i snårskogen där tänkte jag så hon får använda hjärnan lite...

Nordis --> :devil: + :bump: = sant

Scorpan
2003-12-14, 19:38
jahaja - så var oskulden tagen med NK då ;)
Gick riktigt bra om man bortser från min plockning och missödet med lansen (Som känns NU).
Det blev inget hål i väggen och lina skötte sig riktigt bra så jag är nöjd.

Gisburne - vet inte om jag sa det på plats men schabraket blev snyggt!! :)

Icebabe_1
2003-12-16, 11:21
DU som red fjordingen på torneringen,
det gick ju rätt bra heftig shabrak du hadde.
men du deltog inte i sita grenen,var det för att du är rätt ny i träningen????

Gisburne
2003-12-16, 16:01
Tack, Scorpan! Jo, du sa det, men det känns alltid bra att höra igen! :D Ditt schabrak hade himla kul färg!

Icebabe, som du såg så var inte min häst riktigt med på noterna utan villa springa ifrån allt och alla. Han var likadan på träningen man-mot-man för en månad sedan så jag bestämde redan då att inte delta i den grenen på uppvisningen. Han behöver komma över sin publikfobi och sin prestationsångest innan jag fortsätter att pressa honom till att lära sig något nytt. Men i fortsättningen kommer vi nog att dyka upp i rustning och schabrak på samtliga träningar, så att jag lär mig balansera vikten av utrustningen och så att min pålle blir bekväm med vikten och sina scenkläder. Han vinglade rätt rejält första kvarten efter att jag satt upp! :angel:

Det blev en pinsam show för oss, särskilt när sadeln gled... :crazy: Nytt schabrak under sadeln också, det var visst lite halt! :o Men vi kan faktiskt plocka ringar och kuddar, faktiskt! Faktiskt!!! :D :D :D

Scorpan
2003-12-16, 16:21
jag har skällt på mig själv för den kassa plockningen. Hästen är jag nöjd med - värre med ryttaren ;) Men så har jag höga krav på mig själv också...

Icebabe_1
2003-12-16, 20:08
jag tycker du var duktig,det var ju din första show eller hur?
och det var en bra uppvisning.
det är inte lätt och skall inte vara det,jag kommer på träningen med min pålle 17 january eller 14 february,
vet inte helt ennu då han är svår att lasta och jag forsöker få tag i en lastbil på B körkort.

som sagt tycker jag att du var tuff også att du visade att du inte blev pinlig berörd,men körde på endå.
du var bra

Gisburne
2003-12-17, 20:30
Åh... tack! :love: :love: :love:

Jag försökte skoja bort den andra grenen (kudde + ring) eftersom det gick åt fanders i alla fall med poängplockningen, och det gick sådär tycker jag själv. Hade jag haft lite tid till att förbereda buset lite med fältväpnarna skulle det lätt ha blivit ännu bättre! Roligare!!! Bra att speakern hängde på i alla fall. :D

Hade jag hunnit träna på saken skulle jag ha slängt mig i backen när sadeln gled, men jag bestämde mig i sista sekunden för att låta bli. Jag såg inte om någon stod redo att rida med spjut bakom mig, den personen skulle ju kunna ha spetsat min lösspringande häst i så fall. Men det är ju ett halvår tills nästa spel, så jag hinner nog förbereda lite bus tills dess! :cool:

Vore kul om du kom på träningen nästa gång, vi behöver vara några till! Det är jättekul!!! :bump:

Scorpan
2003-12-17, 20:59
jag hoppas vi inte har skrämt iväg dig =)

Gisburne
2003-12-17, 23:53
Hehehehee... hehe... he... :devil:

Närå, allvarligt, Nordic är supernajs! Men hur vet du att det är träning 17 januari och 13 februari? Det visste ju inte ens jag, ju...! Fast det är klart, det är ju lördagarna närmast den 15:e... Bara det inte är träning den 14 februari så är jag lugn...

:banana:

Gisburne
2003-12-17, 23:55
Scorpan, vad var det för missöde med lansen du syftade på? Vad gjorde du med den - du VET väl att man ska träffa QUINTASKÖLDEN med den?! :p

:bump:

Scorpan
2003-12-18, 06:38
det var man mot man lansen jag tänkte på. Den som var så pass lindad att den inte sprack, varken vid första träffen eller ens andra. Vid andra träffen var jag på väg ur sadeln kändes det som och kroppen var rejält öm dagen efter.

Träningarna är som jag förstod det den 17/1 och den 14/2. Eftersom jag börjar på nytt jobb efter nyår har jag ingen aning om det finns nån möjlighet för mig att komma =/

Gisburne
2003-12-18, 22:52
Varför är det träning 14/2 för? Det går ju inte! Då ska jag ju sitta hemma i ett mörkt hörn och deppa för att jag är singel! Skit också... :devil:

Okej, vi skyller missödena med brytspetsarna på väpnarna, tycker jag! Jäklar vad de stressade mellan ritterna! :D

Scorpan
2003-12-19, 05:52
Ähh vi kan väl deppa i ett ljust hörn i ridhuset båda två istället? =)

Scorpan
2003-12-19, 06:09
Okej, vi skyller missödena med brytspetsarna på väpnarna, tycker jag!

Klart vi gör - även fast jag inte skäller så gärna. Vet hur det är att vara väpnare och att det är stressigt. Dom hade varit väldigt nitiska med min lans. Den var prepad lite väl mycket om vi säger så ;)

Icebabe_1
2003-12-21, 20:12
jo,men jag kommer på träningarna.
jag har läst på lite nu,men jag kommer inte börja före 14 feb. då jag skall till norge nu,och så blir det nyår,då blir det lite med pengar över till att köra till träningen.
det är ju två timmars åkning för oss.

jo,jag såg du forsökte skoja bort det
och det funkade.
jag sa det også till min mann,att du var rolig och tuff.
visst hadde du fjordingen?
isåfall karnsje du såg oss,när du sprang över parkeringen,vi kom med den gula audi bilen precis i det du sprang dit.jag gick i vit jacke.
jag beundrade shabracken din også,även dom andras,särligt svarta korpen eller vad han het.

Icebabe_1
2003-12-21, 20:15
näää,tok inte,jag blev ju hektat :cool: :D

gisburne:
jag fick beskjed om att träningarna var nu den 17 jan och 14 feb.rätta mig om jag har fel,men det var det hon tjejen sa ( vet inte om man får skriva namnet hennes)

Gisburne
2003-12-24, 01:43
Icebabe,
Vilken tjej, Karin? Hon har nog inget emot lite publicitet. Jag har inte frågat henne om nästa träning, däremot den person som SKA veta när det är och han hade ingen aning. :smirk: Jepp, det är jag som har fjorden. Hmm, jag minns inte någon gul bil, men om jag sprang så var jag nog stressad... Jag glömde sporrarna och handskarna när jag satt upp, så jag var tvungen att springa tillbaka och hämta dem och precis då skulle ALLA ha tag i mig! Kan ha varit i den vevan du såg mig springa. :D

Scorpan,
Allvarligt talat så är det en ponnyutställning den 14/2 som jag mycket gärna vill delta i med min lilla hingst. Men jag har funderat på det där och eventuellt så kan jag hinna med både och. Utställningen borde vara över för vår del före lunch eller strax efter och om jag har fjorden med i släpet då så skulle jag teoretiskt kunna åka vidare till träningen. Utställningen är i Upplands Väsby, så det är inte särskilt långt. Men det beror ju på, sannolikheten att min hingst skulle vinna sin klass och behöva dyka upp i BIS-ringen är ganska liten, om än möjlig. Jag vill ju inte missa träningen! Hålet är ju inte klart... :cool:

Icebabe_1
2003-12-25, 20:34
ja,karin sa det,hon hadde skrevet det i almenackan då jag var der.tiderna.
jo,det var nog då jag såg dig springa.

Gisburne
2003-12-26, 19:38
Om Karin har sagt det är det säkert helt riktigt. :cool:

Kommer ni 17/1 då?

Scorpan
2003-12-26, 20:42
beror helt på mitt nya jobb. Jag har inte fått schema än så jag vet inte än =/

Gisburne
2003-12-28, 19:27
Hehe, står det på mitt schema att jag ska jobba när det är träning så ÄNDRAR jag det!!! :D Sån e jag...!

Scorpan
2003-12-28, 21:06
:D
jag är nyanställd och lär inte börja min karriär där med att ändra schemat... Detta år ska ska lägga ner massa energi på nya jobbet och tyvärr får fritidsintressena stå åt sidan.

Gisburne
2003-12-29, 00:07
HÄDELSE!!! :eek: :eek: :eek:

(Att det kommer ifrån en arbetsnarkoman som gick in i väggen för första gången vid 15 års ålder låter vi vara osagt...)

Icebabe_1
2004-01-01, 21:11
nej,men vi kommer garanterat den 14/2
har haft mycke just nu
och hästen gick och blev halt igjen,han blev frisk här nu i tirsdag.får träna upp han nu igjen.

Gisburne
2004-01-01, 23:23
Ajdå, inte bra med halta och lytta hästar... Hoppas att den blir stadigt bättre nu då så ni kan vara med i vår! :cool:

Icebabe_1
2004-01-08, 17:01
jag kommer nog inte att börja hos er tyvärr.
måste spara ihop pengar för allvar här nu,då jag skall köpa en egen häst transport.
:(