Visa fullständig version : Vart gör ni av era prisrosetter ?
Har en fråga som jag önskar få hjälp med - Vart gör ni av era prisrosetter som ni vunnit på tävlingar bedömningar osv ?
Själv så har jag mina liggandes i en kartong hemma :crazy: då jag forfarande inte hittat vart man kan köpa rosettskåp att hänga på väggen.
Ni som har rosettskåp kanske kan berätta vart ni köpt dem ? :confused: Kanske också vad det är för typ av skåp osv.
Hälsningar Helen Eriksson
www.stalltortuna.com
TotallyLost 2005-01-12, 16:24 hej jag har satt upp fiskelinor på väggen där jag sen sätter fast ROSETTERNA
sen har jag två hyllor för pokaler och så framtill på hyllorna hänger medaljerna.... så har jag
vet att man kan köpa rosettskåp på börjes men jag tycker inte det är så snyggt... :p
Minna ligger också i en låda yvärr:(
Vita_N_6520 2005-01-12, 16:51 Jag har mina prisrosetter hängandes på väggen o clear rounderna i en låda..
har satt upp gardinspiraler på väggen och hängt rosetterna där. Plaketter och medaljer har jag på en hylla.
Har ett snöre på en hylla där Patsys rosetter sitter. På hyllan så finns "pryttlarna" man får också. Dock är den full nu efter nästan tre år av utställningar och liknande, måste sätta upp en till men det är trångt i stugan. Kärt besvär dock :)
Smurfmodesty 2005-01-12, 18:47 Mina ligger i en låda och samlar damm...
Uppsatta på väggen!
Har inte vunnit annat än rosetter, så jag har inget behov av ett prisskåp... Men skulle gärna vilja ha ett behov av det! :D
Nalle_Björnen 2005-01-12, 19:08 rosetterna hänger på ett snöre över sängen :) och plaketter står brevid alla mina fina kort på pållar!
tant agda 2005-01-12, 22:34 rosetterna sitter på väggen runt en bild av mej och min pålle när vi tävlar å plaketterna sitter uppspikade på boxdörren
mizz_beauty 2005-01-13, 08:11 Innan hade jag en lina uppsatt som alla hängde på, men nu ligger alla nerpackade i kartonger. Har dock en på en ram med foto på hästen. Ska väl försöka få upp dom igen men vet inte var dom ska sitta.
Jag har dem istället för gardiner i arbetsrummet, der rätt kul ut men å andra sidan släpper jag inte in så många i kaoset där.
Jag har haft mina i sängkammaren men tog ner dem innan jul (maken tyckte att de var fula :D). Ska sätta upp dem i sadelkammaren nu har jag tänkt, men ännu ligger de i en plastkasse nere i stallet.
Jag brukar bara ha häftstift/nubb med trådar emellan att hänge dem på. Då får man dem rätt så tätt o det är snyggare än skåp tycker jag (ser så skrytigt ut också...:galen:).
bokslukaren 2005-01-13, 11:39 jag har mina få rosetter på vägen ovanför min sång och mina medaljer (från handbollen, fotbollen och friidrotten) nedanför.
pokaler och dyl har jag på en hylla har tyvärr inte blivit så många än men vi jagar
i lektionsstallet brevid oss har dom tavlor från IKEA som dom har spänt snören i, dom är ganska så djupa så rosetterna får plats, men inte så jätte snygga för i bland så ser man inte hela rosetten.
karatefisken 2005-01-13, 13:33 jag har mina hängandes på tavlor fast måste sätta upp fler tavlor snart..
Tack för alla svar ! :D Men är det verkligen ingen som vet vart man kan köpa snygga skåp att hänga på väggen :confused:
Hälsningar Helen
www.stalltortuna.com
_Peplis_ 2005-01-13, 19:12 På väggen längs med taket..
Hänger på ett blå/gula siden/bomullsband eller vad det är för material..
:crazy: Blev förskräkt när jag läser att ni har era rosetter i en låda/kartong :smirk:
Mina hänger uppe med medaljer och bucklor. Den häst som inte skall tävlas mer dom rosetterna har jag ramat in, så att dom inte blir förstörda av damm mm
Jag har varit där inne!!!!!!
Jag har mina med min stora häst i hallen och sedan alla gamla på fd ponnyer som jag tävlat på mitt rum.
Både sonen och jag har dom upphängda i varsiett rosettskåp.
Elektron 2005-01-14, 10:59 Dom låg i plastpåsar tills jag flyttade och fick plats för dom i garderoben. Vill inte ha dom synligt inne men gärna i stallet.
Roseterna hänger på väggarna lite här och där... plaketterna ligger och skräpar i nån låda.. den enda pokalen jag har står i förrådet på nån gammal hylla...
Mina föräldrar har ett skåp i trä med glas dörrar och hyllor där jag har mina pokaler och rosetter. det är även lampor i som gör att pokalerna syns lite extra! supersnyggt tycker jag! tror att skåpet är köpt på IKEA :D
chrysler 2005-01-14, 23:24 Vissa på väggen i sadelkammaren å vissa hemma i ett skåp,orkar inte heller börja hänga upp dem då jag ska flytta det här året.*lat*
starcraft 2005-01-15, 00:16 förut hade jag snöre på väggen som jag satte upp dem på, men numera ligger dem i en låda. Senare ska vi väl sätta upp alla på någon vägg igen...
Jag sätter fast dom i listen längst uppe på väggen i hallen och jobbar mig längs väggen. Efter denna säsong hoppas jag vi fyllt hela hallisten. smidigt och bra!
PathOfClovers 2005-01-15, 22:19 Mina hänger på snören i rader liksom under varandra längst uppe vid taket i mitt rum. Kanske 25-30 st på varje rad. Pokalerna står på min fönsterbräda (har inga hyllor...) och medaljerna hänger på gardinstången bakom gardinen...
*Gotlandsrusset* 2005-01-16, 18:22 jag har dem hängande på väggen och pokalerna i mitt rum.
Mina ligger i en låda på vinden. Hade dem hängandes i ett snöre på väggen innan, men när jag bytte rum så passade de liksom inte in. Brukar låta nya rosetter hänga framme ett tag innan de hamnar i lådan.
jag har också mina nånstans i en kartong :crazy: Tycker inte alls det är snyggt att ha dem på vägen inomhus och stallet är inte klart ärn så där blir de bara förstörda...
Ska dock hänga upp dem på fiskelinor, plaketter etc på hyllor - den dagen den sorgen ;)
Har byggt mitt rosettskåp själv där hänger en del rosetter andra ligger i en låda.
Såg att eko (hyllinge) hade ett rosettskåp.
Har de stora rosetterna upphängda på väggen. De andra ligger i en låda.
Känns inte som att det är så mycket att komma med med rosetter som är sammanlagt 10cm långa... :angel: ;)
Självklart sitter dom på väggen vem ska annars se dom :D
CosmicQueen 2005-01-23, 15:36 Jag har mina uppsatta på väggen. Sätter upp dom på sådanna här stora anslagstavlor i "väv" med träram.
En tavla för varje häst. :idea:
Vi har satt upp en lina längs med taket i vardagsrummet - där syns de bäst. :d Självklart hänger unghästrosetterna först - jag är mäkta stolt över bäbisens insatser. (Nåja, bäbis och bäbis, hon blir ju sex i år.)
Fullblod 2005-01-28, 09:53 Mina hänger på tvättlinor som jag satt upp på väggen i vårt gästrum... jättefint... sen har jag alla pokaler och plaketter i ett vitrinskåp på samma ställe... kanske låter lite väl ambitiöst men det är jättesnyggt :love: ...
jag har ca 20 st hängande på väggen i ett uppspänt snöre, resten ligger och dräller i bokhyllan... :crazy: Fast det är nog snart dags att åtgärda dem också. :angel:
Pokalerna 3 st....förlåt två av dem den tredje är för tillfället kidnappad av syrran, står också i bokhyllan.. :p
/Carina :eek:
Malinigbg 2005-01-31, 18:10 Plaketterna spikar jag upp på boxväggen ungefär fem minuter efter att jag kommit hem från tävlingen... :banana: De är j-ligt viktiga!Ha Ha. Rosetterna ger jag till min yngsta dotter som hänger dem på väggen i sitt rum...
Huntress 2005-01-31, 22:29 Mina rosetter hänger i rader längs väggarna, pokalerna står i ett glasskåp, diplom/hederspriser/övrigt finns lite överallt i huset! :love: Snyggt och snobbigt! ;)
Mina priser hänger i ett IKEA-växthus i glas. Det är som ett vitrinskåp mot väggen. Hälsar Inelin
Har en fråga som jag önskar få hjälp med - Vart gör ni av era prisrosetter som ni vunnit på tävlingar bedömningar osv ?
Själv så har jag mina liggandes i en kartong hemma :crazy: då jag forfarande inte hittat vart man kan köpa rosettskåp att hänga på väggen.
Ni som har rosettskåp kanske kan berätta vart ni köpt dem ? :confused: Kanske också vad det är för typ av skåp osv.
www.stalltortuna.com
Jag hänger upp dom på väggen hemma.. man kan köpa rosett skåp på börjes tingsryd och hööks..
mizz_perfect 2005-02-05, 16:56 jag har mina rosetter upphängda på en fisklina på väggen. plaketterna sitter på hästarnas boxväggar.
En sak som jag har funderat över är
att man borde få två rosetter.
En till sig själv och en till hästen...som ska följa hästen ev. om han säljs.
Det är ju två som har presterat.
tant agda 2005-02-05, 18:27 fast om man köper en häst vill man ju inte ha massor av rosetter som nån annan har ridit hem.........
He, he....nä just det men hästen kanske vill visa att han
har varit duktig.
Jag har köpt en tävlingshäst som vunnit en massa....men har inga rosetter åt honom....det kan vara kul visa medryttare
ex.vis att han har varit med i svängarna.....:-)
hoppar&studsar 2005-02-06, 19:45 Ja har mina hängandes på väggen. Sen har jag en hylla för mina pokaler. :)
Marcolio 2005-02-22, 10:53 Men pappa har snickrat en stor ram som vi har satt hönsnät i oh sen satt i rosetterna :p
Snyggt :)
Rumpnissen 2005-02-22, 11:29 Mina hänger ovanförsängen och de som inte får plats där hänger lite överallt. :)
Pokaler och medaljer och sådant tjaffs står på två hyllor. funderar starkt på att packa ner dom, dom är ju så fula, men man kan ju inte låta bli att skryta... :p
Men nu lär det inte bli mer... :cry:
Mahogney 2005-02-22, 11:38 Jag har ett snöre på jag väggen som jag hänger alla rosetterna på, när den är full sätter jag upp en ny tråd och börjar på den.
Mitrolle 2005-02-24, 15:46 Jag har ett snöre på väggen där alla hänger. Det är dock fullt nu.
Creiwry88 2005-02-24, 18:11 Mina hänger på något slags snöre på väggen.
chokladmonster =) 2005-03-02, 12:17 Du kan hänga dem antingen på ett snöre hemma på väggen, eller i stallet nånstans... :)
Alla mina ligger i en låda på vinden utom två som är lite extra betydelsefulla för mig.
Mina brukar jag ha hängandes på en tråd på väggen, men efter flytten i somras så ligger de för tillfället i en plastpåse och skräpar. Men snart ska de upp på väggen igen!
Jochanda 2005-03-11, 23:05 jag har mina rosetter upphängda på rader på ena kortsidan av rummet på vardera sidan av fönstret placeringar på ena sidan och clearrounde på andra sidan (blir en del sånna när man har unghäst)
RebeckaKihlberg 2005-03-11, 23:46 Det beror på faktiskt, är de fina rosetter el. rosetter som "betyder mycket" så får dom hänga uppe med fiskelina på väggen vid en tavla jag vunnit och en förstoring på rtt kort på pållen, annars så ligger dom i en flyttlåda.
Dragonfruit_ 2005-03-12, 00:36 Alla rosettskåp jag har sett är så otroligt små, där kan det ju inte få plats många rosetter. Jag har fått ihop så otroligt många nu och flera är enormt stora.
Jag ska ta mig i kragen och hänga upp dom på nån lina på väggen, men inte alla.
har alle hengende på veggen i stallen :)
Jeg ser på det som god reklame,jeg :banana: :banana:
Darbhanga 2005-03-28, 09:49 De sitter på väggen. Har satt upp dem i olika avdelningar så varje häst har sina rosetter för sig oxå en namnskylt med hästens namn, födelseår, stam under. Ser ganska snyggt ut!
Beauty_Boss 2005-03-29, 12:30 Just nu så hänger mina rosetter på en affisch ovanför min säng, men så fort jag får min 6:e rosett kommer jag att hänga upp ett "band" och hänga rosetterna där. Placketterna tycker jag att du ska spika upp på din hästs boxdörr!
Jag har en hel vägg med "minnesbilder" uppdelat i 3 hästar.
Den första ponnyn finns bilder, hästskor och ett par rosetter.
Den andra har massa bilder, en hästsko :) rosetter, plaketter, hederspriser och en medalj, ett stort collage på (Släktträd typ) .
Den tredje har inte fått ngn samling än (bara haft han 1 månad..), just nu inga kort heller :/ men det kommer :D
Beauty_Boss 2005-03-31, 19:11 Jag har en hel vägg med "minnesbilder" uppdelat i 3 hästar.
Den första ponnyn finns bilder, hästskor och ett par rosetter.
Den andra har massa bilder, en hästsko :) rosetter, plaketter, hederspriser och en medalj, ett stort collage på (Släktträd typ) .
Den tredje har inte fått ngn samling än (bara haft han 1 månad..), just nu inga kort heller :/ men det kommer :D
Gu va snyggt det måste vara!
Elin
Suenna_Love 2005-10-15, 13:29 Jag har bara tävlat clear raound med min egna häst men sen har jag tävlat med en fjording som är ridskolans. Då kom jag på sjätte plats :angel: men jag var nöjd med det. Sen har jag tävlat i shettis galopp med ridskolans shettis Jänta. Då kom jag på andra plast :banana: men då fick man inga rosetter. Så jag har 5 rosetter :crazy: och dom hänger på boxen. :smirk:
Mina hänger i hallen. Jag har olika väggar för olika de olika hästarna.
starcraft 2005-10-17, 00:02 mina satt för en tag sen på väggen, men ligger numera i en låda under sängen. Det är väl tänkt att de ska komma upp igen någon gång... Mest väntar jag ju till den dagen då jag har eget stall så jag kan sätta upp de på en vägg i sadelkammaren eller fikarummet - när och om det nu blir av.
Rosetterna hänger på linor på vägen, pokalerna står lite överallt i runmmet...medaljerna hänger på vägen och plaketterna sitter på tavlor i stallet.,,
Förr hängde de i lastbilen men numera är jag traileråkare och då uppstod ett dilemma... Nu har min mor löst det efter att ha tröttnat på spridda rosetter här och var och spikat upp linor i garaget där jag kan hänga dem.
jag har mina rosetter på bomulssnören uppspända på en kortsida brevid fönster, de syns å det är aldeles lagomt skrytigt (blandat med en massa katt-rosetter)
Rumpnissen 2005-10-19, 18:16 Innan hade jag alla rosetter uppsatta på väggen och alla pokaler och grejjer på en hylla. Men när jag hade kommit över hundra fick dom inte plats så då la jag dom i en låda. :D
min bror har snickrat ihop en prishylla (många år sedan) som pokaler etc står på sen har jag rosetter under den han har satt linor under hyllan(fästa i den)
den står kvar hemma hos mamma o pappa i flickrummet brukar åka dit o hänga upp rosetterna haha,borde ta hem dem men har ingen plats för det just nu
mouse_91 2005-10-21, 10:06 jag hänger upp dem på väggen i mitt rum, de bli jätte fint när många rosetter hänger brevid varann ;)
Mina hänger på gardinen. :)
Jag har mina i ett vitrinskåp. Rosetterna hänger på snöre längst bak. bucklorna står framtill och Medaljerna sitter på en skjöld. Sen står diplomen längt bak.
Skåpet är allmänt kallad skrytskåpet! :D
Men det börjar bli lite trångt så det är dax att köpa ett skåp till. :angel:
Mina hänger på gardinen. :)
Tänk på att de bleks enormt av solen och går sönder!!!!
Mina två hänger på väggen .. :o
Min enda från clear round i distans sitter på en tavelram innehållande bilder från tävlingen! :bump:
sweet_extraa 2005-10-24, 11:39 Mor köpte ett jätte snyggt skåp på Ikea med ljus i taket osv. Så man kan se de på kvällen där hon har sina gamla pokaler och annat även en fin bild där hon hoppar som ung. Jätte snyggt :D Mina saker ligger i en låda och några i påsar.
Rumpnissen 2005-10-24, 17:05 En sak som jag har funderat över är
att man borde få två rosetter.
En till sig själv och en till hästen...som ska följa hästen ev. om han säljs.
Det är ju två som har presterat.
Fasst det står ju faktiskt i TR att rosetten ska tillfalla ryttaren, plaketten hästen och ev. premie ska tillfalla ägaren. :D
break_a_leg 2005-10-24, 17:39 Fasst det står ju faktiskt i TR att rosetten ska tillfalla ryttaren, plaketten hästen och ev. premie ska tillfalla ägaren. :D
Enligt TR:
Premien tillfaller hästens ägare om inte annat avtalats (mom 140)
Med pris vid tävling menas hederspris och/eller plakett. Hederspris tillfaller ryttaren. (mom 141)
Rosetter ges till hästens ägare. I de fall då en speciell rosett utdelas för viss cup eller poängtävling tillfaller denna rosett ryttaren/kusken. (mom 142)
Russinet 2005-10-30, 20:03 är det inte:
täcke till häst, hederspris till kusk/ryttare, rosett till ägaren, pengar går väl till tränare el. ägare??
break_a_leg 2005-10-30, 20:05 Jag har skrivit av TR iaf...
MoonFlight 2005-10-30, 20:07 Jag har mina hängandes på en hästpläd (pläd med hästmotiv) som sitter fast på väggen snett bredvid min säng... där hänger alla mina 6 st rosetter (varav den nyaste är från idag)
PrinceFair 2005-10-30, 21:00 Jag har alla mina rosetter på väggen runt ett foto av mig och hästen in action på terrängbanan :)
Min hänger i sadelkammaren...och samlar damm....hmmm...
Man kan göra en egen tavla där du kan hänga upp rosetterna
Bestäm själv vilken storlek Ni vill ha på tavlan, rekommenderar måttet 800*800 mm.
Victovie 2007-05-03, 16:22 Sätter spik i väggen, spänner snören mellan och hänger sen upp dom :D
Pokalerna står på hyllor och medalejrna brukar jag hänga på pokalerna
De hänger en av väggarna i mitt rum! Mitt i allt hänger ett foto på mej och Cashmir tapetserade med rosetter från en riktigt lyckad tävling, man behöver bara titta på den för att komma i tävlingsstämmning :)
Då man inte vet vad man ska göra av rosetterna, då har man ett... LYXPROBLEM! :D
När jag bodde hemma tapetserade jag väggarna med rosetterna. Satte upp små skruv i väggen som jag drog tunnare linor imellan, där rosetterna kunde hänga. Nu vet jag inte riktigt var alla rosetter är, tror de är på föräldrarnas vind. Några av de senaste rosetterna sitter uppe i hallen tillsammans med hundens prisrosetter, de andra slängs in i garderoben:angel:
HKTessan 2007-05-04, 14:50 Rosetter pokaler o dyl är så fult så jag har dem undangömda i ett skåp:angel: ...Jag vill ju inte slänga dem som en av mina kompisar gör..
SweetBriar 2007-05-04, 21:09 Jag har några rader som hänger på väggen över sängen :D
SweetBriar 2007-05-04, 21:13 Just de ja, ska väl berätta var mina andra priser finns oxå ;):
Medaljerna: Hänger på spikar på väggen
Diplom: Hänger under rosetterna på väggen
Stallplaketterna: Uppspikade på hästens box
Pokaler har jag inga:angel:
Rosetter pokaler o dyl är så fult så jag har dem undangömda i ett skåp:angel: ...Jag vill ju inte slänga dem som en av mina kompisar gör..
Ofta fult :confused: :eek: Det är så jävla snyggt! Sär, hon som slänger det!:mad:
ja lixom.. varför går man inte bara till sekritariatet och lämnar tillbaka dem? då blir ju arrangörena glada!
Ponnytant 2007-05-05, 13:08 Köp en stor lampskärm utan tyg (typ "boll" att hänga i taket). Den är som ett nät och man kan klämma fast rosetterna i "gallret". Blir lite "kitch". OBS! Inte lämpligt att ha glödlampa i om "flärparna" i de översta rosetterna hänger inåt.
Rebecca_R 2007-05-06, 03:06 Jag har köpt ramar och stoppat in dom där:) funkar om det är en bred ram och det är snyggare än ha på tråd
De fina rosetterna (från större tävlingar) sätter jag upp i sadelkammaren på fiskelina mellan två spikar.
Rosetter jag får från andra tävlingar lägger jag i en kartong, eller så lämnar jag tillbaka dem till sekretariatet efter prisutdelningen.
Jag är så trött på rosetter!! :crazy: Vilket i-lands problem!
Rebecka83 2007-05-07, 17:46 har mina på väggen jag... vill ha dem framme så det ligger så mycket svett o tårar bakom dem ;)
Kolla med de som säljer medaljer och pokaler. De borde veta.
Eller så kan du köpa ett billigare vitrin-skåp att förvara dem i= jättesnyggt!!
castle_bar 2007-05-12, 13:12 kl
Jag har hittils haft mina rosetter på en stor tavla som tagit upp en hel vägg i mitt rum, men nu får dom inte plats där längre (:banana: ) så jag ska börja hänga upp dom nya på snöre på den andra väggen.
Det känns lite synd att ha dom på mitt rum, för i alla fall dom finaste skulle man vilja "visa upp" lite för gäster och så, men samtidigt så tror jag inte det vore så poppis av mina föräldrar (jag bor hemma hos dom ja...).
Pokalerna däremot har jag ståendes på en hylla i vardagsrummet.
Plaketterna sitter såklart på ponnyns boxdörr!
Jag förstår inte dom som har rosetterna i stallet... jag tycker dom skulle vara i vägen och bli smutsiga och förstörda där?
Jag har satt in dom i ett köpt skåp i från Ik*a som det är glas dörrar på ;)
Så här:
Sorry för den stora bilden :(
http://i177.photobucket.com/albums/w217/LilloLH/Rosettertre.jpg
jag hänger upp alla mina rosetter på väggen och plaketterna på ponnyernas dörrar! Pokalerna står i ett glas-skåp! Man måste ju hänga upp sina rosetter och priser!!:rofl: :)
Rosetterna hänger jag upp på väggen i mitt rum och plaketterna på boxen:)
Jag köpte en scrapbooking ram idag på Panduro, den är 31 cm 31 cm med plexiglas fram och träskiva bak. I den kan det nog gå in 12-16 rosetter beroende på hur mycket man packar ihop dem. Jag har satt mina i 3 höjdrader med 4 rosetter på varje rad, en rad med bara 3 st dock så jag hoppas få fylla den platsen snart. Blev inspirerad att ta fram dem från kartongen när jag läste denna tråd.
Sätter ni era rosetter i placeringsordning eller datumordning?
Jag har satt mina i datumordning.
Jag sätter dom efter datum.
Men det synns ju på bilden också :D
Jag har gjort ett jättefint arrangemang med mina rosetter, ridmärker och medaljer men tejp är inte så pålitligt som man vill att det ska vara så det lossnade på ena sidan. Nu hänger de lodrätt ner. Måste ta tag och göra något ordentligt åt dem:rofl:
Libertas 2007-05-19, 10:23 Har en fråga som jag önskar få hjälp med - Vart gör ni av era prisrosetter som ni vunnit på tävlingar bedömningar osv ?
www.stalltortuna.com
Jag har mina roserrter i ett hemma byggt rosettskåp... :rofl:
Jag har alla hängane på väggen tillsamans med pokalerna som står på en hylla;) Med bilder på oss imitten typ.=D
jag har satt två spikar på väggen i mitt rum och knytit en tråd emellan. sedan hänger jag rosetterna där :) men min häst är så duktig så jag får snart skaffa mig en lite längre lina :D
Mina ligger i en karotong før tillfællet :devil:
*kl*
Rosetterna hängs på väggen i mitt rum, medaljer likaså, pokaler står på en hylla och plaketterna ska ut till pollans boxdörr.
Jag har inte mina i ngt skåp jag har en lina på väggen coh sätter mina få rosetter där :)
Hejsan.
Jag har en rosetthylla på min vägg, men hittils har jag bara 6 rosetter av 7 tävlingar. Men den kommer snart bli full så jag ska nog hänga upp det på linor på en av långsidorna och hänga dem där istället eller oxå köpa ett riktigt stort rosettskåp :d
MissOnly 2007-05-23, 20:14 kl
hänger upp alla på väggen på ett snöre.
hoppning_95 2007-05-24, 19:36 mina hännger på en vägg
Fredrica_Fantasma 2007-05-24, 21:03 Min hänger på väggen.
Ni som har dem i en låda häng upp dem man ska ju vissa hur duktig man e hehe:)
Djamillah 2007-05-27, 17:36 Mina hänger i ovankanten på en affisch :D
gullebarn 2007-05-30, 11:37 Förut gjorde jag ett skåp där jag kunde hänga rosetterna, det blev dock för litet och då satte jag dom på ett snöre längs väggen. Nu har jag flyttat och inte fått upp dom så dom ligger i en låda nånstanns.. plaketterna sitter på boxväggen. :p
Mina rosetter hänger fint i min sadelkammare, plaketterna sitter på boxdörrarna och pokaler och medaljer har jag på en hylla i mitt rum! :)
LindavCindy 2007-06-03, 12:25 Min prisrosseter hänger som på band över min dörr och på väggen..
Fidelity 2007-06-03, 22:53 Mina ligger i en hög i min bokhylla, är ju en hel del så det ser inte särskilt snyggt ut.
Ska köpa ramar och sätta de finaste och mest betydelsefulla rosetterna tillsammans med bilder på varje häst som vunnit rosetterna. Alltså en ram / häst.:D
just nu ligger de i fönstret i stallkammaren
De ramkaden ner från väggen...
jag har mina rosetter liggnades i placeringordning på en bokhylla lite snyggt, min storhäst 3 rosetter sitter på en glasskål i ena hyllar så dom hänger ner lite fint,
och 2 hänger på en tavla som är på mig och imoo när vi hoppar.
cleround rosetterna ligger i glasskålen,
pokalerna står på mitt skrivbord,
beppe400 2007-11-11, 20:41 Både sonen och jag har dom upphängda i varsiett rosettskåp.
vart har ni köpt/fått era rosettskåp??:rofl:
Jag brukar oftast hänga upp dem på väggen, men det är frågan om jag får plats nu med så många som jag fått det senaste året.
Beatrize 2008-07-01, 19:25 Jag har bara två rossetter och de två hänger på ett snöre på väggen.
//Bea
|