hoppar&studsar
2005-02-06, 19:59
Hej!! :) ska börja me att tacka föralla svar som ja får. :bow:
Vi ska anordna KM på våran ridklubb snart men vi har inte riktigt bestämt vilken/vilka bedömnningar vi ska ha:confused:.
antingen A:1a (omhoppning efter alla i klassen har ridit grunden) eller A:0/A:0 (omhoppning direkt efter grunden)
:banana:
vilka bed. brukar ni ha på era klubbar?? :rofl:
hoppar&studsar
2005-02-06, 20:01
Det e alltså HOPP KM vi ska anordna… :crazy: sorry missade skriva dt… :o
bokslukaren
2005-02-06, 20:45
vi har haft det så att om man är felfri i gund omg så hoppar man den i gen och skall då träffa sin egen tid den som är närmast sin egna tid från första rundan vinner :bump: (man hoppar med en gång igen man går inte ut eller nått sånt) :banana:
Vita_N_6520
2005-02-06, 20:59
Vi brukar ha a1:a o de tycker jag fungerar alldeles utmärkt! :)
tant agda
2005-02-06, 22:34
på ett KM brukar man ju inte vara så himla många som rider å då kan de ju va roligare å ha "riktig" omhoppning efter att alla ridit grundomgången. då blir de ju riktigt spännande, annars brukar ett KM bli ganska avslaget.........
Vi hade A:1a förra året på KM iaf, och det fungerade jättebra.
Vi har alltid A1:a fast jag tycker det är roligare när det är A:0/A:0.
starcraft
2005-02-10, 19:20
A1:a har vi på klubben jag rider på nu. Förra klubben hade A1:b (alltså två omhoppningar)
hoppar&studsar
2005-02-20, 18:47
vi har haft det så att om man är felfri i gund omg så hoppar man den i gen och skall då träffa sin egen tid den som är närmast sin egna tid från första rundan vinner :bump: (man hoppar med en gång igen man går inte ut eller nått sånt) :banana:
Men då vinner ju int det snabbaste felfria ekipaget? :bump:
bokslukaren
2005-02-20, 22:15
nä och de e de som är meningen alla har en chans att vinna, man behöver inte ha en snabb häst/ponny :bump: utan man behöver ha presison instället och känsla på rytm och tempo, det är svårt.
bipsiebop
2005-02-23, 17:44
vi har i alla tider haft A1:b - och det uppskattas av alla - både ryttare och publik dessutom är det inte på tid förrän i sista omgången.
hoppar&studsar
2005-02-24, 22:17
nä och de e de som är meningen alla har en chans att vinna, man behöver inte ha en snabb häst/ponny :bump: utan man behöver ha presison instället och känsla på rytm och tempo, det är svårt.
Låter intressant! :smirk:
Marcolio
2005-03-10, 09:43
Det gjorde vi på en hoppträning! Det var jättekul och dessutom bra träning :D (Behöver jag säga att lillapållan o jag vann *skryter* :p )
Shamrock
2005-03-13, 17:30
Vi brukar alltid ha A:0/A:0, jag tycker det är det bästa och det går smidigast och fortast...