Visa fullständig version : Övrigt: Träningar

Idasagare
2005-09-26, 21:48
Ni som tävlar. Hur tränar ni? Enskild eller gruppträning? I privata ridhus eller i föreningsridhus?
Om ni tränar enskilt, får ni då träna i föreningens ridhus på bokad tid?
P.g.a "krig" i vår förening behöver vi lite utifrån.

Vi har ett andelsridhus där gruppträning tidigare hade företräde men just nu upptas 2 dagar av enskild träning. Visserligen är ridhuset stort men det får ju aldrig hoppas samtidigt som dressyrträning så problemet löses inte av ett 90m ridhus.

Hur gör man i din klubb?
Det handlar alltså om privathästar och tävlingsekipage.

Rebecca_R
2005-09-27, 09:16
Jag tränar både i grupp och privat men båda i privat ridhus.

Man får boka ridhuset men andra får rida samtidigt när man rider dressyr.
Hoppning får dom rida samtidigt i ena ridhuset men då får dom hålla undan o man får ropa vilket man hoppar på.

Är det gruppträning är et som sagt bara gruppen.

Löse det med speciella hoppdagar? Brukar vara så i dom flesta ridhusen

Långnos
2005-09-27, 09:51
Just nu har vi inga problem med sådant då vi har privat ridhus...men i mitt gamla stall nyttja vi den närliggande anläggningen med ridskola. 2 ridhus fanns, varav det mindre 20*40 användes av enbart ridskolan. Det större 20*60 nyttjades av privatryttarna. När det var dressyrträningar två dagar i veckan användes bara halva ridhuset till det då det oftast var privatlektioner, så då fanns alltid en halva att rida på. Vilket fungerar bra!
Dessvärre var det hoppträningar två ggr i veckan och då var det totalt omöjligt att komma intill och kunna rida i ridhuset, men det var väl bara att acceptera..

/I

Alinadenfina
2009-03-09, 18:47
Jag tävlar en av ridskolehästar , rider vanligt pass 1 ggr i veckan och en i en hoppgrupp , där dom som tävlar rider i .