Visa fullständig version : Roligaste/tråkigaste träningsformen?
Nu är jag grymt nyfiken :)
Vilken träningsform tycker du är absolut roligast och varför?
Vilken träningsform är absolut tråkigast och varför?
Självklart tycker jag ridning är absolut roligast, och då helst att rida ett riktigt jobbigt pass för någon intensiv tränare så jag blir helt slut, inriktning däremot är inte så viktigt.
Utöver ridningen älskar jag att gå på Friskies och Svettis-pass :bump: Roliga, positiva ledare som ser ut som "vanliga" människor, helt normala folk runt mig på golvet, bra musik (väljer ju pass efter musiken :banana: ) och jag har så kul att jag inte hinner märka hur trött jag blir förrän efteråt.
Det tråkigaste jag vet är att jogga eller simma... Antagligen för att det är ngt man oftast gör ensam, man kan inte prata samtidigt och även om man kan ha musik med så är den inte lika medryckande som vid ett gympapass.
Jag tycker att ridning är absolut roligast. Även simning tycker jag är kul, men hínner tyvärr inte åka och simma. Skulle vilja det.
Bland det tråkigaste jag vet är jogging.
Ridning är klart roligast!! Core & Stretch och stavgång funkar oxå.
Det värsta som finns är aerobics och step-up och likande, jag saknar helt den koordination som krävs så det blir bara frustrerande att hålla på med.
Och NEJ det hjälper INTE att försöka några gånger till "för att komma in i det...."
Smulan75 2005-12-28, 15:29 Ridning= roligast (händer alltid något, och sällan som man vill ;))
Simning = tråkigast (enformigt, finns inget att titta på)
Gillar träning med musik annars, som friskis och svettis. Inte för mycket koordination.
Vad är Core & Stretch? Alltså, stretch vet jag väl om det är "som vanligt" men vad är core :confused:
Detta är vad som står i mitt infoblad: "En stark kärna är grunden till en starkare kropp. Under ett Core-pass tränar vi framförallt mage, rygg och balans. Avslutas med en längre stretchdel."
Helt enkelt en skonsam men tuff styrke- och smidighetsträning UTAN en massa tramsiga maskiner.
Känner igen en del övningar från skolgympan, och det finns lite yogaövningar med oxå. Rekommenderas!
självklart är ridningen roligast men annars går jag också på friskis och svettis så ofta jag kan (3-4 gånger i veckan) både jympa och spinning
tråkigast tycker jag är att gå det känns så meningslöst.
Låter spännande, var hittar man det?
Sarasara 2005-12-28, 21:06 Rida är roligast :banana: :D
Springa är tråkigast för jag har verkligen sååå dålig kondis och blir trött efter 100 meter :o
Det konstiga är att jag har precis lika dålig kondis om jag ska jogga, men om jag går på ett gympa-pass med bra musik så orkar jag :banana:
Musikens makt över kroppen??
Öööh... vet inte riktigt... det är visst en rätt så ny träningsform, det kanske bara finns där dom som varit intresserade av att bli instruktörer råkar bo. Men håll ögonen öppna på vilket utbud som finns/dyker upp i "din" sporthall.
Sarasara 2005-12-29, 19:34 Haha vi brukar springa typ 3,5 kilometer på tid i skolan varje vår och höst termin..Antingen så ljuger jag och säger att jag är sjuk och skolkar den gången vi ska göra det, eller så springer jag på typ 40 minuter när alla andra springer på 20! haha :o
Men jag fattar inte varför? Jag är smal och har jättelånga ben, sen är jag i stallet och rider 7 dagar i veckan så det är lite konstigt..
Men jag har verkligen en sjukt ful "springteknik" också, alla mina kompisar mobbar mig för det :p..Så jag tycker att det är jättepinsamt att springa också, haha..
Roligast: ridning, slalom, aerobics och dans
Tråkigast: löpning och de flesta bollsporter
//tjejen utan bollsinne
castle_bar 2005-12-29, 22:43 Ridning e ju helt klart roligast men jag tycker det är mycket viktigt att komplettera med annan träning.
Då är min favorit löpning, det som många andra tycker e tråkigt. Jag tycker det är jättehärligt att ge sig ut på ridstigarna och springa! Dessutom är det kanonbra konditionsträning!
Roligast är förstås ridning, men jag tycker inte det ger så mycket motion så jag kompletterar med annat. Dessutom tror jag att tex core träning gör mig bättre som ryttare.
Bodypump tycker jag är kul, det är ett jobbigt pass och jag tar ut mig mer än om jag tränar med maskinerna på gymet.
Tråkigast? Simning kanske, jogga är inte heller jättekul men jag gör det ibland på somrarna för att få upp flåset. Det är kul när man märker att det händer något med konditionen och man orkar längre och längre sträckor.
llecarud 2005-12-30, 11:27 ridning är nog det roluigaste. Men och handboll eftersom man umgås med sina lagkompisar, åke rpå matcher cuper osv. det är bra för styrka och kondition och så :)
Tråkigaste är nog att jogga! eller spinna för den delen. där sitter man på en cykel och trampar och trampar och kommer ingen stans! :smirk: men annars är det ju bra träning. jogging är väl tråkigt för att man ofta är själv eller nåttt, jag gillar det iallafall inte!
du bor i närheten av mig o du tränar core :idea:
snälla pm.a mig om var det finns. jag är för lat för att leta reda på det själv, men vill gärna testa!
Jag tränar på Sats i Sumpan.
Ja, alltså ridning ÄR ju roligast :D Men jag tränar också body balance och power yoga, och tycker att det är otroligt bra komplement till ridningen - både för smidighet, styrka och koncentration - rekommenderas :)
känner mig nog inte tillräckligt vältränad för att våga mig in på Sats, tror att man måste vara supertränad där innan man går in :p
känner mig nog inte tillräckligt vältränad för att våga mig in på Sats, tror att man måste vara supertränad där innan man går in :p
Det där var en dålig bortförklaring!! Jag började där fet och otränad efter en graviditet. Det var då ingen som kollade snett på mig. Fick bra med hjälp av en instruktör att sätta ihop ett träningsprogram så jag inte behöver stå och skämmas och läsa/fundera på hur maskinerna fungerar.
tror säkert att det är fel, men jag känner mig hemma på F&S.
Kan inte ens beskyllas för övervikt, möjligen inte med stans mest vältränade muskler dock...
E2 här i närheten har nog blivit Sats nu, kanske ska kolla det?
roligaste är självklart ridning.. särskilt sitsträning.. men sen kommer löpning och cykla... promenad är också kul
tråkigaste.... simma i en simhall..... att simma ute i havet är mycket roligare! och styrketräning är också extremt tråkigt...
Ridning och dans är helt klart roligast:bump:
Simning o löpning är tråkigt o enformigt
Trivs du med F&S så finns det ingen anledning att byta, det är säkert billigare än Sats också, hade inte börjat träna där om det inte var för att jag ville utnyttja barnpassningen som de har på en del anläggningar.
Betazoid 2006-01-02, 11:04 Roligast är ridning, F&S: vanlig jympa, step och skivstång, salsa, yoga och tennis!
Absolut tråkigast är spinning, kan ju bero på att jag cyklar ganska mycket för att jag "måste" annars och så känns det värdelöst att cykla en timme i sträck utan att komma nånstans, löpning och "lagbollsporter" är också dötråkigt.
Ridning är klart roligast. Ett riktigt jobbigt pass, helt i dressyr och så skall man känna efteråt att man verkligen blev ett med hästen :D. Sedan är jogging rätt så roligt, tycker om att vara själv.. kan bestämma takt och tempo och lyssna på bra musik :D.
Simning är verkligen över trist, kan bero på att jag är en dålig simmare :p
Evergreen 2006-01-02, 17:08 Powerwalk, jogg, simning & ridning är roligast!:love:
Tråkigast är nog spinning eller cykling.
DenLillaSkimmeln 2006-01-03, 11:51 Roligast är väl att rida, dansa, friskis o svettis... Sen är streching vääldigt skönt:smirk:
Tråkigast är nog att springa.. Är urusel på det. Funkar bara när vi springer i skolan för att det är tidspress då.
Ridning, javisst! Ingen tal om saken, men jag ska faktiskt pröva på fäktning nu till våren, det är gratis att pröva-på i två veckor, det verkar kul! :)
vad mer..? Hoppa trampets eller vad det heter (blandar alltid ihop trampets, trampolin), men den stora hoppmattan man fick hoppa på i skolan, det var SKITKUL! o så tränar man typ hela kroppen.
Skridskor kan också vara kul, en tjugo min. :P
Det är ju så härligt att få den känslan med hästen, när allt funkar :D Och åtminstone brukar jag ha lite träningsvärk i magmusklerna dagen efter ett sånt pass..;)
"Problemet" med F&S är ju att de inte har Core, åtminstone inte där jag bor. Men du har ju rätt, eftersom jag trivs där så är det lätt att fortsätta med det :banana: Är inte lika priskänslig, jobbet betalar :bow:
Ridning är ju roligast :D Sedan tycker jag simmning är kul, har simtränat förut så jag kan tekniken och så. Sedan verkar innebandy kul, fast jag hinner inte vara med i något lag tror jag. Det blir för mycket med stallet, läxor och allt. Vill även prova pilates och sådana träningsformer.
Tråkigast är nog gym, friskis och svettis och sådana grejer...
*kl*
Jag gillar inte att jogga eller friskis & svettis. Hur tråkigt som helst! Jag har precis börjat träna på gym (mamma tvingade mig eftersom jag har ont i axlar och rygg, skulle aldrig gått dit frivilligt :D) och hade värsta ångesten innan jag skulle dit, men det var faktiskt helt ok. I sin egen takt, inte så många som kollar på en. Tyvärr är jag jätteklen just nu, men det blir nog ännu roligare när man orkar tyngre och tyngre vikter :) Hoppas jag! Så avfärda inget innan ni har provat.
Fast hade jag haft möjligheten att rida 7ggr i veckan hade jag såklart hellr egjort det :D
Som så många andra sagt är ridning roligast!
Sen kommer cykling (på riktigt, inte spinning..) och att jogga, det är kul bara man kommer igång!
Tråkigast är styrketräning med maskiner. Friskis och Svettis pass står jag tyvärr inte heller ut på.
Roligaste träningsformen förutom ridning är absolut spinning, styrketräning är också rätt skoj. Löpning låg på min topplista förut men pga problem med foten kan jag tyvärr inte springa längre. Jag gillar främst ensamma motionsformer där man kan välja egen musik att ta med sig.
Tråkigast är all form av gympa/aerobics samt lagsport....
asfaltsflickan 2006-01-19, 11:51 Utöver ridningen gillar jag cykling och simning. Jag tränar även en del hemma - gör styrkeövningar med min egen kropp som motstånd, sitter på roddmaskinen och har börjat nosa lite på power yoga. Har även planer på att skaffa en balansboll.
Jag tränar bäst ensam och hatar verkligen lagsporter, så de går helt bort för mig, likaså gympa, spinning och liknande gruppaktiviteter. Jogga skulle jag aldrig få för mig att göra, det är bara tråkigt och onödigt plågsamt.
Roligast - Ridning :)
Har nyss köpt ett träningskort, så jag har inte hunnit test så mkt än, men jag gillar att cykla. :) Fotboll är kul, fast jag spelar inte längre..
Tråkigast - jogga, får bara ont av det.
och att jogga, det är kul bara man kommer igång!
:angel:
Vet inte om jag tror på det där... :)
Men jag fattar inte varför? Jag är smal och har jättelånga ben, sen är jag i stallet och rider 7 dagar i veckan så det är lite konstigt..
Det är nog för att löpning och ridning använder helt olika muskelgrupper. Jag rider och är i stallet 4-5 dagar i veckan, men upptäckte när jag började styrketräna att jag är löjligt svag på lårens ovansida, exempelvis. Jag tar mindre i benpress än min dubbelt så gamla, totalt otränade kollega, vilket känns smått pinsamt...
Daylight 2006-05-02, 17:22 Ridning é utan tvekan bäst, gärna ett barbackapass antingen ute el lite hårdare dressyr:smirk:
Tråkigaste... Ja, é ingen träningsfreak direkt, väldit lat i själva verket:angel: Så ja sånt som é alltför jobbit, typ styrka tycker ja é skit rent ut sakt, men sen känner man sej ju väldigt duktig när man väl har gjort de:p
Å sen é ju allt me bollar aningen läskit me:crazy: Men ja, inte riiktigt fullt så läskigt längre, ja å pollen hade lite "bollterapi" ihop förra året varenda gång vi skulle ut i skogen:p
Ridning, aerobics, löpning är roligast.
Styrketräning är tråååkigt.
roligast;
Ridning
löpning
karate
cykling
Tråkigast;
att gå
simma
gymma
Jag gillar främst ensamma motionsformer där man kan välja egen musik att ta med sig.
:bow: :banana:
Ridning, (kick-)boxning och styrketräning tycker jag är roligast. Simning är visserligen skönt men jag blir lite äcklad av simhallar och enformigt blir det också, så det får bli det tråkigaste. Inte kan man ha musik heller.
Sirisiri 2006-05-03, 12:16 Roligast:
- rida
- joggning
- träna på gym
- golf
- långpromenader före frukost
Tråkigast:
- alla lagsporter av alla slag
Skulle ALDRIG NÅNSIN utsätta mig för:
- airobics, gympa och liknande grejer... :eek:
Roligast: Förutom ridning, så är cykling väldigt roligt. Dessutom använder man ungefär samma benmuskler när man cyklar som när man rider :)
Springa intervaller är skitjobbigt, men väldigt bra :idea:
Tråkigast: Styrketräning med maskiner. Det skulle kanske gå an hemma, men gym - nej tack!
Håller med, löpning är absolut roligast efter ridningen!
Man kan bestämma takten helt själv å om solen ligger på så blir man brun utav bara farten utan att ligga å pressa.
Styrketräning måste vara det tråkigaste, pressa muskler och räkna till tio... Jag mår bara dåligt efter det och är alldeles slut...
kryptisk 2006-05-04, 19:56 Roligast är ridning, löpning, stryketräning och impact. Tråkigt och hemskt är yoga, skidåkning, aerobics...
Roligast träningsformerna:
Ridning = helst ett svettigt dressyrpass där det gått riktigt bra i slutet och man fått beröm av tränaren för sin goda insats :D
Löpning= En skön runda på morgonen i skogen med avslutande nedvarvningspromenad och streching
Roliga gympass= där man inte behöver känna sig sämst.
Lagsporter= som innebandy är också kul!
Tråkigt är simning, styrketräning (bara för att jag är så svag, men nu ska det tas tag i) och dans (för att jag aldrig har dansat i hela mitt liv på riktigt!)
Roligast är ridning, löpning, stryketräning och impact. Tråkigt och hemskt är yoga, skidåkning, aerobics...
neej, skidåkning (utför) är ju hur underbart som helst:love: /horsen som satte sin andra 180 i vintras:banana:
MulleMonster 2006-05-07, 04:24 Ridning och löpning ligger i topp! :)
Går inte i närheten av aerobics, spinning eller yoga
Älskar att springa, vilket är tur då det fyller ett tomrum eftersom jag för tillfället inte rider (fast det ska det snart bli ändring på!)
Löpning ÄR roligt när du får upp lite flås - så ha tålamod.;) Det har räddat mina stackars knän och jag har blivit oerhört beroende. Så avstressande men ett varningens ord: det kan sluta hur som helst!
/MulleMonster som precis har sprungit sin första mara.:angel:
.
Som typ alla andra tkr så tkr jag också att ridning är klart roligast! ;D Och ni vet säkert varför... :)
Sen tkr jag att Yoga är jätteroligt, för man ser verkligen framstegen man gör. För tillexempel så kunde jag inte nudda marken med händerna när jag stod med helt raka ben i början av träningspasset, men i mitten av det så kunde jag göra det hur lätt som helst! Roligt. :D
Jag tycker oxå att det är kul att träna friidrott, speciellt springning och höjdhopp. :) Att träna med maskiner och såna saker tkr jag oxå är roligt. :D
Om man bortser från ridning då....
Då tycker jag att styrketräning kan vara rätt roligt. Om man dessutom som jag, har tillgång till ett nästan privat gym och kan poppa vilken musik man vill under tiden man "pumpar" så är det helt OK..
Löpträning är dödligt tråkigt.... usch......
Ar jag den enda har som ar helt spinningtokig? Cykla landsvag ar ocksa jattekul, men helst inte om det hallregnar och blaser 30 sekundmeter... Springa ar kul, men bara nar man val kommit over forsasongsflaset och sprungit regelbundet i ett par veckor. Telemark ar kanon for benen och helt klart mer anstrangande an vanliga skidor. Dansaerobics ar inte dumt det heller (fast helst inte komma in pa ett pass dar de redan kort samma koreografi i tre veckor och man sjalv aldrig kort den forut, da ser man riktigt dum ut :( )
Sirisiri 2006-05-08, 12:35 Det har räddat mina stackars knän och jag har blivit oerhört beroende.
Hur menar du? Att tålamod räddar knäna, eller menar du nåt annat?
Jag älskar att springa, men knäna säger ifrån direkt om jag springer för långt...
MulleMonster 2006-05-08, 19:38 Jag har aldrig kunnat springa, pga av dåliga knän (chondromalacia patella). Jag började, sprang i två veckor och fick sedan snoront.
För 2 år sedan blev jag förbannad, gav mig attan på att springa igenom smärtan. Jag började på löpband med rejäla knädkydd och gav mig sedan ut på asfalt.
När musklerna runt knäna blev starkare så blev jag av med smärtan.
Nu får jag bara ont om jag tvingas till ett par veckors uppehåll om jag blir sjuk eller så.
:)
Ny forskning visar att knän inte mår dåligt av löpning, däremot är det fotlederna som tar stryk. :crazy:
Löpning ÄR roligt när du får upp lite flås - så ha tålamod.;)
det sägs så ja... :angel:
men nä, jag har redan bestämt mig, jag tycker inte det är kul och tänker inte ens försöka ha tålamod att ändra på den inställningen :p
*knappen*
Kul att den här tråden lever igen, den visar ju att vi hästmänniskor har något som kan liknas vid ett normalt liv och kan umgås med icke-hästfolk. Förutom ni som bara väljer individuella grejor då :D
malinsky 2006-05-08, 22:02 Tråkigast: SIMMA
Varför? Det är jobbigt, man blir svettig och man kommer ingen vart (nästan) åsså ligger man där i vattnet bland en massa andra människor som också svetts, nyser, snorar, kanske kissar? Har hudsjukdomar så det flagnar.. yack!
Roligast: Förutom att rida så älskar jag att dansa.. typ streetfunk osv
MulleMonster 2006-05-08, 22:08 det sägs så ja... :angel:
men nä, jag har redan bestämt mig, jag tycker inte det är kul och tänker inte ens försöka ha tålamod att ändra på den inställningen :p
He, he
Mer plats i skogen för mig!:rofl:
Sirisiri 2006-05-09, 07:48 Jag har aldrig kunnat springa, pga av dåliga knän (chondromalacia patella). Jag började, sprang i två veckor och fick sedan snoront.
För 2 år sedan blev jag förbannad, gav mig attan på att springa igenom smärtan. Jag började på löpband med rejäla knädkydd och gav mig sedan ut på asfalt.
När musklerna runt knäna blev starkare så blev jag av med smärtan.
Nu får jag bara ont om jag tvingas till ett par veckors uppehåll om jag blir sjuk eller så.
:)
Ny forskning visar att knän inte mår dåligt av löpning, däremot är det fotlederna som tar stryk. :crazy:
Det låter precis som mig. Tidigare år har jag också klarat ca 2 veckor, sen har jag lovat mig själv att aldrig mer försöka... :(
I år har jag böjat med långa promenader i snabb takt och efter ett tag lagt in bara några minuters jogging här och där, för att sedan succsesivt öka. Nu kan jag springa ca 5 km utan att få ont.
Du som jag var klämde jag milen förra veckan och var rejält halt nästa dag... :smirk: Som tur var försvann det till nästa dag och efter några dagar var jag igång som vanligt igen.
Felet jag gjort är ju att jag sprungit för långt innan knäna varit redo för det. Tyvärr är det ju svårt att hejda sig, för konditionen är det inge fel på! :) Känns som att jag skulle kunna springa hur långt som helst!!
Apropå fotleder kan jag bara nämna att en människa på en sportaffär hävdade bestämt at jag skulle ha neutrala skor. Jag fick grymma skavsår av dom och gick istället till en annan affär. Där fick jag springa på band och på filmen såg jag ju själv att jag INTE ska ha neutrala skor...
MulleMonster 2006-05-10, 06:05 Skönt att du nu kan springa!
Det här med skor är ju så viktigt.
De flesta människor pronerar ju, så neutrala skor kan fungera med specialsulor.
Jag har haft tur och bara gjort fel skoval en gång, fick så ont att de bara användes ett par veckor, men de hann ändå med att göra skada.:mad:
Tack och lov är löparskor billigt här i England eftersom du ofta kan hitta förra säsongens färger billigt.
Färg bryr jag mig inte om, så länge de inte är rosa...:p
Fast kanske ingen större risk eftersom jag använder herrläst!:D
Sirisiri 2006-05-10, 20:21 Jag vet inte hur mycket det ligger i det, men de rekommenderas ju att man inte ska köpa förra årets skor eftersom de hunnit föråldras lite. Men det beror väl på. Jag har blivit jättekinkig nu och kollade faktiskt datummärkningen noga innan jag köpte.
AnnaPaanna 2006-05-10, 20:46 var får ni tiden ifrån...?
*KL*
Roligast bortsätt från ridning är nog att jogga :D Sj brukar jag ta med min lilla sköthäst som är en liten shettis :love: bra både för mig och för henne ;) Tråkigast är nog friidrott det är jag så dålig på speciellt häcklöpning :angel:
Vad många det är som tycker att det är så tråkigt att springa, jag älskar löpning! Man kan verkligen koppla bort allting annar då.
Nu när man har unghäst blir det ju tyvärr inte så mkt ridning :(
Annars är styrketräning rolig och snowboard! Boxning!!!
Tråkigast är nog...hmm, ja simma är inte så jättekul inte heller spinning eller vanlig friskis och svettis.
Annars är nog den mesta träningen rolig.
Libertine 2006-10-05, 16:00 *knapplån*
Ridning är ju helt klart roligast. :) Jag gillar dans också... iaf så länge ingen ser mig dansa, för nån speciellt duktig dansare är jag inte. =/ Faktiskt är jag inte så sportig av mig... tråkigast är löpning, och lagsporter.
Silver Girl 2006-10-05, 16:04 Roligast:
- Ridning (såklart)
- Combat-träning (sparkar och slag i luften till musik)
Tråkigast:
- Jogging
Jag tycker som många fler att ridning helt klart är roligast... :D
Annars så trivs jag med en hel del annat, bara jag får röra på mig.
Simning, innebandy, fotboll, bollsporter i allmänhet...
Jogging trivs jag med, men ännu bättre är orientering, motivationen ökar betydligt!!!
Tränar egentligen ingenting just nu (förutom ridning då), så numera blir det mest bara jogging då och då. Hade tänkt börja motionssimma på kvällarna om jag får tid över...
Sen har tanken slagit mig... Om man ska räkna ridning som en riktigt träningssport (vilket det ju kanske inte är så många som gör) så är ju hästmänniskor ena riktiga sportfånar!!! ;) :rofl:
Roligt:
Ridning, stavgång, yoga
Tråkigt:
Jogga, simma
Darbhanga 2006-10-05, 21:14 Roligast: ridning, dans, step up, pump
Tråkigast: bollspel som t.ex. fotboll, även ishockey
Över huvud taget tränar jag hellre själv än i ett lag. Har förut sprungit & simmat en del.
Ridning är helt klart roligast och simning är tråkigast eftersom att det är så långtråkigt
och fotboll är oxå riktigt tråkigt, eftersom att man är bollrädd :angel:
almostgorgeous 2006-10-30, 21:47 roligast tycker jag är ridning, yoga och spinning (med egenvald musik) är vädigt mycket individ när det kommer till just träning.
bollsporter är inte my cup of tea... dels är jag fruktansvärt bollrädd och dels är jag ingen riktig tävlingsmänniska i den benämningen.
Elma_vip 2006-10-31, 01:08 All träning är rolig så länge man har musik/mp3. :D
Jag tycker mest om:
Ridning
styrketräning
jogging
längdåkning
paddling
friskis & svettis
(kan räkna upp massa saker)
Tycker mindre om:
simning
//Diana
Roligast:
Ridning såklart:)
Att cykla
Badminton ( fast det inträffar väl bara fem gånger under sommaren:angel: )
Mindre roligt:devil::
Att jogga
Fotboll:crazy:
Rida är roligast :banana: :D
Springa är tråkigast för jag har verkligen sååå dålig kondis och blir trött efter 100 meter :o
Instämmer! Är exakt likadan :D ;)
Roligast: Ridning, spinning
Tråkigast: Simning
Rider 1-2 hästar per dag.
Tränar flera ggr i veckan och då tränar jag body pump, spinning, core, promenader o gym.
Ah, en till spinningtokig! Och ja, simma ar inte heller kul...
tirnanog 2006-12-09, 12:22 *kl*
lite trådkapning kanske :o
jag ser inte ridning som en träningsform utan det är något jag gör för att det är helt underbart att kunna förmedla något till en annan varelse att kunna kommunicera och (förhoppningsvis ;) lära ut något, att se att man lyckas med det är helt underbart. Sen får man kondition på köpet, och visst är det ju så att ridning klassas som en sport, men jag är inte inne på samma kör vad det gäller det. :p :p :p
Alla gör inte så men vissa verkar bara ha det som ett konditionspass, pratar mer med ryttaren jämte i ridhuset än fokuserar på hästen, där kan man ju verkligen kalla det ytligt träningstillfälle för inte kommer man närmare hästen med den typen av "söndagsridning" :rofl: men de allra flesta är nog inte såna men visst ser man även den typen av ridning.
ojoj nu blir det väl reaktioner på detta:crazy: , men det är bara uppfattningen jag har :bow: :bow:
som ren träning är joggning absolut tråkigast, jag gillar inte att träna för övrigt så jag gör inte det. Däremot blir det ju annan typ av "träning" som t.ex. hämta hö/spån/torv/kraftfoder/mocka/vattna osv osv. :)
Congeria 2006-12-09, 17:11 jag har aldrig sett ridning som en träningsform...
men är det det så:
roligast: ridning, spinning, jogga, snabbgång, kickboxning
tråkigast: styrketräning, simning, aerobics
Förut tyckte jag spinning var kul, men det tycker jag boxer size är också.
Tråkigast är nog att jogga.
Simning är tråkigast, så himla enformigt!(i bassäng)
Löpning och ridning är roligast:bump:
|
|