jag får i vissa perioder väldigt ont i en punkt under sittbenen. gör så ont att jag har svårt att sitta i sadeln. känner aldrig av det annars, bara när jag rider. detta går alltså i perioder. det känns inte av på flera veckor, för att sedan en dag göra ont och försvinna efter några dar.
det känns som en nerv under vardera sittbenet som "kläms"?
känns det bekant för någon?
:confused:
Fröken_Skåne
2005-12-30, 15:41
Kanske sitter du snett och denna punkt blir överbelastad ?
hm, jo, kanske. men det känns lite konstigt att jag skulle sitta snett i perioder. det kan ju som jag skrev gå flera veckor utan att jag känner någon smärta. men sen är det plötsligt där i några dagar för att sedan försvinna spårlöst.
hm, kanske borde uppsöka läkare:crazy:
HeJ!
Sånt får jag med ibland. Vi har i min klass(sjukgymnast) kommit fram till att det "måste" vara nåt musklefäste som ömmar, finns ju ett par på sittbenen.../ Lavinia, som stretchar bort värken
Jag kan var jätteöm även då jag inte rider...har svårt att sitta på hårda stolar etc. Jag tror man borda strecha mera efter ridning...MEn har inte hittat den ultimata övningen /övningarna ännu...Några tips ...!
jo, jag kan nog också känna av det när jag sitter på hårt.. jag är väldigt osmidig:o har börjat stretcha varje dag. men det tar ju ett tag innan man ser resultat..
hm, ja. jag försöker stretcha så vi får se om det försvinner..
det är lite konstigt, jag kan sitta och rida i lugnan ro och helt plötsligt så smärtar det till. känns som att en nerv kläms:confused:
kanske ska läsa på lite om människokroppen..
MsMarvelous
2006-01-11, 02:57
Ar det alltid i samma sadel? Jag far samma problem om jag rider i min chefs makes sadel, da den ar alldeles for stor for mig. Sa nu om jag maste rida i hans sadel slanger jag pa en gelsits, och det hjalper.
nja, mer eller mindre i alla sadlar. ibland när jag ridit i någon annan sadel och inte känt någon och sen hoppar upp i min så gör det jätteont. fast jag fick ont av min gamla också..
hm, kan du utveckla lite? hur brukar ischias te sig?
brukar inte det kännas lite mer i höften, nedre ryggen?
jag har iofs då och då ont i länden/strålar upp mot ryggen..
:confused: