Visa fullständig version : Abetta Wide Trail

sussa
2006-01-11, 10:08
Hej igen, angående min sadel fråga förut till för fjording så undrar jag om ngn har nån erfarenhet av denna sadel, det är en syntetsadel som heter Abetta Wide Trail. Är lite sugen på den, men vill gärna kolla om ngn av er vet ngt om den. Annars så kanske det blir en semi ialla fall :smirk:
:banana: sussa

Mirre
2006-01-11, 17:43
var hitta du den? *letar sadel till stor grov kbl travare*

sockerhumlan
2006-01-11, 22:15
Jag spanar också in en sån till min tinker:banana:

sockerhumlan
2006-01-11, 22:17
Jag spanar också in en sån till min tinker:banana: http://www.milstawestern.com

sussa
2006-01-12, 08:18
Har ni ngn erfarenhet av dem ???

sussa
2006-01-12, 08:20
Har ni ngn erfarenhet av dem :d , De verkar ju bra :banana:

Daimie
2006-01-12, 22:09
Min erfarenhet (har en arab med kort och mycket bre rygg, utan manke) är att den var för rak för min häst. Då är hon ändå inte så speciellt svängd, svankig i ryggen. Tvärtom skulle jag kalla henne ganska rak.

sussa
2006-01-13, 08:01
Min Fjording är också bred utan manke, med en rak rätt lång rygg, hon är väldigt nätt i kroppen men behöver ändå x-vid i sadel, man får väl ta o leta efter återförsäljare häromkring, så man har en chans att få låna hem sadeln :).....

Asphyxia
2006-11-24, 13:38
Håller på att prova ut sadel till min bruksnordis, och en som passade direkt som var tillräckligt bred och samtidigt något svängd under (hästen något svankig) är en Abetta Arabian Trail. Kruxet är att denna endast säljs på ett ställe och de vet tydligen inte om de ska beställa hem fler eftersom de är för billiga och frakten blir för dyr.

Men den är urskön att sitta i och verkar vara av bra kvalité. Så nu funderar jag på att importera om inte företaget tar hem snart (samma företag som det länkades till tidigare).

Alla kanske kan beställa en sadel så kanske han tar in till oss? :banana: =)

minternet
2006-11-25, 18:20
Kan bara lämna min erfarenhet..... och jag tycker INTE att den är bra. Håller just nu på och ska lämna in min som har rostat i beslagen efter bara 1,5 månads användning jag är jättebesviken. Den känns dessutom sned i sätet och en oberoende sadelmakare har dessutom sagt att den verkligen ÄR sned (tillverkningsfel..... ?)
Vi får se vad som händer jag är inte klar än med det här.
Fortsättning följer...

Är det verkligen bara ett ställe som säljer dem?
PM:a mig vilket du menar så jag kan kolla om det är samma...;)

// M