Visa fullständig version : Vart kan jag hitta dessa???

Athina
2006-02-07, 14:21
Jag letar efter sånna här spännen att sätta på tyglarna så jag kan byta huvudlag lite snabbare än att stå och knyta upp knutarna hela tiden... och detta lär ju vara billigare än att köpa nya sk. quick reins oxå..

http://i28.photobucket.com/albums/c208/Dumnissen/814.jpg

Vet att B****za säljer dem, men det går inte att bara beställa dem, man måste köpe en jäkla massa mera...

JHANA
2006-02-07, 16:23
Dom flesta försäljare brukar ha med sig på tävlingar har jag sett.
Använd med försiktighet, spännen har betydligt kortare livslängd än läder av god kvalitet.
Har aldrig använt och kommer heller aldrig använda sådana själv av den anledningen. Säkerhet går före bekvämlighet.

Mia L
2006-02-07, 16:24
Kolla i järnaffären eller på Granngården (Lantmännen), ofta har de ett skapligt utbud på olika spännen och hakar :idea:

Lina_Zacha
2006-02-07, 16:36
se upp så att det inte blir skramligt i bettet. trigger snaps finns i sgs alla western-butiker, gå in på western.nu och kolla runt efter länkar.

Tudord
2006-02-07, 16:37
En kompis red med såna på tyglarna, en gång när hon tränade dressyr på åkern och tog ett ledande tygeltag i galoppen (såklart:o ) släppte spännet och tyglarna satt bara fast i ena sidan på bettet:eek: gick bra som tur var!

Matiz
2006-02-07, 16:49
Jag har alltid såna på alla träns och inget har hänt någonsin för mig på de åren jag haft det.

Finns på vissa distansutrustningsaffärer oxå :D

Solafekub
2006-02-07, 18:33
Jag har sådana spännen på ett par av mina tyglar, och jag har heller aldrig råkat ut för några problem. :)

Seabaz
2006-02-07, 22:33
jag köpte mina på tumbleweed på globen-mässan!

har letat i järnaffärer och småplocksaffärer men hittade inget. hittade andra spännen på läderverkstan här i stan.
Ett tips är att kolla i syaffärer också! Dom har mängder med spännen såg jag EFTER jag hittade mina på globen då.... :smirk:

fossig
2006-02-08, 12:48
jag har köpt sånna på en affär som säljer båtar och båttillbehör..
ca 12 kr st, vet inte om det var billigt eller dyrt..

ida.kar
2006-02-09, 16:30
jag har helt vanliga karbin(?)hakar, som jag tagit från grimmor/grimskaft som gått sönder.. funkar bra. lite skrammligt, men det känns inte annorlunda när jag rider, och hästen verkar inte störas av det..