Visa fullständig version : Mirandas ärr (bild)

pigleton
2006-02-10, 17:32
Vill bara visa en bild på hur Miranda ser ut idag, vill man se och läsa vår historia så rekommenderar jag sökningar här på Miranda eller länken OBS! Känsliga personer varnas för brännskadebildhttp://www.alltforforaldrar.se/index.php?cat=&articleid=5758

Idag är hon 2,5 år. Olyckan var när hon var 11 månader. Nallen hon fick från Cetzy och MagicMadonna med hälsningar från hela Buke ligger faktiskt i bakgrunden. Hon blev alltså bränd över huvudet, ansiktet, bröstkorg, viss del av mage samt armar.
Armarna är det som syns mest iom att ärren där är upphöjda. I övrigt ser man mer skuggor.
http://i12.photobucket.com/albums/a211/pigleten/Bild026.jpg

Det är så underbart att jag lägger in en till av bara farten.... min vackra Miranda :love: http://i12.photobucket.com/albums/a211/pigleten/Bild024.jpg

Fraggel_Tess
2006-02-10, 18:10
Jag har funderat över er med jämna mellanrum. Och nu syns en strong liten tjej med glimten i ögat på bild. *Stor bamsekram*

Lambi
2006-02-10, 18:55
Vilken söt tjej du har!

Läste din berättelse, det är skönt att det finns föräldrar som vill dela med sig.

Cizzi
2006-02-10, 19:13
Vilken söt tjej! Läste din berättelse och tårarna rann :cry: vilken hemsk bild på henne med hela ansiktet sönder bränt :eek:
Men nu syns det ju inte alls i ansiktet, sååå söt och ser bra busig ut :bump:

Måste varigt en super hemsk upplevelse men jag är imponerad av att du höll dig så klar när det hände, att du gjorde allt rätt, så duktigt gjort, händer detta mig vilket jag verkligen inte hoppas så måtte jag vara så skärpt som du var :bow:

pigleton
2006-02-10, 19:24
Tack!

Jag tänker som så här. Kan mina upplevelser göra att en enda människa tänker sig för lite extra när det gäller hantering av varma saker i närheten av barn så har det iaf fört nånting gott med sig. Jag önskar innerligt att ingen någonsin behövde utstå såna här saker.

Sablar22
2006-02-10, 19:26
Gu´så go hon ser ut.. och visst glimtar det massor
av bus i ögonen? :love: :love:

Helt fantastiskt att det inte syns mer än sådär! :bow:

Djurjouren
2006-02-10, 21:58
Läste din fina berättelse och tårarna kan bara inte sluta rinna.

Inte_Ung
2006-02-10, 23:30
Vilka ögon hon har.
De är bara något alldeles extra.

AnnaKarinA
2006-02-11, 01:14
Otroligt vacker tös, sitter här med tårarna i ögonen och tänker att det är otroligt att det syns så lite.... :bow:

Constance
2006-02-11, 01:39
oj, ja vet inte va ja ska säga...finner inga ord, känner mig som maktlös, bortdomnad.

Men ändå är jag glad att hon ser så himla pigg och fräsch ut... hoppas allt fortsätter gå bra i framtiden!

johannea
2006-02-11, 08:18
Måste säga att jag shäms över mej själv när jag ser bilderna, min dotter trillade i stallet när hon var ca 1 1/2, slog sönder ansiktet, ögonbryn och överläpp sprack rejält och kinden blev sönderskrapad, hon är nu 4 och det syns fortfarande i halva ansiktet, brukar tycka synd om henne när hon frågar om sina ärr och hon säger att hon inte vill ha dom där,
Det är ju inget mot hur ni har det, vad blind man kan bli av sina egna bekymmer...
Tack för att du delar med dej!!!:bow:

pigleton
2006-02-11, 08:48
Gemensamt svar

Tack alla! För era fina ord och för att ni läser. Det betyder mer än jag kan förklara.

Vad gäller Mirandas framtid så är det sagt att den dag hon själv känner att ärren stör henne och hon är så pass stor att hon förstår konsekvenserna av plastikoperationer, dvs att det kommer göra ont och vara besvärligt så har hon om hon vill en chans att få hjälp med det. Hennes läkare ville dock att hon ska vara minst 13-14 och gärna äldre ändå.

För mig spelar det idag ingen roll, jag hoppas att hennes liv inte ska behöva påverkas alltför mycket av detta, även det inte är något vi gömmer undan. Hon har både korta och långa ärmar på tröjor och frågar någon så berättar jag gärna.

pigleton
2006-02-11, 08:50
Förringa inte dina känslor, det är ju ert liv och det som varit centralt för er. Jag kan också känna sorg i hjärtat över ärren och det som hänt men desto mer glädje över min vackra glada Miranda som idag mår så bra och trivs med livet.

indian-charlie
2006-02-11, 09:10
O ! Vad jag rös när jag läste om Er..tårarna kom..:cry:

Vilken lycka att se henne på bilderna nu..jättegullig tös..

Lycka till i framtiden..

Kexchoklad
2006-02-11, 15:42
Ajaj, stackars liten! Men vad fint det blivit nu :)
Vet själv hur ont sådant där gör, råkade ut för något liknande när jag var liten, fast endast med en fot. Och fy vad hemskt det var. :eek:

norrland65
2006-02-11, 18:01
Vilken gripande berättelse. Vet hur snabbt det händer... ett ögonblick...

Å vilken stark och pigg tjej med glimten i ögat. Gullhjärtat! :) Verkar ha klarat olyckan jättebra!

Stark berättelse, stark att läsa. Tänker bara: vilken härlig, stark familj!

Norrland

escodobe
2006-02-11, 20:02
waow vad fint det har läkt!

vacasso
2006-02-11, 20:49
Ojojoj :eek: :( Vilken hemsk historia.
Men hon ser ju ut att må prima idag :) Söt liten busunge :D

havreflinga
2006-02-11, 21:03
Jag tänker som så här. Kan mina upplevelser göra att en enda människa tänker sig för lite extra när det gäller hantering av varma saker i närheten av barn så har det iaf fört nånting gott med sig. Jag önskar innerligt att ingen någonsin behövde utstå såna här saker.

Vi tackar för att vi fått läsa. Man behöver bli påmind om vad som kan hända.

Lydia
2006-02-11, 21:25
Jättesöt tjej hon är, det glimrar i ögonen! :love:

Sar
2006-02-11, 22:50
Vad roligt att se hur återställd hon är! Och så söt:love: :love: !

Snurrfian
2006-02-12, 07:42
Vad fint det har läkt!! Och hon är en riktig liten sötnos!! Kramar till er!!:banana:

Tramptass
2006-02-12, 15:55
Vilken historia. :cry: Men vad fint det har läkt. Och bus i blick finns det gott om.

Kramar till er!

Cillavan
2006-02-12, 16:52
Hon är fantastiskt fin! Jag grinar som alla andra efter att ha läst.

Marwinette
2006-02-13, 06:26
Läste din berättelse och tårarna bara rinner :cry: Vilken smärta ni alla fått utstått :cry:

Man blir onekligen väldigt glad av att se att hon blivit så fint återställd :bow:

Hon lyser och ser så där busig ut i blicken som bara ett barn kan göra underbart att se !!!!!
Många kramar från mig.................

Ardnaxela
2006-02-13, 07:41
Jag sitter här med tårarna rinnande, :cry: efter att läst Din historia på fN.

Vad bra att det läkt så fint! Otroligt hur kroppen lagar sig själv. Tack för att Du delar med dig.

pigleton
2006-02-13, 08:46
*knapplån*

allmänt svar

Återigen tack alla! Tack för alla fina ord om min vackra dotter! Jag är väldigt stolt över henne. Hon är en stark liten tjej som var så fantastisk genom allt detta. Naturligtvis är hon fantastisk fortfarande men nu får hon ju bara vara barn utan massa annat omkring.

Även tack för att ni läser för som jag sa, kan det nu göra att en enda människa tänker sig för lite extra så finns det iaf någonting gott att hämta ur vår olycka. Dessutom var det för mig väldigt befriande att skriva om det.

javill
2006-02-13, 11:05
Vad söt hon är. Läste din berättelse och såg bilderna. *snyft* Så fin hon blivit i ansiktet nu.

Arabizar
2006-02-13, 13:02
Vad fin hon är:love:
vilken pärs ni gått igenom allihop,mest lilla Miranda då.

kram på er:)

Zaria
2006-02-13, 13:21
Åh vad fint det blivit,och vilken söt tjej :love:

Har tänkt på er emellanåt,särsklit som jag kan vara en riktig slarvmaja när det gäller varma saker i köket,då tänker jag till en extra gång och är mer försiktig.
Var ju även på Buke då hon brände sig och läste dina trådar och det är nog en av de trådar som berört mig mest,Tack för att du delar med dig.

Mvh Zaria

Fröken_Skåne
2006-02-13, 13:23
Vad kul att se ! Hon är underbart söt! :love:

ChristinA
2006-02-13, 16:10
En otroligt gripande berättelse!
Många tankar till Er!

Måste säga att i ansiktet är hon hur fin som helst, jag kan inte se några ärr.

Raeman
2006-02-14, 11:14
Vilken sötnos! Vilken otäck historia! :cry: Men hon ser ju ut att må bra nu.

Gissa om vi kommer vara försiktiga med varma saker efter att ha läst er berättelse!?

Ge Miranda en kram från Buke-Raeman

pippi27
2006-02-14, 13:24
lilla tösen:love:
Tack för att du delar med dig.
Har ju funderat emellanåt hur det är med Miranda.
Hon ser ut som en glad tös med glimten i ögat!

En jättestor kram på er!

ainasoja
2006-02-16, 13:36
Vad fin hon är det lilla hjärtegrynet :)

Hon är en tjej med glimten i ögat och hon har en härlig personlighet!

Svalan
2006-02-20, 20:20
Jättesöt liten tjej!