Visa fullständig version : Uppsägning nödvändigt?

Cattfia
2006-02-20, 16:05
Står i ett stall ganska centralt och trivs fortfarande inte efter tre månader pga av att ingenting fungerar som utlovat.
I kontraktet som jag skrivit med de två ägarna står det specifierat grovfoder fri tillgång i from utav hö och detta har blivit ändrat på trots protester från flera av oss i stallet.Dessutom är det ingen fri tillgång som utlovat. Detta är endast en sak av många som jag irriterar mig på att det inte fungerar. Betalar gärna för mig men då ska det vara såsom utlovat.

Om ägarna inte själva har hållit sig till kontraktet måste då jag fullfölja den biten i kontraktet med en månads uppsägning :confused: Skulle helst vilja flytta nästa vecka då jag känner mig utfryst :cry:

Kissekatten

nightcrawler
2006-02-20, 17:27
vet inte riktigt hur det funkar när inte ägarna följer kontraktet. men jag tycker att du borde få slippa ifrån uppsägningstiden då inte dom har fullföljt det som utlovats i kontraktet.

du får gärna pma mej sen och berätta hur det gick. håller på och skriver kontrakt och är lite grön så jag vill ha så mycket info och tips om kontrakt som möjligt för att undgå att det blir fel

Cattfia
2006-02-21, 10:52
*puttar upp* ingen mer som har ett hum. Kan man kontakta jurist för rådgivning kanske-

shampiz
2006-02-21, 10:59
Om dom har brutit mot kontraktet så borde du väl kunna flytta utan uppsägningstid. Du har ju ändå flyttat dit och blivit lovad nåt som du inte får. Då borde det väl vara så att man självklart letar efter nåt annat som motsvarar det man vill ha.
Egentligen skulle du bara säga åt stallägarna att eftersom dom inte håller kontraktet så kommer du att flytta och att du då flyttar så fort du hittar nåt annat och att du räknar med att inte ha nån uppsägningstid eftersom dom inte hållit sin del, och se vad dom säger. Det kanske inte blir några problem, ifall de vet att de gjort fel.
Lycka till.

Sammet
2006-02-22, 15:20
Jag stod i ett stall där de från att ha "hö ingår i hyran" gick till "vi sänker hyran men ni måste betala hö/kg from. nu".

De fick då säga upp allas kontrakt och därefter skriva nya. Men de var ett företag och seriösa.

Kolla upp din situation med en advokat, kan hända att de inte Får ändra i kontraktet som de gjort nu utan att säga upp kontraktet först.

babsan
2006-02-22, 19:53
precis.
hur lyder kontraktet.
jag tänker på hur leasingkontrakten ser ut. där står uppradat allting som ska uppfyllas (hästen ska skötas, verkas vaccineras osv) och om inte det sker så anses kontraktet upphävt och ägaren har rätt att ta hem hästen omedelbart (annars är det 2 månaders uppsägningstid).
något liknande borde de stå i uppstallningskontraktet?

rocki
2006-02-22, 22:57
Ägarna själva har ju redan begått ett kontraktbrott då gäller ej kontraktet.....det är ju redan brutet......;)