Visa fullständig version : Hjälp med försäkring.

Miss Sixty
2006-02-22, 13:06
Eftersom jag inom den närmaste tiden kommer bli hästägare igen så tänkte jag gå in på Agr**s hemsida och titta på vad jag skulle ha för försäkring.

Jag såg att dom ändrat om en hel del och jag har i cirka en timme läst och läst men fattar inte det nya systemet:confused:

Jag vill ha samma försäkring som jag hade på gammla pållen som var:

Agr** Maximal liv och användbarhet
Agr** Maximal Vet.vård utökad

Vilka har samma vilkor som dom i det nya systemet?

Sen fattar jag inte det med olika självrisker:confused:

Självklart kommer vi ringa dom när det närmar sig men tänkte baraa höra här för jag blev rätt förvirad.

Tackar på förhand:bow:

Miss Sixty
2006-03-01, 11:34
Puuuuuuuuuuuuuuutt

Zenith
2006-03-01, 11:38
Ring dem och fråga! :)

Miss Sixty
2006-03-01, 11:42
Får nog göra det:)

Frasseoo
2006-03-01, 12:21
Om jag var som du skulle jag ringa till alla bolagen.
Så du får lita att jämföra med.

När det gäller självrisk är det den delen av veterinärvårdskostnaden som du måste betala själv.
Ju högre kostnad du kan betala själv, desto lägre premie.

Jag har själv valt 4000 kr på mina hästar. Då blir försäkringspremien hälsten så hög som vid 2000 kr.
En del bolag har lägre självrisk än 2000 men då måste du betala
en viss procent på det som är utöver självriken. tex 1900+20%.

Jag har valt att ha min häst i ** eftersom de erbjuder en försäkring som täcker mediciner, rehabilitering (tex massage eller EQ), avlivning och kremering.

Gäller det en unghäst kan du teckna en prova på försäkring för typ en 1000 lapp för ett halvår.:banana:
Frasse

Pallas_Athena
2006-03-01, 13:18
hade jag vart som du hade jag tagit folksam.
vi har haft både agria och sveland men nu har vi folksam och det är dom absolut bästa enligt mig

Frasseoo
2006-03-01, 14:31
Varför?

Jag tycker att I* är kanon.
Snabba, vänliga svar.

Jag brukar inte direktreglera utan skicka in kvitton.
Ersättningen kommer inom ett par dagar.:bow:

/F

Miss Sixty
2006-03-01, 16:06
Jag hade Ag** till min andra häst och utnytjade försäkringen väldigt flittigt och det var aldrig några problem vid ersättning. Dom tänkte även alla kostnader för specilskonngarna, medeciner och även avlivningen.

Hästen jag ska köpa är redan i agria så jag ser ingen andledning till att byta.

Immer
2006-03-01, 20:24
Jag är också nöjd med Agria. Har kollat deras nya försäkringar, och tycker inte det är någon jätteskillnad mot de gamla.

Ta kontakt med ditt ombud, och be honom/henne reda ut begreppen.

Immer

Idasagare
2006-03-02, 08:53
Jag hade Ag** till min andra häst och utnytjade försäkringen väldigt flittigt och det var aldrig några problem vid ersättning. Dom tänkte även alla kostnader för specilskonngarna, medeciner och även avlivningen.
Hästen jag ska köpa är redan i agria så jag ser ingen andledning till att byta.
Hade inte jag heller gjort. Har precis nyförsäkrat en häst, det blev A. Vår ena tränare är återförsäljare för F men premien blev nästan dubbel. Vår revisor är åf för S men den var också dyrare. I detta fallet sa de bara att A var billigarr men i andra är de det inte. Man måste alltås kolla.
Sen brukar jag av princip inte byta bolag. OM det händer något kan inte bolagen skylla ifrån sej då.