Jag har köpt 2 hästar nere i Holland, i närheten av Rotterdam. Allt var i princip fixat och klart, transportören skulle hämta dom på tisdag. Pratade med honom senast i torsdags morse, skulle ringa honom ett par timmar senare för att ge honom den exakta adressen. Problemet är bara att jag inte får tag på honom! Har kollat runt med andra transportörer men ingen har plats/ska åka den vägen på flera veckor. Eftersom priset för transporten dessutom har fördubblats sen i höstas så funderar jag på att åka ner och hämta dom själv istället.
Så: tips tack! Vad kostar färjorna? Nån spec väg man bör undvika? Ska alltså åka Göteborg-Rotterdam. Smidigast hade ju varit om man kunde få hyra en liten lastbil men det verkar svårt...
MissInterpreted
2006-02-25, 13:15
Har sett att flera av de svenska transportörerna har 2-hästars lastbilar i sin "flotta". Har inte frågat själv, men kanske de kan vara intresserade av att hyra ut till dig om de själva inte har användning för den/dem just då? Bara en tanke...
Dom tar säkert redigt betalt om dom ens vill hyra ut dom, men jag kan ju kolla iaf. Tack för tipset!
Carpe_Diem
2006-02-26, 18:21
Jag hoppas du inte har gjort misstaget att betala din fd transsportör redan, för då har han säkert lurat dig genom.
Per häst kan transsporten gå på allt från 4000 kr - 15000 kr.
Du får söka på nätet, om du inte lånar via närmaste mack en trailer och hämtar dem. Sedan får du kolla med färjorna direkt vad de tar. Sök på google efter sträckan och sedan plus färja osv...
Lycka till!!
Hur tankte du att aka? Over Helsingborg? Isafall kan du kolla farjeprisorna pa www.scandlines.com eller .se, www. hh-ferries.dk eller com.
Poteijk i Holland kor varje vecka till Sverige. De kor genom hela Europa.
Nej, riktigt så korkad är jag inte :angel:
Nu har jag åtminstone fått tag på hans samarbetspartner och h*n skulle försöka nå honom. Jag har anlitat den här chauffören förut utan problem (bara förseningar), så jag vet inte. Det kan ju ha hänt nåt...
cinemon:
Jag försöker iaf kolla färdväg osv om jag nu måste köra ner själv. Vilket är bäst, Helsingborg-Helsingör eller bron? Jag gillar inte båtar... :crazy:
har kollat scandlines men när man ska välja fordon kan man bara välja upp till 1,95 högt. Har mailat deras kundservice, hoppas att det inte blir så mkt dyrare.
Jag sökte på poteijk, men fick inga träffar. Har du nån webadress eller telnr?
Tack båda två för bra tips!