Visa fullständig version : motionscykel, roddmaskin el crosstrainer

Sparvoga
2006-03-23, 13:28
Vilket redkskap tror ni är effektivast för träning hemma???

mjauen
2006-03-23, 14:27
Hej!:banana:

Sparvoga
2006-03-23, 14:37
Jo, hej.....

mumin
2006-03-23, 15:07
Något som man tycker är roligt och som inte kommer att stå och samla damm i nåt förråd efter två veckor..
Oftast är det effektivaste redskapet det man tröttnar på först! ;) Så ta det du tycker är roligast!
Crosstrainer är nog den tveklöst mest effektiva maskinen men som sagt, man ska fortsätta också.. Jag hade personligen tröttnat på den alldeles för fort, just för att det kan bli FÖR jobbigt. Nöjer mig med 10 minuter som uppvärmning på gymmet..

Lavinia
2006-03-31, 15:46
HeJ!

Egna viljan.. Själv har jag en balansboll då blir träningen iaf rolig..

och cyklar till stallet, fast inte idag för det snöar för mycket../ Lavinia

Helen Thelin
2006-09-21, 09:34
Vilket redkskap tror ni är effektivast för träning hemma???

Roddmaskinen, den använder du hela kroppen med, på cyckeln bara benen och på crosstrainern missar du mage och rygg.

nidron
2006-09-21, 10:03
Roddmaskin tycker jag verkar vara ett väldigt roligt träningsredskap, även om jag aldrig prövat. Men att köpa en sådan borde väl kosta skjortan? Och vart får man plats med den? :)

ang
2006-09-21, 10:06
Effektivast för träning hemma är nog vissa egenskaper:
disciplin, vilja, motivation och att sånt där "tråkigt självklart". ;)
Skulle börja med "golvövningar" som situps, armhävningar, utfall osv och se till att jag fixade att faktiskt göra dem först ...

Helen Thelin
2006-09-21, 12:46
Roddmaskin tycker jag verkar vara ett väldigt roligt träningsredskap, även om jag aldrig prövat. Men att köpa en sådan borde väl kosta skjortan? Och vart får man plats med den? :)

under sängen? :)

malumbub
2006-09-21, 16:54
Jag hade nog valt cykeln. Men det är en smaksak. Och beroende på vad man vill med träningen.

Mys
2006-09-21, 19:23
Har inte någon som helst erfarenhet av de andra båda maskinerna men min motionscykel är guld värd som ett komplement till ridträningen. Min häst är ganska stor i både kropp och steg och om jag skall orka rida "ordentligt" behöver jag träna lite vid sidan av. Cyklingen är jätteeffektiv när det gäller detta. Har jag slarvat med cyklandet en tid känner jag ganska snart av det i ridningen.

Dock får ju inte överkroppen så mycket träning genom cykling och här kan jag känna att jag saknar styrka. Försöker komplettera med situps, vilket absolut inte är optimalt men i alla fall bättre än inget.... En idé är ju att komplettera cyklingen och situpsen med att jobba lite med hantlar. Tillsammans med mockning och rykt kanske det blir riktigt bra till slut! :banana:

thilia
2006-09-22, 18:50
själv går jag och trånar efter en crosstrainer, det känns som den är rätt effektiv på gymet iaf :)

komplettera med lite allmänna styrkeövingar också kanske?