Visa fullständig version : Vilken Binda?

Karroo
2006-04-01, 09:36
Har ni något tips på en bra binda att rida i???det bara skaver.:confused: :crazy:

Stopek
2006-04-01, 18:30
Har ni något tips på en bra binda att rida i???det bara skaver.:confused: :crazy:

Gärna en billigare, typ ICA, som inte känns så plastig och så Barnolja. Det smörjer och gör att huden blir skyddad från både friktion och mens.

Hälsning Maja

Mitrolle
2006-04-01, 18:38
Tampong istället kanske?

Mitrolle
2006-04-01, 18:38
*raderat* blev dubbla

Whirlie
2006-04-01, 18:41
Jag använder libress vanliga tunna, de går bra men always som är mer plastiga skaver järnet. De bästa är de tjocka, luddiga som fanns i mitten av 90-talet innan tekniken går frammåt till supertunna. Tror sådana fortfarande säljs på apoteket(?).

Vicious
2006-04-01, 18:44
Jag skulle också föreslå tampong, men det är ju inte alla som kan ha det tyvärr annars är det super :bow: Man glömmer totalt bort att man har mens över huvut taget.

*Gotlandsrusset*
2006-04-01, 20:29
Tampong. Smidigt, känns inte o du slipper känslan av att gå omkring med en blöjja.

Whirlie
2006-04-01, 21:16
Tampong. Smidigt, känns inte o du slipper känslan av att gå omkring med en blöjja.

Alla kan inte använda tampong, och då får man hålla till godo med det näst bästa och försöka hitta bästa lösningen där.

Prosit
2006-04-02, 03:30
Jag skulle också föreslå tampong, men det är ju inte alla som kan ha det tyvärr annars är det super :bow: Man glömmer totalt bort att man har mens över huvut taget.
Om inte snöret hamnar fel :angel: Då får man skav av det i stället:crazy: :o

diny
2006-04-02, 13:44
Använder oxå libress för jag håller med om att always skaver. Såg just att Always hade ändrats så jag köpte en förpackning men har inte hunnit testa än. Bra tips med barnolja.

Vicious
2006-04-03, 10:19
Om inte snöret hamnar fel :angel: Då får man skav av det i stället:crazy: :o

Ja, jo :crazy: Om det skär in emellan också :eek:
Fast fördelarna överväger nog nackdelarna för mig iaf :)

Bison
2006-04-03, 10:21
tampong :idea:
men om det inte funkar för dig skule jag prova libresse tycker de var bra :)

Emmas_pubbe
2006-04-04, 22:21
Fy för mens när man rider:(

tampong är toppen. annars är dom tjockaste bäst-

Glamoroza ox
2006-04-04, 22:48
Använder Always, tvärt emot alla andra:smirk: :confused:
Tamponger är tyvärr inget för mig & tycker inte att libress stannar där jag har satt den:mad:

Balder
2006-04-05, 11:31
tampong funkar bäst för mig... man märker den inte, tyvärr så kan inte alla ha det ju

MizSaab
2006-04-06, 08:34

Man glömmer jo lätt att man har mens, men ack så bra skydd! Avskyr att gå med tanken att nån ser att jag har binda på mig och så "klottar" de inte lika mycket när man har propp i hålet! :D
Men som sagt, alla har olika smak och tycken men jag har helt övergått till tampong/trosskydd och använder sedan libresse nattbinda. Dessutom gillar jag libresses "hygienlappar" att putsa med vid varje byte! :idea:

Whirlie
2006-04-07, 17:47
Man glömmer jo lätt att man har mens, men ack så bra skydd! Avskyr att gå med tanken att nån ser att jag har binda :idea:

OJ oj oj! Du skulle varit med förr, när bindorna var 10 ggr tjockare än idag (minst känns det som!). Om de åkte minsta lilla snett i ridbyxorna så blev det en bulle. Dagens bindor skulle man kunna vika tredubbla och lägga bakom ena skinkan och ingen skulle se dem genom byxorna (nästan). *låter som en gammal tant, men allt var faktist inte bättre förr!*

miniea
2006-04-07, 17:58
Tvärt emot alla andra här (verkar det som) tycker jag att Libresse skaver mer än Always..:crazy:

blondienancy
2006-04-07, 20:48
tampong funkar bäst för mig... man märker den inte, tyvärr så kan inte alla ha det ju

jag använder annars mest tampong men när jag rider... nej tack, en gång kom snöret fel och det tog ONT!!!! :( :(

starcraft
2006-04-07, 22:58
tampong är ju bäst helt klart. Men ska man ha binda så är nya Always bra tycker jag. De gamla var inte så värst bra, men de nya är riktigt sköna för att vara bindor.

Beauty_Boss
2006-04-07, 23:06
Tampong :bow: Man glömmer bort det, en gång hade jag helt glömt att jag hade det, det var min kompis som påminde mig att byta :p

blondienancy
2006-04-07, 23:28
mmm... kanske d.. men jag har dåliga erfarenheter

timotej
2006-04-07, 23:44
Jag använder tampong och brukar klippa av snöret så att det bara återstår en liten bit. Annars kan knuten på slutet av snöret skava hemskt!!

Beauty_Boss
2006-04-07, 23:47
Vad har du för dåliga erfarenheter då? :p

MizSaab
2006-04-08, 08:10
Mamma har nog berättat, men det är svårt att tänka sig det när man inte har upplevt det. ;)

minternet
2006-04-08, 08:55
*knapplån*

Är helt klart en "tampongmänniska", använder aldrig något annat någon gång alls...:bump:

Kan däremot INTE anv. vanliga tamponger utan kör enbart med TAMPAX. De är suveräna! Följer med en hylsa i papp till varje tampong som underlättar enormt när man ska sätte dem på plats så att säga. (det är därför de ser så långa ut men det är de inte)
Det är nämligen så att det är det vi ofta gör fel, vi får inte tampongen på rätt plats och då blir det tex. för mkt. snöre som hänger ut.
Tampax fungerar dessutom så att när man tar ut dem så dras de ut på längden och blir smalare, inte så mkt friktion alltså.

Oj vilken reklam det blev :o men jag har lyckats omvända några av mina vänner till TAMPAX och de är mig evigt tacksamma säger de ;)

// M

blondienancy
2006-04-08, 12:00
Vad har du för dåliga erfarenheter då? :p
snöret kom fel när jag red.... och dettog ONT :crazy:

trassel
2006-04-09, 00:54
Precis! Nuförtiden är ju risken för att bindorna ska synas i stort sett noll. Det var verkligen INTE bättre förr, gudars när man gick på högstadiet och var tvungen att nyttja de där centimetertjocka historierna.

Jag hör till dem som bara använder always, libresse är obekväma även om man inte rider och skaviga och läskiga vid ridning.

BeastieBabe
2006-04-09, 20:54
*knapplån*

Är helt klart en "tampongmänniska", använder aldrig något annat någon gång alls...:bump:

Kan däremot INTE anv. vanliga tamponger utan kör enbart med TAMPAX. De är suveräna! Följer med en hylsa i papp till varje tampong som underlättar enormt när man ska sätte dem på plats så att säga. (det är därför de ser så långa ut men det är de inte)
Det är nämligen så att det är det vi ofta gör fel, vi får inte tampongen på rätt plats och då blir det tex. för mkt. snöre som hänger ut.
Tampax fungerar dessutom så att när man tar ut dem så dras de ut på längden och blir smalare, inte så mkt friktion alltså.

Oj vilken reklam det blev :o men jag har lyckats omvända några av mina vänner till TAMPAX och de är mig evigt tacksamma säger de ;)

// M
jag säger detsamma :bow: TAMPAX :bow:
dom känns mycket mer hygieniska då man aldrig behöver ta på själva tampongen med fingrarna (vem tvättar händerna mellan torkning med toalettpapper och insättning av tampong?) och så är dom så mycket lättare att få på rätt plats..

hahaha
2006-04-10, 08:30
Det låter ju som något väldigt bra:D var kan man köpa TAMPAX i vanliga affärer?

moonlightgarden
2006-04-10, 08:32
Usch, rida i binda usch

Skulle jag aldrig få för mig att göra, jag rider med tampong ja, annars så rider jag helt enkelt inte.

minternet
2006-04-10, 09:51
snöret kom fel när jag red.... och dettog ONT :crazy:

Men snöret är ju lätt att peta in för att slippa skav... det är ju inte så att man aldrig mer hittar det hi hi;)

// M

minternet
2006-04-10, 09:54
Det låter ju som något väldigt bra:D var kan man köpa TAMPAX i vanliga affärer?

Tyvärr inte i alla affärer...men många av de större ica och b&w och såndana har dem. Annars kan de finnas på typ kicks osv. där det finns mkt. hygienartiklar och annat för kroppen. Jag får leta lite ibland så när jag hittar dem köper jag flera paket.

// M

hahaha
2006-04-10, 10:07
Tack för svaret:p

blondienancy
2006-04-10, 20:30
Men snöret är ju lätt att peta in för att slippa skav... det är ju inte så att man aldrig mer hittar det hi hi;)

// M

visst ^^
men förra gången så sa jag till mig själv, aldrig mera tampongnär jagrider och.... ja, jag e lite envis.. :p

Sparf
2006-04-10, 22:18
Stackars oss tjejer... ibland vill man vara kille för att slippa mens....Jag själv vet inte vad jag använder när jag rider... tror det är libresse....men bindan känns alltid så smal så att man får känslan av att den ska vika ihop sig och liksom glida upp.... jag kanske sitter för brett:rofl:

lizan
2006-04-11, 00:00
jag kunde inte ha tampax. dom läckte. med en gång nästan då dom (iaf några år sedan) mest utvidgades på längden och inget på bredden = värdelöst.

liten varning till folk bara. :angel:

sen för några år sen såg jag på PLUS, libresse var den sämsta bindan alla kategorier, always och ett märke som inte finns längre var bäst i form av skydd.

ett annat tips: menskopp :idea:

Sparf
2006-04-11, 08:51
...ett annat tips: menskopp :idea:

Ajj! Jag får bilden av att typ binda fast en tekopp och försöka rida....:angel:

fälttävlansnörd
2006-04-11, 10:32
Ajj! Jag får bilden av att typ binda fast en tekopp och försöka rida....:angel:

Hahaha :rofl: :bow:

Till trådskaparen; tampong for life! ;)

lizan
2006-04-11, 11:02
:rofl:

riktigt så är det inte... :D

Sparf
2006-04-11, 11:03
Pihu, vilken tur:D

TinyWiny
2006-04-11, 11:33
CITAT svar"(vem tvättar händerna mellan torkning med toalettpapper och insättning av tampong?) och så är dom så mycket lättare att få på rätt plats..[/QUOTE]"

ÖH jag och alla jag känner har just lärt dottern hur otroligt viktigt det är:) Gillar inte tampax de bara läcker, dessutom tycker jag att det är obehagligt när de blir längre!
Till trådskaparen! ALLWAYS ALLWAYS både bindor och tamponger:bow: :p :bow:

FT_ryttare
2006-04-11, 14:19
knapplån.
Jag använder bara Always bindor oavsett vad jag ska göra.
Har den mörkgröna förpackningen med vingar.

Libertine
2006-04-11, 17:10
Always bindor ska det vara! :D