Visa fullständig version : inbjudningstävling (dressyr)

sweep
2006-07-14, 19:21
jag ska fixa en inbjudningstävling och jag har ingen aning om hur man gör.

Vart hittar jag domare?
letade på ridsport.se men hittade ingen lista över domare som finns (finns det nån sån lista alls?)

hittade inte heller info om vad man ska skicka in för info till ridsportsförbundet om inbjudningstävlingen.. vet att det ska vara inne en månad före tävlingen iallafall..

behöver verkligen hjälp då jag har runt 3 veckor på mig att fixa allt innan papprerna ska vara inskickade..

break_a_leg
2006-07-14, 22:38
Domare kan du söka efter här! (http://www.ridsport.se/svrf2000/termin/tvlFunkx.asp)

Ta kontakt med ditt distriktsförbund, de kan hjälpa dig med det du behöver.

sweep
2006-07-15, 00:42
åh tack

måste det vara en överdomare med när det är inbjudningstävling?

break_a_leg
2006-07-15, 09:06
Menar du tävling på lokal nivå eller inbjudningstävling till några olika klubbar? Det där med överdomare på lokal tävling skiljer sig åt från olika distrikt. I Sthlm har jag aldrig varit på lokal tävling utan överdomare, i andra distrikt är det så att den domaren som dömer är överdomare också (dock måste den vara tillfrågad om detta).

Titta på ditt distrikts hemsida, titta på stora förbundets hemsida och om du vill så får du pm:a mig och vad du behöver för funktionärer och sådant. (Jag har iaf "funktionerat" på en del)

sweep
2006-07-15, 14:31
vi ska ha en inbjudningstävling för några olika klubbar.
jag tycker det är skitsvårt att hitta saker på ridsport.se och på värmlandsdistriktets sida.. =/

jag fattar inte hur jag ska få ihop detta själv.. inte ens TR har vi på klubben..