Visa fullständig version : Vad kostar det är försäkra hastsläp?

linabergmer
2006-09-08, 01:26
Ska ev köpa en hästtransport, värmlandsvagnen boggi 98, vad kostar det att försäkra ungefär med helförsäkring?

Lazy Lady
2006-09-08, 06:59
Jag har mitt Williams släp helförsäkrat i Folksam, kostar 689:-/år. Billigt om man jämför med vad andra grejer kostar att försäkra!!

åke
2006-09-08, 07:34
Men då gäller det bara stöld och brand va? Vi har inte våra försäkrad, det går på bilen om det händer något.

Lazy Lady
2006-09-08, 08:49
Men då gäller det bara stöld och brand va? Vi har inte våra försäkrad, det går på bilen om det händer något.

Antar att det var mig du menade?
I försäkringen ingår:Brand, Glas,Rättskydd,Stöld och Vagnskada.

I och med att jag köpte en ny trailer så valde jag att ha den helförsäkrad, det var ju ingen större kostnad+ att jag är försäkringsfreak.. Försäkrar allt som går, är bara lite nojjig:o

ZorréZaid
2006-09-08, 13:52
Bilens trafikförsäkring gäller även för släpvagnen men den täcker inte några skador på de egna fordonen. Det är för andra trafikanters skull. Vill du skydda ditt släp måste du ha en separat försäkring.

Till ts : vi har ett nytt Boj släp helsförsäkrat i Länsförsäkringar. Kostar knappt 500 / år.
Ang. Folksam anser jag att det inte finns någon anledning att betala deras något dyrare premie. Om man vill försäkra sig mot att hästen fastnar i transporten så att räddningstjänst måste tillkallas för att få ut hästen utan att det är en trafikolycka - DÅ ska man välja Folksam.

Choklad
2006-09-08, 14:08
Betalar ca 300 kr år

Lazy Lady
2006-09-08, 19:44
Bilens trafikförsäkring gäller även för släpvagnen men den täcker inte några skador på de egna fordonen. Det är för andra trafikanters skull. Vill du skydda ditt släp måste du ha en separat försäkring.

Till ts : vi har ett nytt Boj släp helsförsäkrat i Länsförsäkringar. Kostar knappt 500 / år.
Ang. Folksam anser jag att det inte finns någon anledning att betala deras något dyrare premie. Om man vill försäkra sig mot att hästen fastnar i transporten så att räddningstjänst måste tillkallas för att få ut hästen utan att det är en trafikolycka - DÅ ska man välja Folksam.

Anledningen till att jag valt folksam som bolag är att de har bättre villkor och lägre självrisker än andra bolag, har allt i samma bolag=Ännu lägre premier.

Choklad
2006-09-08, 20:02

Folksam var billigare på min transport än Länsförsäkringar.

ZorréZaid
2006-09-08, 21:34
Gissar att du inte har helförsäkring. Enl den prislista jag har får man ingen helförsäkring för 300, eller jo om man har en totalvikt på max 999 kg men det är ju lite lite för en hästtransport. Men man kanske kan få ett bra pris om man har mycket annat hos dom.

ZorréZaid
2006-09-08, 21:44
Vad i Folksams villkor tyckte du var bättre?

Jet
2006-09-09, 12:32
Betalar 585/år i IF, för min nya Star Trailer.

piggis_83
2006-09-09, 16:21
har en star trailer -06 i folksam o betalar ca 700 kr/år för helförsäkring.