Ja jag vet inte vad det heter men när man ska slå upp en stolpe i vi kan säga stall så måste den ju sitta fast i golvet.. den lilla järn"kåpa" man borrar fast i marken och stoppar ner pålen i vad heter den och vart kan man köpa den??
Haha hoppas någon förstår vad jag menar nu!
Jag tror jag fattar vad du menar. Försök hos din lokala byggvaruhandlare de borde ha det annars borde de veta var du kan få tag i det.
biltema silvan :smirk: k-rauta
miamiamia
2006-09-08, 09:04
det heter expander bult. Köpes i bygghandel. Välj rätt storlek på borr så hålet inte blir för stort. sedan är det bara att knacka ner expandern i hålet. Superbra uppfinning!!
/M
En stolpfot kan du köpa hos närmaste järnhandlare. Den gjuts fast i golvet.
Åhh TAAACK... ska iväg på en gång och köpa=) ska skriva ner vad det hette samtidigt*ler* annars kommer jag stå där i affären och se ut som en frågelåda=)
Nä ingen expander bult jag letar efter utan den kåpa man stoppar ner stolpen i och så skrivar amn fast träd i denna kåpa som sitter fast i marken=)
ZorréZaid
2006-09-08, 14:07
Jag hade nog satsat på en "stolpsko". En sån som ser ut som ett u att fästa stolpen i o sen en pinne ner i golvet. Expander tycker jag känns helt fel. Man drar ju åt den utåt för att den ska spänna fast sig o det funkar väl inte riktigt när det är en stolpe man ska ha fast.
ZorréZaid
2006-09-08, 14:09
Nu skrev du medan jag skrev...
Ja jag har hittat stolpsko med platta golvet för hör å häpna 10 st 30 spänn på Jula:bump: Borrar man bara fast stolpskon på golvet sticker ner pålen i stolpskon och borrar fast pålen i stolpskon så har man en regel perfekt:banana:
Sen ska pålen sitta fast i taken med =) ska ha 6 st sånna här pålar=)
Kommer bli såå fint=)