Visa fullständig version : Hjälp med livskadeanmälan...

Kelly
2006-10-05, 21:47
behöver lite hjälp med min livskadeanmälan jag ska fylla i, det är Ag***s försäkringsbolag....

punkt 4, dödsfall/slakt.. hästen ifråga har avlivats efter samråd med vdeterinär.. ska jag kryssa i något i denna rutan eller är de bara om hästen dött eller slaktats?

punk 5, övriga upplysningar... Hm.. inte alls med på den?
står så här:
"har ersättning begärts eller kan sådan erhållas från annat håll tex. försäkringsbolag, nytt djur av säljaren eller av allmänna medel?"

ska jag skriva något på andra och tredje sidan? Där det står "veterinärintyg (får ej avskiljas)" och på tredje sidan "övriga upplysningar"

Hoppas ni kan hjälpa mig...

åke
2006-10-06, 00:52
Fråga ett. Där skriver du att hästen avlivades av veterinär och så dennes namn. Eller om någon annan har gkort det skriver du hans/hennes namn.

Fråga två. Där skriver du om det är något annat bolak som skall betala ut pengar till dig. Vanligt vid tex. trafikolyckor mm.Eller om du har hästen i något annat bolag med.

På övriga upplysningar kan du ju skriva tex att dom kan nå dig på det och det tele nr om något är olart.

Kelly
2006-10-06, 09:10
Tack för svaret...

tänkte på de fältet där man ska skriva hur skadan visade sig och hur den utvecklades... allt får inte plats där i de fältet... de står att man kan använda baksidan, kan man skriva de där under övriga upplysningar då eller vad menar dom?? :confused:

Masse
2006-10-06, 09:21
Det går bra! Det är det jag hittills har använt baksidan till för det andra utrymmet har aldrig räckt till för min berättelse med "egna ord" om händelseförloppet.

Frasseoo
2006-10-06, 11:39
Du kan gärna hänvisa till en bilaga.

/F