Någon som vet om några prisvärda gummimattor som är enkla att få tag i (d.v.s. inget letande i ishallar eller så ;))?
Förtydligande: Det är alltså mattor att ha på boxgolven jag menar. Så att man kan minska på ströet utan att hästarna får det kallt eller otäcka liggsår.
gutenviks
2006-10-08, 16:00
:idea: Försök med någon bonde i närheren av dig som slutat med kossor, kanske dom har några gummimattor för en billig penning?
Lycka till!
marti130
2006-10-08, 19:04
Här finns det: http://www.stallmagasinet.se/ Priser vet jag inget om...
//marti
Det hade ju kunnat vara en idé men dessvärre har jag ingen aning om några bönder som lagt ner här i närheten. Det känns alltså ganska svårt att få tag i mattor den vägen. Men tack ändå!
Ja, de har jag sett och funderar på. Men de är ganska dyra och jag har ingen aning om ifall de verkligen är värda det priset?
cactuspower
2006-10-09, 00:28
Jag kollade länge efter mattor men gav upp till sist. Det ena alternativet som fanns var att köpa helt ny boxmatta och lägga in i boxen men det är Dyrt! Dock bra, men hittills känns det som om att jag hellre lägger ut lite mer pengar på strö speciellt i och med att jag har hästen inackorderad och inte har något eget stall , har man eget stall kan jag tänka mig att det i längden kanske blir lite mer sparsamt med mattor.
Det andra alternativet är att köpa beg. mattor, t.ex. båspallsmattor eller liknande ska fungera bra har jag hört.
Att hitta både nya, billiga och bra mattor verkar tyvärr inte gå ihop. Det är i alla fall min erfarenhet hittills.