Visa fullständig version : Utestall

chrysler
2006-10-08, 19:39
Vet inte om det är under rätt ämne men moderatorn kanske kan vara snäll att flytta den annars?
Jag vill ,förutom mitt vanliga stall ha ett utestall med 3-4 boxar.Alla hästar kommer nämligen inte att rymmas i innestallet.Kollat runt lite på olika hemsidor med uteboxar men är inte så imponerad, ni som har utestall, skulle inte ni kunna sätta ut bild samt tipsa om var jag kan hitta bra hemsidor(med bra priser bör tilläggas)?
Om ni byggt själv får ni gärna ge lite tips om sånt oxå:bow:

LitenGnista
2006-10-08, 22:42
Jag vill oxå ha ett stall.... :d letar efter begagnat på blocket eller Buke men OM det finns något försvinner de på en gång!! Svåra som sjutton att få tag i. Tror man kan kolla på www.ladugardsinrede.com, www.myrbymekaniska.se eller www.pegasusboxen.se t.ex. och söka på uteboxar.... de kostar en slant som nya men vad jag förstått sjunker de inte i andrahands värde, behövs inget bygglov samt att man kan ta med dom vid ev. flytt!! bara positivt vad ja vet....:bow: :bow: :bow:

chrysler
2006-10-08, 23:24
Tack så mkt!:)
Jag har jordbruksfastighet så jag behöver inget bygglov för att ställa upp byggnader men desto bättre med flyttbart:bump:
Ska kolla på sidorna du gav förslag på.