Jag har hört att det i Danmark ska finnas en utbildning som motsvarar svenska Hippologen. Vi funderar på att starta upp hästverksamhet med inridning av hästar och avel, så min dotter vill gå utbildning, men det verkar vara ursvårt att komma in på Hippologen. Hon vill gå stallchefsinriktningen och det tror jag hon klarar, men hon har inte tävlat på högre nivåer, då hon bara är 153 cm lång. Vi vill inrikta oss på ponnyer. Har någon erfarenhet eller tips?
mizz_beauty
2006-10-11, 07:42
Jag har hört att det i Danmark ska finnas en utbildning som motsvarar svenska Hippologen. Vi funderar på att starta upp hästverksamhet med inridning av hästar och avel, så min dotter vill gå utbildning, men det verkar vara ursvårt att komma in på Hippologen. Hon vill gå stallchefsinriktningen och det tror jag hon klarar, men hon har inte tävlat på högre nivåer, då hon bara är 153 cm lång. Vi vill inrikta oss på ponnyer. Har någon erfarenhet eller tips?
Det är ju som sagt svårt att komma in. Stallchefsinriktningen har ju bara 10 platser. Själv kom jag in på ridlärarinriktningen men tackade nej till platsen då jag hellre ville gå stallchef. När hon är så kort kan det ju bli svårt om hon får en bjässe vid ridproven. Jag hade inte heller tävlat på högre nivåer. De går ju enbart på antagningsprovet till hippologen.
Är det INGEN som vet NÅGOT?
Skulle vara mycket tacksam för svar.