Midnight
2006-10-15, 10:08
Det är ju med höger hand man hälsar, men om man nu råkar ha spöet i höger hand, hur gör man då?? (ryttartest) Jag rider helst inte med det i vänster hand, det fungerar bara inte.
Btw så ska jag tävla idag, så svara gärna så fort som möjligt!:bow:
Lord_Calvert
2006-10-15, 11:04
Då hälsar man med spöet i handen...det spelar väl ingen roll!!!! Bara då inte petar på hästen så...:D
Midnight
2006-10-15, 12:22
jaha, jo det borde ju fungera! man får väl vara lite extra försiktig:D
PrinceFair
2006-10-15, 14:30
man får hälsa med vilken hand man vill.
nåt i stil med: "Ryttaren tar tyglarna i ena handen och hälsar" står det i TR
men kära vän man tävlar väll inte med spö inte om det är dressyr du pratar om för spöt får ju inte ens va i närheten längre
BeastieBabe
2006-10-15, 14:37
men kära vän man tävlar väll inte med spö inte om det är dressyr du pratar om för spöt får ju inte ens va i närheten längre
"ryttartest" står det i ursprundinlägget.. vet ej hur reglerna är där men eftersom att TS nämner det bör det vara andra regler..
PrinceFair
2006-10-15, 19:11
:rofl:
trådskaparen skrev ju att det gällde ryttartest, och där _måste_ man ha spöet i handen inne på banan
Midnight
2006-10-15, 21:01
Nu har jag tävlat och jag frågade domaren innan som sa precis som PrinceFair, att man får hälsa med vilken hand man vill. Tack för alla svar!