Visa fullständig version : Hur långt kvar till födsel???

confetti
2006-11-01, 20:45
min katthona är dräktig nu och har sedan länge fått stora bröstvårtor och har sista veckan fått en rejäl mage. idag såg jag dessutom rejäla sparkar och rörelser i magen när hon låg och sov, läste på nåon sida att när man har kunnat se sparkar är det max två veckor kvar till födsel.

kan det verkligen stämma eftersom hon har blivit rund så nyligt, dock är hon ju som en boll nu och väldigt tunn i vanliga fall men ändå...

:bow:

Sol
2006-11-01, 21:59
Det är omöjligt att säga. En del honkatter blir smällfeta och får röda tuttar 2 veckor efter parning och andra kan vänta 5-6 veckor innan de visar någonting.

Enda sättet att ha någon slags koll på det (om man nu inte vet exakt parningsdatum) är att ha koll på när löpte senast, så när löpte din katt senast?

confetti
2006-11-02, 10:26
jag har aldrig märkt att hon har gjort det faktiskt:o

och ändå bor vi i lägenhet så jag ser henne ju hela tiden

(har också en okastrerad hankatt)
han har försökt sätta på henne huuuuur många ggr som helst men hon har som aldrig fattat vad han har gjort.

Elwira
2006-11-02, 13:03
hej... haha det är klart att du aldrig set henne löpa när du redan har en hankatt i hennes närhet... :D Men när det är dax vill vi självklart se en MASSA bilder!!!!//MW:bump: