Visa fullständig version : Stallchefer/Stallansvariga! Var finns ni?

Java87
2006-11-08, 20:31
Har sökt jobb som stallchef/stallansvarig på en ridskola och fått inbjudan till intervju.. :banana: :banana:
Är bara nyfiken vad ni ansvariga gör i erat stall där ni jobbar? Vad har man för uppgifter? Nu är det ju givetvis olika från stall till stall men vill bara veta lite vad man gör. Lite "hum" har jag förstås men kan va kul att höra Er!!
Vad ligger ni på för lön? Arbetstider osv... ALLT av intresse!!

via
2006-11-09, 00:09
Jag har jobbat som ridskolechef. När jag gick ner i tid, lade vi över en del av arbetsuppgifterna på en stallchef. Den fick då ansvaret för att leda själva stalljobbet, samt se till så att anläggningen sköttes (sladda ridhus/ridbana, kratta, skotta snö, salta, laga staket, you name it.)
Hon fick också ansvaret för att se till så att kraftfoder och tillskott fanns, men jag fortsatte med grovfoderansvaret. Det köptes ju in en gång/år.
Jag behöll ansvaret för hästarnas välmående och utbildning, samt lektionsverksamheten.
Jag bestämde allt som hade med hästarna att göra: Vilka som gick i vilka hagar, när det skulle avmaskas, stallas in, vilka beten som skulle användas när, klippning av hästar osv. Stallchefen såg till att det blev gjort, och bestämde vem som skulle göra vad.

Choklad
2006-11-09, 14:06
Olika beroende på hur stort ställe, men de flesta stallchefer jag känt har ägnat stor del av dagen åt att mocka.

lil-sis
2006-11-09, 15:27
Jag gör allt. Och då menar jag ALLT. :smirk:

Java87
2006-11-09, 21:42
Olika beroende på hur stort ställe, men de flesta stallchefer jag känt har ägnat stor del av dagen åt att mocka.

Jo, att det inte är nåt "glass"jobb det förstår jag. Men mockar gör jag hellre än tar hand om en viss människa jag jobbar åt...:devil:

Till lil-sis... Va ligger du på för lön?? Ni har väl mer betalt i sthlm än här men bara på ett ca..