Visa fullständig version : Sladda ridbana!

woffihaa
2006-11-11, 21:48
Jag skulle behöva tips på hur man kan bygga en hemmagjord sladd till ridbanan. Nån som kanske har en bild oxå :) Har funderat på om man skulle kunna bygga om en lastpall på något sätt?

Emilieblues
2006-11-11, 22:47
En kompis till mig använde ett galler som hon satte fast med ca två meter långa rep i dragkroken på bilen (gallret var ett sådant som man använder när man gjuter betong:) lycka till!

åke
2006-11-12, 00:57
En kompis till mig använde ett galler som hon satte fast med ca två meter långa rep i dragkroken på bilen (gallret var ett sådant som man använder när man gjuter betong:) lycka till!

Ja exakt, en armeringsmatta. Om man vill så kan man tynga ner med några tunga stenar. Funkar kanon bra.

Mli
2006-11-12, 14:41
jag har ingen bild, men kan försöka förklara. Jag har byggt en 4-kantig ram av impregnerade reglar 45*45 som är lite bredare än bilen och kanske 1,5m lång. Sen har jag i främre delen skruvat på en 45*95 regel där nederkanten går nedanför ramen. Sen har jag bara fäst linor i för att fästa på dragkroken. Beroende på hur pass gropig eller blöt banan är så lägger jag på önskad vikt i form av mina hinderstöd! Funkar skitbra på min bana!

woffihaa
2006-11-12, 19:50
Oki tack för svaren!