Carisma72
2006-12-02, 11:21
Är det någon som har erfarenhet av detta?
Jag har ett varmblod på 535Kg och en shettis på ?? hon är lite rund.:angel:
Vi fick ju mögel i en del av höet (lite är räddat) men shettisen får lite lös mage av hösilage, kan hon få det av horsehage också då?
Vad kostar detta foder cirka?:confused:
Finns en tråd om detta här någonstans, inte så länge sen! Om den inte är borttagen...
Min shettis fick också lite dålig mage av hösilage, men sedan jag började ge henne 2 dl aspbarkspellets/dag så är det inga problem att ge henne hösilage :idea:
Det är jättebra! Min shettis har slutat gnaga på stolparna i hagen också sedan jag började ge henne det :banana: Dessutom får man det hemkört :bow:
Det är jättebra! Min shettis har slutat gnaga på stolparna i hagen också sedan jag började ge henne det :banana: Dessutom får man det hemkört :bow:
av pelletsarna???
vill höra mer om dem isf!!!
för min häst har ätit upp halva j*a boxen sen jag började med HH :crazy:
Horsehage är vanligt hösilage packat i småpåsar.
Det luktar dock surt och mina hästar har inte tyckt om det.
Dessutom är det svindyrt (ca 3 :-/kg) , och åtminstone när jag kollade så hade det näringsvärden i närheten av halm, dvs skit-dåliga.
Med andra ord är det dyrt och dåligt, men i praktisk förpackning.
wrangler
2006-12-05, 11:36
Värdena varierar.
Jag ger det som ett komplement till de hästar som tex tävlar, så kan jag ta med det på tävlingar o dyl-jättesmidigt!
Mina hästar ÄLSKAR det, men kompisens hästar är inte alls förtjusta...
Blomman! Jag är också intresserad av var du köper din spbark. Nu har jag det i mitt fullfoder men ren aspbarks-pellets låter ju jätteintressant!