Visa fullständig version : förstor?
är jag förstor för "min" ponny?
jag är 152 cm lång och väger 35-36 kg.
min ponny är 136 cm welsh ganska kraftig, kan jag fortsätta rida/tävla honom?
det tror jag garanterat! Om jag ändå var lika liten som du...
Rider en welsh på 130 å e själv 166-167... :crazy:
ponnylollo 2006-12-02, 22:07 det kan du :)
liten_virrig 2006-12-02, 22:15 nej du är snarare alldeles för liten...inte för hästen men du väger på tok för lite för din längd. vore ja du (om de nu inte finns något medicinskt skäl för det, att du tex har för bra matsmältning) så skulle jag nog vara mer orolig för din hälsa än för hästens i det här fallet, men för att svara på frågan så nej det är ingen fara även om du är på gränsen på längden men de är ju mer ett "skönhetsfel" o du märker ju om de börjar bli vingligt...då är du nog lite för lång...
Stor?? Du verkar ju vara liten. Grannen hade en Welsh på 128 cm förut och hon (mamman) red ponnyn varannan vecka utan några som helst problem. (60 kg) Tävla på du.
ponnylollo 2006-12-02, 22:56 hon väger väl inte överdrivet lite men lite väger hon men inte skadligt lite... :p
jag e 1 dm längre än henne o väger ca 5 kg mer och jag mår bra :D
Klart du kan rida den.
Känner du dig för stor för den?
Lightzone 2006-12-03, 15:05 bmi: 15.1
normalt: 19-24 (ungefär)
räknas som "anorexia bmi": 17.5
(och det är klart det kan finnas många orskaer, menmen)
Du kan lugnt rida ponnyn länge till:)
ponnylollo 2006-12-03, 15:27 jag har hög ämnesomsättning lr va det heter :smirk:
inga problem!!! fortsätt du bara!!
Du är inte förstor, du kan allt rida honom länge till.
tirnanog 2006-12-04, 11:57 No probs där inte, bara att fortsätta!!!
jag är 165 cm lång o rider en häst som e ca 137 cm. så självklart kan du fortsätta rida din häst!
nä.. men har bara hört av kompisar att jag börjar bli förstor :/
hur mkt jag än äter så går jag inte upp i vikt.
men min ponny är ganska tjock så jag ser ju inte lång ut men har läst att man ska vara si och så lång för att rida den ponny n o.s.v.
jag ha ritne anorexia, absolut inte
jag är smal men itne sjukt smal
Jag är 163 cm och rider en ponny på 138 cm. Min kompis är 165 och rider en ponny på 136 cm. Och ponnyerna mår då inte dåligt av att vi rider dom.
Tycker absolut inte att du är för stor!
liten_virrig 2006-12-11, 20:45 jag ha ritne anorexia, absolut inte
jag är smal men itne sjukt smal
min kompis är också väldigt smal o ändå äter hon mer än migXD så jag tror inte du behöver ha anorexi för det, MEN däremot kanske du bör gå till en läkare så det inte är ngt medicinskt "fel" men jag tror fortfarande inte att du är för stor...det som kan vara är att du kanske är för lång men det märker du ju själv om det känns vingligt och ostadigt osv...:)
Visst kan du rida din ponny.
Är själv 163 cm och min islandshäst är 135 cm.
Noffepoffe 2006-12-15, 22:00 Självklart! Du är precis lagom för din ponny!!
rickardsson 2006-12-15, 23:21 Jag vill inte klaga på din vikt för det tycker jag är taskigt.. Du är inte för stor för din ponny, det är helt lungt. jag är 12 år och har en c-ponny som är 139, jag är runt 172 cm och väger runt 57 kg.. jag är alldeles för lång men min vikt klarar hon perfekt. jag ska nu gå över til stor häst :( Fortsätta att tävla och ha kul med din ponny så länge det varar :D
LionQueen 2006-12-17, 01:06 Sehå, klart du kan rida och tävla Physen! Om Joanna kan, så kan du! :d
:bump: Physen är så söt, ruffsituffs. Pussade honom idag, även om jag inte är så stort fan av ponnyer så är han rätt söt. Red dock Bess idag. :idea: HAhaha.
RosenMedTaggar 2006-12-17, 09:56 Lyckliga du som kan rida på c-ponny (: Klart du ska fortsätta rida på ponnyn!
|