hjääälp! Nu är det hög tid att jag sätter i gång med min ponny på allvar... men motivationen ligger lågt.. eller viljan finns helt klart.. men motivationen till att verkligen ta tag i det är låg.. (pga. universitetsstudier, sjukdom avn anhörig, jobb, dystert väder osv)
Någon som kan motivera mig ? ge lite tips eller något?
bettysmatte
2006-12-10, 07:47
Vänta tills du känner för det, är mitt råd, annars blir det nog inte bra. Det är svårt att ta tag i utomhusaktiviteter när det bara är MÖRKT hela tiden. Om du inte måste sätta igång ponnyn av någon anledning skulle jag vänta tills det börjar bli trevligare utomhus igen, och tills du känner ridlusten komma tillbaks! Du kanske kan hitta någon annan ridsugen person som kan sätta igång hästen, om du vill att det ska hända NU?
Tack för rådet.. å jag håller med.. min häst mår ju inte direkt illa utav det.. men samtidigt känner jag mig som en dålig ägare för att jag inte rider henne regelbundet.. letar efter en medryttare men jag är så kräsen ;) (hon är ju faktis min ängel :P ) Har väl egentligen ingen kanon panik.. tror det blir bättre bara det slutar regnar nångång å snön lägger sig så det blir ljusare... här upe i norrland så brukar det ju faktis vara snö vid det här laget.. men icket då... :/
tezzie82
2006-12-12, 14:47
du är inte ensam. min ridlust har varit borta i ett par veckor och jag känner ingen ork eller lust än. jag brukar ju rida minst 4 ggr/vecka men men... jag skyller på regnet och mörkret men jag är nog egentligen bara lite lat. jag brukar tappa lusten lite då och då... det enda man kan göra är att vänta ut det eller försöka hitta på lite roligare saker som att rida ut med ngn kompis eller så. det brukar fungera. ska ut nu tänkte jag men det blir en kortis :angel:
eriica-o21
2006-12-12, 14:51
har inte heller någon ridlust längre, jäkla dystra väder.. och heller har jag ingen ork.. orkar knappt upp på morgonen och skolan är ännu värre kommer knappt dit är så trött och slut :cry: