Visa fullständig version : Imponerande med NH!

Klovis
2007-01-05, 23:19
Har haft problem att lasta lilla damen. Ringde därför en NH-tränare som jag blivit rekommenderad. Har aldrig själv hållt på med NH, utan bara nyfiket tittat på, och blivit imponerad. Nåväl, från att vara okontaktbar vid tidigare lastningsförsök - damen alltså - till full koncentration. Med hjälp av ett litet lyft med handen och ett grimskaft snurrandes i luften blev hon så lugn att transporten knappt var ett problem. Det måste jag bara lära mig! Vi har lång väg att gå, inte bara med lastningen utan med annat också. Och med den här typen av träning, kommer vi att komma mycket längre. Så himla roligt!

Några tips till en nybörjare (som är ivrig att lära)... :bow:

Apollo 13
2007-01-06, 18:16
gud va roligt att höra. jag är i precis samma stadie.... nästan.. :angel: jag har inte fått ut den där tränaren än men oj, snart ska han få komma och då hoppas jag att jag kan få kontakt med min polle 100% av tiden och inte bara 50%.
Ska bli jätte spännande.

Klovis
2007-01-06, 19:38
Jag tror inte att du kommer att bli besviken! Det är häftigt att man med så små medel kan få hästen dit man vill. Det gäller bara att visa vem som bestämmer - på ett shysst sätt då.
Lycka till med din NH-träning, här fortsätter vi träna lastning!;)

sthu
2007-01-06, 21:21
Åh vad roligt! Visst känns det bra när man ser att hästen förändras till det bättre, utan att man behöver ta i?

AnTeX
2007-01-08, 00:24
klovis Får man fråga vilken tränare du anlita?:confused:

Pm:a mig;)