Visa fullständig version : Jag är så orolig!
flugskit 2007-01-14, 23:13 Våran vovve har varit jättehängig dom senaste tre dagarna. Det började lite smått tidigare i veckan, fast ingenting man tänkte på så mycket. I fredags vart han hängig på riktigt. Han sov mest hela tiden och ibland verkade han nästan döv. Det var nästan så att han inte riktigt kunde avgöra vars ljudet kom ifrån när man ropade på honom.
Vi lät han vila och bestämde oss för att ringa veterinären om han inte var bättre under lördagen. På lördag morgon ringde jag hem till mamma som hade varit hundvakt över natten, hon sa att han fortfarande var hängig och sov mest. Vi la på och efter 5 min ringde hon upp igen och lät jätteorolig och sa att vi var tvungen att komma och hämta hunden, för han mådde verkligen inte bra. Vi åkte dit och då låg han bara, han orkade knappt lyfta på huvudet när vi kom. Mamma trodde han hade dött, men så var ju inte fallet. Ögonen hängde jättemycket, det är som att huden runt ögonen är förslappad (ungefär som dom där jätterynkiga hundarna som har för mycket hud-kommer inte ihåg namnet).
Vi ringde veterinären och sa att hunden inte mådde bra och berättade hur allt stod till. Han åt, gjorde sina behov men var jättehängig och hade stundvis dålig balans samt röda o hängiga ögon. Veterinären bad oss kolla tempen vilken var helt normal (38,4grader). Han sa även att han inte trodde det var någonting allvarligt, utan att hunden växte och var hängig därför.
I gårkväll blev han mycket piggare. Han sprang omkring och svansen började vifta igen. Ögonen hängde inte lika mycket heller. I dag på morgonen var han däremot hängig igen. Han hade även pinkat inna 2 ggr under natten, även fast han var ut vid 1, 5 och 8. Han har inte pinkat inne på flera månader. Hunden är 8 mån.
Vi kollade tempen igen och den var fortfarande helt normal. Han hade lite sämre aptit, men åt ändå. Killen ringde till en annan veterinär som sa samma sak. "Så länge han äter och gör sina behov så är det ingen fara". Han provade ringa till samma veterinär som han ringde i går, och han trodde fortfarande inte det var ngt allvarligt.
Grejen är bara den att jag blir så fruktansvärt orolig. Man tycker ju att veterinärerna ska veta, men det känns inte som att det "inte ska vara någon fara" när hunden är så pass hängig. Låg och klappade på honom i dag, då ser jag att han har något gult klegg runt pinkeriet.
Egentligen vet jag inte vad jag ville med tråden, kanske skriva av mig, kanske få något tips av någon vettig person som kanske har någon aning om detta är normalt? Jag går och kollar till honom då och då, för han ser ibland död ut när han bara sover fast han andas... fortfarande.
Kan han ätit något som han inte tål? Tänkte på det du skrev om förslappad hud runt ögonen mm, kanske en allergisk reaktion.
Jag vet inte annars, ring vet i morgon och be få komma in så slipper du vara orolig.
flugskit 2007-01-14, 23:24 Jag har funderat på det, han kom åt en halv liten pepperoni i fredagskväll som han gladeligen åt upp. Fast han var ju hängig innan det, fast ögonen blev värre efteråt (lördag natt/morgon) om jag tänker efter.
Vi har ytterligare ett problem som egentligen inte är ett problem. Vi försäkrade hunden i tisdags, har inte kunnat göra det tidigare eftersom det har varit strul med papprena från uppfödaren och vi trodde inte vi kunde försäkra honom utan dom papperna. Fast det gick tydligen. I alla fall så är killen rädd att dom tror att det handlar om försäkringsbedrägeri när vi tecknade försäkringen så nyligt och hunden blir sjuk direkt efter?
Är kanske olika försäkringsbolag. Men jag hade för mig att mitt försäkringsbolag (folksam) hade en regel här, så jag kollade upp det.
Det står...
Inte heller gäller försäkringen om hunden blir sjuk inom 30 dagar från försäkringens begynnelsedag.
Detta gäller inte när du byter försäkringsbolag eller för valp yngre än 12 veckor om du kan vissa veterinärintyg utan anmärkning från köpetillfället (högst 4 veckor gammalt). För ytterligare upplysningar se försäkringsvillkoret eller ring oss.
flugskit 2007-01-14, 23:39 Vi har ju honom försäkrad hos folksam, så där har jag ju svaret på frågan! Ja, då kan det ju bli dyrt det här om det visar sig vara något allvarligt...
Du kan ju ringa och prata med dom. Jag tycker egentligen det där är fel. För man betalar alltså en försäkring i 30 dagar som man inte kan använda. Om de alltid kräver veterinärbesiktning innan man fick försäkra (inte alltid de gör det), så borde det ju vara en liten säkerhet att djuret är friskt när det försäkras. Ville de ha vet..intyg av er innan ni fick försäkra?
Sen kan jag väl förstå försäkringsbolagen också, men vad gör man när det blir som för er. Det är ju inget kul.
Men det måste ju inte bli dyrt. Oftast kommer man kanske inte över vad självrisken är.
flugskit 2007-01-14, 23:50 Precis, där har du en poäng. De krävde inget veterinärintyg från oss, gubben som ringde från Folksam var mest arg på uppfödaren som inte skickat oss stamtavlan eller registrerat valparna. Ska kontakta dom i morgon och höra vad dom säger.. på folksam alltså.
Nej, jag vet. Jag målar bara upp en bild av hur han har någon hemsk sjukdom som behöver en massa behandligar för att övervinnas.,. :/
Lycka till, skriv gärna hur det går.
flugskit 2007-01-15, 00:17 Tack, det ska jag göra!
Hittade en sida om det gula klegget: http://www.aktivhund.se/Portal/SjukdomHalsa/visa.asp?menuindex=3&vetid=54
Våran vovve har varit jättehängig dom senaste tre dagarna. Det började lite smått tidigare i veckan, fast ingenting man tänkte på så mycket. I fredags vart han hängig på riktigt. Han sov mest hela tiden och ibland verkade han nästan döv. Ögonen hängde jättemycket, det är som att huden runt ögonen är förslappad (ungefär som dom där jätterynkiga hundarna som har för mycket hud-kommer inte ihåg namnet).
Min cocker poje var likadan före jul. Då blev han tröttare och åt jättedåligt. Det satt i ca en och en halv vecka! Jag var också tok orolig! Han blev ju bara tunnare och tunnare! Tro mig. Han var inte fet innan.... Har du kollat hur slem hinnorna i munnen ser ut? Min cocker var jätte röd i tand köttet och kinderna. Jag misstänker att han var förkyld eller hade en infektion i kroppen av nått slag...
Folksam har omedelbar olycksfallsförsäkring men veterinärvården måste man vänta i 30 dagar innan den träder i kraft. Det är för att skydda sig själva, tänk om man sitter med ett sjukt djur, köper en försäkring SEN åker in till veterinären! Det är ju inte lönsamt :angel: Nu snackar vi ändå om försäkringsbolag =)
flugskit 2007-01-15, 07:30 Jag tycker han ser helt normal ut i munnen, han är i alla fall inte superröd.
I natt spydde han en gång. Och kissade inne. Efter att jag gått och lagt mig har han spytt en till gång och alldeles precis spydde han ytterligare en gång. Killen ringde till veterinären och dom sa fortfarande att det inte var någon fara.
I morse kom han in i sovrummet. Ropade på honom för att han skulle komma till sängen, då kollar han åt ett helt annat håll. Precis som om han inte hör vars ljudet kommer ifrån :(
flugskit 2007-01-15, 12:12 Puuutt!! Ingen som vet ngt? :/
Du känner din hund bäst. Är han konstig så åk in oavsett vad veterinären säger.
Annielee 2007-01-15, 12:41 Jag håller med! Jag skulle ha åkt in och tagit det säkra för det osäkra!
Jag hade åkt in. Fattar inte hur en vet kan säga så när hunden varit dålig i flera dagar.
escodobe 2007-01-15, 12:51 Herrejösses.
Är huden så allmänpåverkade och har varit det ett par dar så skulle jag defentivt åka in.
Det brukar vara 30 dagars karens på vetrinärvård för sjukdom. Så dina chanser att få ersättning torde vara rätt små.
Men det är bara att bita i det sura äpplet.
Förhudskletet är nog ingen fara.
Nästan alla säger det samma..
Äter och dricker hunden och gör sina behov regelbundet så är det ingen fara med hunden.
Är han lös i magen? Alltså efter fefferonin (stavning???) kan han ju ha haft lite ont i magen och därför varit lite hängig..
Om han är 8 månader så växer han ju fortfarande och det kan vara växtvärk och så blir han lite trött för att det tar ju på krafterna att växa..
Men som sagt är han bra i magen (när han bajsar) och han äter och dricker som han ska så ska det inte vara någon fara..
Men är du jätte orolig så får du ju åka in med honom åtminstonde för din egen skull..
På Agria så börjar försäkringen redan dagen efter att man tecknat den.. Olycksfall osv. (vet inte om det var intressant eftersom du har folksam)
escodobe 2007-01-15, 13:56 Nästan alla säger det samma..
Äter och dricker hunden och gör sina behov regelbundet så är det ingen fara med hunden.
Är han lös i magen? Alltså efter fefferonin (stavning???) kan han ju ha haft lite ont i magen och därför varit lite hängig..
Om han är 8 månader så växer han ju fortfarande och det kan vara växtvärk och så blir han lite trött för att det tar ju på krafterna att växa..
Men som sagt är han bra i magen (när han bajsar) och han äter och dricker som han ska så ska det inte vara någon fara..
Men är du jätte orolig så får du ju åka in med honom åtminstonde för din egen skull..
På Agria så börjar försäkringen redan dagen efter att man tecknat den.. Olycksfall osv. (vet inte om det var intressant eftersom du har folksam)
Fel. agria har 20 dars karens vid sjukdomar på tex agria basvetrinärvård
På folksam står det följande
"örsäkringen innehåller vissa undantag och begränsningar bland annat för skador som beror på ärftligt betingade eller medfödda sjukdomar. Vi undantar också veterinärvårdskostnader i samband med kejsarsnitt för engelsk bulldog, fransk bulldog och bostonterrrier. För övriga hundraser ersätts veternärvårdskostnader för högst ett kejsarsnitt.
Inte heller gäller försäkringen om hunden blir sjuk inom 30 dagar från försäkringens begynnelsedag. "
.
"Begränsningar i försäkringens omfattning
7.1 Karenstid
Försäkringen har karenstid som är 20 dagar. Karenstid gäller inte för skador orsakade av yttre våld."
Oj.. Ja då var det väl kanske bara vid olycksfall.. Jag pratade med dem i sommras och då tyckte jag de sa att det var sjukdomar också men jag har kanske fel där..
Men något var det iallafall som började gälla dagen efter... :)
escodobe 2007-01-15, 14:26 Ja, olycksfall.
flugskit 2007-01-15, 16:41 Nästan alla säger det samma..
Han bajsar helt normalt. Det gjorde han i alla fall i morse när jag var ut med honom. Kommer inte ihåg om jag skrev detta, men han har spytt sammanlagt 4 ggr i natt/i morse. Maten rörde han inte på morgon, men min pojkvän ringde mitt på dagen och sa att han åt med god aptit. Han satte telefonen nära hunden och då hörde jag hur han glufsade i sig. Killen sa även att Felix verkade piggare. Det var skönt, men jag vet inte om det bara är tillfälligt.
flugskit 2007-01-15, 16:46 Grejen är bara att pojkvännen tog med honom till Vietas 20+ mil härifrån. Han tycker inte att vi ska åka till veterinären, när alla veterinärer har sagt att vi ska vänta och se. Då sa jag åt honom att om han inte tar hunden till veterinären så dom får se på honom med egna ögon och avgöra ifall han behöver behandling eller om han bara är lite normalt hängig får han ta med sig hunden dit.
Jag ville inte att han skulle lägga allt ansvar på en 15åring utan körkort och möjlighet att lägga ut pengar till veterinär/-vård. Sen kan jag inte sova på natten utan ligger bara vaken, kollar till honom och oroar mig, det blir jobbigt i längden.
Påminner lite om när min hund åt svamp, som han inte tålde (han var otroligt hängig, dregglad och bara krälade runt på golvet och orkade inte ens lyfta huvudet. Han var ca 3 månader då). Dock tror jag det är lite svårt att få i sig flugsvamp miti vintern, men det är ju mycket möjligt att han fått i sig något han inte tål?
Är du orolig tycker jag det kanske kan vara bra att åka in och kolla, även om veterinären säger att det ska vara lugnt.
flugskit 2007-01-15, 17:01 Ja, dregglar gör ju felix också. Som sagt så fick han i sig en pepperoni (Eller heter det fefferoni?). Killen sa även att han hade legat och gnagat på en bräda på verksaden. Han visste inte säkert, men det kunde ha varit målarfärg på den.
En bekant till mig vars hund nyligen varit sjuk berättade att dom hade sagt likadant till henne "Ta det lugnt, vänta några dagar. Det är ingen fara!" Hunden åt inte, var lös i baken bla. Vad jag fattade tog hon saken i egna händer och åkte in och det visade sig att hunden var jättesjuk.
Har läst hela tråden nu och jag tycker ni ska åka in oavsett vad veterinären säger. Det kan ju vara något annat eftersom han inte som du säger verkar höra varifrån ni ropar osv.
escodobe 2007-01-15, 17:19 Att han gnagt på en bräda kan leda till förgifting. Jag vet en hund som nära på dog då den hade tuggat på ett träd som utsatts för växtbekämningsmedel.
Sparka pojkvännen i röven och se till att ni åker till vet. Eller gör er av med hunden.
flugskit 2007-01-15, 17:28 Jag ska försöka få iväg honom, jag har försökt ända sedan lördag.
precis vad jag satt och tänkte på, att en målad bräda kan ge förgiftning och har felix råkat ut för det så är det bara medicin som gäller.
Nu hänger inte jag med. Har din sambo tagit med hunden någonstans?
flugskit 2007-01-15, 18:41 Han jobbar borta i veckan, så han tog med honom dit han jobbar.
Philosophia 2007-01-15, 19:20 Det kan vara gastrit eller enterit (inflammation i mage/tarm) om valpen har ätit något olämpligt. Isåfall kan hunden behöva antibiotika. Det man bör tänka på är också att valpar har lätt för att bli uttorkade (jag tänker på kräkningarna) och då kan dropp behöva sättas in.
Jag skulle definitivt ha åkt in med hunden. Direkt.
flugskit 2007-01-15, 20:07 Jag har försökt läsa lite på olika sidor om hundars sjukdomar och symptomerna på mag/tarminfektion och njursvikt stämde in ganska bra på vad Felix visat för symptomer.
Nu har jag i alla fall pratat med killen och efter vissa om och men fick jag honom att åka in till Gällivare och distriktsveterinären i morgon. Han sa att han inte visste om han hade pengar ifall det blev någon dyr behandling, men då lovade min älskade mor att hon kunde hjälpa till ekonomiskt.. så nu är det bara att hålla tummarna :)
mimmipigg 2007-01-15, 21:24 Åtminstone hos min distriktsveterinär får man faktura...
flugskit 2007-01-15, 22:25 Det får man här också, det kan ju ändå vara svårt att få ihop hur mycket pengar som helst och ändå ha råd att leva OM det skulle visa sig vara någonting som behöver en dyr behandling.
är inte hunden försäkrad?:mad:
Om du läser tråden så ser du att den är det. Men att den är nyförsäkrad och att man då inte kan nyttja försäkringen de första 30 dagarna.
AJ, förlåt, mitt misstag! :(
Jag har läst tråden, men hade tappat bort att den var nyförsäkrad! Sorry!
flugskit 2007-01-15, 23:28 Precis som Grana säger är hunden nyförsäkrad. Som sagt, har inte försäkrat honom förut pga. strulande uppfödare som inte skickat några papper på hunden.
Jag tycker han ser helt normal ut i munnen, han är i alla fall inte superröd.
I natt spydde han en gång. Och kissade inne. Efter att jag gått och lagt mig har han spytt en till gång och alldeles precis spydde han ytterligare en gång. Killen ringde till veterinären och dom sa fortfarande att det inte var någon fara.
I morse kom han in i sovrummet. Ropade på honom för att han skulle komma till sängen, då kollar han åt ett helt annat håll. Precis som om han inte hör vars ljudet kommer ifrån :(
Skit i vad veterinären säger och kräv att få åka in med hunden! Varken du eller hunden mår bättre av att du går omkring och är orolig! Lycka till!
Annielee 2007-01-16, 16:52 Hur har det gått?
flugskit 2007-01-16, 17:14 Var tänkt att dom skulle åka till vet. i dag, fast när han ringde i morse fick han reda på att det bara fanns tider i morgon. Så kl. halv två i morgon fick dom tid.
flugskit 2007-01-17, 15:00 Nu har dom varit hos veterinären. Felix hade öroninflammation och en sprucken trumhinna så nu ska han gå på antibiotika. Vad jag fattat blir han helt återställd :)
Vad bra att det inte var något värre och att han kommer blir bra igen :)
flugskit 2007-01-17, 15:22 Ja, det känns skönt. Nu förstår man ju varför han inte riktigt har hört vart ljud kommer ifrån, varför han trillat ned för trappan ett antal gånger och varför balansen varit dålig. Däremot så är jag lite fundersam över varför han har börjat pissa inne och varit hängig i ögonen?
Såhär såg han ut natten till måndag: http://i16.photobucket.com/albums/b11/weblink_/Bild037kopia.jpg
Kanske han hade ont, hade feber eller något så att han inte orkade?
Harvester 2007-01-17, 20:51 Stackarn vad ont han måste ha haft! Vad bra att han har fått hjälp nu.
Om man får en svullnad så nära hjärnan kan jag tänka mig att man kan bli lite förvirrad och allmänt hängig så det kan ju bero på det.
Skriv gärna här hur det går : )
escodobe 2007-01-17, 20:53 Ja, det känns skönt. Nu förstår man ju varför han inte riktigt har hört vart ljud kommer ifrån, varför han trillat ned för trappan ett antal gånger och varför balansen varit dålig. Däremot så är jag lite fundersam över varför han har börjat pissa inne och varit hängig i ögonen?
Såhär såg han ut natten till måndag: http://i16.photobucket.com/albums/b11/weblink_/Bild037kopia.jpg
Därför att det gör förbannat ONT av öroninflammation:crazy:
flugskit 2007-01-17, 20:56 Jag vet, det gör ont i mig när jag tänker på det :(
Undra hur länge han kan ha haft det. Jag har försökt hålla rent i öronen med öronmedel och tops förut när han var yngre och hela tiden lekte i sand och lera. Nu på senare tid har jag bara kollat efter så det har sett rent ut och det har det gjort. Det har inte geggat nå heller.
Dom senaste dagarna/veckorna har han gått i ringar. Nu har jag ju en förklaring till varför :)
Jag ska hålla er uppdaterade!
flugskit 2007-01-17, 20:58 Därför att det gör förbannat ONT av öroninflammation:crazy:
Joo.. och med en spräckt trumhinna blir det nog ännu ondare.... åh :(
Skönt ni kom iväg till veterinären och fick reda på vad det var.
Nu kan det bara bli bättre :)
mimmipigg 2007-01-17, 21:57 Jag kan ge lite tröst.
När trumhinnan spruckit slutar det att göra ont men istället blir man döv. Men det försvinner när trumhinnan läkt ihop igen.
flugskit 2007-01-17, 21:59 Ja, det känns väldans skönt. Nu ska han få knapra antibiotika i 20 dagar, sen får vi hoppas att han inte behöver ha ont längre :)
flugskit 2007-01-17, 22:00 Oj... shit. Försvinner dövheten när trummisen läkt eller vad menar du?
Oj... shit. Försvinner dövheten när trummisen läkt eller vad menar du?
Ja dövheten försvinner när trummhinnan läkt ihop.
flugskit 2007-01-17, 23:50 Åh, vad skönt. Finns det någon risk att den inte läker ihop?
Åh, vad skönt. Finns det någon risk att den inte läker ihop?
Nu har jag iofs aldrig stött på en hund med öroninflammation men om de fungerar som människor så läker det ihop.
flugskit 2007-01-18, 14:17 Killen ringde i går och berättade att han hade varit i kontakt med försäkringsbolaget. Dom hade sagt att försäkringen täckte detta, hm...
Killen ringde i går och berättade att han hade varit i kontakt med försäkringsbolaget. Dom hade sagt att försäkringen täckte detta, hm...
Är ju bara att tacka och ta emot :) Men gick det på så mycket så försäkringen behöver "gå in"?
flugskit 2007-01-18, 16:41 Ja, jag var jätteglad. Nä, inte än i alla fall. Det gick bara på just över tusenlappen i går. Jag tänkte mer på ifall det blev några följder eller så, så vi måste åka in med honom igen :)
flugskit 2007-01-18, 22:12 Nu har killen kommit hem, hunden likaså. Jag höll på att dö när jag kom in genom dörren. Jag möttes av en nerspydd och nerpinkad liten hund som inte hade någon som helst balans, utan for omkull gång på gång. Åh, jag mår så dåligt. Jag vill att han ska bli frisk och vara den lilla energiska valp han alltid ha varit... ååååh.
flugskit 2007-01-19, 18:23 Nu har jag ännu lite till att berätta. Felix har precis åkt in på Gammelstads djursjukhus. Han har varit jättedålig hela dagen, så Daniel packade in honom i bilen och åkte. Åh, jag är så orolig över min lilla skrutt :(
Håller alla tummar för att det inte är något allvarligt!
flugskit 2007-01-19, 22:23 Nu har dom sökt igenom honom. Dom har röntgat, stuckit in nålar både här och där samt tagit en massa prover. Dom hittar inget fel på honom, allt ser i det närmsta perfekt ut (förutom örat då). Han ska få ligga kvar över helgen, kanske en hel vecka och så ska han få någon dunderkur med antibiotika. Nu är det bara att hoppas på att allt blir bättre! Behöver jag säga att jag är väldigt glad över att försäkringen täckte? :)
Även om han fick åka in igen, så är det ju skönt att han fick bli kvar. När man inte hittar felet så är det skönt att djursjukhuset tar han om det.
Fast just öronproblem kan ju ställa till det så som du skrev. Så vi får hoppas det "bara" är det.
Vi får verkligen detta med försäkringen är sant, så de inte ändrar sig. Ja nu blev jag negativ, men varför skriver de då att inte försäkringen gäller de första 30 dagarna...
flugskit 2007-01-19, 22:43 Precis, det känns skönt för då får dom ju också se hur han mår under en längre tid. Se att han vinglar omkull, se att han inte riktigt äter, se att han spyr och kissar inne osv med egna ögon.
Alltså försäkringsgubben hade förklarat det där för killen, fast han är inte så duktig på att förklara vad som sagts. Av det lilla han sa så lät det som om när det var sånna här 'akuta' sjukdomar så gällde den.
Precis, det känns skönt för då får dom ju också se hur han mår under en längre tid. Se att han vinglar omkull, se att han inte riktigt äter, se att han spyr och kissar inne osv med egna ögon.
Alltså försäkringsgubben hade förklarat det där för killen, fast han är inte så duktig på att förklara vad som sagts. Av det lilla han sa så lät det som om när det var sånna här 'akuta' sjukdomar så gällde den.
helt OT men vad är det för ras på hunden på din avatar ? är de din golden när han var liten ? :)
flugskit 2007-01-20, 13:52 Jo, det är han när han var 2-3månader :)
Jo, det är han när han var 2-3månader :)
vad söt :D föresten.. tur att det blev bra med din vovve, minns då han var valp.. han var ju så söt:love:
liknar typ lite en vitälghund med dom där jätte öronen :)
när man gör så våran vitaälghund får häng öron (lixom bara här ner dom) ser hon ut som en golden :D
flugskit 2007-01-21, 04:00 Hihi, visst är han!? :)
Det är inte riktigt bra än, han ligger ju inne på djursjukhuset, fast det kan ju bara bli bättre med honom!
Jag vet, jag saknar faktiskt valptiden. :(
Haha, hon kanske är en golden innerst inne, men har bara förklätt sig i ståöron :D
flugskit 2007-01-21, 11:26 Nu kan jag uppdatera ytterligare litegrann. Fick just ett sms av killen "Du, det är inge bra med Felix, det är inte säkert han klarar sig. Ska opereras nu i alla fall!"
Fan också... :cry: jag klarar inte det här! Det är fortfarande örat som det är fel på, så dom ska gå in och sticka hål på inflammationen. Faaaaaaaaaaaaaan :cry: :(
Nej, usch vad hemskt :cry: ! Hoppas för allt i världen att han klarar sig
*massor med tröstkramar*
Charlottee 2007-01-21, 12:27 Tusen miljoner tröstkramar!!!!!!!!!!!!!:cry:
Jag vet hur det känns, min hund har åkt till veterinären många svängar som valp, olyckor, sjukdomar. Både små saker lika väl som allvarliga orsaker. Som valp fick hon bla lunginflammation och låg inlagd i tre dagar på djursjukhuset med drop. Tack vare att jag reagerade så fort och åkte in så överlevde hon sa vet.:bow:
Lunginflammationen var en följd av kennelhosta som hon fick på valp kurs.:mad:
Hon har stuckit en pinne rakt igenom benet men klarat leden osv. Puh!
Det här är bara några saker i vår historia. Nu är hon frisk (peppar peppar) och två år gammal!
En jäkla tur, för jag skulle inte klara mig utan min lilla olycksfågel!:p :love: ;)
Som sagt, det finns massor av hopp för din lilla vovve även om man tror att det är slutet.
Kämpa på!!!!!:bump:
Många, många kramar
Från oss!!
flugskit 2007-01-21, 12:29 Han är död. Min Felix är DÖD. Jag förstår inte, jag bara skakar....
Jag orkar inte mer :cry:
Godnatt älskade lilla hund :cry: :(
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/04750000-04759999/640x480/4758884.jpg
Stackars Felix och stackars dig... hur kunde det gå så illa?:cry:
flugskit 2007-01-21, 12:38 Han låg ju som jag tidigare nämnt inne på djursjukhuset sedan i fredags. Under lördagen hade han blivit bättre, men i dag blev han sämre. Dom bestämde sig då för att operera honom och sticka hål i inflammationen. Men min fina lilla hund klarade inte det, så han dog på operationsbordet. :cry:
Ååååååååååååh.
flugskit 2007-01-21, 12:39 Tack, det värmer oehört mycket.. :cry:
jag är så glad att jag har fotat honom så mycket, här kommer bilder: http://www.pixbox.se/alb_show_id116005_page0.html
:( Va hemskt. :cry: Skickar en massa kramar.
flugskit 2007-01-21, 12:52 tack :cry:
Fy fasiken, jag är hemskt ledsen för er skull!
åh nej, fytusan vad hemskt :cry: :cry:
skickar massor med kramar till dig
flugskit 2007-01-21, 21:08 Tack så hemskt mycket. Jag uppskattar verkligen allt stöd, det får mig att klara mig igenom detta! :cry:
Måste lägga in en till bild på honom, han är så fin:
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_1/06840000-06849999/640x480/6847664.jpg
Tack så hemskt mycket. Jag uppskattar verkligen allt stöd, det får mig att klara mig igenom detta! :cry:
Måste lägga in en till bild på honom, han är så fin:
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_1/06840000-06849999/640x480/6847664.jpg
Ja, han är verkligen hur fin och söt som hellst!
Hela den här tråden får mig att tänka tillbaka på när jag nästan forlorade min hund i förgiftning, hade vi inte åkt in med honom hade han inte funnits nu och bara det var hemskt (jag grät i tre dagar)
Kan nog inte ens föreställa mig hur det är att forlora sin bästa vän. :cry:
Nä, fy vad tråkigt :cry:
Hela jag ryser när jag läser vad som hänt. Känns som man kände Felix lite, eftersom man varit med i tråden från början.
Jag beklagar verkligen. Usch vad tråkigt :cry:
cillamuffins 2007-01-21, 22:15 herregud så hemskt! hur kunde det sluta så illa med en "vanlig" inflammation? :(
flugskit 2007-01-21, 23:07 Den frågan har jag ställt mig så många gånger. Fast han dog ju av själva narkosen, men inflammationen gjorde honom väldigt dålig :(
Annielee 2007-01-22, 03:31 MÅNGA MÅNGA kramar till dig.
flugskit 2007-01-22, 08:38 Tack, tack, tack... som sagt, det värmer :(
Stackars dig, sitter på jobbet och läser med tårar i ögonen... Många och stora tröstkramar till dig
Calazirya 2007-01-22, 14:52 Tusen och åter tusen styrkekramar till dig ...
/ M
flugskit 2007-01-22, 19:49 Tack, det behövs :(
Kakis: Tack till dig också.. åh, :(
Calazirya 2007-01-22, 20:15 Jag vet hur det känns att förlora en kompis i förtid, vår Atlaz somnade in den 28 /12 :(
Kramar igen
flugskit 2007-01-22, 21:11 Usch, vad jobbigt.. :(
Tack detsamma!
Aningsfull 2007-01-22, 21:11 Jag beklagar verkligen sorgen och sänder dig miljoner med tröstkramar. Han var en bedårande söt liten kille!
Beklagar verkligen er förlust... vet hur ont det gör att förlora sin vän... skickar massor av styrkekramar.
Annapanna 2007-01-22, 23:45 Stackare! Jag har följt tråden på avstånd och beklagar verkligen sorgen, det är alltid jobbigt att förlora en vän...
flugskit 2007-01-23, 11:33 Tack. Jag har aldrig varit med om ngt så jobbigt i hela mitt liv :cry:
flugskit 2007-01-24, 16:51 Tack..
Pratade med killens syster på msn i dag. Hon hade sagt till sin dotter (tror hon är två år) att Felix är med Molly i himlen nu och då hade Elina sagt att hon också ville till himlen :(
MEN SÅ HEMSKT!!! Har följt tråden utan att delta, och vill skicka många kramar och hundpussar!!!
flugskit 2007-01-27, 15:13 Tack, tack :(
jappisen 2007-02-05, 22:15 usch har suttit och läst igenom tråden och det är så hemskt detta med fina Felix. Jag beklagar verkligen sorgen och kan inte ens föreställa mig vad du går igenom just nu. Många kramar från oss.
flugskit 2007-02-05, 22:17 Tack, tack. Det värmer! :(
Mysgrisen 2007-02-05, 22:27 Men usch fy så tragiskt:cry: . Många kramar.
flugskit 2007-02-06, 11:49 Tack :(
Tycker enormt synd om dig!
Vilken chock!
flugskit 2007-02-06, 14:57 Jag vet, det kom så oväntat! :(
men usch vad hemskt...
kan tänka mig att många tankar som "tänk om vi hade åkt tidigare" far genom huvudet... men ni gjorde ju vad ni trodde var bäst och så mycket mer kan man ju inte göra :(
han var verkligen helt underbart fin! tanken slår mig ibland att jag nångång måste ta bort min älskade tintin, kan knappt stå ut med tanken :(
RIP Felix...
flugskit 2007-02-06, 16:24 Jag vet. Och nu går "Tänk om vi visste att vi kunde försäkra hunden tidigare" genom huvudet. :(
Ja, det är sånna här grejer som får en att förstå att ens älskade en gång lämnar jordelivet och att man måste ta vara på tiden man har :(
hur som helst så går ju inget att göra nåt åt nu... :(
var glad att ni fick ha honom ett tag ändå.. :) varje gång jag läser om nån som förlorat sin hund så kramar jag min egen desto mer... :)
flugskit 2007-02-06, 16:45 Nä, det har du rätt i :(
Jag önskar jag också gjorde det, men jag tog förgivet att han skulle stanna hos oss längre än 9 månader. Jag kunde aldrig i min vildaste fantasi föreställa mig att bara en öroninflammation skulle ta livet av honom. Ååh, det gör så ont i mig. Jag önskar jag bara fick krama honom en sista gång...
nä det är ju klart, man tror ju att man ska få ha hunden i många år... men ibland blir det inte så :( hemskt att du inte fick ta farväl av honom, du trodde ju att han skulle komma tillbaka... buä, jag dör!
flugskit 2007-02-06, 18:24 Men jag drömmer mystiska drömma om honom, dom är så verkliga men samtidigt inte.. Det kanske är vårt sätt att ta farväl av varandra, vad vet jag :)
Han har det i alla fall bra nu, det vet jag. Han hade inte blivit lycklig som blind tror jag, så det var nog lika bra att han fick somna- för hans skull!
Jag och daniel låg och pratade här om kvällen. Han berättade om samtalet han hade med veterinären då hon ringde och sa att Felix inte ville vakna. Jag trodde förut att han dog under narkosen, men han ville bara inte vakna upp ur den. Han levde, fast han sov- eller hur man kan uttrycka det.
Daniel beslutade i alla fall att dom skulle låta han vandra vidare. Jag är så stolt över att han lät honom göra det, det var så oegoistiskt.
skönt att veta att han var oegoistisk :)
Ville oxå säga att jag är hemskt ledsen för din och din killes skull.. Jag känner medlidande..
Läste det du skrev oxå om din killes syster dotter.. Min systerson var oxå så söt när min förre hund hade gått bort.. "Samba är i himlen nu".. Fortfarande idag 2 år senare kan han fråga om "samba ser oss från himlen".. "Ja.. det kan hon.. Men vi kan inte se henne"..
Jag tror nog din lille valp håller ett litet öga på dig från himlen och försöker trösta så gott han kan.. Men han kommer ju aldrig ha ont igen, får man väl kanske försöka tänka?! Lycka till i framtiden.
Skickar kramar från Malmö
flugskit 2007-02-09, 13:36 Tack.
Barn är så himla söta. Dom är för små för att förstå, men det känns samtidigt som om dom förstår och vill trösta på något vis.
Det känns faktiskt som han håller ett öga på oss. Nu när jag fick veta att han hade cancer så känns det skönt att han fick somna in, för nu slapp han lida mer och så behövde vi aldrig ta beslutet att behöva ta bort honom.
Återigen, tack!!
Men jag drömmer mystiska drömma om honom, dom är så verkliga men samtidigt inte.. Det kanske är vårt sätt att ta farväl av varandra, vad vet jag :)
Tog bort min hund för snart två veckor sedan, men jag drömmer fortfarande om honom varje natt. Drömmer ofta att man ligger på golvet och kelar med honom, eller att man går runt i lägenheten och han följer efter en :)
Tror det är ett ganska normalt beteende. Han kom till mig -94 så han var en del av mitt liv under en lång tid.
flugskit 2007-02-15, 15:18 Jag har också drömt att jag och Felix har myst. Att jag har suttit på golvet med hans huvud i knät och det har varit så verkligt :love:
Det måste vara en oerhörd omställning när man haft hunden så länge. Vi hann bara ha Felix lite mer än ett halvår och det var en jädra omställning när han försvann :(
Beklagar din förlust hur som helst :(
Tack :)
Jag beklagar din också :cry:
|