bombi
2007-01-29, 19:17
Hej
Vad gör vi med reg.papper, pass nu när vår ponny är borta?:cry:
Vad gör vi med reg.papper, pass nu när vår ponny är borta?:cry:
|
Visa fullständig version : Reg. papper vid avlivning bombi 2007-01-29, 19:17 Hej Vad gör vi med reg.papper, pass nu när vår ponny är borta?:cry: Rebecka83 2007-01-29, 19:18 oj det har jag inte ens funderat på sen jag tog bort min pålle... Måste man göra nåt med dem? KillerQueen 2007-01-29, 19:23 Det regestreras väl att hästen/ponnyn är borta, så det går nog bra att behålla papprena som minne om man vill. Annars är det nog bra att använda dokumentförstöraren. Tror inte att man ska skicka iväg dem. :cool: tezzie82 2007-01-30, 13:19 på ägarbeviset (tror att det är det)så står det längst ner att pappret ska skickas in vid dödsfall. tror att jag skrev i vad orsaken var och datum för avlivning. jag hade en newforest ponny. Hedda_007 2007-01-30, 17:51 Funderar på samma sak. Tog bort min häst förra tisdagen. Men jag tror att man ska skicka in passet, i mitt fall till arabförbundet. I passet står att "detta pass tillhör ARAB. Om hästen avlider ska passet returneras." Så jag antar att man måste skicka in det. Vet inte hur man gör med registreringsbevis och ägarbevis. Ska ringa och kolla. ankan80 2007-01-31, 12:21 ringer till avels föreningen så att dom kan regestrera det!!! det står i passet att man ska göra det!!! passet är ju liksom ägarbeviset jag har gjort det ! Hedda_007 2007-01-31, 13:16 Fast passet är väl inget ägarbevis? Det står iallafall inte att jag är ägare till hästen i det. Ägarbeviset är ett separat papper. I alla fall hos min arab. Köpte ett russ i oktober. I det passet står inte heller vem som äger honom. Det står också på ett separat papper. När vi köpte honom var det bara ägarbeviset, inte passet som behövdes skickas in för att registrera ägarbyte. ankan80 2007-01-31, 14:07 Fast passet är väl inget ägarbevis? Det står iallafall inte att jag är ägare till hästen i det. Ägarbeviset är ett separat papper. I alla fall hos min arab. Köpte ett russ i oktober. I det passet står inte heller vem som äger honom. Det står också på ett separat papper. När vi köpte honom var det bara ägarbeviset, inte passet som behövdes skickas in för att registrera ägarbyte. på mitt pass va det ett litet papper som är som ett ägar bevis som man sätter i en plast mapp i passet... men hur som hälst ägar bevis ir passet ring till avelsförbundet och prata med dom det gjorde jag det är reggat att min häst inte finns längre men jag har passet kvar ... mumin 2007-02-02, 21:08 Registreringsbeviset till min gamla pålle har jag tillsammans med en massa bilder i en tavla på väggen. Det är ett streck över det, jag minns inte själv eftersom jag inte var så gammal då, men vi var i kontakt med avelsföreningen och meddelade att hästen inte fanns längre, och sen skickades det till försäkringsbolaget. Det kom tillbaka med en stämpel om att ersättning betalats ut för den bortgångna hästen. Jag antar att ägarbeviset skickades till rasföreningen, för visst står där förtryckt bland annat "död den..."? Så det har vi inte kvar. Det var innan passens tid alltså.. sofflan82 2007-02-02, 23:32 *kl* Min hästs pass skulle ges till avlivaren på plats. Passet är hästens handling och om den avlivas ska passet skickas in till rasföreningen. Passet är inte hästägarens tillhörighet. tezzie82 2007-02-03, 00:13 *kl* Min hästs pass skulle ges till avlivaren på plats. Passet är hästens handling och om den avlivas ska passet skickas in till rasföreningen. Passet är inte hästägarens tillhörighet. det är nog olika beroende på ras. vi avlivade min ponny för ett år sedan och passet fick jag behålla men ägarbeviset skulle fyllas i och skickas in. |