Jobbet har spärrat Photo-bucket (då vi är ca 2000 med uppkoppling så spärras alla sidor som du kan lämna feedback på, dock inte Buke och liknande sidor) Nu när PB är spärrat ser jag inte längre bilderna som är inlagda som härör därifrån, men jag ser Pix-box. (t ex)
Finns det något sätt att kunne se bilderna? Jag behöver inte kunna gå in på PB (även om det skulle vara roligt :angel: ), men vill ju se bilderna i inläggen.. Går det att göra något?
Möjligt att det skulle gå med Cooliris, men då är ju frågan om ni får installera programtillägg.
*Urk* Näe.
Då måste man ha Administratörbef. (vilket vi hade i 3 sköna veckor när admin hade glömt logga ur sig vid sista check-upen.. Sen stängde ett blåbär av datorn.. :devil: )
Så då är det kört då? Jag vill ju bara kunna se bilderna, är less på röda kryss...
*Urk* Näe.
Då måste man ha Administratörbef. (vilket vi hade i 3 sköna veckor när admin hade glömt logga ur sig vid sista check-upen.. Sen stängde ett blåbär av datorn.. :devil: )
Så då är det kört då? Jag vill ju bara kunna se bilderna, är less på röda kryss...
jag hade problem på jobbet att jag inte kunde kolla hotmail å youtube å liknande för dom har ett program i alla datorer som spärrar sånt dom inte tycker om.. men den funka bara med internet explorer nmärkte jag när jag laddade ner en annan webläsare (mozilla) prova installera det
vilken konstigt företag ni jobbar på kan det vara så att ni har betalt för att jobba och inte slösurfa?
vilken konstigt företag ni jobbar på kan det vara så att ni har betalt för att jobba och inte slösurfa?
Eller kanske de jobbar på ett företag som är rädd om (informationen som finns på) deras datorer?
För det är ju otroligt onödigt att spärra vissa sidor från jättedatakunniga anställda... ;)
Var någonstans står det att TS slösurfar på betald arbetstid?
Varför utgå från att TS gör något denne inte får?
Många företag tillåter sina anställda att surfa på raster och annan väntetid.
Jag t.ex. får (i de fall jag har dator i bilen) surfa efter eget huvud på raster och då jag står i kö för att bli lastad/lossad. Däremot får inte surfandet inkräkta på arbetstid som inte är väntetid.
Dessutom kan det ju bli problem även på arbetsrelaterade sidor om bildsiter är spärrade.
sorry Mustang glömde ironi smilien
Det går att ta sig förbi i vissafall beror hur blocken är configurerad
nu är jag osäker på bukereglerna är utformade om detta
Jag skulle inte rekomendera att kringå företagets block du kan du få stora problem med "chefen" om du försöker
//offtopic//
Varför utgå från att TS gör något denne inte får?
Många företag tillåter sina anställda att surfa på raster och annan väntetid.
Bevisligen så Är sidan spärrad av en anledning
EDit : stavfel
Du kan surfa på de hemsidor som är blockerat genom att låta en annan hemsida, t ex http://www.skolsurf.com, ladda hem materialat till sin server som sedan slussar det vidare till dig.
Eller så kör du på det enklaste viset, det kör jag på i alla fall :angel:, och fjärrstyr din dator i hemmet från arbetsplatsen. Bara du tar reda på vilka portar som ej är spärrade på jobbet. Arbetsrelaterade verktyg med åtkomst till internet använder en viss port i brandväggen som ligger öppen, sen kör du bara fjärrstyrning via denna port. Om du kan ta reda på vilken port som ligger öppen så är resten mys, det kräver dock att den datorn du ansluter mot har Vista eller XP Pro.