molnskimmer
2007-02-03, 20:38
December 2005 skickade vi in pass på våra ridponnier. I Mars skulle både ponnier säljas, inga pass hade dykt upp. Vilket vi iofs inte var så konstigt med tanke på den enorma ström av pass som kom in till ASRP, så det var inget vi direkt funderat över. Men iaf, när hästarna skulle säljas kände vi att vi kunde behöva passen så jag ringde in och kom fram efter många försök. Fick till svar att våra ansökningar inte var kompletta, konturdiagram skulle skickas in. (I våra registreringsbevis hade vi gamla konturdiagram och enligt den ID-kontrollant vi hade ute var det OK att hon bara skrev under och vi skickade in, men det stämde tydligen inte..)
Vi skickade in kompletteringarna under sommaren 2006. Båda ponnier är nu sålda och nya ägarna väntar på passen. Och när jag för hundrade gången ringer in (och faktiskt kommer fram) så har våra kompletteringar inte kommit fram?! Ehh...
Så vad gör man nu? ID-kontrollen måste ju göras om.. DEt borde väl vara vi (gamla ägarna) som ska stå för den? Och har ASRP någon skyldighet att kompensera oss? För kompletteringarna är skickade, till rätt adress. Frågan är väl bara vart de kommit bort...
Vi skickade in kompletteringarna under sommaren 2006. Båda ponnier är nu sålda och nya ägarna väntar på passen. Och när jag för hundrade gången ringer in (och faktiskt kommer fram) så har våra kompletteringar inte kommit fram?! Ehh...
Så vad gör man nu? ID-kontrollen måste ju göras om.. DEt borde väl vara vi (gamla ägarna) som ska stå för den? Och har ASRP någon skyldighet att kompensera oss? För kompletteringarna är skickade, till rätt adress. Frågan är väl bara vart de kommit bort...