Visa fullständig version : Hur reagerar du?

Petronella_Edward
2007-04-02, 15:00
Nu vill jag veta hur ni Bukare reagerar om det går dåligt på en tävling? Blir ni taggade/sura/tappar självförtroendet/bryr er inte? Berätta! :)

RosenMedTaggar
2007-04-02, 17:39
Hahaha, jaa du. Har bara tävlat lokalt en gång, annars klubbisar, men på den lokala tävlingen gick det verkligen åt helvete.
I första klassen ramlade jag av och i klass 2 så vägrade vi ut oss.

Jag reagerade inte så mycket just då, blev väl irriterad på mig själv, för i första klassen red jag verkligen uruselt, i andra klassen var det högre hinder och jag har lite höjdskräck, och jag var rätt trött, så det är klart att jag blev lite besviken för jag vet ju att jag kan bättre, men det var jäkligt kul att tävla. Det är ju ingen mening med att bli sur tycker jag, det är liksom slöseri på en rolig dag.. :)

Kung Bob
2007-04-02, 17:44
Jag blir ARG.

Alltså, med att det går dåligt tänker jag att jag har gjort ett dumt misstag eller något, och jag blir då väldigt arg på mig själv, detta går ut över alla andra en halvtimme eller så, sen lägger jag det bakom mig och tar nya tag.

Det är bara att bryta ihop och komma igen!

PrinceFair
2007-04-02, 17:54
Jag blir oftast jättearg på mig själv, iaf om jag har ridit dåligt. Är det dressyr kan jag bli sur på domaren åxå :angel:
Och har man ridit bra men tex fått ett onödigt pet får man se det positiva och inte bry sig så mkt om det dåliga - ibland går det åt helvete, inget att göra åt.

Och sen går jag hem och tränar och ser till att rida bättre nästa gång :bump:

Splittan
2007-04-02, 18:53
Jag blir förbannad på mig själva när jag gör en tabbe. Men man kan inte mer än gå vidare och låta bli att göra om samma tabbe!

Nellie
2007-04-02, 19:09
Hmm... jag blir nog mest arg på mig själv tror jag :)

Lord_Calvert
2007-04-02, 19:20
Jag blir jätte besviken på mig själv...Har alldeles för höga krav på mig själv - Har typ fått höra det 100000 ggr!:D

Det är inte ofta jag är nöjd efter en tävling, tyvärr!! Även om jag borde va det...

Petronella_Edward
2007-04-02, 20:29
Verkar som att många blir sura på sig själv. Det är ju iofs bra, att man blir sur på sig själv och inte hästen :)

Om det går dåligt för mig, tar jag det bara med en klackspark och tar nya tag i/på nästa klass/tävling. Självklart irriterar det mig om jag har gjort en jättetabbe, men gjort är gjort. Hatar att vara sur så jag undviker det. :D
Jag bortser alltid från det som gått dåligt och tar fram det possitiva istället. När jag koommer till nästa träning tränar jag ju självklart på det som gick mindre bra, men på tävling struntar jag i det. :p

Onödigt att förstöra en så rolig dag, som en på tävlingsplatsen! :banana:

Cheeky_nicke
2007-04-02, 20:33
Nu vill jag veta hur ni Bukare reagerar om det går dåligt på en tävling? Blir ni taggade/sura/tappar självförtroendet/bryr er inte? Berätta! :)

Det går bättre nästa gång Får man tänka! och jag är ju absolut inte ute efter att vinna elr, nåt sånt, men de är ju kul att vinna. Bara man kommer Runt, Brukar man ju säga på en hopptävling! Dressyren Får man tänka efter om de var hästens elr, ens egna fel. Och Öva mer på de!:) :d

Carro88
2007-04-03, 01:12
När jag var liten blev jag förbannad. Nu bryr jag mig inte..blir mer besviken. Tävlade i somras, glömde banan och det var ju bara att skratta åt. Även om vi var felfria tills jag missade hindret:)
Man får se till det som har gått bra och tänka över det man gjorde fel och vad man kan göra bättre.
Visst ibland har jag ju jätte höga krav på mig själv då blir jag väldigt besviken och kanske rider iväg en stund för mig själv och gråter en tår:)
Men sen är det bara att ta nya tag! ÖVA OCH ÅTER ÖVA.. Man är aldrig fullärd..

trazel
2007-04-03, 17:40
Jag tänker mest: "attans, att jag inte red så eller så", berömmer hästen och tar mig i kragen och laddar om för nästa häst/klass.

Hannibal_roll
2007-04-03, 17:53
Om det är mitt fel att det gått dåligt (vilket det är 99,99% av gångerna) så är jag arg på mig själv i sisådär tre minuter. Sen är det bara att ta sig själv i kragen och ladda för nästa tävling! Gjort är gjort ingen idee att älta.....

Om det är annat som gjort att man misslyckats, domare som dömmer fel eller icke-schyssta körningar från andra (i travlopp) kan jag bli arg lite längre än tre minuter, men bara lite:angel:

Honey_Pai
2007-04-03, 18:26
är en kompis med brukar jag ta det bra, är det bara mina föräldrar får de passa sej... explosionsrisk! men jag är aldrig sur på hästen, bara alla runt omkring mej (mamma och pappa, stackarna), och mej själv. inte heller blir jag surr på konkurrenter, det tycker jag är väldigt osporsligt. det är ju inte deras fel att de råkar vara bättre än du.. det är liksom det de jobbar för :p

blohme
2007-04-03, 19:54
Går de dåligt så blir jag så klart sur :devil: DE SKA JU GÅ BRA!
men de är bara att glömma & satsa på nästa :P

cardett
2007-04-03, 20:07
Jag blir besviken men ändå taggad. Åker hem och letar upp första bäst tävling jag kan åka på före att ta revench

Hunter
2007-04-03, 20:15
När min häst hoppar lite lägre klasser kan hon vara väldigt nonchalant och nästan vila hovarna på varje hinder. Det blir lätt att det kommer ett pet då, precis då bommen rullar ner blir jag lite förbannad, jag behöver inte göra något men hästen känner det och sen är hon skärpt.

Jag kan vara arg på mig själv efter en dålig dressyrritt men det går över ganska fort. Jag känner sällan något agg mot domaren (möjligtvis en gång då domaren och protokollskrivaren satt och gapflabbade under min ritt mitt i skrittprogrammet, så himla kul kan vi väl ändå inte sett ut, antar att de skrattade åt något annat än mig (?) men lite mer taktfullhet hade varit önskvärd).

Särskilt sporrad av motgångar blir jag i dressyr. Nästa gång då, då ska jag vara bättre!

Petronella_Edward
2007-04-03, 22:09
Jag känner sällan något agg mot domaren (möjligtvis en gång då domaren och protokollskrivaren satt och gapflabbade under min ritt mitt i skrittprogrammet, så himla kul kan vi väl ändå inte sett ut, antar att de skrattade åt något annat än mig (?) men lite mer taktfullhet hade varit önskvärd).

:rofl:
Ja, ibland undrar man!

Suprize
2007-04-04, 11:21
Jag brukar bli typ arg å besviken på mig själv.. Ibland på hästen om hon liksom bara har varit jättefjantig.!
Men om det är första klassen så brukar jag gå ut, ge hästen till mamma eller någon annan som är med, vara lite för mig själv å typ lugna ner mig...:banana:
sen till andra klassen är jag mer taggad, å bara "Nu ska det gå"...

Kan ibland vara arg när man åker hem, men det brukar gå över å så får pollen massor med klappar...:P

Tramptass
2007-04-04, 12:43
Jag blir först tjurig, sen analyserar jag vad som gick fel och går igenom det med tränaren vid nästa tillfälle. Sen försöker jag lämna det bakom mig och ta nya tag till nästa tävling.

Goldpilz
2007-04-04, 13:29
Jag tar det med en nypa salt. Jag vet att framgångar blandas med motgångar! ;)

MissOnly
2007-04-04, 15:25
blir skitsur på mig själv och det är ingen som kan prata med mig i bilen hem. Kan hända att jag blir sur på pålle oxå å säjer att en ko hoppar bättre :angel: men sen får jag dåligt samvete för jag vet ju att det var mitt fel. Men jag har så grymt höga krav så jag blir förbannad över ett pet.

Nikkan_1
2007-04-04, 23:49
*kl* Det beror på hur jag har laddat upp... ibland förväntar jag mej inte så mycket, men tex. sist då jag bara skulle vara med i en LB och var halvt som halvt säker på en dubbel nolla sä gick jag och rev 2 hinder så blev jag så besviken så att jag faktiskt började stört tjuta!! hahaha koomiskt!!!:rofl: den enda gången förutom den som jag har gjort det var på KM i dressyr och hästen (hingst) fick nåt dampryck och började bocka som en tok så tillslut slutade det med uteslutning... :cry:

memmalotta
2007-04-05, 11:25
Hahaha, jaa du. Har bara tävlat lokalt en gång, annars klubbisar, men på den lokala tävlingen gick det verkligen åt helvete.

Jag reagerade inte så mycket just då, blev väl irriterad på mig själv, för i första klassen red jag verkligen uruselt, i andra klassen var det högre hinder och jag har lite höjdskräck, och jag var rätt trött, så det är klart att jag blev lite besviken för jag vet ju att jag kan bättre, men det var jäkligt kul att tävla. Det är ju ingen mening med att bli sur tycker jag, det är liksom slöseri på en rolig dag.. :)

ÅH VAD RÄTT! tänk om alla reagerade som du - då kanske vi inte skulle ha några problem med barn som skriker och är jättearga på sin ponnyer/föräldrar för något de egentligen själva ska rätta till! en stor gnägg till dig! :D

My Beauty
2007-04-05, 12:34
Det beror på vilket sätt det gått dåligt på.

Om det är ryttare fel men ändå hästen skötts sig så blir jag mest besviken på mig... och man ska inte vara nära mig precis när jag kommer ut från banan:D Lr det gör man på egen risk.

Men om jag red bra men häst gjorde inte sitt, ja då kan jag nog bli tystlåten och ledsen...
Inte så att jag grinar men vill bara gömma mig lr så...

Men har ett väldigt bra tävlingshumör... tycker iallfall mamma. :)

brukar inte sura länge utan jag är sur kanske 30 lr så sen är det bara att göra bättre nästan gång

Krulidut
2007-04-05, 20:43
Jag blir taggad, beskviken på mig själv osså brukar mina adrenalin kikar komma lite sen så det är därför jag blir taggad :D men jag brukar klappa om lille welshen och säga Vi tyar dom nästa gång :love:

kicki71
2007-04-06, 09:05
Inte sur iaf, analyserar felet och lägger det bakom mig. Lägger sedan upp träningen hemma med tanke på att förbättre det jag inte var nöjd med.

Ickiz
2007-04-06, 13:26
Blir sur, analyserar sönder felet tills jag får hjärnblödning och tränar på mina svagheter.:D

Saint
2007-04-06, 14:04
Det är liksom flera stadier...

På tävlingsplatsen;
Sur på mig själv (och gråter ev en skvätt)
Tröstäter lite godis och myser med hästen, söker tröst och peppning hos vänner
Rannsakar mig själv, gjorde jag vad jag kunde (Vad var bra vad var dåligt?)
Tar mig samman till ev nästa klass

Hemma:
Gör eventuellt upp en ny plan tillsammans med min tränare (som dessutom får peppa mig)
Tränar på det som blev fel
Tävlar snart igen

fenny_92
2007-04-06, 19:36
h ehe skäms lite över mig själv men ja blir oftas jätte ledsen...fast när ja väl är hemma igen så blir ja super taggad!:D

LLaika
2007-04-06, 22:15

Det gjorde jag också i min första lokala hopptävling :D :angel: Gick omkull på framhoppningen också (och vägrade ut mig på FÖRSTA hindret). Nästa tävling blev jag placerad.

isaaak_
2007-04-06, 23:01
först blir jag besviken sen blir jag taggad så då går det bättre i andra klassen :D

Magnum
2007-04-07, 15:18
Jag blir skitsur först, går inte att prata med mej...blir ju aldrig arg på hästen men mej själv!
Fast under tiden jag skrittar av hästen efter ritten så går det över och jag börjar ist tänka på vad som gick fel. Och tränar vidare.
Sen är jag glad igen;)
Fast när jag tävlar derssyr på min egna häst som är väldigt känslig-gör jag fel gör han ju exakt vad jag ber om- så blir jag inte alls sur utan tar till mej det ist.

Oktober
2007-04-07, 18:58
Hmm..har lite höga krav på mig själv och hästen tror jag. Går det dåligt så är det nästan hundra på att jag gråter och är så besviken...:(

MissCrazy
2007-04-07, 23:15
Det beror på situationen, hur väl förberedda man varit, hur höga/rimliga mål man satt upp, om man själv klantat det, eller undantagsvis hästen. Samt tidigare resultat..

En förlust då och då händer ju alla , det får man ta med en klackspark, men sen beror ju det som sagt på olika faktorer, och är det en klubbtävling är det kanske ingen stor deal, är det en större och man har varit jätteförberedd och tränat mycket, går det då dåligt är det klart man blir besviken.. Och kanske arg ibland med.

Själv har jag mest bara haft motgångar under 2006, men det hjälper ju inte att bli förbannad, så jag försöker bara kämpa och kämpa, och när det ändå inte funkar är det klart man blir en aningens förtvivlad..

boccia
2007-04-08, 20:36

Jag kan vara missnöjd trots att jag vunnit en klass, och supernöjd även om jag fått ett pet eller två. Beror helt och hållet på förutsättningarna. Om jag vet att jag och hästen gjort vårt bästa för dagen så är jag nöjd oavsett resultat, men om hästen strulat eller jag ridit dåligt är jag missnöjd även om jag vunnit.
Som sagt, beror helt på dagsformen hur jag reagerar om det går dåligt. (om jag blir sur så är det på mig själv, och då brukar jag lämna över hästen till min hästskötare och sätta mig i trailern och sura några minuter så går det över.);) Är aldrig sur länge

Nu var det iofs ett par år sedan jag tävlade sist, men tror inte det har ändrat sig.

hoppning_95
2007-04-08, 21:07
hej!!! jag blir lite arg:mad: men gjort e gjort:bump:

terrivel
2007-04-08, 21:19
Jag åker på tävling för att det är kul, så jag brukar bara tänka "nåja, jag får försöka att göra det bättre nästa gång :D " . Eller om jag gör något riktigt dumt misstag (typ börja på fel hinder :angel:...det brukar jag vara bra på:crazy: ) så bara skratta jag av det :smirk: . Sen när jag vinner en klass...ja, då blir jag RIKTIGT glad:p :banana:

terrivel
2007-04-08, 21:23
man lär ju sig från sina misstag (iblad i.a.f :angel: ), så man får tänka att man är lite duktigare nu när man gjort de misstaget och inte tänker göra de igen. men alla tänker ju olika

CarolineB
2007-04-09, 10:24
*kl*

Jag blir sur och jättebesviken direkt då jag kommer ut från banan om jag så bara fått 4 fel eller att rundan kändes dålig. Dock är jag medveten om att jag har alldeles för höga krav, men det är svårt att göra ngt åt:crazy:

Jag brukar undvika att prata med ngn tills jag sett filmen(mamma filmar alltid) så att jag kan analysera vad som gick fel. Gjorde jag ngt fel så kommer jag definitivt tänka på det vid nästa tävling(så att jag inte gör om det) och även försöka förbättra mig. Efter jag sett filmen brukar jag bli ganska "glad" igen...

Hästen blir jag aldrig sur på, inte min nuvarande eftersom jag vet att hon brukar göra sitt bästa:love: Däremot kunde jag bli sur på mina ponnyer då en del av dem utnyttjade mina svagheter och i princip bara lekte med mig, fast det var ju ett par år sedan:angel: :rofl: Dock skulle jag aldrig låta min surhet gå ut över ponnyn...

_superanna
2007-04-12, 13:54
Blir besviken och det syns väldigt väl på mig.. Men jag beter mig som vanligt mot hästen och så efter som det knappast är hans fel. Sen så får man väl tänka på dom gånger som går bra istället. ;D

Goldie
2007-04-12, 20:35
Först blir jag rejält förbannad/sur/ledsen och kräver att få vara för mig själv i en kvart - en timme. Sedan ser jag till att ha dragit lärdom av det och lägger det bakom mig. Då är jag jättetaggad igen.

Personligen orkar jag inte människor som alltid säger att det gick jättebra efter sin ritt, oavsett om det egentligen gick bra eller dåligt. De kan ju inte bry sig så mycket om tävlingen?

Goldie
2007-04-12, 20:37
Ajuste, jag blir dock aldrig sur på hästen och oavsett hur det har gått får den klappar och kramar på väg ut från banan.

Vita_N_6520
2007-04-13, 18:28
Det beror på. Om hästen absolut inte visat någon som helst samarbetsvilja så blir jag ganska sur, faktiskt.
Är det missar som hon och/eller jag har gjort så bryr jag mig inte.

Det vore väl då att jag skulle bli sur/besviken över min placering isf ;)
Jag är en redig tävlingsmänniska.

la06
2007-04-14, 15:08
hmm... Min häst stoppar typ aldrig (peppar, peppar), men har dock en viss förmåga att peta hinder:smirk: vilket kan va lite störande ibland, men de jag bryr mig mest om är att själva rundan känns bra.

Dock har jag nu lyckats på två tävlingar i rad:eek: , ramlat av i andra klassen när jag har 3 hinder kvar av banan:o pga. att vi kommit totalt fel. Har stämt och kännts jättebra över alla hinder och så helt plötsligt skiter sig allt! Skitstörande eftersom jag sällan ramlar av annars, fattar ingen ting..!

Så nu sitter jag här framför datorn med en fot jag inte kan gå på:cool:

Hoppas på att den läker till nästa helg då jag minsann ska klara alla hindren i andra klassen!:devil:

Svalan
2007-04-15, 16:39
Ja, jag börjar ju inte stortjuta precis, men jag blir lite lätt arg, men försöker bita ihop så mycket som det bara går.

horse_racing
2007-04-15, 22:33
Om det är mitt fel så går jag till mig själv. Är det hästens fel då jävlar ligger hon risigt till. Usch vågar inte uttala mig om vad jag gör. Men inga mysiga god natt sagor direkt!

Ellinore
2007-04-17, 07:30
Jag blev ledsen när jag ramlade av i hoppning 2 ggr på tävling, 60 och 80 cm. Men annars bryr jag mig inte så mycket.

ajax85
2007-04-17, 11:39
Först blir jag arg.. på mig själv för bristande träning/fokus... Sen blir jag taggad att åka hem o träna så jag kan vinna nästa gång ;) (tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna....) :bump:

Tebazz
2007-04-18, 16:01
Jag blir pissigt förbannad!
Skriker på mig själv i huvudet, gapar lite åt hästen för att den vart på dåligt hummör och gjort allt för att svika mig :angel:
Nej, hästen brukar komma oskadd hem ;)
blir oftast arg på mig själv för att jag inte tränat tillräckligt, och att hästen inte vart tillräckligt framriden.
Men dommaren brukar få sig en käftsmäll också.
En dressyrtävling glömde de bedöma min uppridning till sista halten, och jag blev placerad fyra. Med 3poäng från ettan. Gissa om jag gapade i bilen på väg hem när jag upptäckte det. Morr.
Men jag blir mer taggad, och tänker att jag ska visa de asen att jag minsann kan rida :p

Vita_N_6520
2007-04-19, 22:29
Men dommaren brukar få sig en käftsmäll också.
En dressyrtävling glömde de bedöma min uppridning till sista halten, och jag blev placerad fyra. Med 3poäng från ettan. Gissa om jag gapade i bilen på väg hem när jag upptäckte det. Morr.
Men jag blir mer taggad, och tänker att jag ska visa de asen att jag minsann kan rida :p

Vet du inte att man alltid ska dubbelkolla protokollet direkt när man fått det? ;)

Eller det kanske bara är jag som är lite konstig :angel:

gullebarn
2007-04-20, 08:38
Om det gått dåligt på en tävling och det är pågrund av mig blir jag arg och besviken på mig själv! tänker igenom hur jag skulle gjort om och om igen :smirk: är det en till klass efteråt rider jag ofta ordentligare då. Man blir nog lite mer taggad. :devil: hehe..
Skulle aldrig slå hästen och bli sur och förbannad på den!
Brukar vara den som sitter på ryggen som det hänger på :bump:

Tebazz
2007-04-20, 11:04
Men jag gjorde det. men vi fick protokollet efter det att prisutdelningen var klar, och alla hade gått typ. en klubbtävling, men ändå. Morr!!

Djamillah
2007-04-21, 18:45
Jag blir jätte besviken på mig själv...Har alldeles för höga krav på mig själv - Har typ fått höra det 100000 ggr!:D

Det är inte ofta jag är nöjd efter en tävling, tyvärr!! Även om jag borde va det...

haha känner precis likadant :D

ida_96
2007-04-21, 20:18
jagbblir ännu mer tagad till nästa tävling:rofl:

Tornado
2007-04-22, 09:15
Jag blir iblan lite besviken på mig själv, men jag brukar inte bry miug.. Om han stannar eller viker ut så vet jag ju att det är mitt fel, ALLTID och oftast är dte för jag blir osäker (höjdsräck). Men visst kan jag bli irriterad, t ex när man kunnat vinna om man BARA tog den där mindre iomhoppningswsvängen som man vet att man klarar. Rammlar jag av däremot bli jag ofta osäker, har åkt av på framhoppningar och en klubbtävling, men har suttit upp och startat varje gång iaf, även om jag ointe borde gjort det.. Rammlade av en gång och fick lättare hjärnskakning men valde att starta iaf! det var ju inte så lyckat! men va fan världen gåt inte under... det är bara att ta ny tag...

Cashmir
2007-04-22, 10:27
Beror på vad som är felet.. min fullblodskorsning till ponny har mycket nerv och är inprincip ALLTID rädd för nånting inne på dressyrbanan (kan vara allt från dommarbordet till en blöt fläck i sanden...) och såklart tappar man massor av poäng på det :crazy: Oftast kompenserar vi det i dom andra momenten så det går rätt bra men det är ju alltid lika surt ... då blir jag mest besviken på honom. Om han håller sig i skinnet under hela ritten och inte skyggar eller spänner till och det ändå går dåligt blir jag förbannad på mej själv för att jag antagligen inte RED.

Går det dåligt i båda klasserna går jag inte att prata med överhuvudtaget under hela bilresan hem. :angel:

Showjumping
2007-04-22, 18:42
Pinsamt nog blir jag sur på allt och alla, men försöker undvika att vara sur på hästen. Mamma får ta det värsta :o

EQL
2007-04-22, 19:44
Jag börjar ALLTID gråta :o

micell
2007-04-22, 21:16
På tävlingen förra helgen var det en tjej som ramla av på sista hindret i omhoppningen! Hon blev så förbannad att hon "spöade" bommen som låg kvar på hindret, sen räkna hon typ till tio och gick och hämtade hästen.

Jag tyckte det var härligt att se!! :banana:
Äntligen någon som visar känslor!!
Hon agerade ut på hindret (man har ju sett folk som gör det på hästen), tog ett djupt andetag och hämtade sen hästen, klappade den och gick ut. Precis som det ska va!!

AMMIE_08
2007-04-23, 19:49
Jag blir skitförbanad och är nära till tårar :angel:
Men när man har fått avreagera sig (absolut inte på hästen) tänker jag att nu ska jag hem och träna så att det går bättre nästa gång
Förstatävlingen gick åt helvete och sa att jag aldrig mera skulle tävla :angel: men redan när jag kom hem var jag taggad igen :p

Sipuli
2007-04-24, 19:49
Jag tar förluster med en klackspark och kämpar vidare. Man lär sig (förhoppningsvis) av sina misstag, så då vet man vad man ska träna på till nästa tävling! :) + att jag blir extra taggad om det har gott dåligt, då vill jag så himla gärna visa att vi kan. :D

kachic
2007-04-24, 23:17
den gång när min häst fick spel inne på dressyrbanan och stack med mig blev jag ledsen. vi hade precis kommit från en dressyrkurs och jag var jättepeppad att rida så bra jag bara kunde.
har alltid haft ett otroligt tålamod med den där hästen och gått igenom många motgångar men den här gången var det som om någon drog ur proppen och allt tålamod rann ut.
jag orkade inte vara med hästen så jag slängde över tyglarna till mamma och gick iväg och surade, var upprörd i bilen hela vägen hem men sen var det nya tag igen.
normalt så brukar jag låta resultatet påverka mig i ca 15 minuter, sen är det dags att släppa. man tävlar för att det är kul och förhoppningsvis är det ingen som tvingar en att tävla och träna. :)

Paxido
2007-04-26, 10:44
Jag ser varje tävlings som träningstillfälle och erfarenhet. Alltså blir jag itne sur om jag misslyckas, utan tänker istället att jag ska ha misstagen i åtanke till nästa tävling. Visst, gör jag en jättetabbe kanske jag blir sur på mig själv, men jag vet också att jag fungerar annorlunda när jag blir lite pressad, och klandrar därför inte mig själv. Jag ser det som en rolig sak, inte som blodigt allvar, då är jag där av fel anledning. :)

Miilan
2007-04-26, 10:59
taggade :idea: . Blev utesluten föra helgen ! :( Men vi kommer igen ! :d

cariii
2007-04-26, 12:26
Jag vill inte att ngn ska se mig arg/ledsen och skratta åt det inom sig så jag spelar kolugn. "Jaja, just den här tävlingen gick inte så bra, men vänta till nästa. Då kommer vi igen". Hatar folk som frågar "är du sur?".

Det kan inte alltid går bra:rofl:

Bellina
2007-04-26, 20:34
Jag blir arg....jag har en häst som är hur tittig som helst..

LindavCindy
2007-04-28, 09:28
Jag blir arg på mej själv och tänker "jag skulle gort så istället" Men det går över efter nån timme eller halvtimme och då tar jag nya tag.

CCorneliaa
2007-04-28, 10:23

Jag tävlade en gång en JÄTTE lätt klubbtävling på en D-ponny. Hon hade gått två tävlingar innan och hade inte så bra kondition. Rev på sista hindret (det var typ 30 cm :smirk: ) men jag var nöjd ändå. Hon gjorde sitt bästa och det kan man INTE bli arg på...

Suenna_Love
2007-04-28, 21:36
Jag bli inte så sur och arg. Självklart blir jag lite besviken för att jag vill klara det men jag är där för att göra det jag tycker är kul! Jag vill inte ställa för höga krav heller för att då blir jag bara ledsen och hur arg som helst efteråt. Men sen går jag hem och tränar. Men jag blir glad över att jag har kommit så långt till att tävla då istället. Jag kan juh lika gjärna ha suttit hemma och käkat chips och bli fet:p !! Men men..;)

Jardina
2007-04-29, 10:33
Om jag har gjort fel så blir jag sur på mig själv och surar ett tag.
Har hästen gjort något som inte var så bra kan jag också sitta oh sura, men på mig själv för att jag inte fick henne att göra rätt.
Är det dressyr kan jag sura för att domaren dömt fel enligt mig.
Men låter det oftast inte gå ut över någon annan och aldrig över hästen.

Charon
2007-04-30, 12:01
jag blir osäker eller arg/sur eller lessen. blir bara taggad om det var ett slarv av mig:)

Sterling
2007-04-30, 18:33
Det beror på vilka förväntningar som jag haft, om jag verkligen har trott att det skulle gå bra så blir jag skitledsen och vill bara ge upp. men om jag har förberett mig på att vi ska stanna ut oss så bryr jag mig inte särskilt, det klart jag blir besviken, men inte så farligt. i dressyren så har jag inte så höga krav, vill bara att han ska vara avslappnad, men jag blir arg om vi får, som jag tycker, orättvisa procent..

beppe400
2007-11-13, 21:36
jag blir nog först lite ledsen sen blir jag irriterad över vad jag hade kunnat ändra på så att det inte blev som det blev. sen blir det nog lite mer så "de går nog bättre nästa klass, då kommer jag plaserad) bara för att komma på bättre tankar, sen kommer jag in på banan och ger järnet!

Linn_H
2007-11-13, 21:48

Har jag själv gjort en jättemiss så blir jag rätt arg på mig själv..Har vad jag kommer ihåg, Aldrig låtit min ilska gå ut över hästen! Däremot så föll det ofta nga tårar när jag var mindre..Även om det visade sig senare att jag vunnit klassen..Detta i dressyren...Prestationskraven var enorma! Nu kan jag hantera dom lite bättre, kan vara besviken på mig själv för att jag orsakade ett riktigt skitnedslag men är oftast nöjd och lyckas se det positiva i rundan, även om det kan ta nga minuter ibland :)

stqvist
2007-11-14, 21:18
Jag blir nog, besviken och arg på mig själv. Fast är det folk runt omkring så brukar jag väl skämta bort det, men efteråt så har man ju lärt sig en läxa. Som när jag glömde spänna sadelgjorden och gled runt, det var bara ett par månader sedan ändå, men jag vet någon som alltid spänner den iallfall :angel:

Lea
2007-11-18, 09:06
Jag blir förbannad för stunden men sen försöker jag tänka framåt.

Sterling
2007-11-18, 17:00
om vi stoppar ut oss så blir jag först riktigt förbannad, sen ledsen och sen så blir jag glad igen och lägger det bakom mig. om vi får något pet eller kanske ett stopp så blir jag lite besviken men gör ingen stor grej av det. Förut så fick jag riktigt skitigt självfötroende när det gick dåligt. Men min underbara tränare säger så j*kla bra saker så jag känner min duktig ändå! Har fått grymt mycket bättre själförtroende sen jag började träna för honom, han är bäst! :bow:

Izabel
2007-11-18, 21:51
om jag får stopp som ja inte brukar få blir ja lite chockad och fortsätter banan oftast bara med ett stop aldrig stannat ut mig och tänker efter vad som hände och klappar om hästen för ändå en bra runda.
sen om ja får ett pet klappar ja om hästen för ett bra jobb men bättre lycka nästa gång :) brukar oftast ta på mig stoppen själv, de brukar vara ryttarmissar :)

nordtravare
2007-11-18, 22:14
skrattar och svär lite.

Filippa99
2007-11-19, 13:14
Jag tänker på det possetiva och finns det inget bra så:

Bryt ihop och komigen;)

soft_sensation
2007-11-19, 20:29
Haha jag predikar med mormor! :bump:

Extrem
2007-11-20, 22:29